Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rozhodčí pro olympijské Rio: Nevím, proč se fotbal videu bránil

Kolikrát se mu ta slova drala na jazyk. Nejdřív na hřišti, pak skoro vždy, když sledoval zápas v televizi. Fotbal potřebuje video! „Měl ho mít už před deseti lety,“ říká Jakub Mejzlík.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

V51l53a57d14i43m81í65r 96V13o31l28k74o 6980812157129

Video by úplně destabilizovalo korupční kanály, tudíž je to zlo;-)

0/0
16.3.2016 16:50

M53i58c63h22a12l 75T24i70m35k58o 3313394144455

Kdekdo v diskuzi vykresluje apokaliptické scénáře, jak se bude volat videorozhodčímu po kazdém štouchnutí. Proc by se nemohlo fungovat například jako v tenise, kdy má htáč (tým) právo vzít si několikrát za zápas jestřábí oko? S tím, že by rozhodčí během hry třeba nepískali tak úzkostlivě ofsajdy, protože kdyby z toho byl gol, snadno se to překontroluje, kdyz ne, normálně se hraje dál.

0/0
16.3.2016 14:10

M51a15r28t59i52n 78L27u36k83e67š 3306221351455

Hypotetický scénář speciálně pro ty, kteří si myslí že video vymýtí korupci:

Rohový kop, ve vápně mela jako vždycky, hráči se všelijak drží, strkají apod. Kopne se roh (blbě, asi kopal Plašil), gólman si stáhne v klidu balón, vyhodí někam na křídlo k lajně a hra běží dál.

Po 2 minutách hlavní rozhodčí z ničeho nic píská, běží přes k pokutovému území týmu, jenž se bránil při zmiňovaném rohu a ukazuje na penaltu. Cože, co se děje, ptají se hráči. Mám echo od videa, při rohu došlo k faulu na útočícího hráče, vysvětluje sudí - a kope se penalta.

No a teď mi zkuste vyvrátit, že takový scénář není možný - prakticky při každém rohu se dá fouknout penalta, kterou si hlavní a video sudí s přehledem obhájí ;-D

+1/−2
16.3.2016 13:09

M32i15l25a23n 24H63a57v31í68ř 4509634755

níže jsem vám napsal jak by šlo řešit ofsajdy a k tomu jste se nevyjádřil. Předpokládám, že asi nemáte munici můj návrh napadnout.

Tohle by šlo vyřešit taky celkem jednoduše, vůbec nedávat možnost video rozhodčímu zasahovat do hry pokud o to nepožádá hlavní. Penaltový faul při hře taky jednoduché jak facka - rozhodčí pískne, koukne se na video a buď penalta nebo žlutá za simulaci. Rázem by ubylo pádů ve vápně kvůli každému kontaktu. Řešení se nabízí mraky, ale jen pro ty, kteří je chtějí hledat, což vy nejste.

Mimochodem, mluví se zatím snad jen o brankové technologii a vy tu už vytváříte konspirace jak se bude každé dvě minuty zastavovat hra a zkoumat video.

0/0
16.3.2016 13:20

M39a85r78t83i60n 36L92u67k78e22š 3556491381355

Váš návrh s ofsajdy je srozumitelný, ale osobně si nejsem jist, jestli je nutné kvůli tomu zavádět video. Ono na 100% zjistit jestli se jednalo o ofsajd nebo ne může trvat opravdu dlouho. Tohle bych řešil důrazným apelem na rozhodčí - těsné ofsajdy radši pouštět, jen ať padá víc gólů. S tím padne/nepadne gól - co když po takové "sporné" akci bude následovat roh? Taky se bude zkoumat?

Tím druhým odstavcem jste ale ani v nejmenším nereagoval na můj příspěvek o marné iluzi konce korupce ve fotbale při zavedení videa. Naopak, případní zainteresovaní činitelé (rádobyvtipně Berbrové) to budou mít mnohem snazší.

Proti brankové technologii jsem neřekl ani slovo, to je pochopitelně naprosto vítaná věc.

0/0
16.3.2016 13:52

M83i26l73a95n 91H89a49v77í47ř 4299424175

Co se týče rohu, tak nad tím sem přemýšlel a nemůžu říct, že by mě něco napadlo. Asi bych byl pro aby se prostě kopal roh, ale 100% si za tím nestojím. Ofsajdy by mohl vyhodnocovat klidně počítač, určitě by se našlo nějaké řešení aby se eliminovala lidská chyba. Jen tak mě napadají třeba "čipy" v kopačkách, které budou snímat pozice hráčů.

Do diskuze o korupci se radši pouštět nebudu, vím o tom málo - víceméně je to všechno jedna paní povídala. Může být obrovská, ale taky může být jen nepatrná. To vědí jen šváby shora a my se tu můžem leda dohadovat a stejně to k ničemu nepovede. S video-rozhodčím by se přesunula velká část zodpovědnosti za zápas právě na něj, což by asi taky nebylo uplně dobře, a byl by to on koho by se ostatní snažili ovlivňovat.

Je to složité téma a téměř vše má i své zápory, ať větší tak menší. První krok bude branková čára a pak uvidíme co vymslí.

0/0
16.3.2016 14:28

J24a49n 86H30e46l76l95e75r 9498405576

vymyslet si takový hloupý scénář a prokazovat na něm, že video do fotbalu nemá cenu ... to chce fakt jistou oddanost současným pořádkům :D

videorozhodčí rozhodně nemá mít právo volat někam zpětně, že se má něco rozhodnout jinak. to snad ani nikdo nenavrhoval. je možné si ho OBRATEM vyžádat v situaci, která je sporná.

ani v rugby, ani v tom pozemním hokeji scénář, který jste uvedl, nenastává ... čím to?? Rv

+1/0
16.3.2016 15:19

P98e17t92r 29T66y65č20k58a 6755842889792

V zadnem sportu nema videorozhodci tu moc volat hlavnimu rozhodcimu. Vzdy jsou jasne stanovene mantinely kdy, kdo a kolikrat si muze vyzadat nazor videa.

0/0
16.3.2016 16:00

P41a56v71e58l 73M36a60r48e58k 6513526219526

v hokeji má dokonce tuto POVINNOST, jeden videorozhodčí kvůli tomu, že sám od sebe rozhodčímu nevolal, skončil

0/0
16.3.2016 18:28

M80a58r75t77i52n 62D84u52f68e73k 3882977698814

Ja bych to video nechtěl. Podívejte na hokej. Furt se stojí, až se prohlédne video. Čekání. Kdysi nejrychlejší hra. Hokej.

0/−2
16.3.2016 13:09

M22a37r70t66i32n 35L69u54k72e73š 3286321491885

Bohužel hokej kazí i blbosti typu reklamní přestávka apod. Zase tolik těch zdržení skrze video není. Ale v hokeji se alespoň zastaví čas a prohlížení nemá vliv na průběh hry. To stále mnozí jedinci nedokáží vstřebat.

Navíc se ve fotbale plánuje posuzovat i např. ofsajdy, to je už naprostý nesmysl.

0/−1
16.3.2016 13:14

P91e97t57r 63T80y75č85k17a 6435792339312

Posouzeni ofsajdu je ve fotbale otazkou 2-3 s.

0/0
16.3.2016 15:46

J13i36ř71í 81F81o60g13e53l 2470201876842

Fotbal se nebrání, brání se Berbrové, jejich partnerky a spol.:-P

+1/−1
16.3.2016 12:30

M29a85r82t35i84n 11L59u30k23e94š 3596701261355

Přečtěte si můj příspěvek výše a zkuste reagovat (pokus jste toho schopen), proč by si to ten váš Berbr a partnerkama neuměl zařídit právě takhle ;-)

0/−1
16.3.2016 13:10

M26a93r95t15i92n 89L42u11k31e42š 3816901911665

A ještě si dovolím provokativní poznámku - protěžovaný "odborník na video" z pozemního hokeje dává svůj sport jako příklad užití. Super.

A já se ptám - kde je za léta své existence hra zvaná fotbal a kde je pozemní hokej? ;-) Fotbal se i bez videa stal nejpopulárnějším sportem planety i přes několik sporných momentů své historie. Vůbec se nedivím šéfům FIFA že video nechtějí - předpokládám že si kladou stejné otázky jako já tady v diskuzi. Otázky, na které zatím nikdo z videomaniků nedokázal ani v nejmenším odpovědět.

A jestli si nějaký prosťáček myslí, že korupce ve fotbale = primárně ovlivňování výsledků přes rozhodčí, tak je vedle jak ta jedle. Největší prachy se evidentně točí okolo pořádání MS apod., tam lítají miliardy. To video opravdu neodstraní. Ale může udělat z fotbalu tak nechutnej guláš, že ten sport přestane lidi bavit.

+2/−11
16.3.2016 11:16

J29a95n 51M80a19z72ů43r94e92k 2608314428295

odpověděl jsem Vám....pokud to nechápete, tak je to Vás problém. Srovnávat pozemní hokej a fotbal je hodně mimo.

+1/0
16.3.2016 11:19

J12a18n 18H76e11l65l56e43r 9188565426

nejde JEN o korupci. jde o to, aby se nestávaly evidentní NESMYSLY, kterým jde snadno zabránit. kouknout na video, jestli ruka byla/nebyla ... je otázka minuty. případná křivda bez kontroly je neodstranitelná

0/0
16.3.2016 15:21

O26n97d51ř28e63j 50Š52v93e19j92d11a 4271539777600

Už několikrát se ukázalo, že ani pomocí videa nelze všechny situace vyřešit. Viz například včerejší hokej, kdy ani z 8 kamer nebylo zřejmé, jestli gól uznat, či ne. Nehledě na to, kolik bude potřeba kamer, když i televizní přenosy nedokážou pokrýt všechny situace.

To jsou 3 kamery na brankovou čáru, 4 kamery na vápno, z každé strany jedna, 1 na hranici ofsajdu, jedna kamera hlavní = minimálně 8 kamer na polovinu, 17 kamer na stadion.

V některých situacích to pomůže, jindy zůstane guláš. Fotbal není tak jednoduchý sport jako ragby.

+2/−8
16.3.2016 11:00

J52a90n 30M11a45z82ů60r69e39k 2918234658795

nesouhlasim s tolika kamarema....1 hlavní, 2 na ofsajdové linii, 2-3 co budou zabírat vápno na každé straně, díky čipu v míči nemusí být brankové...tj. 9 kamer dohromady

0/−1
16.3.2016 11:07

M34a44r33t20i48n 18L63u21k31e25š 3416511171375

A teď si představte, jak dlouho bude videorozhodčímu trvat, než najde správný záběr z těch jmenovaných kamer, přehraje si ho několikrát za sebou aby si byl výrokem na 100% jist. A pak po 3 minutách zahlásí, že to teda byl ofsajd? Co bude mezitím, bude se hrát dál - nebo se přeruší hra a bude se čekat na verdikt?

Zblblá veřejnost si to celé představuje jako Hurvínek válku a na objektivní otázky a připomínky jaksi není prostor ;-)

+3/−7
16.3.2016 11:07

M33i36l11a90n 63H97a50v23í65ř 4229174215

"promrhaný" čas na video se dá bez problémů nastavit. Čtvrtý rozhodčí na to může mít stopky a na konci poločasu se prostě přidá třeba 5min navíc, v tom bych problém neviděl.

S ofsajdy bych to viděl tak, že lajnový rozhodčí bude mávat jen ty, u kterých si bude 100% jistý že jsou. Pokud bude na pochybách tak prostě nechá hru běžet, když padne gól může pak podat podnět na prozkoumání videem jestli tomu nepředcházel ofsajd. Když gól nepadne tak se nic neděje a může hra pokračovat. Stejně člověk pořád slýchá, že ofsajdy na hraně by se měly pouštět aby byl fotbal atraktivnější.

Pro začátek bude ale hlídání brankové čáry stačit.

+3/0
16.3.2016 11:22

O58n65d37ř21e36j 49Š83v71e68j73d68a 4891779447240

A když z toho neodmávaného ofsajdu bude roh a z něho gól, tak to je fér? To bude pěkný guláš!

0/0
16.3.2016 14:51

V49í30t 75Š88e58d37ě55n37k42a 3380119584676

Souhlasím s tím, že by na celý stadion bylo potřeba hodně kamer, nemyslím si že tolik, kolik říkáte vy, ale bylo by jich dost. S čím ovšem nesouhlasím je to, že fotbal je složitější než rugby. V rugby je na posouzení mnohem víc situací.

+1/0
16.3.2016 11:07

M39a21r77t20i12n 36L58u97k82e20š 3886901661445

Recyklovaný článek z předchozích dní, kde má opět prostor člověk zastupující sport, kde se hraje na čistý čas - tzn. že případné použití videa nejde na úkor hry. Už to je samo o sobě zcela vypovídající o tom, že hysteričtí videomaniaci nejsou sto racionálně argumentovat.

Až se v pár zápasech víc než hrát bude diskutovat s videorozhodčím, jestli ofsajd byl nebo ne, tak i těm největším videoplašanům dojde, že video ve fotbale za stávající situace nemůže obstát.

A stále mi nikdo nevysvětlil, kdo bude mít hlavní slovo například u sporné penalty, viz diskuze Karocha a Šmicera nad penaltou ze zápasu Boleslav - Slavie. Hlavní sudí jí pískne a videorozhodčí mu jí zruší? Nebo jí hlavní nepískne a videorozhodčí přikáže?

0/−7
16.3.2016 10:54

M67a58r66t20i22n 28Č83a11r91n89e32c58k83ý 2135384949815

A proč by se jako nemohl po dobu zkoumání videa zastavit čas? A proč by to nemohlo být jako v NFL? Rozhodčí udělá nějaké rozhodnutí, přijde video, výsledek neprůkazný, zůstává rozhodnutí rozhodčího. Stejně se věčně při písknutí nějaké penalty půl dne nehraje, protože hráči nahánějí rozhodčího a nadávají mu.

+4/−1
16.3.2016 11:04

J34a90n 26M42a57z95ů58r87e51k 2848254668205

rugby a americký fotbal se taky nehraje na čistý čas. Když se bude řešit video, tak se čas může zastavit. Aby se z toho nestala debata, udělal bych jako u amerického fotbalu v NFL, tzn že každý tým má 3 nároky na posouzení na poločas, u fotbalu bych to snížil klidně na 2. A Kdo bude mít slovo? Buď by se šel podívat přímo hlavní sudí a pokud uvidí jasný záběr, že se zmýlil, tak rozhodnutí změní, pokud by byl video sudí, tak by v těchto situacích měl právo veta, protože to vidí jasně.

+1/0
16.3.2016 11:04

M85a97r90t91i86n 77L74u27k87e39š 3826381281875

Pánové pánové.. O zastavování času nebyla nikde ani zmínka - proč by se zastavoval čas kvůli videu, když se nezastaví ani při sáhodlouhém ošetřování, debatě s pořadateli při nepřístojnostech fanoušků, nezastavuje se při minutu dlouhém střídání apod.?

Nikdo neřeší podstatné záležitosti jak ten systém má fungovat, prostě se hloupě řve: my chceme video - a neustále se nám cpe rozhodčí z pomezního hokeje, kde se hraje zcela odlišným systémem.

+1/−1
16.3.2016 11:10

J86a53n 52M55a68z87ů37r63e10k 2508124198625

dobře, tak by adekvátně nastavilo....ale z těch řečí, kdy a jak sudí pískl blbě, jak to ovlivnilo zápas se mě chce už zvracet....je možnost jak toto výrazně omezit a dát sudím možnost pískat lépe, ale zase tady hledáme cesty proč to nejde

+2/0
16.3.2016 11:14

M18a32r70t43i67n 43L80u13k34e66š 3906251591295

Tyhle řeči jsou pořád i v hokeji a tam video léta je. Takže myslet si, že zavedením videa tyto řeči zmizí, je opravdu bláhové.

0/0
16.3.2016 11:22

J64a45n 60M42a13z39ů17r70e43k 2978394568775

tak jasné je, že některé situace video nevyřeší, ale v globálu pomůže

0/0
16.3.2016 11:30

M82a32r97t50i88n 77L25u66k94e27š 3956251931465

Ano, v globálu pomůže udělat z fotbalu nekoukatelnou bramboračku ;-)

0/0
16.3.2016 11:46

P83e61t86r 61U39t19ě67k72a27l 9490178988

Podle mne ale video zas tak zázračné nebude. U gólů a vůbec pohybu míče - to jo, tam se to dá jednoznačně posoudit. Ale u faulů a hraní rukou to tak jednoduché nebude. Právě zpomalení či zastavení je zde na nic, protože naopak mate - je třeba věc posoudit právě z reakce těla soupeře nebo míče - zastavený záběr neříká nic, je dvourozměrný. Nebude-li k dispozici průkazný záběr, což z počtu pravděpodobnosti asi většinou nebude (nemůžete mít na hřišti několik set kamer, aby postihly všechny úhly a všechna místa na hřišti), nevyřeší se nic. Jedna dvě kamery jsou nic.

+2/−6
16.3.2016 10:51

M79a54r46t88i71n 13L21u65k97e80š 3366261111475

Nemohu si nevzpomenout na situaci z MS ve Finsku z roku 2003, kdy se o rozhodující brance v prodloužení finálového zápasu rozhodovalo snad 10 minut. Až po této době, byl rozhodčí schopen říci, že branka skutečně padla.

A to pochopitelně nemá smysl rozebírat že v hokeji je těch kamer mnohem víc než na fotbale a rozhodčí má tím pádem mnohem víc studovatelných záběrů.

Já se jenom bavím při představě, že by tohle nastalo ve fotbale. Pár videomaniaků se bude tetelit blahem, že video "pomohlo", ale naprostá většina diváků bude znechucena a fotbal bude upadat.

+1/−3
16.3.2016 10:59

P43e61t68r 28U63t27ě19k91a33l 9180568468

R^

0/0
16.3.2016 11:14

M98a46r20t20i15n 57L43u89k96e70š 3296161541925

MS v hokeji ve Finsku...

0/0
16.3.2016 11:18

V14l38a48d13i35m69í59r 91N74o15v13o97t84n88ý 1899870312370

Neví??? Ha ha... Rv

0/0
16.3.2016 10:43

V41á35c13l73a55v 87Z75a77j82í20č49e72k 1421622732

Proč se fotbal brání videu? Protože by rázem bylo těžší ovlivnit zápasy.

+15/−1
16.3.2016 10:33

M70a23r79t52i29n 82L85u85k17e71š 3146161161715

Tohle si opravdu může myslet jenom naprostý naiva. A další prosťáčci mu dají za to plus ;-)

+1/−7
16.3.2016 11:02

R53o10b19e49r90t 73D29u88f39f82e60k 8379560863497

Hrdě se hlásím k oněm prosťáčkům, kterým vadí viditelný klientelismus. Mnohé chyby ale pramení i nevědomky nebo z neznalosti nebo prostě jen že to rozhodčí neviděl. A právě tady vidím já největší plus techniky. Video je zavedené v nejsledovanějších sportech na světě, s výjimkou fotbalu, a nezdá se mi, že by proti tomu samotní sportovci protestovali.

Navíc si já jako zainteresovaný divák velmi rád počkám třeba i pět minut na verdikt ohledně třeba sporného gólu, než abych byl pak vytočenýz ovlivněného zápasu.

+1/0
16.3.2016 13:00

M51i11l72a50n 34H24a75v19í44ř 4119544555

navíc to může přinést i úsporu času. Myslim že před týdnem hrál Arsenal (chytal Ospina) a míč zachytil asi tak centimetr na čáře. Kdyby v PL neměli tu brankovou technologii tak se v ten moment seběhnou všichni hráči na rozhodčího a jedni budou říkat, že gól, druzí, že ne a celý ten cirkus by trval klidně 2min. Ale díky technice se hrálo dál jako by se nic nestalo, ani jeden hráč se nedožadoval gólu, protože prostě věděli, že nebyl. Hotovo, žádné spekulace. Jednoznačné obrovské + pro hlídání brankové čáry.

0/0
16.3.2016 13:31





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze