Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Česko a talenty. Postavte základy, pak řešte střechu

Vedle fotbalových hřišť a hokejových hal vás ten pás podivných atrakcí hned upoutá. Překážkové dráhy, pohyblivé plošiny, hrbolaté kladiny, lana. Takovou tréninkovou pomůcku pro malé sportovce jen tak někde nenajdete. Ale v rakouském Salcburku správně usoudili, že když dnes děti odmala nelezou po stromech, plotech či prolézačkách, je potřeba u nich motoriku rozvíjet jinak.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K22a75r14e21l 80M85a74t41o53u93š73e61k 2983315253

můj poznatek z hokeje ... šesťáci neumí založení útoku, přihrát si do jízdy, ... ani to netrénují. další prohřeškem, je svalová disbalance a zkrácené svaly už u takto "starých" dětí. jediné o co jde trenérům klubu z akademie je, aby rodič zaplatil "herné", jinak jde mladej hostovat do regionálního klubu ... a ano, poznatek je z extraligového klubu, kde trenéra dělá bratr hvězdy z NHL, bohužel.

0/0
18.11.2017 14:13

T93o62m80á53š 23M86o18t44l 4723908749587

Regionální Fotbalové Akademie FAČRu vs. Red Bull Akademie Salcburk

RFA u nás správně některé věcí kopíruje a to nejen z RB Salcburk. Ale je trochu rozdíl:

1) Soukromá firma RB vs, RFA u nás. Nevšiml jsem si, že by Škoda, ČEZ atd. u nás podobně podporovali sport. Ti akorát zasponzorují Kejvalovi ČOV, dočasné, olympijské parky nebo jednorázové sportovní akce a podniky, kde se zviditelní. Ale mládež? Postavily obdobné mládežnické akademie fotbalu, tenisu, hokeji u nás v ČR? Red Bull má akademie v Rakousku, Německu, Brazílii, Ghaně a kdoví kde všude... Zázemí je prostě nesrovnatelné.

2) V RB 120 lidí = odborníků na plný úvazek, v RFA není ani 10 lidí, lékařská péče také není, regenerace nesrovnatelná, posilovny nesrovnatelné, obří kryté haly a speciální parky u nás nejsou

3) Těm 18 a 19 letým hráčům z RB akademie je poskytnut rozvoj v dospělém fotbale za 2. Ligový FC Liefering. Má Sparta, Slávia a Plzeň pro své talenty obdobné „farmy“ ve 2. Lize (Žižkov, Bohemka či Dukla + Příbram, Jablonec atp. jsou pro ty farmy dnes jak dělané)? Nemá... Hokejovou Extraligu dnes u nás také nehrají 4 kluby z Prahy! Ale povídejte to v Praze...

4) Navíc jinde v Evropě ty 1. Ligy hrají většinou jen 2 kluby z jednoho velkoměsta. U nás tomu tak není - to nemá v 1. lize Řím, Milán, Turín, Manchester, Londýn, Livrpool, Mnichov, Hamburk, Barcelona, Madrid, Paříž... Ale Praha musí mít v 1. Lize hned 4 kluby... FAČR by v roce 2017 měl mít zájem, aby 1. Liga byla raději v 90 tisícových městech (Hradec, Pardubice, Budějovice, Ústí + Opava) a pokrytá plošně celá republika, všechny kraje. Jak chce pak rozvoj fotbalu, když mládež v krajském městě Pardubice, Hradec, Budějovice či Ústí se nemůže ztotožnit se svým prvoligovým klubem ve městě/v kraji? 5) RB správně stopnul nábor malých dětí do 14 let z větší než půlhodinové vzdálenosti. Vzdálené talenty si stahuje až od 15 let. Ti místo cestování a psychickému stresu se v domovském klubu mohou věnovat škole, tréninku, doplňkovému sportu, regeneraci,

+4/0
14.11.2017 15:05

T18o33m17á26š 34M70o71t68l 4803838659587

kamarádům. Funguje toto obdobně v českém sportu v těch velkých klubech, nebo ti vykrádají talenty z dalekých periferií už v 8-10 letech? Jak to pak s tím fungováním sportu v těch periferních městech asi tak může vypadat? A tohle to nevadí všem sportovním svazům v ČR, nejenom FAČRU.

6) V RB Salcburk funguje spolupráce se ŠKOLOU. Funguje výchova a návaznost od žáčků – žáků a hlavně přechod do dorostu. A pak též prodej hotových hráčů ze Salzburku do světa dospělého fotbalu. U nás jsou RFA jen U14 a U15, přechod do dorostu (i se střední školou) je „hozen“ na toho hráče. Následující výchovné články FAČRu = 43 SCM při klubech se tomu nemohou rovnat! Na papíře možná ano, ale v praxi sotva.

7) RFA FAČRu nejsou ani v každém kraji. Nemají ji ani to Slovácko/Zlín, Liberec/Jablonec, Hradec, Sokolov, Boleslav... Nedůslednost FAČRu! Proč klubové akademie Slovácka a Boleslavi nepřemění v RFA? Na ten rozpočet, co FAČR má a ne že nemá FAČR 4 miliony ročně na jednu RFA!

8) Doba se změnila a „boom fotbalu odešel“ s Nedvědovou generací a pánů trenérů s velkým T jako byl Brückner (při vší úctě k Bílkovi, Radovi, Strakovi, Jarolímovi), dále nástupem IT technologií, Facebooku, YouTube, Googlu, iPhonů, tabletů, satelitních operátorů + Peltů, Berbrů, Ivánků kamarádů, aféry Drulák, atd. Dnes i fotbalu členská základna stagnuje z 550 000 (2009), 506 000 (2009), 400 000 (2015), 360 000 (2016)!!! Máme tu florbal, malý fotbal aj. sporty, které nám ČT Sport valí do hlav...

9) Stát dává na sport 6 mld Kč = polovinu částky, co je průměr v Evropě, korporace na sport mládeže u nás nemusí v místě působení nic dávat jak jinde v Evropě, trenéry na periferiích stát nebo města ve sportech neplatí a sport řídí „odborníci“ typu Valachová a ministerstvo sportu dosud nemáme jako kultura. Lidi co chcete? Bud ́te rádi, že aspoň někdo sportuje v takových „super“ podmínkách u nás...

+1/0
14.11.2017 15:23

O65t91t40o 37P31e65t45e40r63k20a 4863501445868

Půlhodinový okruh je samozřejmě hodně malé okolí. Do RFA putují hráči i ze vzdálenosti přes 2 hodiny tam a 2 hodiny zpět. Souhlasím, že složitým přechodem je přechod do dorostu. Ale je třeba si uvědomit, že v 15 člověk ani neví, na jakou střední školu jít, natož čím chce v životě být. Puberta bude složitá vždy.

0/0
14.11.2017 21:48

T55o88m14á40š 40M30o15t37l 4663188469777

V Red Bull Salcburku mládež ví, co bude dělat v 15-ti za školu? I v Rakousku je puberta jistě složitá, ne?

0/0
14.11.2017 23:51

O48t90t36o 61P43e19t96e31r87k31a 4553801225178

Líbí se mi, jak tu na jedné straně vychvalujete centralisticky pojaté mládežnické centrum v Salcburku a na druhé straně haníte FAČR, že RFA nejsou v každém kraji:-) Trochu protimluv, ne? RFA jsou tam, kde o ně byl zájem. To, že některé prvoligové kluby s hrůzou zjistily, že si díky absenci RFA nesáhnou na miliónovou podporu opravdu není chyba FAČR. I tak jsou akademie rozesety po území Čech, Moravy a Slezska a mají tak lepší podchycovací schopnosti než jedna akademie v jednom bohatém regionu.

0/0
14.11.2017 21:52

T54o44m93á96š 46M65o80t47l 4243828649507

Asi jsem se špatně vyjádřil: já RFA FAČRu nestavím jako protipól/souboj proti Red Bull akademii v Salcburku. Já je jen srovnal, nehaněl. RFA je správná věc pro fotbal u nás, aby bylo jasno. Já ten Red Bull v Salcburku chápu jako špičku pyramidy výchovy ve fotbalu v Rakousku a srovnával bych ji u nás tak s výchovou mládeže (špičkou pyramidy mládeže u nás) v bohatých klubech Sparta a Slávia, popř. Plzeň. Pochybuji, že v Rakousku nemají obdobná SpSM, sportovní třídy, SCM u dorostu nebo něco na ten způsob a valí všechnu mládež z celého Rakouska jen do toho RB akademie Salcburk. Tak padlí na hlavu snad Rakušáci nejsou, ne?

0/0
15.11.2017 0:01

V53e45r53o37n34i32k90a 53P26a54v13l11í75č76k53o23v97á 6347422333284

Jenže podpora sportu, v tomto případě fotbalu, není jen o velikosti města.

0/0
15.11.2017 13:59

K32a74r70e42l 68S70e79i95d10l 8760538967927

Nějak to v Salcburku z dálky vypadá jako to, co se u nás po revoluci zrušilo / pochopitelně o čtvrt století modernější /. Ale nějak ta výchova hráčů, i když hůře, pokračuje. Naši trenéři však produkují hráče jako přes kopírák typu Frýdek, Skalák. Bojovné ale technicky málo zdatné. Nemají rychlost, přihrávku, střelbu ale hlavně techniku. Zpracování je pomalé, míč odskakuje a to zpomaluje hru. A nejtragičtější je neschopnost kličkou obejít protihráče / jeden na jednoho /. Mám i pocit, že hráči jsou nějak "nedodělaní". Že by chyběla vojna a dva roky v nějaké Dukle ?

0/0
14.11.2017 18:02

T61o76m59á96š 33M88o68t89l 4103408929317

To nemáte dojem, já též nevidím individuální a technické typy hráčů jako Poborský, Nedvěd, Rosický, v hokeji Jágr, Ručinský, Eliáš...

Nevím, ale dříve "každý" fotbalista dělal spoustu doplňkových sportů - uměl i bruslit, hrával hokejbal před barákem s kluky z ulice, mnoho fotbalistů umělo hrát slušně technicky tenis a basket, slušně plavali a dobře lyžovali. Měli tak přirozeně získanou rychlost, koordinaci, obratnost, výbušnost, vytrvalostní základ. Spoustu z nich v mládí posilovalo s váhou vlastního těla, jednoručkami, Jágr na statku s vidlemi... Já dnes nevidím mladé talenty dělat druhý doplňkový sport (pohybově jsou na tom špatně), nevidím je na bazéně, lyžovat nejezdí, v posilovně je také nevidím, nevidím je bruslit nebo hrát hokejbal před barákem (možná tak florbal ve škole)... Umí šplhat? Umí výmyk? Jezdí aspoň na kole, na in-linech, chodí si zaběhat?

