"Spějeme do finále," říká Alexandr Kliment ze společnosti E Side Property Limited, která zajišťuje financování stavby.
"Platí to, co jsem říkal už dřív: Neznamená to, že stadion ve stejný den otevřeme, ale rozhodně se budeme snažit tomuto datu se co nejvíc přiblížit." Fanoušci jsou netrpěliví. Na tenhle historický okamžik čekají už desítky let.
"Taky je velký zájem o permanentky. Už jich je prodáno přes sedm tisíc," prozradil Ondřej Zlámal, mluvčí Slavie. To znamená, že třetina plánované kapacity 21 tisíc míst je zaplněná. Lidé se na nový Eden těší. Aréna má být nejmodernější u nás. Na stavbě každý den pracuje 350 dělníků.
Aktuální stav? Zvenku už Eden vypadá jako stadion, začíná se pracovat na fasádě, která bude hnědočervená, dodělávají se prostranství před stadionem, uvnitř se dělají obklady či elektroinstalace. V přilehlém hotelu už jsou hotové vzorové pokoje. Nastoupili už i trávníkáři, dělají odvodňovací drenáže. "A také je nainstalováno přes pět tisíc sedaček," říká Kliment.
Ty budou červené a sklápěcí – stejné jako ty, na nichž sedávají diváci při zápasech Kaiserslauternu. "Jedna váží deset kilogramů a jsou ukotveny v betonu, aby se nedaly vytrhnout." V klubovém patře a na VIP místech pak budou sedačky šedivé. Zatím nejsou očíslovány, ale to je prý jen detail. "Vše je naplánované, ale osazovat se sedačky budou až později," vysvětluje Kliment.
Výhled by měl být velmi dobrý. Na stadionu nebude žádný sloup, protože střecha je upevněna na táhlech mimo hlediště. Zbývá tedy dořešit dvě věci:
1. Kdo a kdy sehraje v Edenu první zápas?
"Máme několik variant a enormní zájem, aby se v Edenu hrálo finále Poháru ČMFS 14. května," říká Kliment. "Předtím by se tam ale logicky měla představit Slavia."
2. Jak se bude aréna jmenovat a kolik to bude stát peněz? Sparta dostává od společnosti AXA asi 15 milionů korun ročně. O2 platí za přejmenování Sazka Areny zhruba 50 milionů. A co Eden? Mluví se o tom, že by se částka za pronájem názvu mohla pohybovat kolem 25 milionů korun ročně.
Kliment to však nechce komentovat: "Můžu jen říct, že máme výrazně zúžený okruh zájemců, se kterými intenzivně jednáme. Jsou to silné firmy se zahraniční účastí."