Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Fotbal a volejbal více pro fanoušky. V Budějovicích posilují marketing

  8:33
Kluby SK Dynamo České Budějovice a VK Jihostroj České Budějovice rozšířily své týmy o marketingové pozice. Cíl je, aby to poznali hlavně fanoušci.

Milan Džuba (v černém) a Matěj Mayer (v modrém) se budou nově starat o marketing ve sportovních klubech SK Dynamo (Džuba) a VK Jihostroj (Mayer). | foto: Petr Lundák, MF DNES

Stačí vyjmenovat jména jako Vojtěch Vorel, Martin Králik nebo Casey Adam Schouten a Filip Rejlek a většina sportovních fanoušků z Českých Budějovic ví, o kom je řeč. Ale i tak pro jistotu – jedná se o letní posily klubů SK Dynamo České Budějovice a VK Jihostroj České Budějovice.

Co když ale zazní jména Milan Džuba a Matěj Mayer? To už je těžší otázka. Přitom jsou to v současnosti zákulisní osoby, které se nově starají právě i o komfort fanoušků a jejich přehled o aktuálním dění v klubech. Džuba je marketingová posila Dynama, Mayer zase Jihostroje.

A oba společně tvrdí: „Chceme kluby více propojit s fanoušky. Cítíme, že tu je pořád velký potenciál. Můžeme ho využít a povznést kluby o další úroveň.“ Otázka ale zní: Jak?

Oba mají ve svých týmech na starosti podobné věci. Sedmadvacetiletý Džuba ve fotbalovém Dynamu ticketing, fanoušky a partnery, šestadvacetiletý Mayer ticketing, sociální sítě, web nebo zápasové programy a sponzorské věci. Výhodou obou marketérů je cit. Nejen pro práci a její kvalitu, ale i pro aktuální a budoucí potřeby, inovace nebo smysl pro humor. A bez toho se kreativní marketér neobejde.

Džuba zúročí zkušenosti z médií

Začněme u Džuby, který má za sebou štaci v rádiu, novinařinu a moderování akcí, hokejů nebo maturitních plesů. Do Dynama nastoupil díky nabídce od klubu a ihned se zapojil do dění. „Jelikož fotbalu fandím, nebylo tak těžké nad nabídkou přemýšlet. Někdy před 10 lety jsem začínal v mediální sféře jako redaktor webu Dynama, takže se vlastně tak nějak vracím tam, kde to celé začalo,“ líčí.

Podle jeho slov na Dynamo dlouhodobě chodí fandit rodiny a na tom chce klub dále stavět. „Vážíme si podpory všech fanoušků, a proto například připravujeme rozšíření fanshopu nebo chceme udělat komfortnější obecné věci. Vylepšili jsme systém permanentek, který zatím ale kvůli pandemii fanoušci nepoznají. Prodej jsme prozatím ani nespustili a čekáme na další vývoj,“ říká.

Pokud se sezona rozehraje podle plánu a zápasy se budou hrát i s fanoušky, mohou se příznivci Dynama těšit mimo jiné na lepší zápasovou produkci a větší rodinnou tribunu. „Ta doteď fungovala v menším měřítku, ale chceme, aby to bylo opravdu lákadlo. Rozhodli jsme se ji oživit a více rozhýbat. Od skákadel přes speciální zápasové programy až po vyhřívaný stan s hrou FIFA v chladných měsících,“ vypočítává Džuba.

„Chystáme i prémiové členství pro fanoušky. Kromě permanentní vstupenky dostanou certifikát a budou mít přístup na další akce, kde se budou setkávat s hráči. Bude to mít určitý rámec a věříme, že fanoušci pocítí, že klubu na nich záleží,“ podotýká.

Pokud se první zápas sezony odehraje s minimálními omezeními, klub poděkuje i složkám integrovaného záchranného systému. „Ceníme si jejich práce během pandemie. Rozdáme záchranářům, policistům i hasičům vstupenky zdarma. Je potřeba jim veřejně poděkovat. Dále navážeme také během některého zápasu na úspěšnou akci z minulé sezony a budeme prodávat klubovou černobílou šálu jen za 50 korun,“ líčí Džuba. 

Mezi aktuálními věcmi, na kterých se v Dynamu intenzivně pracuje, je i kompletní úprava bannerových ploch na stadionu pro partnery. „Díky novému generálnímu partnerovi budeme mít jako jedni z mála svítící LED perimetry. U nás v lize to pořád bude poměrně výjimka. A další věci chystáme. Věřím, že to fanoušci ocení,“ dodává Džuba.

Mayer čerpá inspiraci z hokeje

Že jde doba hodně dopředu, ví i ve volejbalovém Jihostroji. A proto i tam posílí na pozicích v managementu klubu. Matěj Mayer je totiž historicky první zaměstnanec, který bude v klubu a marketingu působit na plný úvazek. A dá se říct, že to je rarita i v celém volejbalovém prostředí v Česku.

„Moc si nabídky vážím, je to výzva. S generálním manažerem klubu Robertem Mifkou jsme se rychle domluvili a vzájemně si nastínili výhled klubu, kam ho lze reálně posunout. Máme na současný stav podobný pohled a vytvořili jsme koncepci, která by kádr velikosti Jihostroje měla posunout na vyšší úroveň. Inspiraci čerpám hlavně od špičkových klubů z hokejového prostředí, kde jsem dlouho působil,“ říká Mayer, který prošel i marketingovým oddělením HC Sparta Praha.

„Řešíme současně spoustu věcí a chceme začít vše postupně budovat a zlepšovat. Pracujeme na zefektivnění prodeje vstupenek a permanentek, který jsme právě spustili. Rádi bychom časem udělali v hale místenky,“ říká Mayer s tím, že vše je aktuálně stejně jako u Dynama odvislé od aktuální situace kolem pandemie.

Mayer je v klubu měsíc a v jeho gesci je kompletní marketingová a PR činnost. „Řešíme dílčí věci, abychom mohli postupně vytvářet prostor pro inovace. Víme, co a kde je potřeba nastartovat a vylepšit. Jihostroj je nejúspěšnější český klub a je potřeba, aby podle toho vypadala jeho prezentace. Pracujeme na novém webu i na celkové propagaci. Chceme více zapojit fanoušky, ať už přes sociální sítě, tak i během zápasů. Každý v Českých Budějovicích ví, že Jihostroj existuje. Cíl ale je, aby každý věděl, kdy se hraje, kolik stojí vstupenka a na co se může těšit. Aby byl klub ve větším povědomí,“ vysvětluje.

Zápasy by podle Mayera vylepšilo trvalé umístění velkoplošné obrazovky, která by pomohla při zápasové show, soutěžích nebo rozhovorech. „V tom jsme bohužel limitovaní halou.“ I proto bude mezi nejbližšími projekty vyšší zacílení na sociální sítě a určité skupiny fanoušků. „Máme poměrně velké mezery u mladší generace,“ přidává. „Chtěl bych, aby byl Jihostroj vnímaný jako vlajková loď v celém českém volejbale. Moje vize je postupně posunout Jihostroj na úroveň elitních evropských klubů. Pokud Jihostroj dokáže být na hřišti vyrovnaným soupeřem Trentinu nebo Civitanově, měl by toho být i schopný, co se týče PR činnosti,“ dodává Mayer.

K tomu by klubu mohl pomoci i další úspěch na evropské scéně. Budějovice v uplynulé sezoně dokázaly uhrát v prestižní Lize mistrů dvě výhry a potrápily i nejlepší evropské týmy. A i v aktuální sezoně by mohly na tento úspěch navázat v Poháru CEV. „Budeme chtít zopakovat výsledky z Ligy mistrů a tím začít další etapu rozvoje klubu. Myšlenku už na to máme,“ upozorňuje Mayer.

EURO 2024: Los skupin, program zápasů, stadiony

Fotbalové EURO 2024 se bude hrát od 14. června do 14. července 2024 v deseti neměckých městech. Čtyřiadvacet účastníků bude rozděleno do šesti čtyřčlenných skupin. Čeští fotbalisté se v základní skupině střetnou s Portugalskem, Tureckem a Gruzií.

Česko - Portugalsko, Česko - Gruzie, Česko - Turecko
Mužstvo Z V R P S B
1. AC Sparta PrahaSparta 28 22 4 2 62:22 70
2. SK Slavia PrahaSlavia 28 21 5 2 58:20 68
3. FC Viktoria PlzeňPlzeň 28 18 4 6 63:32 58
4. FC Baník OstravaOstrava 28 13 5 10 43:33 44
5. FK Mladá BoleslavMl. Boleslav 28 11 7 10 47:44 40
6. 1. FC SlováckoSlovácko 28 11 6 11 36:37 39
7. FC Slovan LiberecLiberec 28 10 8 10 44:44 38
8. SK Sigma OlomoucOlomouc 28 10 6 12 37:39 36
9. FC Hradec KrálovéHradec Kr. 28 9 9 10 31:36 36
10. FK TepliceTeplice 28 9 8 11 29:35 35
11. Bohemians Praha 1905Bohemians 28 7 10 11 26:38 31
12. FK JablonecJablonec 28 6 10 12 34:44 28
13. FK PardubicePardubice 28 7 7 14 27:38 28
14. FC ZlínZlín 28 5 9 14 36:60 24
15. SK Dynamo České BudějoviceČ. Budějovice 28 6 4 18 30:58 22
16. MFK KarvináKarviná 28 5 6 17 28:51 21

1. až 6. tým postupuje do skupiny o titul, 7. až 10. tým bude bojovat v play off o Evropu a 11. až 16. tým se utká ve skupině o záchranu.

  • Nejčtenější

Anglie - Brazílie, Francie - Německo. Kde zdarma sledovat sobotní fotbalové šlágry?

15. dubna 2024

Víkend je ve znamení reprezentačního fotbalu a přináší řadu atraktivních zápasů. Po pátečním...

Plzeň - Slavia 1:0, šlágr rozhodl v závěru Šulc, hosté po týdnu spadli z čela

14. dubna 2024  17:09,  aktualizováno  19:59

Zásadní zpráva ze šlágru fotbalové ligy z Plzně, kde se představila první Slavia: největší radost...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Fiorentina - Plzeň 2:0, pohárovou jízdu uťalo prodloužení, hosté hráli v deseti

18. dubna 2024  17:42,  aktualizováno  21:23

Plzeňští fotbalisté se rvali, bojovali do vyčerpání, ale mezi čtyři nejlepší kluby v Konferenční...

Slavia prohrála v Plzni, Sparta se po týdnu vrací do čela. Na dně je Karviná

13. dubna 2024  14:30,  aktualizováno  14.4 20:21

Příliš dlouho v čele Fortuna ligy nevydrželi. Slávističtí fotbalisté nezvládli šlágr 28. kola a v...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Plzeň - Fiorentina 0:0, domácí hlavně bránili, i tak dál drží šanci na semifinále

11. dubna 2024  17:28,  aktualizováno  20:42

Plzeňští fotbalisté uhráli v úvodním čtvrtfinále Konferenční ligy proti italské Fiorentině cennou...

Vystál si frontu na rovníku. Svéráz Eneme teď léčí energii Vyškova

19. dubna 2024

Vlasy má pečlivě spletené do jednotlivých afrocopánků s korálky a ty zase svázané do velkého trsu...

OBRAZEM: Tréninková fantazie! Teplické fotbalisty podpořily dvě tisícovky dětí

19. dubna 2024  9:59

Nevšední den pro fotbalisty i školáky. Prvoligové Teplice ve čtvrtek uspořádaly na Stínadlech...

Parkujte správně. Slavia bojuje proti bezohledným řidičům u Edenu

19. dubna 2024  9:47

Trpělivost došla. Městská policie na Praze 10 společně s fotbalovým klubem SK Slavia Praha...

Kouč Jihlavy: Zase jsme prohráli, ale neklepu se v rohu. Spartu B už porazíme

19. dubna 2024  9:22

Fotbalisté FC Vysočina prožili ve středu svoje další jarní druholigové zklamání, z Brna si do...

Náhle zemřel zpěvák Maxim Turbulenc Daniel Vali, bylo mu 53 let

Ve věku 53 let zemřel zpěvák skupiny Maxim Turbulenc Daniel Vali. Letos by se svou kapelou oslavil 30 let na scéně....

Sexy Sandra Nováková pózovala pro Playboy. Focení schválil manžel

Herečka Sandra Nováková už několikrát při natáčení dokázala, že s odhalováním nemá problém. V minulosti přitom tvrdila,...

Charlotte spí na Hlaváku mezi feťáky, dluží spoustě lidí, říká matka Štikové

Charlotte Štiková (27) před rokem oznámila, že zhubla šedesát kilo. Na aktuálních fotkách, které sdílela na Instagramu...

Vykrojené trikoty budí emoce. Olympijská kolekce Nike je prý sexistická

Velkou kritiku vyvolala kolekce, kterou pro olympijský tým amerických atletek navrhla značka Nike. Pozornost vzbudily...

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by použil tester, nebo...