...asi proto v tom Red Bull Akademii Salzburku mají na to těch 120 odborníků na plný úvazek. Je jasné, že toto ji např. v těch RFA v ČR všechno nemohou poskytnout, když ty RFA jsou jen U14 a U15. A co od 16 let? A co do 12 let? Tam v těch klubech u nás je to přece ponecháno JEN NA TĚCH DĚTECH A JEJICH RODIČÍCH! A VŠICHNI VÍME, JAK TO ASI MŮŽE FUNGOVAT... SPORTOVNÍ TŘÍDY SE ZRUŠILY, TV VE ŠKOLÁCH 2 HODINY TÝDNĚ... VE VOJNĚ NEBUDE TEN HLAVNÍ PROBLÉM, JINDE VOJNA TAKÉ NENÍ...

0/0
14.11.2017 18:53

K68a22r67e49l 89S49e40i31d30l 8690828947647

Tam ale mladý "mistr" dozrál.

0/0
15.11.2017 9:07

T60o20m56á26š 76M59o14t82l 4213918459477

To asi ano, ale dnes jinde ve světě ty hvězdy na vojnu též nechodí a přesto dozrají i bez ní. Messi, Ronaldo, Neymar a spol. by bez vojny nedozráli?

0/0
15.11.2017 9:54

V36e19r43o59n42i74k39a 49P47a12v66l37í59č86k13o65v70á 6447902933644

Pro dorost ve fotbale fungují Sportovní centra mládeže.

0/0
15.11.2017 14:01

T41o71m78á21š 73M32o80t87l 4473568299317

Ano, teoreticky fungují, prakticky asi moc ne, když i pánové, co mají na starosti ve FAČRu úsek talentované mládeže a těch 43 dorosteneckých SCM i podle nich "to nemá s pyramidou výchovy talentů nic společného a jejich množství nefunguje dobře". A správně iniciují v těch SCM změny. Kdyby fungovaly dobře, tak by asi ty změny na FAČRu ti odborníci přes mládež sami neiniciovali. A řeší i tu školu podobně, jak v tom Red Bull Salcburk pro ty mladé dorostenecké naděje?

0/0
16.11.2017 11:16

O11t62t40o 95P71e87t94e52r54k26a 4573531285658

RFA jsou samozřejmě mnohem lepší v tom, že cíleně pokrývají celou mapu ČR a nepředstavují jedno hypermoderní centrum. Klíčem k podchycení talentů na celém území je, že ta centra budou pro děti (a rodiče) dostupná. Stejně tak mi přijde rozumnější, že RFA jsou financovány z dotací a veřejného rozpočtu. Stát by samozřejmě měl podporovat sport u dětí a veřejná podpora je určitě stabilnější než kdyby všechny akademie stály a padaly s podporou jednoho sponzora. Jedno hypermoderní centrum není zlaté vejce. Stát by měl spíš zafinancovat další travnaté plochy napříč ČR, nalít peníze do škol a obcí, aby mohly zafinancovat zázemí, trenéry a míče, ale tím nemyslím budovat monstrum jako v Salcburku, nic takového nás nevytrhne. Péče v RFA je zcela dostatečná leckde i lepší než v prvoligovém klubu! Zas to s tou péčí nepřehánějme. Představa, že bych měl ve 14ti, 15ti takovou regeneraci, výživové poradce, za mentora Karla Poborského, to by se mi ani nesnilo. Na co kryté haly? Na co parky? Proboha! Bavíme se o fotbalu. Vše, co jako malý klučina potřebujete, je balón, nějaký plácek a partu kluků. Až povyrostete, potřebujete travnatou plochu a trenéry a pak se možná ve 14 dostanete do již zcela profesionální RFA. Do 10 let by stejně všichni měli dělat kombinaci sportů, do 12 let nemáte šanci poznat, jestli se tomu bude věnovat rok nebo dvacet let. Kdyby se podpořila výuka tělocviku na základních školách, byl by ten systém zcela dostačující.

+1/0
14.11.2017 21:34

O89t55t47o 21P76e10t51e82r94k46a 4643471685518

Na co farmy? Sparta si pošle dva hráče hned do 1. ligy na Bohemku nebo do Liberce. V lize máme 16 klubů, to je víc než 300 hráčských míst. Pokud je ten 19letý tak kvalitní, není problém se mezi těch 300 hráčů vecpat. Farmy jsou zcela zbytečné. Stejně tak je nesmyslný váš podnět k rozmístění prvoligových klubů. Copak to lze nějak ovlivnit? Kdo postoupí a kdo sestoupí? Mně by se taky víc líbila liga v Hradci, Pardubicích, ale to je prostě sport. Pokud na jaře sestoupí Jihlava, tak bude Vysočina bez ligy. Bohužel.

+1/0
14.11.2017 21:40

T57o60m98á55š 46M16o58t34l 4713688979557

1) To hypermoderní centrum Red Bullu v Salzburku možná je přece jen tou špičkou té pyramidy výchovy fotbalistů v tom Rakousku, možná ne, to já nevím. Ale pochybuji, že by Rakušáci neměli něco jako u nás SpSM a SCM. Já tu RB akademii srovnávám se špičkou pyramidy u nás - Spartou, Slávii a Plzní.

2) RFA dnes nepokrývají celou republiku v ČR, bohužel, ale jejich budování je správná věc pro fotbal u nás. Nepokrývají celou republiku díky nedotacím od těch měst a krajů, kteří to v Liberci a Jablonci nepodpořili. Politikům poděkujte.

3) Chápejte Red Bull a Škodovka - rozdíl v dlouhodobé podpoře mládeže u nás. Prostě Škodovka a jiné korporace na to u nás prdí, tak ji za to sjedu a nepochválím.

4) Vy říkáte, že péče v RFA "je dostatečná" a nemá se přehánět, ale je zajímavé že majitel Baníku a předseda představenstva fotbalu v Karviné brečí, že by na trenéry mládeže RFA v Karviné ( a návaznost poté v tom Baníku) nemusely být kladeny takové požadavky a ty profesionální licence těch trenérů u nás... To o něčem svědčí, ne? Že by k dohazování teplých místeček pro bývalé hráče, kteří se nechtějí odborně dovzdělávat nejen v tom fotbalu? Že teorie je pro ně moc náročná? Tak to jo - nejlepší trenéry prý patří k mládeži...

5) Na co ty kryté parky a velké haly? Možná na rozvoj motoriky, koordinace a doplňkové sporty, které dnes ta mládež na rozdíl tehdy od vás, mě, Poborského a Nedvěda dnes skoro vůbec nedělají. A tu regeneraci jakbysmet.

6) To že 2 hodiny TV na školách neplní svou funkci je házením hrachu na zed ́, stejně tak ti nezaplacení trenéři mládeže v jakémkoliv výkonnostním sportu mládeže v ČR! V tom máte pravdu. A jak stát podporuje sport, pardon nepodporuje, tak to vidíme všichni, TSm zrušil, sportovní třídy na ZŠ a sportovní gymnázia fungují možná tak v krajských městech. Malý klučina potřebuje plácek a balon - ano u nás nová hřiště, ale kamáradi jsou tak max. 3, takže si na tom "plácku" v dnešní době jen kopají na branaře, 5 a 5 si ani nezahrají, protože ti, kdo ten fotba

0/0
14.11.2017 22:23

T94o50m19á25š 23M34o91t17l 4423358499367

fotbal dnes chtějí hrát, tak ty kluky dal táta už dávno do toho místního fotbalového klubu do přípravky...

7) RFA FAČRu je dobrá vize já ji nehaním. Jen ten Red Bull vidím jako špičku té pyramidy výchovy mládeže, ze kterého by si Aspoň Sparta s Křetínským, Slávia s Tvrdíkem a CEFC a možná Plzeň měli vzít příklad a inspirovat se. Sparta se Stramaccionim experimentem a jeho týmem vyhodila peníze z okna - mohla je vrazit do té své mládeže. CEFC má na to sílu též.

8) Pro mě putování mládeže (žactva) na trénink 2 hod tam a 2 hodiny zpět je kontraproduktivní a nepřijatelné! Obzvlášt ́ do 12 let dítěte! Na to se vám spoustu rodičů dnes vykašle!

9) Farmy? Ano Sparta a Slavia si to zařídí, ale co ostatní kluby? Proč to tedy mají v tom Rakousku? Proč je mají v NHL a NBA? Pro srandu králíkům, nebo neví co s penězma...

10) Plošné pokrytí prvoligovými kluby celou ČR. Takže Praha musí mít ty 4 kluby? Tak at ́ se pak nediví, že fotbal stagnuje a rozvoj v některých periferiích desetiletí vázne. FAČR to jistě ovlivnit může revolučními změnami. Ale je mi jasné, že pánové Barák a Prokeš si nezlikvidují Příbram, Duklu a Bohémku na úkor 90 tisícových měst Pardubic a Hradce, kteří staví/rekonstruují své stadiony za až půl miliardy! Je to pro dobro fotbalu nebo není? Každý to asi vidí ze svého úhlu pohledu. Pak at ́ ale FAČR nebrečí, že v některých regionech fotbal stagnuje. Žižkov taky hrával 1. ligu 1999-2000, ale kdo dnes řekne, že pro fotbal by byl dnes prospěšnější v 1. lize než Plzeň, Zlín, nebo Boleslav se Škodovkou, kteří ji tehdy nehráli? Já si prostě myslím, že by to reorganizaci soutěží u nás nějakou chtělo, ale pozor - jen ve prospěch celého fotbalu.

0/−1
14.11.2017 22:51

T79o29m79á28š 67M93o41t34l 4293538939927

Ještě k tomu bodu 10): reorganizace profesionálních soutěží u nás (1. a 2. ligy). Proč? Je normální, aby vítězové 2. ligy (nedávno Varnsdorf), a letos vítězové MSFL (Uničov) a ČFL (Jirny) opakovaně odmítali postup do vyšších (profesionálních) soutěží? Stejně tak, že tu 2. ligu nechtějí hrát ani další 3 moravské kluby v pořadí? A tak nesestupuje Frýdek-Místek a z ČFL postupuje nevítěz Olympia Hradec Králové, který tu 2. ligu hraje na Strahově v Praze "pro své fanoušky?" Proč tu 2. ligu nikdo nechce u nás hrát?;-D Nemá to FAČR špatně nastavené, mimo realitu? Fakt to nechce reorganizaci těch dvou soutěží? Fungují ty soutěže DNES fakt dobře nebo neplní svou funkci? Opravdu by se nemohla 2. liga přeměnit v něco na způsob "FAREM U21" pro ty prvoligové týmy (což by byly velká krajská města s tím velkým rozpočtem, stadiony, zázemím a s více fanoušky)? Sparta v 1. lize by měla "farmu U21" např. na Strahově nebo na Dukle. Slávia by měla farmu U21 bud ́na Bohemce nebo Žižkově. Liberec farmu v Jablonci (popř. Varnsdorfu), Mladá Boleslav v Nymburku. Olomouc nejspíš v Prostějově. Brno nejspíš ve Znojmě. Plzeň nejspíš v Příbrami. Budějovice v Táborsku. Jihlava nejspíš ve Vlašimi. Baník s Karvinou v Karviné, Opava v Třinci (popř. ve Frýdku-Místku). Spolupráce Teplice s Ústím. Zlín nejspíš ve Slovácku. Je to jen návrh, v tom Rakousku ta Red Bull Akademie v tom Salzburgu má pro ty své U19 pro ten rozvoj těch svých hráčů 2. ligový tým dospělých FC Liefering a nakonec i to partnerské Lipsko... Není to aspoň k zamyšlení a na zvážení nějakých změn a přeorganizací těch dvou profi soutěží (Varnsdorf, Vlašim, Frýdek-Místek a Vítkovice stejně nebudou hrát nikdy 1. ligu ani když si ji vykopají na hřišt, protože rozpočet klubu je nízký, stadiony neodpovídají atp.). Menší kluby se logicky bojí jít do vyšších soutěží, protože nemají rozpočet, sponzory nebo zázemí a hrozí, dopadnutí jako Drnovice...

0/0
15.11.2017 10:54

J26a12n 16J22i17r65á82s77e23k 2306158102726

Začal bych třeba zrušením toho nesmyslu juniorské ligy a zavedl zpět B týmy. Mladým dá rozhodně mnohem více zápas ve 3. lize mezi dospělými, než zápas v téhle pseudosoutěži. Rv

+12/−1
14.11.2017 11:04

O79t32t39o 55P60e18t32e21r72k74a 4273351395658

Juniorské ligy jsou nesmysl, ale B-týmy by měly mít strop v ČFL a MSFL. Do 2. ligy nepatří. Na druhou stranu, pokud je ten junior kvalitní, pak i v mladém věku může hostovat někde ve 2. lize příp. i výš. Takže v tomto ohledu jsou juniorské týmy brzdou jen samy pro sebe. Princip akademií RFA je super, určitě rozumnější přístup než jedna supermoderní akademie v Salcburku, ale chce to počkat, jestli vygeneruje nějaké dobré hráče nebo ne.

+1/0
14.11.2017 11:35

J77a37n 73J36i51r55á25s97e21k 2286788982756

Pokud ten B tým bude mít kvalitu, tak klidně i 2. liga. Na to stejně může dosáhnout tak maximálně Sparta nebo Slavie. Pro většinu klubů by byl ideál ta 3. liga. Hostovat sice můžou, ale klub nad nimi ztrácí dozor a víme jak je to s herním vytížením u hráčů, kteří jsou pouze na hostování.

+1/0
14.11.2017 11:42

O51t70t22o 58P23e78t54e87r70k11a 4773671445718

Sigma měla B tým ve 2. lize několikrát a i když pro samotné hráče to význam mělo, pro soutěž už míň. B-týmy nemůžou zajistit stoprocentní regulérnost soutěže, což se ve 2. lize nedá akceptovat.

+1/0
14.11.2017 11:55

V81e53r36o87n86i76k98a 14P50a48v93l62í54č57k80o21v20á 6757602423804

Čím B-týmy ohrožovaly regulérnost soutěže? Start hráčů z A-mužstva byl omezen a náhradníci měly možnost hrát soutěžní utkání. A ona kvalita hry B-týmu mnohdy s Ačkařema trpěla.

0/0
15.11.2017 14:05

J49i59ř26í 13P55a84v77ý16z36a 2940679176833

ámen,kéž by to šlo i v basketbalu !!

+1/0
14.11.2017 11:00

O42t53t83o 40P91e32t76e46r30k73a 4643601345958

Novináři se na iDnesu dočista zbláznili. Pokud v Salcburku nevymysleli, jak motivovat kluky v pubertě, aby s fotbalem nesekli, pak je celý článek absolutně o ničem. Nebo si snad novinář skutečně myslí, že výchova fotbalistů v Salcburku a v Olomouci je naprosto jiná? Šílený názor.

+3/−2
14.11.2017 10:32
Foto

A16n59t89o12n17í12n 89S41t92r20e83j41c 8915304975234

Mentální výchova je možná srovnatelná, materiální zázemí je naprosto nesrovnatelné, takže s tím šílenstvím bych byl opatrný. Docela by mě zajímalo vidět zápas U15 Olomouc vs. Salzburg, kde by se to ukázalo.

0/0
14.11.2017 13:02

O52t35t55o 69P24e36t37e79r83k38a 4643431295858

Mentalni a takticka pruprava je u nas velmi dobra, soude podle dlouhodobych vysledku mladeznickych repre. A materialni zazemi nerozhoduje o nicem. Rozhodujici je kombinace talentu a driny. V Brazilii vyrustaji hraci na ulici, v prachu a pisku, a stejne se z nich stavaji svetovi hraci. V Japonsku a Cine se do fotbalu nalily miliardy eur a stejne to na uroven Brazilcu nestaci. Proc asi? U nas taky nevychovas sprintera, ktery da stovku pod 10s. I kdybys narval do atletiky cely statni rozpocet. Jediny, co by stalo za uvahu, je zlepsit sportovni prupravu na skolach, aby deti byly vic pohybove nadani.

0/0
14.11.2017 14:15

P60e52t30r 87H71e56l45l92e60r 5143926114604

Docela vtipný, kritizovat Spartu a Slavii za letní přestupy, když Slazburg začal úplně stejně, tedy že nejdřív platil hromady peněz za hráče áčka. A to mnohem víc, než Sparta nebo Slavia letos.

Ovšem taky by zajímalo, proč vlastně píšou, že Slavia vydala hodně peněz, když v položkách odchody-příchody je letos v plusu?

+2/0
14.11.2017 10:28

O72t55t59o 39P56e48t16e30r38k15a 4643811785328

Novinář míchá hrušky s jabkama. Jedna věc je kvalitní mládežnická základna a druhou věc sestava A týmu, který chce bojovat o LM, resp. evropské poháry. Vždyť i v Salcburku přiznávají, že ve starších věkových kategoriích si stahují hráče i ze zahraničí, dokonce i mimo Evropu. Ani ultramoderní mládežnická základna nemůže Spartě ani Slávii zajistit soupisku, se kterou by byli konkurenčně schopní v pohárech. To by byl světový unikát.

0/0
14.11.2017 10:48
Foto

J19i28ř77í 46H56r22a16b58á41l20e14k 9579517769

Tak ve Španělsku je tím vyhlášené Bilbao, kde hraje 90% odchovanců. V menší míře Villareal.

0/0
14.11.2017 11:15

O59t74t50o 75P23e75t63e34r33k98a 4183941225648

Nezda se mi, ze by Bilbao bylo na evropske mape nejakym vyznamnym fotbalovym bodem. Ale hlavni otazka zni: Hraje s odchovanci, protoze chce, nebo protoze z ekonomickeho hlediska musi? Sigma taky hraje predevsim s odchovanci, ale taky nemuze mit prehnane ambice - alespon ne v dlouhodobem pohledu. Pokud chce byt klub uspesny, pak pouze s odchovanci nevystaci, at je mladeznicka akademie sebelepsi.

0/0
14.11.2017 14:03

R31a46d65e16k 92J34o36n74á81š 4677465883538

A to jen pře sen o ono co me štve...nemáme nic vlastního, každy den tu ted čtu o akademii Salsburku...jako moznost? Fajn! Ale my jsme schopni hned vsechno dělat po nich... to ze nelžeme po stromech se ví dávno, a i kdyz v menších podmínkách, motorické se věnuji všichni ve fotbale uz spoustu let. Další věc - Salsburk to tady prezentuje jako bůh ví co - výsledky? Nějak nevěřím tomu ze někdy neco udělají v LM apod... a další věc, kdysi vylezli Španělé - OK jdem to dělat jako oni, pak zabrali Němci po letech půstu - OK tak to po třech letech začneme hrát jako Němci, pak zase Belgie, ted Salsburk...atd. Ničemu se nedá prostor dlouhodobě. A jak najednou pan novinář zdůrazní špatne cesty Sparty a Slavia, to uz človek nevi jestli Brecet nebo se smát. Vydali se cestou naprosto normální v zahraničí, ti sami novináři psali jak nebudou mít konkurenci, a ted vše shazuje po půl roce. Za rok byste mohl zajet do akademie třeba někam do Afriky, činy, Ruska nebo proste někam, a my zase vše prekopem a půjdeme zase jinou cestou... Rv Vyborne! ;-D

+2/−1
14.11.2017 10:06

O23t23t49o 35P97e96t38e70r63k64a 4873681135678

Přijde mi, jako by snad novinář nikdy nebyl v žádné naší fotbalové akademii. Anebo asi právě sletěl z Marsu. Výchova je dnes všude podobná.

+2/0
14.11.2017 10:40

T84o93m78á38š 60M98o51t37l 4933548979647

Zázemím, financemi a podmínkami, množstvím odborníku těžko... Když dva dělají totéž, tak není někdy totéž... hlavně z dlouhodobého hlediska po desetiletí.

0/0
14.11.2017 15:39

O27t50t84o 92P81e39t33e31r50k20a 4833731195978

Zázemí, finance a podmínky nejsou rozhodující. Nedvěd vyrostl na škváře a vyhrál Zlatý míč. Proč asi? Klíčem k úspěchu je dřina, dřina a zase dřina.

+1/0
14.11.2017 21:02

T82o92m67á81š 76M47o89t65l 4513798139387

Tak dřina je bez debat, přes to nejede vlak! Ale doba je dnes jinde. Vývoj fotbalu a nové moderní vědecké poznatky je nutno reflektovat a nezakrnět na místě. Je nutno se inspirovat jinde ve světě, kde to DNES dělají dobře a kde mají výsledky a úspěchy. Pokud by ten Nedvěd zůstal hrát v té dědině u Plzně a nešel přes Plzeň - Spartu do zahraničí, tak by mu ta dřina sama o sobě byla k ničemu. Zázemí a podmínky hrají důležitou roli! A dělat ve správnou chvíli správná rozhodnutí též. Kdyby ten Nedvěd měl tehdy nějaké špatné trenéry jako žáček, tak by přece možná na fotbal hypoteticky mohl zanevřít, ne? Kdyby nešel do Plzně v optimální době nebo ho Plzeň z nějakého důvodu nechtěl, tak by dřina sama o sobě byla na nic... V jeho případě ta pyramida výchovy talentů fungovala. Pokud se nepletu, tak je z té Skalice. Dnes třeba v té Skalici fotbal může stagnovat, dobrý trenér tam už nemusí být, protože zestárl, své fotbalisty/děti si vychoval a dnes už to třeba nechce dělat a třeba dnes na to zrezivělé hřiště ve Skalici mládež nechce chodit a šikovný mladý trenér jim na trénování zadara tam může kašlat... Ale jinak "podmínky nejsou rozhodující..." Tam kde jsou ty podmínky a zázemí, tam to není rozhodující. Tam kde působí trenérská esa jako Brückner nebo Vrba, kteří mají výsledky, tam jim opravdu nechybí naopak "srovnatelná trenérská kvalita" typu Stramaccionni, Straka, Bílek, Rada apod. Snad nechcete tvrdit, že Rada je stejné trenérské eso jako Brückner, nebo Vrba, Trapattoni, Lippi jako Stramaccioni nebo ten Holand ́an Pastoor, nebo jak se jmenoval a Ivan Hlinka jako kdejakej Lojza po něm... I na tom záleží dost, řekl bych.

Talent bez dřiny v odpovídajících podmínkách bez odpovídajícího zázemí, bez kvalitního trenérského odborného vedení a bez podpory rodičů těžko rozvinete.

0/0
14.11.2017 21:44

V84i89k12t85o29r 93K37r43u78s 6876858704819

Tak FAČR na mládež myslí, že jo...

Třeba ta libová juniorská liga! To je ta cesta - ale do díry! RvRvRv

+7/0
14.11.2017 9:30

V58e44r80o27n73i20k15a 28P62a25v57l68í22č76k59o74v60á 6987142883534

Jenže juniorská liga není o mládeži (nejstarší kategorie dorostu je U19). Tu mají hrát kategorie U20 a U21.

0/0
15.11.2017 14:08

H53o43n29z63a 90M88u45s75i28l 7943176965103

Autor článku zřejmě nesleduje aktuální ligovou tabulku, když opomenul zmínit Sigmu Olomouc a její dlouhodobě úspěšnou práci s talenty.

+7/0
14.11.2017 9:28

V28i12k18t48o76r 68K96r19u32s 6736538274169

Baníček byl na tom podobně - kdyby jistý pán z Opavy nerozprodal snad i přípravku... Tfuj! ;-O

Ale ono takhle: I Sparta měla kterýsi ročník juniorky extrémně silný. Jenže on je problém s přechodem. Hodně se jich ztratilo... Byla to tuším generace kolem Sáčka atd.

A pak ještě bafuňáři rozhodnou o tom, že mladí budou hrát juniorku ligu, a nepůjdou se ostřílet mezi muže... Přijde mi, že uvažují análními otvory...

+3/0
14.11.2017 9:32

P27e76t67r 28U87t80ě80k37a15l 9100618628

Hezký článek - ale k ničemu.

Dokud budou u nás sport ovládat sportovní (ale i jiné, třeba sázkové a mediální) mafie, můžete přinášet stovky takových případů a k ničemu to nebude.

Bossům našeho sportu jde o jediné - jejich zisky. Pomocí buď hloupých nebo podplacených zákonodárců se daří udržet chaos a neexistenci účasti státu v řízení sportu. A to platí i o bývalých reprezentantech v řadách poslanců (na senátory nemají), kteří jsou právě nejsnáze manipulovatelní.

A obávám se, že ani náznak snahy ze strany ANO stran ustavení "Agentury pro sport" v tom nic nezmění. Ledaže by to vedl někdo, kdo na ty mafie nemá vazby, rozumí systémům a sportu a byl dostatečně otrlý.

Ale ANO má teď jiné priority, než se zabývat sportem. Ještě nemá ani vládu.

0/−1
14.11.2017 8:35

P82a31v68e51l 44K29m50o70n22í57č57e65k 6227321446911

Jo, staré a dobré Rakousko! A může za to Franta Sauer.

0/0
14.11.2017 7:50

L43u31m69í74r 46V83o71l68a17v98k17a 4358262711230

Sparta a Slávia majú na to možnosti (financie/ zázemie), aby v cca 14-15 rokoch mali preskautovanú V4 + Ukrajina, Slovinsko.

Najtalentovanejším deckám musia zabezpečiť športovú výchovu, stredoškolské vzdelanie a minimálne prácu pre jedného rodiča a zvýhodnené ubytovanie pre obidvoch, jeden rodič by sa musel pre decko obetovať, aby zvládol ustrážiť "tie najhoršie roky" vo výchove a bol priamo "na mieste činu s potomkom".

Tento priestor obsahuje cca 110 mil. ľudí, to už je parádny okruh odkiaľ sa dá čerpať talent a každý národ má čosi iné do seba, takže mix by bol zaručený.

