- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Slitina hořčíku a hliníku se používá k výrobě skeletu karoserie a karosářských dílů. | foto: Newspress
Celý článek jen pro členy
Chcete číst prémiové texty bez omezení?
Očekává se, že současné zásoby hořčíku v Německu i celé Evropě budou vyčerpány na konci listopadu 2021. Což je nemilá zpráva nejen pro automobilový a letecký průmysl nebo výrobce elektrokol, ale také pro stavebnictví, obalový průmysl a strojírenství. Německé sdružení WV Metalle začalo bít na poplach a vyzývá německou vládu k intenzivním jednáním s čínskými protějšky. Je ale velkou otázkou, zda bude náprava možná tak rychle, jak by bylo potřeba. S obavami situaci sledují i obří americký výrobce hliníku Alcoa a dodavatel hliníkových slitin Matalco.
Evropa je na hořčíku z Číny závislá z 95 procent. Zbytek se těží v Rusku, USA, Kazachstánu a Izraeli.
Připojte se ještě dnes a získejte: