Haunold pojede na zápas s Dánskem a v tašce by uvítal raději obyčejné bavlněné tričko s českou vlajkou nebo šálu v národních barvách, aby lidi mohli propagovat svou republiku.
Haunold si chtěl koupit alespoň repliku českého dresu. V Čedoku mu poradili, ať jde do sázkové kanceláře Tipsport. "Tam ale měli jenom jeden malý dres, moji velikost by museli objednat," řekl Haunold.
"Čedok tam sice dal do tašky vlaječku s reklamou - kus papíru na špejli, jako když jsme chodili na První máj," dodal Haunold. "Rozpadla by se po pár kilometrech v autě."
Mezi dárky se skrývalo i Fandidlo - igelitová vlajka s nápisy Gambrinus. Připomíná umělohnotné tašky ze supermarketů. "Objevil jsem v něm tři díry a nejdřív jsem vůbec nevěděl, co dělat," přiznal Haunold. "Pak jsem ale našel malou kartičku s návodem Zasuň, roztáhni, práskni - podle něj má člověk strčit do Fandidla ruce a tleskat. Zkusil jsem to a asi tak za deset vteřin se mně začaly v igelitu odporně potit dlaně, měl jsem pocit, že mně uhnijí."
V tašce příznivci našli ještě tetovací obtisk Gambrinus, soutěž o nejskvělejší divácké příspěvky a fotografie z EURO 2000 Fandi s G (doporučená témata: láska na první nebo druhý pohled nebo nejbarevnější fanynka), reklamu na telefonní kartu X, informace o telefonování z ciziny do České republiky a cizojazyčného průvodce po šampionátu.
V něm se ukrývá řada užitečných rad, buhužel pouze v holandštině, angličtině, němčině a francouzštině - bez překladu alespoň nejdůležitějších údajů. Kdo z fanoušků neumí žádnou z těchto řečí, nedozví se například, že v den zápasu může se vstupenkou jezdit po celém Nizozemsku zadarmo téměř veškerou veřejnou dopravou. V Belgii naopak nic neplatí ve městech, kde se hraje, a má slevy na cestování jinde.
Jaroslav Kolář, mluvčí Českomoravského fotbalového svazu, radí nespokojeným fanouškům, aby se drželi přísloví - Darovanému koni na zuby nekoukej. "Tašku pro ně připravil Gambrinus ve spolupráci s Čedokem," prohlásil Kolář. "Fotbalový svaz s tím nemá nic společného, ale iniciativu sponzorů vítáme. Představa fanoušků o tričkách nebo šálách není reálná, vyšly by na několik milionů korun. To nikdo nezaplatí."
Kolář považuje tašku s dárky za mimořádnou pozornost, za cosi navíc. "V Německu fanoušci k lístkům určitě nedostanou nic," podotkl. Jeho názor potvrdilo tiskové oddělení Německého fotbalového svazu: "S lístky jsme rozeslali pouze informace o EURO 2000, žádné dárky."
V Dánsku se o výbavu fanoušků na cestu na EURO zdejší fotbalový svaz také nestará. "Nemáme nic společného s tím, jak se tam budou prezentovat, o to se stará jejich organizace Roliganforeningen," vysvětlil mluvčí Mads Lauridsen.
Mluvčí Čedoku Petr Ulrych uvedl: "Chtěli jsme udělat fanouškům radost a zviditelnit je v hledišti, hlavní roli hraje právě Fandidlo." Jeho kolega Jaroslav Pomp z Prazdroje vysvětlil, proč pivovar nechal Fandidlo vyrobit právě z igelitu: "Rozhoduje samozřejmě i cena materiálu, látka by byla příliš drahá. Nejde o žádný český vynález, něco podobného dávají fanouškům před zápasy právě v Nizozemsku a také v Belgii. Vypadá působivě, když se Fandidlo na rukách tisíců fanoušků při tleskání smršťuje a natahuje. Pokud se lidem začnou potit ruce, mohou je přece po pěti minutách na chvíli vyndat."