Čo sa týka mena, ktoré môžu konkurovať pri výbere, nie je ich moc - Légia, Dynamo, Šachťar, možno Ferencvároš.

Slávii sa nečudujem, tá len teraz vstala z popola, ale, že Sparta neťaží z tohto priestoru už niekoľko rokov je mi riadnou záhadou. Tá doba výchovy je cca 5 -7 rokov, to nie je taký extrémne dlhý čas a prvé plody prídu relatívne skoro, keď dokázal Ajax hrať a vyhrať CHL s teenegermi, tak sa to podľa mňa dá, aspoň to, že by to boli elitní hráči, ktorý budú v budúcnosti tvoriť elitné mužstvo.

+7/0
14.11.2017 7:23

R12a56d84e93k 47J38a67h86o53d13a 6558933684280

Tohle je právě ten problém - každý volá jen po talentovaných dětech, ale většina z nich se na to v pubertě vyprdne a pak není z čeho vybírat. Třeba u takové Sparty bych čekal, že bude mít v každé kategorii pod U10 aspoň 10 mužstev, ale ona má v každém ročníku tak 20 dětí, přičemž jen stahuje právě ty talenty z okolí Prahy. Základem je tu mít ne dva super týmy talentů, are mraky normálních týmů s plno dětmi, z kterých pak vybírat. Základem má být to dítě, ne výsledek. Výsledek přijde následně. A peníze mají jít primárně do malých klubů. Například prostě od hráče bez rozdílu, jestli to je Sparta nebo Dolní Horní. Máme tu stav, kdy trenéři na venkově to dělají jen pro své děti a pak končí, nemají žádný plat, žádnou podporu. nejsou peníze na dopravu, takže rodiče je musí každý víkend na zápasy vozit. Tím pádem není týmový duch. A spousta rodičů to nedá, když polovina ani nemá auto nebo neřídí. Obce na to také prdí. Pak se nedivme.

+1/0
14.11.2017 8:15

L12á16ď65a 46M87a93l82ý 5407856265975

Na deset týmů potřebuješ 30 trenérů plus další hřiště navíc. Podle inzerátů Sparty i Slavie ty trenéři nejsou.

+1/0
14.11.2017 8:24

R58a98d43e44k 22J24a54h49o44d54a 6198363374950

A co dělají bývalí hráči? Tam se můžou v pohodě realizovat...

0/0
14.11.2017 9:11

P62e75t43r 25H71e89l88l12e50r 5153926504884

Jeden trenér, milion ročně, tak si to spočítej, kolik to stojí.

0/0
14.11.2017 10:29

R37a77d39e71k 69J67a94h87o38d33a 6518403874100

Ty znáš někoho, kdo trénuje přípravky a žáky, kdo za to bere milión? Vždyť to skoro všichni dělají zadarmo ve volném čase!

0/0
14.11.2017 16:39

T54o34m73á92š 78M37o49t35l 4273498249237

Já jako bývalý sportovec, co sport studoval, bych se ve sportu rád realizoval... Ale rozhodně dnes ne už zadarmo po práci. Osobně znám spoustu bývalých závodních sportovců, co mají i nějakou odbornost ve sportu, ale ve sportu se po svých kariérách bohužel neangažují. Proč by měli dělat trenéry blbce po směnách? Navíc zadara? Proč je město/stát nezaplatí jak pracovníky v kultuře (ZUŠ, DDM, filharmonie, divadla, ZOO, muzea, galerie apod.) za plný plat? Tam jim stát platí i ty ředitele, provozní pracovníky, pedagogy volného času, filharmoniky atd.).

Stát dělá z mladých lidí-trenérů blbce ale ti si dnes už jaksi nenechají s..t na hlavu. Oni by šli rádi dělat do toho svého sportu, co v mládí dělali, ale po směnách v montovnách a jinde vám na to hážou bobek. Ta generace totiž není generací našich otců, kteří tak byli zvyklí zadara v 80. a 90. letech fungovat! Takže realizovat by se mohli, ale zadara at ́ si to pro ty svoje děcka v těch klubech dělají amatérsky ti tatíci-pepíci, co všemu tak rozumí, a co mají na to volný čas, když nesměnují... Nejsem de..l, abych dnes někomu poskytoval své know-how zadara (obzvlášt ́ když mám dostudovanou sportovní VŠ nebo trenérskou licenci). Za tu almužnu 2000 Kč, co mu klub za to trénování mládeže nabízí, se mu jen vysmějí a s volnými víkendy si ti bývalí závodní sportovci naloží po svém, místo objíždění mistráků se závodními týmy mládeže...

Já jen, kolik těch bývalých špičkových fotbalistů vidíte trénovat děcka... Každej chce přece dobře placenej flek v profi klubu (Švancara, Baranek, Ujfaluši, Šmicer, Grygera, Hosták, Čechmánek v hokeji, Hanušová v basketu, spoustu se jich uchytilo na ČOV - Doktor, komentují v TV, Šeberle atd.). Proč se asi nehrnou do trénování mládeže v normálních klubech za ty "super peníze?"

Já jen, ptal jste se, co dělají bývalí hráči a že se "mohou v pohodě realizovat u mládeže.";-D Tak v pohodě můžou..

0/0
14.11.2017 18:07





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze