Jeho nápis nosí hráči při zápasech na hrudi. Podobně se včera zachovali další.
"Pan Poborský je jedním z našich frontmanů, ne však jediným. Na jeho vyřazení reagovat nebudeme," zaznělo od pojišťovny Uniqua. "Nebylo by korektní se k tomu vyjadřovat," řekl David Císař, marketingový ředitel Nike pro Česko.
Oděvní firma má přitom s Poborským podepsaný osobní kontrakt. I když to zatím firmy neříkají nahlas, Poborského vyhazovmůže jejich vztah ke Spartě ovlivnit.
Vždyť právě přes tvář bývalého kapitána se na fotbalovém trhu profilovaly. Poborský byl ústřední postavou reklamních kampaní.
Sponzoři dávají Spartě zhruba 130 až 150 milionů korun ročně – a podle expertů je zhruba třetina příspěvkem za Poborského jméno.
Jeden ze současných symbolů fotbalového Česka byl pro sponzory výjimečným lákadlem.
Co bude teď? Plakáty se sparťanským kapitánem Poborským, které jsou rozesety po celé republice, zůstanou jen vzpomínkou. A Sparta se svými sponzory budou muset vsadit na novou hvězdu.
Žádná stejně výrazná však v současném mužstvu není.