"Spousta lidí nechává nákup vstupenky na poslední chvíli," vyjmenovává slávistická mluvčí Soňa Nouzáková jeden z důvodů, proč derby není ještě vyprodané.
Slavii to nejde, v ligové tabulce je až patnáctá. I to může být příčina, proč její fanoušci s nákupem otálejí. Jsou naštvaní a frustrovaní.
To na srpnový šlágr o první místo mezi Plzní a Spartou fanoušci skoupili lístky za tři hodiny. Kapacita plzeňského stadionu je však jen necelých dvanáct tisíc, na tribuny do Edenu se vejde dvacet tisíc lidí.
Návštěvy na derby od chvíle, co stojí nový Eden2008/2009: Sparta - Slavia (výsledek 1:4) 20 500 diváků, Slavia - Sparta (1:1) 20 156 2009/2010: Slavia - Sparta (1:1) 19 370, Sparta - Slavia (1:0) 18 639 2010/2011: Slavia - Sparta (1:2) 15 142, Sparta - Slavia (2:0) 18 873 2011/2012: Sparta - Slavia (3:0) 18 299, Slavia - Sparta (1:1) 16 516 2012/2013: Slavia - Sparta (1:0) 15 654, Sparta - Slavia (3:1) 19 410 |
Je jisté, že minimálně 1870 příznivců bude fandit hostující Spartě. Právě tolik Slavia poskytla rivalovi vstupenek, které si klub z Letné i sám prodává. Je to víc než povinných pět procent kapacity. Slavia se Spartou mají totiž uzavřenou ticketingovou smlouvu a hostujícím fanouškům na derby dají k dispozici větší množství vstupenek.
"Zatím jsme prodali patnáct stovek lístků, je předpoklad, že náš sektor bude vyprodán," poznamenal sparťanský mluvčí Ondřej Kasík.
Přibližně sedm tisíc lístků vydala Slavia, v čísle jsou však započítáni i permanentkáři. "Věříme, že slávisté, i když se nedaří, prokážou svou sounáležitost s klubem a hráče podpoří," říká klubová mluvčí.
Od chvíle, kdy Slavia hraje na novém stadionu v Edenu, přišlo nejvíc diváků (20 156) hned v první sezoně 2008/2009. To oba týmy spolu ještě bojovaly o titul, v dalších letech Slavia odpadla. Naposled před rokem přišlo na Slavii 15 654 diváků.
Vstupenky stojí od 210 do 420 korun. Ceny jsou o něco vyšší než na utkání s "obyčejným" soupeřem. Jde o exponovaný zápas, což klubu přináší větší náklady na jeho pořádání.