„Konečně.“
„Smekám a děkuji.“
„Tak snad se můžem těšit na lepší časy. Dík, Ivo.“
„Po delší době zpráva, ze které mám upřímnou radost.“
Těmito slovy reagovali v úterý ve své internetové diskusi fandové fotbalového Slovácka na sdělení hradišťského podnikatele a senátora Iva Valenty, že jeho sázková společnost Synot Tip násobně zvýší dosavadní podporu slováckého klubu.
Ovšem stačilo 48 hodin a nálada se zcela otočila...
Valenta si totiž ve čtvrtek plácl s majitelem Sparty Danielem Křetínským a Synot Tip se stal generálním partnerem pražského klubu.
„Jestli nakonec ty peníze Valenty k nám nebyly jen na zacpání huby, než prasklo tohle.“
„Valentovi o klub vůbec nejde. Hodil sem ohlodanou kost, aby lidi, co ho volili, nebrblali.“
„Přimlouval jsem se za vás u x lidí při volbách. Dovolím si říct, že alespoň 15 hlasů bylo ‚mých‘. Ale tímto jste to vyloženě po...“
Odsuzující komentáře zasypaly také Valentův profil na sociální síti Facebook, kde muž, který sjednocený slovácký klub v roce 2000 založil, hrdě zveřejnil společnou fotku s Křetínským a sparťanským střelcem Davidem Lafatou.
Valenta se svědomitě snaží na kritiku reagovat, rudý dres s logem uherskohradišťské sázkové společnosti umístěným na nejprestižnějším místě však na slovácké fanoušky působí podobně jako na býka.
„Vy mně ale všichni dáváte co proto,“ napsal Valenta s úsměvem pod jeden z komentářů.
„Je mi upřímně líto negativních reakcí některých fanoušků. Nicméně je všeobecně známo, že sport podporujeme řadu let, a to na všech úrovních,“ sdělil MF DNES Valenta a připomněl, že Synot už byl partnerem Slavie a v současnosti kromě Sparty a Slovácka podporuje i Jablonec.
Podle informací MF DNES si Sparta od Synot Tipu ročně přijde na 25 až 30 milionů korun, Slovácko se musí spokojit s výrazně nižší částkou.
Valenta ale dává vše do souvislosti s klubovými rozpočty: „Z pohledu poměru velikosti klubu a výše finanční podpory je to právě Slovácko, kdo od nás získává nejvíce finančních prostředků.“
O logo na dresu Sparty se prý začal zajímat jen kvůli tomu, aby marketingově posílil jméno značky Synot Tip a měl tak prostředky k podpoře regionálních klubů a mládežnického sportu. „Vždy jsem fandil Slovácku, které je mou srdeční záležitostí, a tak to zůstane,“ ujistil.
Slovácké fanoušky, kteří mu výrazně pomohli k vítězství v loňských senátních volbách, však už bude o tom, že má v srdci jen jeden klub, přesvědčovat těžko. A do svého kotle už jej taky zřejmě nevezmou s otevřenou náručí jako loni pár dní před volbami.
„Čtvrtek 2. července 2015 byl pro mě velmi depresivním dnem. Jako bych přišel o svou víru,“ objevilo se v dalším z komentářů.