Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Youtuber seřadil herní světy podle velikosti. Platí, že větší jsou lepší?

Vydavatelé her s otevřenými světy se stále více soustředí na to, nabídnout hráčům co nejvíce prostoru k vyblbnutí. Díky pěkně zpracovanému videu youtubera Dimitrise Galatase se můžete podívat na přímé porovnání těch nejoblíbenějších „openworldů“ a zároveň se přesvědčit o tom, že kvantita je většinou v přímém rozporu s kvalitou.

Veliké otevřené světy jsou v herním průmyslu trendem několika posledních let a vývojáři je násilně cpou i do žánrů, kde nepředstavují žádnou přidanou hodnotu. Mnohdy je tomu přesně naopak a putování po prázdné krajině jen ředí intenzitu zážitku. 

Kingdom Come: Deliverance dokazuje, že méně je někdy více. V jeho světě se dá rychle zorientovat i bez mapy.

Nechvalně proslulým specialistou v tomto oboru je Ubisoft, kterému se snaha o maximalizaci herní plochy v posledních dílech série Assassin’s Creed vymkla z rukou. K čemu je dobré, když si dají autoři práci s realisticky vypadajícím prostředím, jehož prolézáním můžete strávit stovky hodin, když se většině lidí repetitivní náplň hry omrzí dávno před koncem hlavní příběhové linky?

S herními světy je to jako s pánskými přirozeními – jejich velikost je jen jedním z mnoha faktorů ovlivňujících celkovou kvalitu nabízeného zážitku a rozhodně ne tím nejdůležitějším. Za ty penisy bych tedy ruku do ohně nedal, protože to znám jen z vyprávění, o herních světech se ale může jednoduše přesvědčit každý, kdo se podívá na video zveřejněné na youtubovém kanálu Dimitris Galatas VFX.

Jeho autor v něm seřadil ty nejprofláklejší open world hry posledních let a srovnal je podle velikosti. Díky tomu je krásně vidět, jak poslední dobou tvůrci her ztrácejí soudnost. Zatímco celý Londýn z Assassin’s Creed: Syndicate z roku 2015 zabíral necelé 4 kilometry čtvereční (a nikdy jsme neslyšeli nikoho stěžovat si na to, že by byl malý), Oddyssey už se rozkládá na 256 kilometrech čtverečních. Pokud namítnete, že podstatnou část této plochy zabírá voda, tak budu kontrovat Asgardem z poslední Valhally, v jehož „malé“ mapě strávíte jen zhruba desetinu celého příběhu, přitom zabírá polovinu toho, co celý Syndicate.

Microsoft Flight Simulator je vymodelován ze satelitních dat, i tak stále obsahuje spoustu grafických chyb. Vzhledem k jeho perspektivě mu to ale lze prominout.

A to ještě stále nejsou ty největší hry. Vojenská střílečka Ghost Recon Wildlands zpracovává 440 kilometrů čtverečních, Just Cause 4 je pak se svým tisícem kilometrů čtverečních ještě více než dvakrát větší. Ani jedna z těchto her přitom kritiku nijak zvlášť neoslnila, na rozdíl třeba od Spider-Mana, jehož věrně vymodelovaný Manhattan nezabírá ani setinu této plochy.

Obdobný případ se dá vysledovat i u závodních her. Zatímco autoři Crew 2 (5700 kilometrů čtverečních) či Fuel (14 440 kilometrů čtverečních) kromě velikosti svých světů příliš nezazářili, etalon žánru v podobě Forzy Horizon 4 uspěl i s „pouhými“ 70 kilometry čtverečními.

Vývoj her je drahý a prakticky žádné studio si nemůže dovolit zpracovat maximální míru detailů při zachování obrovské velikosti světa, jako to dělá Rockstar. Kdo se chce chlubit obrovským světem, musí logicky ubrat jinde a kvantita je tedy v přímém rozporu s kvalitou. Automatické výpočetní algoritmy už dnes dokážou vytvořit vcelku realisticky vypadající krajinu, ale nic se nevyrovná poctivému lidskému zásahu.

Nebo na to máte jiný názor?

Máte rádi veliké herní světy?

celkem hlasů: 1121
Hlasování skončiloČtenáři hlasovali do 0:00 čtvrtek 15. dubna 2021. Anketa je uzavřena.
Autor:
  • Nejčtenější

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Nová sexy herní hrdinka prý není dostatečně odhalená. Vznikla i petice

Aktuální korejský herní hit Stellar Blade s hrdinkou ve velmi vyzývavých oblecích byl údajně krátce...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

Sestrojila si vybavení za statisíce, aby během hraní cítila bolest

Streamerka vystupující na internetu pod přezdívkou Gingas si doma postavila zařízení, které...

Nová sexy herní hrdinka prý není dostatečně odhalená. Vznikla i petice

Aktuální korejský herní hit Stellar Blade s hrdinkou ve velmi vyzývavých oblecích byl údajně krátce...

Herní obchody slaví svátek Star Wars velkými slevami

V sobotu 4. května slaví miliony fanoušků sci-fi takzvaný Star Wars den. Digitální obchody Steam,...

Take-Two zavře studia, která vytvořila OlliOlli a Kerbal Space Program 2

Ačkoli Take-Two ještě v únoru tvrdilo, že propouštět nebude, opak je pravdou. Zásah se týká zejména...

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...

Je to šílený, hodnotily firmy práci řemeslníků, kteří opravili střechu

Po zimě se často ukážou mnohé „vady na kráse“ domu, střechy nevyjímaje. Někdy nezbývá nic jiného než kompletní výměna....