To je přibližně o patnáct procent více než v případě mistrovství světa v roce 2002.
Poslední světový šampionát se totiž konal v Japonsku a Koreji a vzhledem k časovému posunu se zápasy hrály v době, která byla pro evropské publikum neatraktivní.
Sledovanost každého zápasu mistrovství Evropy tak byla srovnatelná se Super Bowlem v americkém fotbalu, tradičně nejsledovanější jednorázové události v zámoří. "Je to jako patnáct Super Bowlů," řekl analytik společnosti Initiative Media Kevin Alavy.
Reklamní a marketingové společnosti díky masové sledovanosti mohly svými kampaněmi najednou zasáhnout široké vrstvy potenciálních zákazníků.
"Pokud jste inzerent nebo sponzor, je to do značné míry jedinečná příležitost najednou zasáhnout desítky milionů diváků," vysvětlil Alavy.
Osm hlavních sponzorů včetně společností McDonald's a Coca Cola za možnost spojení s evropským šampionátem ve fotbale zaplatilo po patnácti milionech dolarů.