To, čím se fanoušci baví, však vadí sponzorům, kteří do fotbalu dávají peníze.
„Nerada bych někoho urazila, ale úroveň komentátorů a redaktorů není taková, jakou bychom si pro prezentaci fotbalu představovali,“ říká Sylva Marounková z Eurotelu, který stojí za Spartou.
Marounková má na mysli redaktory Novy a Primy, tedy stanic, které vysílají přenosy z první fotbalové ligy. „Ve srovnání s redaktory České televize, kteří komentují hokejovou extraligu, je v kvalitě práce lidí z Novy a Primy diametrální rozdíl,“ míní Marounková.
Českému fotbalu plyne z televizního byznysu lukrativní výnos 220 milionů korun ročně. I Lukáš Tuček, zástupce společnosti STES, která práva na ligu televizím prodává, připouští: „Nářky na kvalitu redaktorů už jsou koloritem.“
Vedení Novy komentátory často hájilo tím, že nemají zkušenosti a časem se budou zlepšovat. Posun však stále nenastává.
„Nás mnohem víc než kvalita zajímá číslo sledovanosti,“ přiznává Jana Obermajerová ze společnosti BPA, jež prodává ČT přenosy z hokejové extraligy. „Trápí nás, proč jsou při nestejných úrovních přenosů čísla z fotbalu a hokeje srovnatelná.“
Sledovanost je zatím argumentem i pro sponzory, kteří se fotbalem zviditelňují. Mají však takový vliv, aby tlačili na lepší úroveň přenosů.