Aféra stále není u konce a ta úvaha musela každého z fotbalových sponzorů minimálně napadnout: Proč si kupou peněz platit diskreditaci jména ve spojení s „prohnilým“ sportem?
Někdo už přešel od myšlenky k činům. „Firma Soudal se vzhledem k aféře rozhodla nepokračovat ve sponzorování Baníku Ostrava,“ oznámil včera zástupce firmy Pavel Krpec. „Co vím, takových firem je víc.“
Klíčoví partneři fotbalu však zatím vyčkávají. Gambrinus ovšem už před časem vyzval k razantnějšímu postupu v úplatkářské aféře.
Velmi důležitým datem pro fotbal a jeho sponzory bude letošní 15. duben. V ten den proběhne valná hromada svazu a ta udělá v čele fotbalu mocenské změny. Od toho, jaké budou, se začne odvíjet perspektiva českého fotbalu.
„Rádi bychom, aby byla valná hromada pro český fotbal jakýmsi bodem nula,“ tvrdí Tuček za společnost STES.
Ta má v současnosti ve vyjednávání se sponzory mnohem obtížnější pozici než dřív. „Jednání jsou teď komplikovanější,“ netají Tuček.
Před sponzory se nyní musí fotbal očistit, aby se stal opět „atraktivním zbožím“. První signál pozitivní změny by měla dát valná hromada.
A co když se do korupce namočí konkrétní klub? Současní sponzoři z toho mají možnost vyvodit tvrdé důsledky, ač podepsaná smlouva přímo na případ korupce nepamatuje.
„Jednalo by se o poškození dobrého jména firmy, což by bylo důvodem například pro zkrácení peněz,“ uvedl Tomáš Vaněk z Toyoty, jejíž jméno nese stadion Sparty.
Vaněk hovořil hypoteticky: Sparta ve skandálu nefiguruje, i když i ji policie prošetřuje.