Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Firmy před MS představují novinky: míč či netradiční kopačky s ponožkou

Fotbalista Josef Hušbauer trénuje s novými kopačkami od společnosti Nike. | foto: Nike

23 2014
Sportovní firmy využívají mistrovství světa ve fotbale k představení novinek, které následující čtyři roky udávají trendy. Může jít třeba o míče, dresy, kopačky... Nenosí je pak jen největší světové hvězdy, ale i amatéři v "pralesních" ligách...

Například společnost Nike představila kopačky s názvem Magista. Pozornost nepoutají jen zářivými barvami, které snad už nikoho překvapit nemůžou, ale především netradičním provedením - mají totiž límec obepínající kotník, který vypadá jako ponožka.

Do MS zbývá...

22 dnů do startu

V akci budou poprvé k vidění v sobotním finále Ligy mistrů. A v Česku budou mít premiéru v posledním ligovém kole, kdy v nich nastoupí sparťan Josef Hušbauer proti Jihlavě.

"To, že budu v Česku první, je pro mě velká pocta," řekl před tréninkem, na kterém si nové kopačky vyzkoušel spolu s prvními kupci. "Kvůli tomu límci mi napoprvé dělalo trošku problém se do nich dostat. Bál jsem se, abych něco neroztrhnul. Ale teď už vím jak na to."

Netradiční není na kopačce, kterou pomáhal vyvíjet například Andrés Iniesta z Barcelony, jen zmíněný límec, ale i použitá technologie "Flyknit". Ten vytváří strukturovaný svršek utkaný ze speciálních vláken.

"Tahle technologie nám umožňuje navrhnout obuv, která se na noze bude tvářit jako ponožka," chlubil se Phil McCartney, viceprezident oddělení sportovní výkonnostní obuvi Nike.

"V tom kotníku moc velký rozdíl nevidím. Ale čeho si všimnete hned, jak jsou ty kopačky lehké. Taky mi lépe sedí na noze. Musím říct, že tenhle model je opravdu trochu jiný... No, uvidíme v zápasech, jak se mi v nich bude dařit," dodal Hušbauer, jenž v jednom ročníku použije asi čtvery páry kopaček.

Činí se i další firmy. Adidas bude bodovat hlavně oficiálním pestrobarevným míčem Brazuca, se kterým se na šampionátu budou hrát všechny zápasy.

"Je skvělej, krásnej! Opravdu se mi líbí, jak je kvalitní, ale i jak je udělaný barevně. Je hodně rychlý. Brankáři to budou mít těžké," prohlásil bývalý fotbalista Pavel Nedvěd, který se zúčastnil oficiálního představení v Česku loni v prosinci.

Puma zase ukázala například dresy, u kterých použila technologii "Power Active". Jde o stimulační pásy na vnitřní straně dresů, které hráčům poskytují mikroskopické masáže pokožky. Díky nim má být zajištěna rychlejší regenerace svalů. Aby docházelo k maximálnímu využití této technologie, budou dresy těsně obepínat těla hráčů.

K dispozici je má třeba i česká reprezentace, ale ta se na mistrovství světa nekvalifikovala.

Autor:


Témata: Josef Hušbauer, obuv




Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze