Aby od 9. června do 9. července unikli diktatuře fotbalu, zvolí někteří z nich radikální řešení. Ti nejodvážnější hodlají vyjít v den zápasu do ulic Mnichova či Berlína s obrovským nápisem na triku hlásajícím, že jde o "Nepřítele fotbalu" či "Nepřítele mistrovství".
Další si mohou vybrat z nabídky cestovní kanceláře Marco Polo, která organizuje zájezdy do exotických míst se zárukou, že tam fotbalová horečka vzhledem k nedostatku televizorů zcela jistě nedolehne. Lze tak objevit severní Indii, kráčet po "střeše světa" Tibetu nebo vydat se po někdejší hedvábné stezce.
Bistro Zur kleinen Markthalle v berlínské čtvrti Kreuzberg již nyní avizuje: u nás žádný fotbal. Podnik zvolil opačnou strategii než dobré tři čtvrtiny německých barů, které budou zápasy přenášet. Přesto by prý mohl přilákat mnoho klientů. Podle nedávného průzkumu veřejného mínění se totiž o šampionát nezajímá třetina žen a pětina mužů.
"Je dost lidí, kteří se na fotbal nebudou dívat 24 hodin z 24 nebo kteří nechtějí strávit celý den před obřím plátnem," míní mnichovský režisér Stephan Barbarino.
Spolu s publicistou Karlem-Heinzem Schwaigerem stojí Barbarino u zrodu iniciativy nazvané "bezfotbalová zóna". Jejím cílem je propagovat všechny turistické, kulturní i gastronomické akce, kde nemá fotbal monopol. "Jde o protiváhu té velké symfonii mistrovství světa," řekl Barbarino, jenž je ale prý jinak fotbalovým fanouškem.
Podobnou filozofii jako mnichovský režisér přijalo i Braniborsko. Turistická kancelář této zelené spolkové země hodlá během mistrovství přitáhnout nefotbalové návštěvníky. V Braniborsku se navíc žádný zápas nehraje, pouze v Postupimi bude bydlet ukrajinské mužstvo. Nelze tak čekat žádné závratné příjmy. Turisty proto Braniborsko láká na pobyt v hotelu s wellness centrem v Prignitzu nebo na návštěvu Sprévského lesa "s kamarádkami" - muži se prý mezitím mohou oddávat fotbalové vášni.