Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Stadion pro první ligu má jen Brno, jenže Ústí i Sokolov ho přehrály

  13:14
Ústí nad Labem, Sokolov, nebo Brno? Jeden z této trojice bude hrát v příštím soutěžním ročníku první fotbalovou ligu. Kdo to bude, o tom rozhodne hlasování zástupců prvoligových a druholigových klubů na středečním mimořádném ligovém shromáždění.

Takhle se brněnští fotbalisté radovali po jednom z druholigových vítězství; budou se radovat i z "úředního" postupu do první ligy? | foto: Otto Ballon Mierny, MAFRA

Jistým postupujícím mezi českou klubovou elitu je Jihlava, která ve druhé lize skončila na druhém místě a její stadion první lize odpovídá.

Ústí sice druhou ligu vyhrálo, ale stále nemá stadion s prvoligovými parametry. Už podruhé, podobně jako pro soutěžní ročník 2010/11, chtějí ústečtí fotbalisté hostovat na stadionu v Teplicích.

Dalším na řadě je pak Baník Sokolov, jehož tým v druhé lize skončil třetí. Se stadionem je na tom podstatně líp než Ústečtí, ale ani tamní areál prvoligové podmínky zatím nesplňuje.

O nejvyšší soutěž však vehementně usiluje také Zbrojovka Brno, jejíž stadion prvoligové parametry splňuje. Jenže ve druhé lize skončilo Brno až na čtvrtém místě, na které se dostalo jarním finišem ze čtrnácté podzimní příčky.

Podmínky pro 1. ligu jsou jasně dané

Pro účast v nejvyšší soutěži jsou českou fotbalovou asociací jasně nastavená pravidla. A tohoto licenčního manuálu se drží místopředseda asociace za ligu Dušan Svoboda.

"Podle mého názoru by se s výjimkami mělo přestat. Klub, který má ambice na první ligu, musí s licenčními podmínkami počítat. Za jakých okolností mohou hrát nejvyšší soutěž, to věděli jak v Ústí, tak v Sokolově," poznamenává Svoboda.

"Jsem ochotný bavit se na ligovém shromáždění o nějaké ochranné lhůtě pro nováčky, případně o zmírnění podmínek pro účast v první lize, ale jen pokud jde o budoucnost. V žádném případě by se ta debata neměla týkat nadcházejícího soutěžního ročníku," dodává Svoboda.

Převáží sportovní hledisko?

Jiný názor má šéf komise pro stadiony a hrací plochy Petr Voženílek, který by se v případě postupu mezi elitu držel sportovního hlediska.

"Jsem přesvědčen, že do první ligy by měl jít tým, který si ji vybojoval na hřišti," říká Voženílek. "Bráním se slovu výjimka, řekl bych, že by prostě měly být nastavené nějaké parametry pro nováčka."

Jenže tzv. parametry pro nováčka, řečeno Voženílkem, mělo Ústí nastavené už před dvěma roky. Smělo hrát své domácí zápasy v Teplicích. A nyní Ústečtí žádají to samé.

"Náš stadion patří městu a teprve jeho nové vedení a nový primátor dělají maximum, aby Ústí první ligu hrálo, zatímco minulé vedení jen slibovalo. Ale až někdy v únoru městská rada schválila investice pro rekonstrukci stadionu. Proto bychom ještě rok chtěli hrát v Teplicích, kde jsme předběžně domluveni," říká ústecký sportovní manažer Stanislav Pelc.

Na ústeckém stadionu je zapotřebí vybudovat odpovídající zázemí pro hráče i diváky, vyhřívaný trávník a umělé osvětlení. V podstatě totéž, co před ústeckým klubem stálo před dvěma lety...

Brno: ve druhé lize čtvrté, ale stadion na jedničku

"Pokud ligové shromáždění nebude hlasovat pro Ústí, pak by měl podle sportovního hlediska dostat šanci Sokolov," míní Voženílek. "Ale naše komise je jen poradní orgán, zatímco ligové shromáždění si dvě naše profesionální soutěže řídí."

Avšak také Sokolov nemá stadion pro nejvyšší soutěž. Chybí vyhřívaná hrací plocha, umělé osvětlení a místo předepsaných 4000 sedaček je jich v hledišti pouze 770..

Jestli se tedy zástupci prvoligových a druholigových klubů budou stroze řídit platnými normami, dostane přednost brněnská Zbrojovka. Její stadion prvoligovým parametrům vyhovuje po všech stránkách.

Brno navíc v minulých dnech obdrželo licenci jak pro druhou, tak pro první ligu. 

"Jsem přesvědčen, že první liga by neměla být ligou výjimek. Za jakých podmínek lze nejvyšší soutěž hrát, to věděli všude a s dostatečným předstihem," konstatuje sportovní ředitel brněnského klubu Zdeněk Kudela.




Chevrolet Orlando 1.8i
Chevrolet Orlando 1.8i

r.v. 2011, naj. 31 327 km, benzín
353 999 Kč (s DPH)



mobilní verze
© Copyright 1999–2014 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.