Jistotu, že utkání uvidí, nemají ani mnozí z těch, kteří lístky už mají. Pokud koupili vstupenku od překupníka a netuší, že je blokovaná na konkrétní jméno, na zápas se zřejmě vůbec nedostanou.
"Víme, že hrozí problémy. Bezpečnostní opatření, kdy jsou lístky na jméno a při vstupu na stadion bude třeba osobní identifikace každého diváka, mohou vést k násilí," obává se prezident FIFA Sepp Blatter.
Opatření mělo původně zamezit tomu, aby si na lístcích na mistrovství "mastili kapsy" překupníci. Jenže se obrátilo proti fanouškům.
Chaos do toho - vedle německých pořadatelů - vnesl i Českomoravský fotbalový svaz. Zhruba 35 tisíc vstupenek, které se prodávaly jeho prostřednictvím, nemá, na rozdíl od lístků koupených přímo v Německu, vytištěné jméno držitele.
To se skrývá pod kódem vstupenek, který se bude přikládat při vstupu na stadion na turniket. Teprve pak jméno vyskočí.
Toho využívají čeští překupníci, kteří ještě ve čtvrtek na internetu předražené lístky nabízeli. Neznalý kupec nemá šanci zádrhel odhalit.
Jak měnit lístky7 důvodů, kvůli kterým organizátoři přepíší jméno 1. převod v rámci rodiny nebo na právně uznaného partnera V určitých případech si organizátoři mohou vyžádat při přepisu jména na lístku odpovídající dokumentaci. Každý případ bude posuzován individuálně. Organizátoři slibují, že nebudou dělat obstrukce v případě změny jména držitele lístku v rámci rodiny. Přepis stojí deset eur, hradí se při vyzvednutí přepsaného lístku pomocí platební karty MasterCard. |
Tak třeba Barbora Šimůnková nabízí na internetu "nejvyšší nabídce" dvě vstupenky na zápasy českého týmu v základní skupině. "Přijdou mi příští týden, ještě nevím, na jaké utkání to bude. Podle toho si sama určím cenu, zájem je totiž veliký," říká do telefonu.
Na přímou otázku, zda jde o vstupenky blokované na její jméno, redaktorce MF DNES, která předstírala, že má o lístky zájem, odpověděla: "To určitě ne. Já to vyhrála v soutěži Hyundai. To bude blokované na tu firmu."
Jenže to je lež. Neexistuje žádná oficiální vstupenka na mistrovství světa, která by nebyla přímo na jméno držitele. "U všech lístků, které jsme prodávali, jsme vždy ke kódu nahlašovali konkrétní jméno," upozorňuje Vít Palusek z fotbalového svazu.
A totéž dělají i firmy, které lístky nabízejí v soutěžích. Například právě Hyundai, jejímž prostřednictvím nabízené vstupenky Barbora Šimůnková vyhrála, v pravidlech přímo varuje, že jsou nepřenosné.
Výměnu jména na lístku totiž pořadatelé šampionátu umožní jedině v sedmi předem daných případech: vedle smrti a živelní katastrofy je to například vážná nemoc toho, kdo si vstupenku původně koupil.
Jenže k tomu potřebuje „náhradník“ potvrzení od člověka, který mu lístek prodal. A co víc: převod musí schválit organizátoři mistrovství.
"Já vám podepíšu cokoli, to není problém," říká do telefonu muž z Ústecka, který lístky po sedmi tisících korunách přes internet také nabízí. Ani on kupce předem na zádrhel sám neupozorňuje.
"Nemůžeme dělat nic jiného než lidi před koupí lístků na černém trhu varovat. Že jsou všechny blokované na jméno, jsme už dostatečně zveřejnili," míní Palusek.
Lidé žádali 144 tisíc lístků, šanci měla jen čtvrtina Prodali jsme tři miliony lístků. Ale potřebovali bychom jich 30 milionů,“ stěžují si organizátoři MS ve fotbale v Německu. I zájem ze strany českých fandů zdaleka přesahuje nabídku. To potvrzuje mluvčí Českomoravského fotbalového svazu Václav Tichý. Kolik lístků na MS ve fotbale bylo nakonec prodáno vaším prostřednictvím českým fandům? O kolik byl vyšší zájem? Jaké procento čeští fandové dostali z celkového počtu lístků na zápasy? Říká se, že na příštím MS by mělo být svazům dáno mnohem více lístků. Kolik by bylo třeba? bič |
Jak má vypadat správná vstupenka na mistrovství světa, jméno: Na lístcích, které oficiálně prodali němečtí pořadatelé MS, je vytištěno jméno. Lístky, které prodával ČMFS, jméno vytištěné nemají, ale je zkryto pod kódem lístku. Ten se při vstupu na stadion přiloží na turniket a vždy se objeví jméno, na které byl lístek vystavený. Pořadatelé slibují, že budou přísně porovnávat toto jméno s cestovním pasem či jiným dokladem diváka. |