Bylo krátce před 15. hodinou, když Čech vstoupil do londýnské prodejny Pumy na Carnaby Street. Žádná velkolepá show, jen pár lidí a šest novinářů. Mezi nimi i redaktor iDNES.cz. „Ale, to je překvapení,“ reagoval Čech na pozdrav v češtině.
Během krátkého focení pro reklamní účely ochotně pózoval překvapeným zákazníkům, kteří udiveně sledovali, jak hvězda Arsenalu stojí pár metrů od nich a stáli frontu na společný snímek. Tak jako dvojice z Chile, která si domů veze cennou památku.
Další slavné sportovní tváře PumyUsain Bolt |
Bylo to v Londýně běžné letní odpoledne. Ale pod brankářskými dresy s číslovkou 33 neprobíhala úplně obyčejná akce. Jeden z nejlepších brankářů světa mění kompletní vybavení, což je pro fotbalistu zásadní moment.
Jeho přechod však není zcela překvapivý – a to proto, že Puma je už třetí sezonu spojená s Arsenalem. „Petr byl s adidasem dlouhou doba, takže tam byl trochu i sentiment. Byla to první velká značka, s níž byl spojený. Ale už před rokem, při příchodu do Arsenalu, byla u prvních jednání řeč o tom, jestli existuje možnost, že by začal chytat v Pumě,“ prozradil David Trávníček, předseda představenstva agentury Sport Invest Marketing a muž, který vedle Čecha stojí od začátku jeho kariéry.
„Petr měl k adidasu vztah. Dřív jsme se bavili o tom, že by to mohlo být spojení do konce kariéry. Na druhou stranu: emoce v takovém rozhodování nemají co dělat. Vyhodnotili jsme si výhled do budoucnosti, neříkám, že to bylo lehké rozhodování, ale relativně rychle jsme se domluvili, že Pumě kývneme.“
Jako mladík začínal Čech s italskou značkou Lotto, poté zmiňované partnerství s adidasem, s nímž byl pevně spjatý. V roce 2008 dokonce v rámci reklamní kampaně před Eurem shlížel na Vídeň ze slavného ruského kola v Prátru. Tenkrát Čech měřil 42 metrů a měl osm rukou.
Teď už na rekordmana v počtu čistých kont v anglické lize a vítěze Ligy mistrů s Chelsea čekají jiné projekty. A při nich se může potkávat třeba s populárním Italem Gianluigi Buffonen, jenž je nově jeho „stájovým kolegou“. Společně budou propagovat rukavice a kopačky evoPOWER.
„Pumu jsem poznal velmi dobře v minulém roce v rámci její spolupráce s Arsenalem. Mám ty lidi rád, stejně jako jejich produkty a marketingové nápady. Vytvořili několik vynikajících kampaní a akcí pro Arsenal, které mě velmi bavily,“ uvedl Čech. „Pro brankáře je velmi důležité mít rukavice, kterým zcela věří. A pro mě to jsou evoPOWER. Jsem rád, že teď budu spolupracovat s Pumou napřímo.“
Čechovi je 34 let a po dlouhých rocích klidu prochází obdobím změn: před rokem po ztrátě pozice v Chelsea odešel k londýnskému rivalovi do Arsenalu. Nedávno oznámil, že se chce soustředit jen na něj a po Euru ukončil kariéru v reprezentaci. Za tu nastřádal rekordní počet 124 utkání. Teď další, poměrně zásadní, rozhodnutí. Pokud by dál hrál za Česko, byl by jeho reklamní význam pro Pumu ještě o něco výraznější: právě s touto značkou je český národní tým už 20 let spojený.
„Puma měla informaci o Petrově konci v reprezentaci dřív, než jsme ho oznámili. Měli zájem o prezentaci v rámci národního týmu, nicméně to rozhodnutí respektovali. V rámci smlouvy se budou soustředit na statut Petra jako hráče Arsenalu,“ řekl Trávníček. „Sice už nehraje za reprezentaci, ale dá se říct, že čtyřletá smlouva s Pumou se dá brát i jako vzkaz: Ještě nekončím.“
Čech se stává další výraznou tváří značky, pod níž patří i záložník Tomáš Rosický. U toho se čeká na verdikt, jestli kývne Spartě. „Větší fotbalové osobnosti momentálně v Česku získat nemůžeme. Spolupracujeme se špičkami českého fotbalu a Petra Čecha chceme maximálně využít na českém trhu. Ať už pro aktivaci fotbalových fanoušků, tak i v našich prodejnách,“ říká Gabriela Löbel, marketingová manažerka Pumy pro východní Evropu.