Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Za hamburgery si teď mohou vybrat i Zidana

Zinedine Zidane, Thierry Henry - Francouzští fotbalisté Zinedine Zidane (vlevo) a Thierry Henry při tréninku svého týmu na mistrovství světa v Německu. | foto: Pascal RossignolReuters

21 2006
Berlín - (Od zpravodajky MF DNES) - Prostě mě vzal za ruku a šli jsme," vylíčil mi sedmiletý Henning zážitek, na který nikdy nezapomene. Na chvíli se z něj stal chorvatský útočník a tleskal mu vyprodaný stadion Berlíně. Ne, to není sen. Prvňáček patřil mezi ty šťastné děti, které snědly desítky hamburgerů, byly vylosovány soutěži McDonald’s a mohou doprovázet fotbalisty na hřiště.

V Henningově případě to byl Daniel Srna.

"Předtím jsme v kabině chvilku hráli fotbal, to fakt umí. A měli tam docela čisto," vzpomínal s rozzářenýma očima. "Fanoušci a hudba pořádně řvali, jinak to bylo moc pěkné. Máma myslela, že nám dají Coca-Colu, ale pili jsme jen jablečný džus," dodal zklamaně.

"Usmívej se! Dívej se sem!" křičí pokyny žena se dvěma digitálními fotoaparáty v rukou. Máma Jeromeho, který hrdě stojí před tou největší hvězdou, Brazilcem Ronaldinhem. Vedle něj by chtěl stát vlastně každý.

Děti, které v doprovodu svých maminek na stadion přicházejí zhruba dvě hodiny před zahájením utkání, si hráče musí rozebrat. Pokud je to možné, zohledňují se jejich přání, ačkoli u zápasů Brazílie či Německa je nemožné jim vyhovět. Ballack, Zidane, Ronaldo nebo Ronaldinho jsou k dispozici jen jednou.

Jako dobrovolnice FIFA jsem ve Frankfurtu při zápase Portugalsko – Írán utišovala osmiletého Samuela, který nedostal svého miláčka Figa, nýbrž "jen" Costinhu. V zákulisí se poté srdceryvně rozbrečel, a tak ho manažer Portugalců o poločase vzal za Figem do kabiny.

Doprovod sportovců na hřiště má kořeny už v antickém Římě. Tehdy to nebyli fotbalisté, nýbrž bojovníci, kteří táhli triumfálně městy za doprovodu otroků a ti na ně křičeli: "Pamatujte, že i vy jste jenom lidé."

Tuto pravdu mají dnešním "králům míče" zřejmě připomínat i ti nejmenší. Čas, kdy arény plné fanoušků nadšeně aplaudují Beckhamovi a dalším, je omezený.

A děti jsou také vítanou cílovou skupinou pro obchodníky. Řada firem se specializuje právě na ty nejmladší a trh zaplavily fotbalovými hrami. Mnozí rodiče neváhají ratolestem pořídit i drahé míče, které stojí přes sto eur.

Dresy se jmény slavných jsou k dostání ve všech velikostech včetně dupaček pro miminka.

Autoři:






Domácí chipsy pro děti
Domácí chipsy pro děti

Upečte si domácí chipsy, ale pozor, jsou velice návykové.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze