Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kdyby lístky byly extrémně levné, UEFA by zasáhla, říká šéf organizátorů

Předseda organizačního výboru Petr Fousek (vpravo) a jeden z nejlepších českých fotbalistů historie Pavel Nedvěd ukazují, jak budou vypadat vstupenky na mistrovství Evropy do 21 let, které v červnu 2015 pořádá Česko. | foto: ČTK

10 2015
Ještě ani nedokončil všechny rozhovory, když se k Petru Fouskovi dostala zpráva, že téměř všechny uvolněné vstupenky na zápas českých fotbalistů s Dánskem na domácím šampionátu jedenadvacetletých fanoušci už vykoupili.

„Kdyby bylo za pár dnů vyprodáno všechno, budeme nadšení, ale to se asi nestane,“ říkal s úsměvem šéf organizačního výboru.

Česko od 17. do 30. června pořádá mistrovství Evropy do 21 let, což je po Euru dospělých druhá nejvýznamnější reprezentační akce Evropské fotbalové unie (UEFA).

Pořadatelé 127 dnů před úvodním výkopem zveřejnili ceny a způsob prodeje vstupenek. Stačilo deset minut od zahájení předprodeje a první vlna lístků na úvodní duel Čechů byla takřka pryč.

„Není vyprodaný stadion, ale jen první kvóta. Vstupenky budeme uvolňovat postupně,“ zdůraznil Fousek.

Velký zájem je především díky ceně, kterou jste stanovili. Není příliš nízká?  Sto a dvě stě korun na zápasy základních skupin, 250 až 350 na finále. V přepočtu nejdražší vstupenka vyjde na 12 eur, nejlevnější na 3,5.
S vedením evropského fotbalu jsme to konzultovali, UEFA má pochopitelně právo veta. To by použila, kdyby vstupenky byly extrémně drahé nebo extrémně laciné. Vnímají, že jsme stanovili nižší hranici. A taky vědí, že to nelze přepočítávat na eura. Když v Německu řeknete, že lístky na fotbal stojí tři eura, tak se budou divit a ptát se, co se děje. Ale sto korun pro Čechy není to samé jako tři eura pro Němce. UEFA vysoce ocenila, že nám jde hlavně o to, aby přišlo co nejvíc fanoušků.

Od začátku jste věděli, že ceny nastavíte nízko? Nebo se objevily i jiné návrhy?
Výchozí návrh se pohyboval o trochu výš, ne o moc. Jenže jsme museli vzít v úvahu, když někdo bude chtít vzít rodinu, takže si to musíte vynásobit čtyřmi. Bude chtít přijít na víc zápasů, navíc v květnu je tady hokejový šampionát. To všechno jsme museli vzít v úvahu. Když jsme to řešili, tak jsme měli ohlasy, že za stovku, za dvě přijde každý. Kdyby lístky stály pět stovek, tak byly signály, že by si diváci fotbal rozmýšleli, ale spíš by nepřišli. Jednoznačně tak vyhrála filozofie naplnit stadiony.

Peníze ze vstupného jsou často nejvýznamnějším příjmem pořadatele. Jak to máte nastavené vy?
Není to jediný příjem, ale jen část. Některé svazy to mají nastavené tak, že peníze ze vstupného jsou pro ně spásou, pro nás ne. Jinak bychom si tyhle ceny dovolit nemohli. Vzdáleně to lze přirovnat k situaci našich ligových klubů, pro ně peníze ze vstupného taky nejsou nejvyšší příjmovou položkou v rozpočtu.

Minulý šampionát v Izraeli navštívilo celkem 170 tisíc fanoušků. Vy chcete mít 200 tisíc, což představuje přibližně 13 tisíc lidí na zápas. Je to vůbec reálné?
V první řadě musíme usilovat o to, abychom vyprodali české zápasy. Z Moravy máme signály, že vzhledem k atraktivitě soupeřů jako je Anglie, Itálie a vzhledem ke kapacitě stadionů v Olomouci a Uherském Hradišti, nemusí být složité hlediště vyprodat. Semifinále a finále slibuje exkluzivní složení, takže nám zbývají zápasy v pražské skupině, v nichž nebude hrát naše reprezentace. Tady musíme napnout síly. Neříkám, že bude plno, ale prázdných tribun se snad nedočkáme.

Na finále jsou lístky za 250 a 350 korun. Neuvažovali jste, že zápas o zlato přece jen bude dražší?
Nikdy dopředu nevíte, kdo finále bude hrát. Těch neznámých je tam víc. Snažili jsme se, aby i ceny na finále byly rozumné.

Když přijde 200 tisíc diváků, skončí šampionát ziskem?
Tak to nastavené nemáme, pracujeme s různými počty. Ale žádná varianta návštěvnosti konečný rozpočet neovlivní.

Jak se vstupenky dostanou k zahraničním divákům?
Objednávkový systém běží, největší návštěvu očekáváme jednoznačně z Německa. Když tady na podzim byli zástupci z jejich svazu, mluvili o tom, že pro jejich fanoušky může být šampionát nádherný. Do Prahy to mají kousek, k tomu naše kultura, pohostinnost a fotbal. Konkrétní počet teď nejsme schopní říct. Velký zájem máme signalizovaný i z Anglie.

Prodej vstupenek zahájil Pavel Nedvěd:







Dětská kosmetika, po které se vaše dítě neoprudí
Dětská kosmetika, po které se vaše dítě neoprudí

Recenze si přečtěte na eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze