Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Proč Chorvaté chrlí hvězdy a Češi ne? Klíč je v hravosti, říká expert

Chorvaty má Antonín Plachý nastudované do detailu. Během posledních měsíců je mockrát sledoval, aby mohl Pavlu Vrbovi, trenérovi fotbalové reprezentace, radit, jak na ně vyzrát ve druhém zápase Eura. Věděl by také, jak to zařídit, aby i Česko mělo tolik hvězd ve velkých klubech jako Chorvatsko?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P53a43v49e21l 77K43u95n93c 9382549228958

Hm. Já už dost pamatuju. Jako kluk jsem tátovi a strejdovi trochu záviděl, že jako mladí mohli poslouchat přenos z finále mistrovství světa s Itálií. A když mi bylo jako tenkrát strejdovi, poslouchali jsme všichni přenos z Chile. Pak průměr (včetně propadáku v roce 1970) a slavné vítězství v Bělehradě. Atd. atd.

Ted prostě žijeme v létech hubených a Chorvati v tučných; myslím, že u menších evropských zemí je to zákonité. A jestli jsme (herní) mentalitou blíž Němcům nebo Chorvatům, to ať posoudí experti.

+2/0
19.6.2016 20:54

V87l51a17d93i91m63i74r 97V70e53n81d83l 7769685270466

Když přijedete do Chorvatska tak tam není problém vidět kluky ve věku od 15 do 30 ti hrát na hřištích fotbal. To už u nás dávno k vidění není.

+1/0
19.6.2016 19:10

P52e55t34r 53B74á42č11a 8765226555355

To je snad jednoduchy ne? Protoze je mladez prolezla korupci, tatinek sponzoruje klub, synacek hraje at je kopyto nebo ne.

To tady vi kazdy radu let, ale nedela s tim nikdo nic a Pelta se tvari, ze je vse v naprostem poradku.

+4/0
19.6.2016 18:42

O86l25d90ř52i13c22h 92H41r23e44j13s56e70m66n49o27u 6712593724527

Já vidím hlavní problém našich hráčů v jejich lenosti a malé ctižádosti. V mládežnických kategoriích problém nemáme, ale pak se ti kluci u nás spokojí s tím, že hrají ligu, brzy navyknou hvězdným manýrům, penezům a poměrně sladkému a pohodlnému životu bez starostí a to jim stačí. Jen výjimky se dokáží prosadit v Evropě a ve světě a to byli v minulosti třeba Rosický a Nedvěd. V současné době nikoho podobného nemáme.

+2/0
19.6.2016 17:35
Foto

P59e96t52r 48M13o10o46s 6632855737

Tady jsem našel úryvek z jednoho filmu o odvrácené straně fotbalu. Jeden z aktérů se tam rozpovídal o tom, jak to tehdy chodilo v mládežnických kategoriích a vzápětí následuje vystoupení jeho tehdejšího trenéra, který do puntíku potvrdil, co už tady v diskusi o mládežnickém fotbale zaznělo.

Vzhledem k tomu, že film je podle skutečných událostí, považuji tuto část o mládežnickém fotbale (i když s hlavním dějem filmu vůbec nesouvisí) za bernou minci.

Ukázka zde: https://youtu.be/3C8Ec_TsyKY?t=58m1s

0/0
19.6.2016 17:24

K94a48r66e75l 59R16a28k 6509682899448

Blbost, komunistická propaganda, zmanipulovaný film jako odstrašující případ.

0/0
20.6.2016 21:27

F54r82a43n95t83i67š14e57k 70N51o14v68o94t38n43ý 8754866515659

Hodně lidí to tu napsalo: U dětí je tlak na výsledky a na fyzickou kondici, místo toho, aby se děti vedly k radosti z toho, že mají míč a můžou s ním něco předvést. Už někdy v žácích se dělá nesmyslná kondiční příprava, místo toho, aby ti kluci dostali balón a šli hrát nebo dělat dovednostní cvičení. Výsledek je pak takový, že v mládežnických kategoriích ještě stačíme díky té brzy nabrané kondici a taktické připravenosti, pak nás soupeři v tomhle doženou a jde to do...:/

+1/0
19.6.2016 16:44

R58o17b67e28r94t 45F79a21j59m30o76n 4128683373

Sorry ale ve starsich zacich pokud nemas rychlost a obratnost tak to v pozdejsim veku nedozenes. Do 12 let je sance,pak uz to nenaucis. Fyzicku tu dozenes vzdy,ale bez fyzicky udelas jednu klicku a nic z toho. Prave Nedved, Jagr a jini cesti sportovci,kterymi se nekdo ohani to maji polozeno krome talentu na fyzicke priprave a jak se muzete ohlednout diky tomu se posunuli do sveta. Tady se vse zacina motat kolem klicek,ale na zpracovani,obratnost a dynamiku se zapomina a to je nas hrob....

0/0
19.6.2016 18:41

J96a76n 62V55a64r44g95u88l91i44č 7681353527383

Ještě těsně před rozpadem Jugošky jsme byli s rodinou na pobřeží Jadranu a občas jsem se díval, jak na asfaltovém hřišti tam válejí fotbal místní borci jen tak k večeru pro zábavu..Udivovaly mne jejich technické kousky a vůbec vše, co s míčem dokázali..Podobně pak jindy se předváděli venku na basketu.. Dovedli se však také skoro do krve pohádat u petangu..Často jsem pak na to vzpomínal, když tam začala ta občanská válka - na tu rozhádanost i ekvilibristiku s míčem..

+3/0
19.6.2016 15:06

O41t82t28o 75P83o20s82p76í36š86i96l 4264715187828

Nevím, zda je cestou pro český fotbal dívat se na to, jak to dělají Chorvati. (Co oni kdy vyhráli?)

Technikou a drzostí se jim dost možná nevyrovnáme nikdy. Ale fotbal je pořád ještě týmová hra. A jestli bych si já měl vybrat mezi tím, zda budeme produkovat baletky pro španělskou ligu, nebo fotbalisty užitečné pro tým, zůstanu konzervativně u té druhé možnosti...

+2/−3
19.6.2016 15:06

L80u68k81á76š 71H27o74f87m21a51n 1553764652716

vyhráli bronz na MS 1998 ve Francii. To si myslím, že není úplně špatný.

ale to, co říká pán v rozhovoru, dává smysl. Česká liga je o bojovnosti a český fotbal neprodukuje poslední dobou kreativní útočné hráče, protože jsou naučení, že je v případě nouze nutné kopnout míč na tribunu. Ve výsledku máme celkem slušné obránce, ale útočníka evropského formátu jsme měli naposledy Kollera a Baroše v době, kdy hrál za Liverpool - od té doby ani ň.

+4/0
19.6.2016 15:24

J97i91ř51í 17Š47e38d40a 3540929901851

to je vtip, ta otázka? (co oni kdy vyhráli?) 8-o

o bronzu z mundialu si můžeme nechat leda tak zdát

0/0
19.6.2016 17:28

O59n69d89r64a 38V91a36c23e17k 8332620915639

my tak maximálně přemýšlíme jestli budem hrát na jednoho útočníka nebo bez útočníka;-D;-D;-D;-D

+2/0
19.6.2016 14:56

J34a62r53o70s76l30a16v 53V20o78l43n44ý 4894787425762

To,že nám chybí míčová technika,je bez diskuze.Kluci,kteří trénují 2x týdně a hrají

jen na velkém hřišti,kde si kopnou 3x za zápas,tu techniku mít nemohou.Měli by

hrát na malých hřištích za pěkného počasí každý den.Opravdu s tím musíme začít

od žáků a věnovat se právě té míčové technice a to i v malých klubech.Snažit se

dostat co nejvíce kluků od počítačů a videoher,na hřiště.Pak ten trening i v tom

klubu,je musí bavit.To aby zase přišli.Je toho hodně,co je potřeba zlepšit.

0/0
19.6.2016 14:51

R37o87b76e94r26t 11B37a19l58a28b25á42n 9682423192

Na velkém hřišti ? Byl jste se někdy podívat na nějakém žákovském turnaji ?

+1/0
19.6.2016 14:59

S15t38a27n53d92a 66C63h34v85o47s74t 1802358

Pripravkove souteze a turnaje (U6-U11) jiz x let probihaji na malych hristich (nejcasteji 20x40) ve formatu 4+1 nebo 5+1. V teto podobe se rozhodne s micem nepotkaji jen 3x za zapas. Az mladsi zaci U12-13 hraji sedmickovy fotbal (7+1, nekdy i 8+1) na pulce klasickeho hriste a i v teto podobe si na place nikdo bez balonu dlouho neodpocine. Na cele hraji az starsi zaci od U14, ale tady jsou uz bezne k videni 180cm narostli "chlapi".

Ad frekvence treninku - mladsi i starsi zaci, kteri hraji 5 republikovych prvoligovych divizi, bezne trenuji 4x tydne (plus vikendovy zapas).

+1/0
19.6.2016 15:06

R54o73m59a58n 59F84r29ý55d66e74k 7610964526943

Ono je to bohužel i tím, že je to jako všude zkorumpovaný... Bohatej rodič dá něco málo trenérovi a jeho kluk prostě hraje. Proč se většinou do profi fotbalu prosaděj synové bývalých ligových fotbalistů? Protože oni dostanou tu šanci, na kterou většina kluků jen marně čeká...

0/0
19.6.2016 14:13

J52a61r86o47s20l11a72v 15H27o46l84e75č23e13k 7112399306451

Nebo taky proto, že to mají za A v genech a za B je k fotbalu tátové vedou a mají také zkušenosti s tím co pro ně bude v růstu dobré.

0/0
19.6.2016 14:20

R74a82d45e97k 68U64r57b48a86n 4529400754307

Vlastní zkušenost z rodiny pane Frýdku? :-) Alespoň na té vrcholové úrovni mi to teda nepřijde, zrovna synkové slavných otců Frýdek, Černý či Barák mi na Euru dost chybí.

0/0
19.6.2016 14:52

R10o97b24e12r46t 48F36a73j18m30o36n 4378733823

Problem u nas je,ze kluci si nejdou ve svem volnem case zasportovat,tak jak to bylo za nas.A to je ten problem,nebot,jinak,jsme fotbalovejsi my,ale.nemama kde to ziskat krom treninku. Ve skole je malo hodin TV. Treninkem to nejde vzdy dohnat pokud nemam talent.

+1/0
19.6.2016 14:10

V46í80t 27Č26e46r39m86á23k 1174952823952

Téměř všude platí, že "jižané" jsou techničtější než "seveřané" a řekl bych, že se to odvíjí od počasí. Pokud můžete v dětství hrát celý rok fotbal venku, tak prostě máte lepší základy než někdo, kdo se přes zimu dostane tak 2x týdně do tělocvičny. Něco málo se dá dohnat lepší organizací tréningu, ale v každém případě to je handicap, kterého se nezbavíme...

+1/0
19.6.2016 13:47

T39o97m33á57š 41V38o96d46i86č61k20a 6650628128556

Jsme snad jediná malinká země, která hraje na nejvyšší úrovni dva nejpopulárnější sporty na světě. Je to vlastně zázrak, že kolem roku 2000 jsme byli absolutní špička jak v hokeji, tak ve fotbale. