Fotbalový zápas Slavia - Sparta, který je na programu v neděli 2. dubna, je oficiálně vyprodaný. Což je situace, které využívají překupníci.
„Prodám dva lístky na derby,“ stojí v nabídce na jednom inzertním webu.
Cena za místa na protilehlé tribuně? 1 500 korun. Což je trojnásobek proti původní hodnotě. A pokud dotyčný pořídil vstupenku v rámci zvýhodněného balíčku, tak je cena skoro šestinásobná.
Stejný web, jen jiný inzerát: „Prodám vstupenky vedle sebe na derby.“
Cena - a tedy i obohacení překupníka - je nižší, 1 100 korun.
Zato na jedné internetové burze se cena za vstupenky na protilehlou tribunu přehoupla už přes 2 000 korun. Stejný web nabízí lístky do kotle za 1 200 korun - ty se přitom v rámci zvýhodněného balíčku daly pořídit skoro osmkrát levněji.
Bizarní je nabídka za dvě permanentní vstupenky na hlavní tribunu. Pravda, cena 3 000 korun za obě je o něco nižší než v běžném prodeji, ale Slavia je podle fotografie na inzertním webu vydala zdarma pro svého partnera. A ten je pak věnoval jako výhru v soutěži.
„Prodám dvě čestné permice do Edenu. (...) Výborná drahá místa,“ láká neznámý prodávající na prodej zmíněných permanentek.
Tyto a další inzeráty vyprovokovaly Slavii k reakci. Vstupenky z inzerátů hodlá blokovat, oznámila na svém webu.
Což ovšem ne vždycky půjde, protože ne všechny nabídky mají fotografii s označením místa nebo číslem lístku. Razantní krok by mohl mít alespoň psychologický efekt - kupující nebude mít jistotu, že se na derby skutečně dostane.
„Věříme, že všichni fanoušci, kteří si řádně zakoupili vstupenku, ale i ti, na které se třeba nedostalo, toto rozhodnutí pochopí a společně s námi budou proti černému trhu se vstupenkami bojovat,“ dodala Slavia v prohlášení.