"Smlouva je podepsána na dobu neurčitou. Cílem je z dlouhodobého hlediska první liga a v ní pak lepší umístění, možná i evropské poháry," představuje si personální šéf automobilky Pavel Hlaváč. Klubový ředitel Jaromír Šeterle doplnil: "Postup do první ligy je úkolem už pro příští soutěžní ročník."
Škoda zatím slíbila plnit 35 procent ročního klubového rozpočtu, tedy 10,5 milionu korun z celkové třicetimilionové částky. Hlaváč zdůraznil, že suma se může upravovat. V roce 2007 má být v Mladé Boleslavi za pomoci města dostavěn sportovní areál, na němž bude pět fotbalových hřišť s hlavní arénou pro patnáct tisíc lidí. Do té by se už mělo chodit na prvoligový fotbal.
Náklady přijdou na 400 milionů korun. Odvážné plány s fotbalem v Boleslavi musela Škoda konzultovat s koncernem Volkswagen, pod nějž spadá. Značky VW a Audi, další vozy z koncernu, se rovněž angažují ve sportu. Škoda drží do roku 2007 práva na hlavního sponzora hokejových mistrovství světa, nyní se tedy vrhá i do fotbalu. V něm se však angažuje také Volkswagen: má velké plány s bundesligovým Wolfsburgem.
"Loni v červenci jsme při stoletých oslavách výročí mladoboleslavského klubu pozvali k přátelskému zápasu právě tým Wolfsburgu i jeho vedení. A při této příležitosti jsme si vymezili pravomoce," říká Hlaváč. "Důležité je, že nikdo z německé společnosti proti naší podpoře fotbalu nic nenamítá."
Na pondělní klubové tiskové konferenci dvě manekýny předvedly dresy pro jarní sezonu, kterou tým začne už tuto sobotu domácím zápasem s Jihlavou. Na nich je nově i logo automobilky.