Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bránil Gustavo ve výhledu Casillasovi? Rozhodčí to tak neposoudili

Ribéry z Bayernu Mnichov posílá míč klubkem hráčů do sítě Realu Madrid; domácí Gustavo je skrytý za Alabou (27) a Di Mariou (22). | foto: Reuters

18 2012
"Na sudí si rozhodně stěžovat nechci, ale přesto musím podotknout, že první gól Bayernu neměl platit kvůli ofsajdu," řekl mimo jiné trenér José Mourinho po semifinálovém duelu Ligy mistrů. V něm jeho Real Madrid podlehl domácímu Bayernu Mnichov 1:2.

Gólová situace, kterou Mourinho zmínil, se seběhla v 17. minutě utkání.

Mnichovský Kroose centroval z rohového kopu, míč se od hostujícího Ramose odrazil k Ribérymu a ten střelou bez přípravy klubko hráčů před ním propálil.

Před Ribéryho pokusem však madridský obránce Coentrao vystavil do ofsajdové pozice domácího Gustava. Míč od Ribéryho prosvištěl nejprve mezi madridskými hráči a zřetelně je vidět, že Gustavo před střelou uhýbá. Minula ho o necelý metr. Spíš než Gustavo bránili brankáři Casillasovi ve výhledu vlastní spoluhráči.

"Ofsajdové postavení hráče se jako ofsajd posuzuje ve dvou případech," říká Jiří Kureš, šéf pravidlové komise české fotbalové asociace. "Jednak takový hráč musí gólmanovi bránit ve výhledu, nebo musí projevit snahu hrát míč."

Zda hráč brání gólmanovi ve výhledu, nebo ho jinak ovlivňuje, to je na posouzení rozhodčích. V tomto případě byl sice Gustavo blízko dráhy letu Ribéryho střely, ale už když mnichovský záložník ke střele nasazoval, Gustavo se klidil na stranu. Casillasovi bránili ve výhledu mnohem víc spoluhráči.

"Rozhodčí to zkrátka posoudili tak, že Gustavo brankáři ve výhledu nebránil. Pravda je, že Casillas před sebou měl víc hráčů v bílém," říká Kureš.

Druhá podmínka pro odpískání ofsajdu prokazatelně splněna nebyla. Gustavo snahu hrát míč neprojevil, naopak zřetelně ještě před střelou udělal pohyb stranou.

"Tady je evidentní, že hráč Bayernu skutečně míč hrát nechtěl, takže není co řešit," říká dále Kureš a přidává pokyn přímo z UEFA.

"Jako ofsajd se podle instrukcí UEFA neposuzuje ani to, když například útočící hráč stojí na brankové čáře vedle soupeřova gólmana. Když jde na branku střela a tento hráč nadskočí a pustí míč pod nohama do sítě, nijak svého ofsajdového postavení nevyužil a gól platí."





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze