O ignorování domácích duelů se ultras rozhodli po tradičním předsezonním setkání s vedením, které jim nedokázalo uspokojivě vysvětlit důvody svého počínání.
Fanouškům vadí především rozsáhlé poskytování osobních údajů včetně čísel občanských průkazů, rodných čísel a fotografií, které Baník vyžaduje při koupi tzv. karet fanouška plnících funkci permanentních vstupenek. V této souvislosti se obrátili dokonce na Úřadu pro ochranu osobních údajů, který jim dal zapravdu a ve svém stanovisku uvedl, že například požadavek klubu na poskytnutí rodného čísla není oprávněný.
Ostravští ultras, kteří na Bazalech tradičně sídlí v sektoru pod hodinami a starají se o atmosféru, se proto rozhodli nenavštěvovat domácí zápasy v nové sezoně a zdůvodňují to zvyšující se nedůvěrou vůči představitelům Baníku.
"Podmínky týkající se získaní permanentní vstupenky byly neustále měněny, nebo v jejich obsahu záměrně uváděny polopravdy. Několik prvních dnů byl navíc v tajnosti vyžadován na fanoušcích souhlas k poskytnutí jejich údajů třetím osobám, navíc docela nestandardní formou," uvedli fanoušci ve svém prohlášení.
Zavedení adresného ticketingu bylo jednou z podmínek FAČR pro udělení prvoligové licence Baníku na další sezonu, má se jednat o reakci na výtržnosti v hledišti během březnového utkání Ostrava - Sparta. Doposud se však v rámci adresného ticketingu odevzdávaly pouze jméno, příjmení a datum narození, všechno ostatní už prý klub vyžaduje nad rámec svých povinností.
Ultras Baník jsou ochotni od bojkotu ustoupit, pokud klub omezí sbírání osobních dat na nezbytné minimum. "Tedy stejných údajů, jaké jsou potřeba k zakoupení jednorázové vstupenky. Dále vyžadujeme uvést, nejpozději však týden před prvním domácím zápasem, kdy a kde si budou moci fanoušci nevlastnící kartu opatřit jednorázové lístky, protože na tuto otázku jsme také nedostali žádnou odpověď," uvedli fanoušci.