Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Mistrovství světa pro 48 týmů! A není to málo, pánové?

Vrchní kverulant Diego Maradona, který pohaní, co mu přijde pod ruku, je nadšený, že se fotbalové mistrovství světa rozrůstá na 48 týmů: „Každá země může žít svůj sen a oživí vášeň pro fotbal. Výborný nápad.“

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

R28a47d34o69s38l36a52v 26J97a76n18ý27r 2199468149731

Nesmysl, už takhle se tam každé čtyři roky dostalo příliš mnoho evropského antifotbalového póvlu typu Slovinsko, Rusko, Řecko, Anglie apod., jednou dokonce i Čé-Er.. A teď by jich mělo být ještě víc? ;-D To už bude nekoukatelný.

0/0
12.1.2017 13:51

H71o65n81z68a 71B22e11n87a38d94a 4392579939287

V r. 2026 bude hrát 32 týmů migrantů z různých částí světa a o zbytek bude boj.

0/0
11.1.2017 16:32

J82o41s22e29f 70J35a81n92e23k 9407891908509

Třetina týmů tam bude jenom na 2 zápasy ve skupině a potom pojede domů. A to se vyplatí. Radši bych udělal skupiny s více účastníky, aby měl každý dým zaručené takové 4 - 5 zápasů. V tomhle formátu, co navrhují, se nepovede jeden zápas a můžou jet domů.

+1/0
11.1.2017 16:23

S58t97a89n25d31a 67C89h38v24o47s30t 1442158

To je prave trochu problem. Pokud byste 48 tymu rozdelil do skupin po 4, mate tu razem hnedka 72 zapasu ve skupinach. Plus nejaka nadstavba playoff, to by se zcela jiste nestihlo odehrat do mesice a/nebo byste k tomu potreboval tak 20 odpovidajicich stadionu.

+3/0
11.1.2017 16:42

J45o45s40e43f 95J94a32n79e93k 9767141888759

Do 8 skupin po 6 týmech. Postupoval by pouze vítěz skupiny a bylo by rovnou čtvrtfinále. Každý tým by měl zaručených 5 zápasů. Zápasy po 3 dnech, takže za nějakých 15 - 20 dnů by byly skupiny odehrané.

0/0
11.1.2017 17:13

S78t91a77n52d51a 78C79h71v52o89s48t 1782178

Josefe, to je jeste horsi. 8 skupin po 6, to je celkem 120 zapasu. Plus tedy 7 macu playoff. To pak narusta do obludnych rozmeru.

+2/0
11.1.2017 17:17
Foto

F88i13l89i67p 93J91a84r64a89b 1453627790437

Já bych dal jednu skupinu, každý s každým doma/venku. Hrálo by se to dva roky a vítěz by byl nezpochybnitelným mistrem světa.

+1/0
11.1.2017 17:21

J94i67ř70í 63S30t84e35h55l88í97k 4590718946511

Jako herní systém to zní dobře. Ale je možné i to, že po třech kolech by byl známý vítěz skupiny a zbývající zápasy by se hrály o nic. 5-6 zbývajících zápasů by odehrály rezervní týmy, bez zájmu diváků. A to by byl krutý propadák projektu

0/0
11.1.2017 17:22

J63o43s91e55f 90J63a87n15e28k 9887361818219

Žádný zápas na MS není zbytečný. Nikdo by si ho nedovolil vypustit.

0/0
11.1.2017 17:23

J14i20ř88í 56S25t72e18h82l21í10k 4880688636531

Třeba by si takový zápas nekoupily televize, což by bylo pro FIFA nejhorší

0/0
11.1.2017 17:30

P61a10v15e39l 94S97l50a31d31o96v88n70í25k 6547883497806

Prohrajete v 5-ti členné skupině první 2 zápasy a na další se už vykašlete. Zatímco tříčlenná skupina je zárukou, že taktizování jde stranou.

Spíše by stálo za úvahu, že ty 3-členné skupiny by se odehrály v dějišti šampionátu v jakési kvalifikaci, třeba na jaře, místo zbytečných přátelských zápasů. Ale jak je vidět, na počtu zápasů a délce turnaje to nemá vliv. Při mém nápadu by turnaj mohl být o týden kratší a hráči tak o týden delší regeneraci.

0/0
11.1.2017 19:29

R37i47c72h31a44r98d 50K44r97á85l 4678517420133

To bude fajn: ve skupině tým A porazí B 1:0, tým B pak zdolá C 1:0 a C poté A 1:0. Všichni mají 2 zápasy a skóre 1:1. Jaká kritéria pak budou rozhodovat? Minuta, ve které gól padl? Věkový průměr mužstva? Kdo méně střídal nebo víckrát vystřelil na branku? Nebo se vrátíme ke spravedlivému a nestrannému losu jako třeba na ME 1968?

0/0
11.1.2017 16:02

S85t37a20n36d15a 23C59h40v83o70s81t 1882918

Mate to v pravidlech - dalsim kriteriem je poradi v soutezi fair play a nasledne pozice v zebricku koeficientu danych zemi.

+3/0
11.1.2017 16:14

R66i53c56h62a92r71d 29K60r30á89l 4318277100633

Hmmm, takže se bude potom vášnivě debatovat, jestli náhodou ten či onen faul byl rozhodující. A co když žádné mužstvo nedostane ani žlutou? Pak to bude podle koeficientu a celá tahle šaškárna ztrácí smysl.

+2/−1
11.1.2017 16:24
Foto

F94i95l22i81p 79J88a92r12a43b 1153287830357

Proč by měla ztrácet smysl? Pravidla jsou jasně daná a mužstva je znají dopředu. Takže by ti "znevýhodnění" museli hrát na výhru a více riskovat. Stejně, jako dnes třeba v play-off, když první zápas skončí 1:1 a druhý je 2:2.

+1/0
11.1.2017 17:14

P31e95t63r 12A48n55d17e83r89l51e 5325738783238

Nejde o fotbal, jen o prachy. Takže do budoucna 96 účastníků.

+13/0
11.1.2017 15:18

P65a47v87e18l 14S58l63a43d70o88v12n98í97k 6637203507446

A proč ne?:-) Já bych byl i pro celosvětovou kvalifikaci. To ostatně navrhoval už Chvalovský v roce 1994.

0/0
11.1.2017 19:31

O19n45d96ř64e65j 87H82r70d91l79i14č54k88a 7177109751513

Sorry ale to číslo je nesmysl... 64 a skvěle se to vykrátí.

0/0
12.1.2017 10:03

D46a94n27i19e78l 76M66u61n92z22a46r 1559198292796

mistrovstvi sveta zacina kvalifikaci ! Kvalifikaci na finalove boje o korunu (pohar) mistra sveta....cili, kazdy kdo hraje v kvalifikaci mistrovstvi sveta, vlastne hraje o pohar mistra sveta... takze o mistra sveta hraje asi 200 tymu... mist muze byt jenom jeden, i kduby se ostatni zblaznili...takze ten zaverecnej turnaj by se klidne mohl hrat ze 7 ucastniky, kontinentalni mistri + stary mistr, kazdy s kazdym 4x nebo 6x a bylo by po ftakach...

0/−1
11.1.2017 15:12
Foto

F10i87l64i42p 25J86a98r59a15b 1463227780597

To je fakt, ale klidně by se také rovnou mohl hrát bez kvalifikace, se všemi 200 účastníky. Průběžně, celé 4 roky.:-)

+1/−1
11.1.2017 15:51

D88a81n80i12e33l 55M27u24n33z34a39r 1689408122726

ano, jiste...

0/0
11.1.2017 17:21

R74o46m25a81n 59O33p54e10t 1521669605642

chapej oni by nejradsi kdyby se MS hralo hned 2x po sobe protoze by to bylo vic penez, stejne jako se vhokeji zavedlo play off (proc kdyz uz tabulku jednou nekdo vyhral) a zavadi se zapasy v play off na 5 viteznych zapasu (nechapu kdo kouka na 5-9 zapasu s tim samym souperem zasebou) a podobne. na tech soukromych ligach typu NHL vidíš jak to dopadá když jim jde o zisk

+1/0
11.1.2017 15:52

R46o45m22a71n 65O97p16e72t 1201419435322

teda v americe eště to playoff mělo smysl když se soutěžilo jen v konferencích a pak se utkávaly vítězové konferencí, očividně to mělo usnadnit cestování. ale dneska, kdy hrajou stejně každej s každým několikrát za sezonu, nedejbože je to jedna "konference" jako třeba u nás, tam už playoff nemá absolutně žádnej jinej význam, než víc zápasům větší zisk

+1/0
11.1.2017 15:54

R63a12d65e76k 62J34o73n84á83š 4367845683318

Souhlasím, na druhou stranu nas nebavi koukat na to témeř cely rok? Fanoušek každého sportu pri dvoumesicni pauze uz po měsíci zoufa at uz zacne nova sezóna...a je jedno jestli je to hokej fotbal v CR nebo zahranici...Prpste fanoušek! I na tu nekdy nekoukatelnou a prohnilou českou ligu se uz těším jak malej Jarda :-D

+2/0
11.1.2017 17:10

V40á28c35l44a81v 37K44o72l90s80k77ý 1212625728698

Základní část v hokeji je právě kvalifikace o postup do playoff a zároveň jeho rozlosování. A hra na čtyři vítězné je spravedlivá a tak akorát. Na tři vítězné je málo, na pět moc...:-) A hlavně NHL má v tomto svoje jasná a tradiční pravidla a nemění je jako FIFA každou chvíli...

0/0
11.1.2017 18:44

J33o38s62e42f 12J92a28n57e67k 9767471278919

Jenže v kvalifikaci se utkávají jenom týmy z jednoho kontinentu mezi sebou. Závěrečný turnaj je o něčem jiném, tam se většinou potkávají země z jiných konců planety a narážejí na sebe odlišné herní styly. V tom je výjimečnost závěrečného turnaje.

+1/0
11.1.2017 16:18
Foto

F74i79l19i60p 52J50a35r78a79b 1383387130977

Ony už ty "odlišné styly" nejsou většinou tak odlišné, je to všechno takový univerzální nahnědlý eurofotbal.

+1/0
11.1.2017 17:23

V59i71l31i86a64m 10N60o13v61a55k 7734517650389

MS by melo byt o tom nejlepsim co ve fotbale je. A tim je porad Evropa a Jizni Amerika. Vsechno ostatni je pouze do poctu. Ale mozna ze v Evrope skutecni Evropane prestanou mit o fotbal uplne zajem a pak to bude pouze prehlidka cernochu na jedne a druhe strane.

Izrael nema co pohledavat v evropskych skupinach. Pokud maji politicke problemy tak at si to vyresi oni nebo FIFA. Pokud nekdo odmitne hrat proti clenske zemi tak pak je zapas kontumovan. Nevidim tady problem.

+3/0
11.1.2017 14:42

H70a67n66a 43S19k52o96u21m70a27l67o22v46á 5900527982

Jasně, a kdyby nedej pánbu izraelské mužstvo někde postříleli, tak se řekne ty, ty, ty a těm mrtvým se pošle věnec.

0/0
11.1.2017 22:26

F33i38l13i42p 56L36o80u22k46a 4666876238341

Komentář mi přijde zbytečně příkrý. A začínat ho shazováním Diega Maradony, to taky není úplně nejlepší nápad. Ale tak autor preferuje nějaký názor, od toho je to komentář.

Tak říká se, že FIFA je nenasytná, možná ano, ale já si myslím, že tohle je prostě "win-win" situace. Vydělají prakticky všichni. Jen staromilec by se tomu bránil. Můj názor.

+3/−2
11.1.2017 14:18

D45a18n85i21e24l 18M22u71n93z93a55r 1619598592686

maradona by za jednu lajnu odkyval vsechno...

+1/0
11.1.2017 15:14

R95a87d23e22k 18J55o49n22á62š 4947645443858

ja v tom taky nevidim zasadni problem, me fotbal bavi a rad na nej koukám, a výběru si zápasy které me bavi...na druhou stranu mělo by to byt neco top kam se jen tak nedostaneš, ty zápasy maj mit taky nejakou úroveň coz si na základě ME nemyslim ze bude...treti pohled je zase ten ze i na ME perlily týmy které tam jeste nikdy nebyly a bylo to oživení a zkratka šíření nej fotbalu a příležitost i pro týmy které se tam bezne nedostávají (z hlediska šíření fotbalu a sportu obecne) ma taky svuj smysl...no těžká otázka...

0/0
11.1.2017 17:15

J53i96ř52í 63K82n86o34t18e80k 5102327813391

Přidání dvou účastnických míst pro Evropu bych bral, kdyby Rusko, Turecko a Izrael hráli Asijskou kvaldu. I když u Izraele to asi z politických důvodů úplně nejde. Přidat Asii 5 míst, to tam bude hrát kdo? Nepál? Filipíny? Co se týče samotnýho formátu MS, asi ok, 16 skupin po třech, ale udělal bych pouze postup prvního. Nevím jak to mají promyšleno dál, ale fotbal není ragby, aby MS trvalo dva měsíce

0/0
11.1.2017 14:09

S37t39a44n57d80a 95C75h22v25o58s52t 1742158

V Asii lezi fura bohatych zemi :-)

0/0
11.1.2017 14:22

J77i95ř94í 33K25n58o72t35e27k 5962507903771

Právě...peníze na úkor kvality. už se těším na zápas Bahrajn - Burkina Faso, kde za Bahrajn bude hrát pět naturalizovaných brazilců, tři chorvati, rusák, němec, angličan, dva španělé a dva bahrajňani

+2/0
11.1.2017 14:30
Foto

F72i34l59i25p 86J90a39r78a28b 1193777140247

Proč tam nehrají už teď?

0/0
11.1.2017 15:59

J68o68s73e38f 47J10a87n77e18k 9387221578839

To přijde. Za Bahrajn zatím hraje jenom jeden Nigerijec. Ale takový Katar, který má pořádat MS, ten už má na soupisce Uruguajce, Francouze (3), Guinejce, Senegalce, Egypťana, Ghaňany (2), Súdánce (2), Brazilce (2), Portugalce, Alžířana nebo Saúdské Araby (2).

0/0
11.1.2017 16:37
Foto

F72i19l13i19p 42J92a65r12a32b 1503617100717

Jenže Katar je v tomhle naprosto výjimečný, i v jiných sportech. Takže uvádět ho jako nějakou "referenční zemi" je fakt blbost.

0/0
11.1.2017 17:19

S60t44a36n59d85a 27C28h11v89o14s61t 1882588

Evropa (55 clenu), nyní 14 účastníků (vc. Ruska)... +2

Afrika (54), 5... +5

Asie+Oc. (57), 5... +5

Amerika komplet (45), 9... +4

Amerika hodne tlaci na to, aby mela tolik ucastniku, co Evropa. Asi to na 1:1 nedotahne, ale bude tam hodne velky pridel. O Africe a Asii se nema smysl bavit, tam je potreba "kupovat" delegaty, tam se pohrnou mista valinou. No a stara dobra Evropa? Na ni dojde az nakonec, aby se nereklo. Takze hovorit o tom, ze evropske tymy budou mit snazsi cestu na MS, ze tam uvidime Andorry nebo Faery, ze to pomuze Cesku atd., je uplne mimo misu.

+4/0
11.1.2017 13:58

P50e12t10r 63B95r46e67j12c27h30a 6742189760

Když už to schválili, tak alespoň systém, že to netrvá 2 měsíce. Penalty po remíze přiměřený nápad. Hlavní nevýhoda skupiny s lichým počtem, posledním zápasem toho třetího můžou vyšachovat ( jako dosud ).

+3/−1
11.1.2017 13:54

P83a48v21e45l 27R22o38k74y48t52a 3510581520948

Vyšachování asi nebude hrozit, protože i v základních skupinách se budou kopat při remíze pencle takže vždy jeden tým bude mít dvě výhry druhej jednu výhru a poslední žádnou. Prostě aby tým postoupil musí jednou vyhrát a je jedno jak.

0/0
11.1.2017 14:05

Z38d81e82n14ě51k 29V82á52g62n12e67r 6545243426690

A nemůžou mít náhodou všichni tři jednu výhru?

+1/0
11.1.2017 14:50

P42a24v60e50l 19R42o79k89y53t85a 3480601830118

To můžou. Rozhodne skóre. Nebo zvolej jiný kritéria.

0/0
11.1.2017 15:18

V58r57a15t53i51s38l29a44v 26K32a88l92i40c84h 3196775725961

Tento kockopes bude mit dalsi devalvujici ucinek na kvalitu fotbalovych zapasu.

Posledni ME toho bylo prikladem...

+5/−2
11.1.2017 13:45

M15a38r89t17i42n 61K57a91d38l27e12c 5682985510149

48 týmů, to je super. To už by se tam občas mohli kvalifikovat Malta, San Marino a Česká republika;-)

+2/0
11.1.2017 13:41

R66o96b20e88r80t 36B16a97l30a30b93á88n 9802633242

V Evropě se toho moc nezmění. Jestli dostane 2-3 nová místa, tak to bude moc.

+7/0
11.1.2017 13:42

J71a34n 91S65v17o40b61o55d27a 3607624219623

Kolikrát zde ještě podobný "vtípek" uvidíme:) Co se týče originality, tak již patří k otřepaným fórkům typu tři centimetry sněhu a u Muzea čtyři, když napadne v Praze trocha sněhu.

+1/−1
11.1.2017 13:51

D15a60n13i30e55l 83M86u64n89z83a31r 1229918982176

a proc u Muzea 4?

0/−1
11.1.2017 17:24

J40i31ř22í 23S26t60e50h26l71í22k 4870888146501

Dobře. Přistupme na monstrózní projekt s 48 týmy. Ale ten herní systém? Taktické kolo v kvaziskupinách (neboli jak se zbavit trpaslíka) bude k nekoukání a nadělá paseku pro nasazení do pavouka. Protože i papírový favorit často postoupí až z druhého místa, třeba jen o skóre. Favorité se setkají už v 1., 2. kole play off. Zatímco v jiné části pavouka se vytvoří koridor pro postup nejednoho nenasazeného týmu. A mistrem světa se může stát tým, který nenarazí na fotbalového giganta.

Ano, FIFA chce udržet počet zápasů na tým, ale mistra světa může vygenerovat i souhra okolností a přející náhoda. Takový je fotbal, nejen na hřišti.

+2/−3
11.1.2017 13:41

R92o38b27e25r52t 92B68a26l72a43b95á76n 9592803502

To už je problém jednotlivých mančaftů. I letos na EURU se ITA a ESP potkali už v prvním kole play-off (osmifinále).

+1/0
11.1.2017 13:47





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze