V čem potíže spočívají? Chelsea registrovala jméno Josého Mourinha i s jeho podpisem jako evropskou značku už v roce 2005, ještě během jeho prvního působení na Stamford Bridge, a má výhradní právo ji používat k prodeji zboží. A to včetně spodního prádla, tělových pudrů nebo deštníků.
„Kdyby teď Manchester začal prodávat například oblečení nebo jiné produkty s Mourinhovou značkou, porušil by ochrannou známku, kterou vlastní Chelsea,“ vysvětlovala BBC sportovní právnička Carol Couseová.
A klub ze Stamford Bridge by pak mohl za každé použití Mourinhova jména svého rivala klidně soudit.
I proto Ed Woodward, viceprezident Manchesteru United, ve středu podle Guardianu jednal s agentem portugalského trenéra Jorgem Mendesem ohledně detailů trenérovy obchodní značky. A během dlouhého nočního sezení prý pokročili.
Mourinhovu ochrannou známku se Manchester od Chelsea pokusí buď získat, nebo za ni zaplatí do Londýna licenční poplatek. Za to si sice v Chelsea mohou říct o částku v řádech stovek tisíců liber, jenže Manchesteru by se investice pravděpodobně vyplatila a vrátila na prodeji vlastních produktů.
„Podobně se dohodli s Chelsea také představitelé Interu Milána a Realu Madrid,“ připomněla právnička Couseová Mourinhova předchozí působiště.
Úspěšný trenér má na Old Trafford vrátit mistrovský titul, na který Manchester United čeká od konce éry Sira Alexe Fergusona v roce 2013. Slavný Skot už tehdy považoval Mourinha za jednoho z hlavních kandidátů na uvolněné místo. „Jenže on už by dohodnutý s Chelsea,“ přiznal později Ferguson.
Na jeho přání ale přece jen dojde. Po třech letech, které na lavičce United v rolích hlavních trenérů přečkali David Moyes a Louis van Gaal, přichází Mourinho s velkým očekáváním.
Na Old Trafford dostane třiapadesátiletý Portugalec o více než sedm milionů liber ročně víc, než mu vyplácel ruský miliardář Roman Abramovič v Chelsea. Smlouvu by měl podle britských médií podepsat na tři roky.