Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Souboj značek: máte kopačky, ve kterých hraje Bale?

Velšská hvězda Gareth Bale po jednom z mnoha soubojů se severoirskými fotbalisty. | foto: Reuters

10 2016
Fotbalové Euro teprve pozná nejlepší tým. Jednoho vítěze už turnaj před finále Francie - Portugalsko má: nejvíc gólů a asistencí zvládli fotbalisté v kopačkách Nike, stříbro bere Adidas, bronz Puma.

Tuhle statistiku pečlivě sledoval obchod s fotbalovým zbožím Top4Football.cz.

„Fanoušci na akcích, jako je Euro, sledují nové trendy, vzhled kopaček a vše kolem nich. Tak jsme chtěli porovnat, jak se které značce daří,“ říká Stanislav Tkadlec z oddělení marketingu Top4Football.

Na Euru v 50 utkáních padlo 107 gólů, z toho tři vlastní. O 104 tref se značky podělily následovně: Nike 59, adidas 31, Puma 12, New Balance 1, Mizuno 1. Muži v obutí Under Armour či Umbro neskórovali.

Zato třeba francouzský útočník Antoine Griezmann obstaral polovinu tref Pumy. To on je možná trochu překvapivou hvězdou Eura.

„Pro Pumu je dobře, že má takového hráče. Postupnými krůčky už se blíží na úroveň velkých hvězd, ale že by teď chodili lidé kupovat kopačky, jako má Griezmann, to ne,“ povídá Tkadlec.

Možná časem. Zatím frčí jiná jména. „Teď se zrovna ozval zákazník, jestli máme kopačky Garetha Balea,“ prozrazuje Tkadlec.

Nejdražší fotbalista planety hraje ve starším modelu adidas, další velká hvězda Cristiano Ronaldo, jenž se zítra postaví ve finále Griezmannovi, je zase jednou z hlavních tváří společnosti Nike.

Právě tyhle dvě značky dominují, stejně jako v počtu gólů. Stejné pořadí je i v brankových asistencích, ale i tabulce, která eviduje výsledky mužstev podle firem, jejichž dresy nosí. I tady Nike adidas porazil, ač těsně. Na Euru však za Nike hrálo „jen“ šest týmů, za adidas devět, za Pumu pět (včetně české reprezentace). Značky Joma, Macron, Errea a Umbro měly po jednom zástupci.

Tenhle souboj je mezi výrobci fotbalového vybavení vždycky prestižní. Během celé sezony se předhánějí, kdo koho čím trumfne.

A velký turnaj může přinést příběh jako ten Griezmannův - jeho kopačky se rázem stávají velkou reklamní zbraní. „Kluci, kteří hrají fotbal, mají absolutní přehled, kdo v čem hraje,“ povídá Tkadlec.

Firmy soupeří také v technických vychytávkách. Nike má speciální podrážku, na niž se nelepí bahno. To adidas přišel s prvními kopačkami bez tkaniček, které se staly velmi oblíbenými. Puma zase nabídla nejlehčí kopačku, ale jen pro zápasy. Už máte vybráno?

Autor:






Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze