Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Eden projde před Superpohárem faceliftingem, dostane i nový trávník

Slávistický stadion v Edenu | foto: Petr Šedivý, iDNES.cz

2 2013
Fotbalový stadion v pražském Edenu projde před srpnovým Superpohárem mezi vítězem Ligy mistrů a Evropské ligy faceliftingem. Na začátku srpna dojde k výměně trávníku a chystá se silnější osvětlení. Kapacita Eden Arény bude při střetnutí Bayernu Mnichov s Chelsea snížena na 17 tisíc míst, z obou táborů by mělo dorazit pět tisíc fanoušků.

"Agendy kolem Superpoháru je opravdu hodně. Řešíme to rok a půl, přípravy jsou dlouhodobé a teď věci finalizujeme, upřesňujeme," řekl ředitel logistiky Fotbalové asociace ČR Ivo Sekerka, který se se svým oddělením na přípravě Superpoháru v Praze podílí.

Na stadionu je třeba provést nejrůznější úpravy. Po dohodě se Slavií, která v Edenu hraje domácí zápasy, a vlastníkem stadionu společností E Side dostane aréna nový trávník.

"Vzhledem k tomu, že na stadionu probíhají různé koncerty, není trávník v úplně ideálním stavu. Většinou bývá zvykem vyměňovat jen trávník pod pódiem, ale my jsme se dohodli, že se vymění kompletně," uvedl Sekerka. K výměně dojde na začátku srpna a před Superpohárem se na novém trávníku odehraje jedno ligové utkání mezi Slavií a Teplicemi.

V Edenu se také bude rozšiřovat osvětlení. "To, které tam je, neodpovídá tomu, co požadovaly televizní štáby. Proto se bude zesilňovat," podotkl Sekerka.

Podle regulí UEFA musí být zakryty všechny reklamní plochy, týkat by se to mělo i společností, které v Edenu sídlí. Na stadionu má svoji pobočku restaurační síť McDonald's, Komerční banka či sázková kancelář Synot Tip.

"Všechny tyhle plochy by měly být zakryty. Je to jedna z těžších věcí, protože jednotlivé společnosti mají ty plochy pronajaty na celý rok," uvedl Sekerka.

Úpravami projdou prostory pro novináře či komentátorské pozice. "Bude hodně vyblokovaných sedadel, takže kapacita stadion se z 20 tisíc míst sníží na přibližně 17 tisíc," uvedl Sekerka. Asociace převezme stadion od firmy E Side týden před utkáním. Od té doby před zápasem proběhnou jen oficiální tréninky obou celků.

Deset tisíc lístků si mezi sebe rovnoměrně rozdělí oba kluby, další vstupenky připadnou UEFA. Do volného prodeje na internetových stránkách šlo pouze asi dva tisíce vstupenek, zájemci se mohou registrovat do pátku. UEFA pak bude majitele lístků losovat.

Fanouškovské tábory obou klubů by se měly před utkáním shromáždit na Václavském a Staroměstském náměstí v centru Prahy. "Nebudou to klasické fanzóny, ale jakési shromažďovací body, abychom o fanoušcích věděli a snadněji je odtud mohli směrovat na stadion," uvedl Sekerka.

Zápas se hraje 30. srpna. Půjde o odvetu za loňské finále Ligy mistrů, které v dresu Chelsea vyhrál i český brankář Petr Čech.

Autoři: ,






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze