"Nejde říct dopředu, kolik lístků půjde do prodeje. Třeba postoupí tým, který do Prahy nepřijede podpořit tolik fanoušků," poznamenal svazový generální sekretář Rudolf Řepka.
Jak vypadá prodej lístků na Superpohár, ve kterém proti sobě každoročně stojí vítěz Ligy mistrů a nejlepší tým Evropské ligy?
V Monaku to v roce 2010 fungovalo následovně: obě mužstva dostala po třiceti procentech vstupenek z celkové kapacity, část brali sponzoři a zástupci UEFA. A až zbytek šel do volného prodeje, o který se starala sama UEFA.
Pokud by stejný systém zůstal beze změny i v roce 2013, v Edenu by na nezaujaté fanoušky zbylo maximálně šest tisíc lístků. Stadion má totiž kapacitu 21 tisíc diváků - 12 600 míst by obsadili příznivci obou klubů a několik stovek vstupenek by připadlo také partnerům UEFA.
Sportovní stránky iDNES.cz jsou nově na Facebooku, staňte se fanoušky. |
"Prodej lístků bude vyřizovat UEFA, náš svaz do toho vůbec nebude zasahovat," uvedl generální sekretář Řepka.
V minulých letech probíhal prodej na internetu, aby měli k lístkům přístup fanoušci z celé Evropy. Jedna vstupenka loni stála sedmdesát eur, tedy přibližně 1 700 korun. Pro srovnání - to je míň, než kolik dali sparťanští fanoušci za únorový zápas proti Liverpoolu.
Superpohár vznikl v roce 1972. Pětadvacet let se hrál na dva zápasy, od roku 1998 však přešel na systém jediného utkání v Monaku. Tam je mimochodem ještě menší stadion než v Edenu, na tribuny se vejde jen 18 500 diváků.