Léta byl pro Juventus typický oválný znak s černo-bílými svislými pruhy, korunkou a býkem, symbolem Turína. Nic z toho nezůstane. Jediné, co bude původní logo připomínat, je nápis Juventus, pod kterým bude v klubových barvách vyvedené písmeno J.
Příklon k minimalismu má symbolizovat nový Juventus, který by měl v budoucnu znovu cílit na nejvyšší mety a dostat se nejen sportovně, ale i marketingově na úroveň největších zahraničních konkurentů.
„Juventus je jako rodina. Je to klub, který se pořád dívá dopředu,“ říkal při oficiálním představování znaku Pavel Nedvěd, legenda Juventusu a současný klubový viceprezident. „Nové logo jsem si zamiloval od první chvíle. Tak doufám, že se bude líbit i ostatním.“
Z pohledu fanoušků je ale každá podobná změna ošemetná. A podle prvních reakcí na sociálních sítích spousta z nich usuzuje, že tentokrát Juventus šlápl vedle. Pochvalných hlasů moc nenajdete: někteří nový znak kritizují, jiní se mu posmívají.
Nedvěd a ostatní zástupci Juventusu ale změnu dál hájí. „Chceme být nejlepší na hřišti i mimo něj. Myslím, že tohle logo je skvělý způsob, jak se otevřít světu,“ přesvědčoval Nedvěd v rozhovoru pro klubovou televizi JTV. „Jsem spokojený, beru to jako inovaci, díky které se můžeme v digitálním světě posunout vpřed.“
„Je to symbol života ve stylu Juventusu,“ myslí si prezident klubu Andrea Agnelli. „Rok jsme se snažili zjistit, po čem je poptávka na nových trzích. Zároveň jsme chtěli vsadit na sounáležitost a vizi.“
A fanoušci? Pokud se bude Juventusu dařit na hřišti lépe, než o víkendu proti Fiorentině (porážka 1:2), třeba časem nové logo vezmou na milost.