„Na každý zápas byl z Česka zájem o víc než třicet tisíc lístků,“ uvedl předseda české asociace Miroslav Pelta.
Evropská fotbalová unie (UEFA) přitom vyčlenila pro české fanoušky mnohem méně vstupenek. Na zápasy proti Španělsku a Turecku přibližně šest tisíc a na utkání proti Chorvatsku asi sedm tisíc.
Vzhledem k počtu zájemců rozhodne o úspěšných žadatelích los. Dostane se však jen na každého pátého.
„Na jednou stranu mám radost, že zájem o naše zápasy je tak velký, ale na druhou stranu kvóty pro nás jsou malé a hodně lidí bude smutných, protože se na Euro nedostanou. Bohužel hrajeme na stadionech s nižší kapacitou,“ litoval Pelta.
Česká asociace nemůže s problémem nic dělat, protože prodej lístků řídí UEFA. Fanouškům však nabídne alespoň náhradní variantu...
„Jednáme o vytvoření zázemí pro fanoušky ve Žlutých lázních. Chceme, aby tam byly velkoplošné obrazovky a fanoušci tam mohli sledovat fotbal kolektivně. Chceme mistrovství přiblížit lidem alespoň takhle,“ řekl Pelta.
Fanzóna byla ve Žlutých lázních i loni během hokejového mistrovství světa. Oficiální kapacita areálu je osm tisíc lidí.
Předprodej lístků na fotbalové Euro odstartoval v polovině prosince a skončil 18. ledna. Někteří úspěšní žadatelé už v předchozích dnech mohli dostat e-mail s oznámením, že jsou mezi vylosovanými. UEFA slíbila, že všechny zájemce vyrozumí do konce února.
Ten, kdo se k lístkům nedostane, přeci jen ještě jednu šanci mít bude. UEFA bude v březnu organizovat prodej lístků od fanoušků, kteří si je koupili loni v červnu a červenci, aniž by v té době věděli, na jaký zápas si vlastně vstupenky pořizují. Takové lístky půjde prostřednictvím UEFA vrátit, ale určitě nepůjde o masovou záležitost.