Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pohár má nové jméno: MOL Cup. Pelta teď plánuje i federální Superpohár

Člen představenstva ropné skupiny MOL Oszkár Világi (vlevo) a předseda Fotbalové asociace ČR Miroslav Pelta podepisují smlouvu o partnerství pro Pohár Fotbalové asociace ČR. | foto: ČTK

31 2015
S novým generálním partnerem startuje letošní ročník Poháru Fotbalové asociace. Nově se bude jmenovat MOL Cup, podle přední ropné a plynárenské společnosti ve střední a východní Evropě. A nebude to jediná novinka, kterou asociace v souvislosti s pohárem pro novou sezonu přichystá.

Předseda asociace Miroslav Pelta při podpisu smlouvy s novým partnerem mimo jiné prozradil, že by rád uskutečnil myšlenku na zápas federálního Superpoháru, ve kterém by se vítěz českého poháru utkal se slovenským pohárovým šampionem.

„Chtěli bychom, aby se v budoucnu takové utkání hrálo místo současného českého Superpoháru,“ uvedl Pelta. „Ne že by neměl váhu, ale takhle bychom navázali na historii a diváci by se určitě měli na co těšit. Sice jsme se už dávno rozdělili, ale v tomhle ohledu bychom mohli spojit síly.“

Projekt je zatím ve fázi vyjednávání, přesto je možné, že premiéru bude mít už v příštím roce, kdy by mohl otevřít novou sezonu. „Ano, tímhle momentem bychom to chtěli odstartovat,“ přiznal Pelta. „Musíme tomu ještě dát nějaký řád a na obou stranách si to odsouhlasit. Ale nový partner téhle myšlence rozhodně napomohl, cesta je nastavená dobře.“

Jméno nového generálního partnera domácího poháru je už nyní pevnou jistotou, což Peltu těší. Věří, že díky spolupráci, která potrvá minimálně tři roky, se soutěž dočká větší prestiže.

„Už několikrát jsem říkal, že pohár je pro naše kluby nejsnazší cesta do Evropy. A myslím, že si to české týmy začínají také uvědomovat,“ řekl Pelta. „V okolních zemích je pohár naprostou chloubou a doufám, že vstup nového partnera a další kroky umožní, aby se jeho prestiž zvýšila i u nás. Je to krok, který český fotbal potřebuje.“

„Chtěli jsme přivést velkou značku, renomovaného partnera, který bude působit na českém trhu. Po mnoha jednáních se nám to povedlo,“ těší Luboše Koželuha z marketingové společnosti STES.

Podle něj bude mediální prezentace poháru podobná jako v případě domácí ligy a reprezentačních zápasů. Ve smlouvě je garantováno pět přímých přenosů ze čtvrtfinále, semifinále a finále, ale probíhají jednání o dalších. Přímé přenosy se budou podobně jako při lize vysílat také na internetu.

Odměny pro finalisty by měly zatím zůstat stejné: vítěz získá 1,5 milionu korun, poražený 500 tisíc. „Ale ještě to teď po podpisu smlouvy budeme řešit. Pokud se něco bude měnit, tak pro kluby směrem k lepšímu,“ poznamenal Pelta s tím, že rozpočet na jeden ročník se bude pohybovat kolem 10 milionů korun.

„Chtěli jsme se zapojit do společenského života v České republice, tímto dnem se nám to povedlo. Doufáme, že i díky nově navázané spolupráci se podaří pohár a jeho vnímání fanoušky pozvednout na ještě vyšší úroveň,“ přeje si Oszkár Világi, člen představenstva Skupiny MOL. „Podle mého je velký svátek, když prvoligový tým přijede do menší obce. Snad napomůžeme tomu, aby se prestiž soutěže ještě zvedla.“

„S panem Világim si rozumíme, protože má podobný vztah k fotbalu jako já. Na Slovensku se také angažuje v klubu,“ připomněl Pelta s úsměvem, že Világi je majitelem týmu DAC Dunajská Streda. „Když partner fotbalu rozumí, vždy je jednodušší ho oslovit.“

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze