Sparta na začátku sezony vůbec neoslňuje, spíš tápe a klopýtá. V domácí lize víc bodů ztratila, než získala. Naposled prohrála v Liberci.
"A do Ligy mistrů se prodrala těžce," připomíná list The Observer postup přes makedonský Vardar Skopje.
The Times tvrdí, že Spartu citelně oslabil odchod obránce Zdeňka Grygera do Ajaxu. "A nové posily se ještě nesehrály." The Observer zase považuje za jednu z hvězd Radoslava Kováče, ale zařazení sedmatřicetiletého Jiřího Němce hodnotí jako "zoufalost".
Roman Abramovič, ruský šéf Chelsea, utratil v létě za posily přes pět miliard korun. S tím by Sparta hospodařila čtvrt století. "Roční sparťanský rozpočet by nestačil ani na pravou nohu Crespa," píše The Observer. Argentinský útočník přišel z Interu Milán v přepočtu přibližně za 800 milionů korun.
Zatímco na vítězství Sparty v Lize mistrů vypsala sázková kancelář Tipsport kurz 100:1, Chelsea má jen 15:1.
Bookmakeři soudí, že sparťané získají v základní skupině jen pět až šest bodů z osmnácti možných. Na tuto variantu vypsali kurz 2,1:1. Takové výsledky by jistě mužstvo z dalších bojů vyřadily.
Naopak pravděpodobnost, že letenský klub ve skupině G ztratí pouze čtyři a méně bodů, byla vyjádřena astronomicky číslem 99:1. "Cílem je ze základní skupiny postoupit," vyhlásil sparťanský šéf Vlastimil Košťál. Teprve potom dodal. "Ale až zápasy v Lize mistrů ukáží, jak je to reálné."
Kurzy na vítěze Ligy mistrů Kurzy na vítěze skupiny G Kurzy na konečný zisk bodů Sparty ve skupině: |
Už teď se však klub může těšit na víc než 100 milionů korun, které soutěž na odměnách přináší. Za postup do Ligy mistrů každý tým dostane 2,5 milionů švýcarských franků, což je v přepočtu přibližně 53 milionů korun. Za každý odehraný zápas přihodí Evropská fotbalová unie (UEFA) 10.5 milionu korun. Sparta jich v základní skupině odehraje šest.
"Uvažovalo se, že základní bonusy by byly menší. Čás jich měla být přesunuta na částky vyplácené za zisk bodů," poznamenal sparťanský sportovní sekretář David Simon.
Za remízu dostane klub navíc 250.000 franků, za vítězství dvojnásobek. Další peníze může přinést klubu podíl na prodeji televizních práv. Záleží však na atraktivnosti soupeřů. Podíl je totiž vypočítáván na základě toho, kolik lidí zápasy uvidí a jaká je síla tamního reklamního trhu.
Je proto výhodné mít za soupeře z lidnatých zemí, což 'sparťanská' skupina s týmy z Itálie, Anglie a Turecka splňuje.