Nový provozní ředitel brněnského fotbalového klubu Martin Maťašovský

Nový provozní ředitel brněnského fotbalového klubu Martin Maťašovský | foto: Petra Mášová, MF DNES

Zbrojovka nevyužívala potenciál, říká nový provozní ředitel Brna

  • 48
Ve fotbalové Zbrojovce platí heslo "mládí má zelenou" nejen pro tým, ale i pro vedení klubu. Součástí letní revoluce uvnitř jeho řad je i příchod teprve jednadvacetiletého provozního ředitele Martina Maťašovského.

"Z nabídky jsem byl sám překvapený," přiznává student Fakulty podnikatelské VUT v Brně, jenž od února pracoval jako manažer hokejového sdružení v Břeclavi.

Jak jste se odsud dostal k místu ředitele ve fotbalové Zbrojovce?
To je možná spíš otázka pro majitele klubu Romana Prose a místopředsedu představenstva Václava Bartoňka, kteří mi nabídku předložili. Bylo mi řečeno, že na doporučení. Dozvěděl jsem se to asi dvě hodiny před odjezdem na dovolenou, na které mi to pořád vrtalo v hlavě. Potom jsme se minulou středu sešli, asi tři hodiny debatovali a domluvili jsme se, že hned druhý den přijdu do práce.

Ve fotbale jsem se nikdy neangažoval, díky tomu mohu dát klubu novou energii.

Martin Maťašovský, nový ředitel Zbrojovky

Spoustu lidí víc než vaše jméno zaujme váš nízký věk.
Reakce jsou půl na půl. Někdo si může říct, co je to za jednadvacetiletého borce, který jde do fotbalu, i když s ním nikdy neměl nic společného. Ale jde se na to dívat i z pozitivní stránky. Díky tomu, že jsem se ve fotbale nikdy neangažoval, mohu dát klubu novou energii.

Považujete tedy za plus, že nejste zatížen minulostí ani různými vazbami v klubu?
Přesně tak. Podle mě může být výhoda, že jsem nikoho z klubu neznal ani jsem nikdy nejednal s jeho partnery. Nechci ani vědět, co se v klubu dříve odehrávalo, nicméně čísla, kterými se nyní probírám, mi některé údaje vyhazují.

Jaká byla pro a proti při zvažování, jestli práci přijmete?
Je to velká výzva, ale také zodpovědnost. Já jsem zvažoval, jestli mám klubu co dát a budu přínosem. Pokud bych si na jednu z těchto otázek odpověděl, že ne, tak by nemělo cenu, abych se sem šel jenom motat. Udělal jsem si analýzu "plus, minus, silné, slabé, příležitosti, hrozby" a na základě toho jsem si řekl, že do toho půjdu.

Nový provozní ředitel brněnského fotbalového klubu Martin Maťašovský

Jaké první úkoly vás čekají?
První, co se musí nastavit, jsou věci uvnitř klubu, které fanoušek ani moc nepozná. Všichni musíme tvořit tým. Musí se také určit, kdo za co ponese zodpovědnost, což tu podle mých informací nebylo. Něco už jsme nastavili nového, něco pomalu chystáme a něco změníme v budoucnu, protože s některými věcmi nejsem spokojený.

Můžete upřesnit, co se vám na předchozím fungování Zbrojovky nelíbilo?
Jako první mě zarazilo, že nebyl využíván potenciál fotbalového klubu jako celku. Nebyly dělány kroky přes marketing k oslovení lidí. Jedna věc je samozřejmě sportovní stránka, když tým nebude podávat výkony, tak lidi žádné akce nepřitáhnou. Ale pokud se dobře skloubí herní stránka s marketingem, s vnitřním fungováním klubu i s mládeží, můžeme dokázat nastavit klub na profesionální úroveň.

Takže se vám nezdál způsob, jak klub komunikoval s veřejností?
Nezdály se mi PR, marketing, ale ani ekonomická stránka klubu. Přišlo mi, že k některým lidem tekly peníze, které nebyly úměrné tomu, co pro klub odváděli, a je otázka, proč byly ty smlouvy takto nastaveny. Tímto se teď probourávám. Už před mým příchodem zde došlo k radikálním změnám v počtu zaměstnanců i některých procesech a tyto změny budou pokračovat.

Novinky z Brna

Co se v klubu změnilo

Vaše pozice se jmenuje provozní ředitel. Co konkrétně budete mít na starosti?
Klub má tři podoblasti - sportovní úsek, technický úsek a obchod plus marketing. Mým úkolem je propojit tyto tři oblasti v jeden celek, aby tu nebyly zavřené dveře a každý o sobě věděl. Aby spolu lidé v klubu opravdu komunikovali a všichni kopali za Zbrojovku. Další věcí jsou některé vnitřní procesy, které bych měl nastavit, a převzal jsem také záštitu nad marketingem, jehož potenciál se dříve nevyužíval. Jako příklad si beru hokejovou Kometu nebo Spartu, jejichž práce s médii se už uvádí i v marketingových učebnicích na vysokých školách.

Máte už nápady, jak přilákat diváky na stadion?
Už na první zápas se budeme snažit připravit akce, které diváky přitáhnou, ale je to samozřejmě běh na delší trať. I v kombinaci se sportovní stránkou jsme si dali výhled do konce podzimu, i když Richard Dostálek (sportovní ředitel) je trošku optimističtější a říká, že budou stačit tři měsíce. Nemůžeme vyjít fanouškům vstříc ve všem, ale o některých věcech se s nimi budeme bavit.

Na stole vám leží papír s logem Komety, plánujete s ní navázat spolupráci?
Ano, rádi bychom chtěli naši činnost propagovat při jejích zápasech.

Příznivce zajímá i výše rozpočtu, můžete ji prozradit?
Měl by se točit kolem 40 milionů korun za sezonu, ale je to plus minus šest sedm milionů. Za měsíc a půl už by měl být nastavený tak, že bude jasné, kam se budeme moct odchýlit. V některých oblastech se bude radikálně šetřit, někde naopak chceme finanční tok zvýšit.


EURO 2024: Los skupin, program zápasů, stadiony

Fotbalové EURO 2024 se bude hrát od 14. června do 14. července 2024 v deseti neměckých městech. Čtyřiadvacet účastníků bude rozděleno do šesti čtyřčlenných skupin. Čeští fotbalisté se v základní skupině střetnou s Portugalskem, Tureckem a Gruzií.

Česko - Portugalsko, Česko - Gruzie, Česko - Turecko