Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Šlágry fotbalové ligy sleduje průměrně sto tisíc televizních diváků

Slávistický stoper Simon Deli odvrací balón před sparťanským útočníkem Davidem Lafatou. | foto:  Michal Šula, MAFRA

9 2017
Sledovanost přenosů z fotbalové ligy na placené O2 TV Sport se pohybuje kolem sto tisíc diváků, na veřejně dostupné ČT sport je číslo o něco vyšší. Nejatraktivnější utkání sleduje zhruba 200 tisíc lidí. Vyplývá to z údajů obou televizních stanic.

O2 TV Sport vysílá ePojisteni.cz ligu od léta 2015. V současnosti má právo první a čtvrté volby, tedy vybírá nejatraktivnější zápas. Veřejnoprávní kanál ČT sport má druhou a třetí volbu.

Srovnávat sledovanost obou televizí není úplně férové. O2 TV vysílá atraktivnější zápasy, ale na rozdíl od České televize má jen omezený počet diváků.

„Průměrná sledovanost zápasů první volby je kolem sto tisíc,“ uvedl výkonný ředitel O2 TV Sport Marek Kindernay na středeční tiskové konferenci. „Česká liga je u nás sledovanější než Liga mistrů, takže se sledovaností jsme spokojení.“

Celkový průměr je o něco nižší, protože sledovanost zápasů čtvrté volby je logicky menší než třeba derby Sparta - Slavia.

„Podzimní část letošního ročníku ligy sledovalo průměrně 116 tisíc diváků. Počet diváků, kteří si zapnuli alespoň jeden z přenosů, činí 2,4 milionu,“ odpověděla Karolína Blinková z tiskového oddělení České televize.

Nejsledovanějším zápasem podzimu bylo utkání Liberce - Plzeň (1:2) na ČT sport, které vidělo 197 tisíc diváků.

Na O2 TV Sport bylo nejsledovanější derby Sparta - Slavia (0:2) se 161 tisíci diváky. Zástupci sportovní stanice však předpokládají, že na jaře bude nejatraktivnější utkání o titul sledoval kolem 200 tisíc lidí - jako loňský duel o titul Sparta - Plzeň (0:3, přes 200 tisíc diváků).

Sledovanost ČT měří peoplemetry. Jak se k číslům - třeba k těm z derby - dopočítá O2 TV Sport?

O2 TV má zhruba 220 tisíc zákazníků (a 250 tisíc zapojených set-top boxů). Z tohoto počtu sledovalo derby 44 tisíc domácností. Zároveň existuje domluvená a všeobecně uznávaná konstanta 1,9 - ta určuje, že jednu televizi sleduje 1,9 člověka. Dalších 29 tisíc lidí si utkání zapnulo na internetu či přes mobilní aplikaci. A zbylých 48 tisíc fanoušků si utkání vychutnalo v hospodách či restauracích (jde o dlouhodobý vypočítaný průměr, se kterým Česká televize operovat nemůže).

44000 x 1,9 + 29000 + 48000 = 160600.

Mimochodem, nejsledovanějším hracím dnem Ligy mistrů na O2 TV je středa 23. listopadu, kdy se například hrály zápasy Arsenal - Paris St. Germain nebo Rostov - Bayern Mnichov. Program (divák si může vybrat libovolný zápas) sledovalo 130 tisíc lidí.

Před začátkem jarní části sezony chystá O2 TV Sport fotbalovou talkshow Tiki-taka, která bude mít premiéru v pondělí 20. února večer. Moderovat ji bude Petr Svěcený.

„Usilovně jsme na této show pracovali, inspirovali jsme se i v zahraničí a věřím, že výsledek bude stát za to. Přesně taková show může zvednout atraktivitu celého českého fotbalu,“ dodal Kindernay.

Autor:


Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost


Tabulka ligy

Mužstvo Z V R P S B
1. SK Slavia Praha 25 17 7 1 53:17 58
2. FC Viktoria Plzeň 25 17 5 3 37:16 56
3. AC Sparta Praha 26 14 7 5 41:22 49
4. FK Mladá Boleslav 25 11 9 5 38:26 42
5. FK Teplice 25 11 7 7 33:22 40
6. Fastav Zlín 25 10 8 7 31:27 38
7. FK Jablonec 25 8 8 9 37:34 32
8. Dukla Praha 25 8 6 11 32:30 30
9. FC Slovan Liberec 25 7 8 10 21:25 29
10. 1. FC Slovácko 25 6 11 8 24:31 29
11. MFK Karviná 25 8 5 12 33:41 29
12. Zbrojovka Brno 26 4 14 8 27:38 26
13. Bohemians Praha 1905 25 6 7 12 18:30 25
14. FC Vysočina Jihlava 26 5 8 13 21:41 23
15. FC Hradec Králové 25 6 3 16 22:41 21
16. 1. FK Příbram 26 6 3 17 25:52 21

Známky

2,08

Simon Deli

Slavia

2,09

Milan Škoda

Slavia

2,09

Jiří Pavlenka

Slavia

Góly

15

Milan Škoda

Slavia

13

David Lafata

Sparta

10

Michal Škoda

Brno

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze