"Pro potřeby Národního fotbalového stadionu se jedná o nejlepší možné místo v Praze," uvedl s tím, že v lokalitě je zajištěna dopravní obslužnost.
Stadion by byl u stanice metra, Kolbenovou ulicí vedou dvě tramvajové a sedm autobusových linek, což prý umožňuje přepravu 35.000 osob za hodinu.
Místo je napojeno na síť silnic středního dopravního okruhu i rychlostních komunikací a dálnic. Do vzdálenosti dvou kilometrů od něj jsou železniční stanice v Libni a Vysočanech.
"Vzhledem k těmto skutečnostem nebudou nutné žádné větší investice pro zajištění dopravní obslužnosti tohoto území. Celé území je dekontaminováno a inženýrské sítě i jejich kapacity splňují nejpřísnější požadavky," uvedl Pavlata.
Při předběžných jednáních s vedením ČMFS se podle něj mluvilo o tom, že na Národním fotbalovém stadionu by měla působit nejméně dvě pražská prvoligová mužstva, přičemž při vytvoření vhodných podmínek by měl stadion být připraven pro jaro 2010.
Nový stadion bude podle senátora splňovat podmínky UEFA pro nejvyšší kategorie, takže by se v Praze mohlo hrát finále Ligy mistrů či Poháru UEFA a bylo by možné uvažovat o pořádáním mistrovství Evropy v roce 2012. Umístění stadionu by bylo výhodné i pro případné pořádání olympijských her v hlavním městě, míní Pavlata.
Podporu fotbalovému svazu při snaze postavit národní stadion slíbil koncem ledna premiér Jiří Paroubek. Stát by mohl výstavbu povzbudit dotací ve výši zhruba jedné miliardy korun na potřebnou infrastrukturu, prohlásil premiér koncem ledna po setkání se šéfem organizačního štábu letošního fotbalového mistrovství světa v Německu Franzem Beckenbauerem.
O výstavbě národního stadionu se hovoří už od mistrovství Evropy v roce 1996. Jako o možné lokalitě se mluvilo nejvíce o Nových Butovicích. Předseda svazu Pavel Mokrý koncem března uvedl, že vedení ČMFS chce mít ještě v první polovině roku jasno o tom, kde se bude stadion stavět.
Zatím není jasné ani to, kdo by měl projekt financovat. Podle vedení svazu by to měl být některý ze zahraničních investorů. Mokrý už dříve odhadl, že stadion s kapacitou minimálně 47.000 diváků by neměl stát více než tři miliardy korun.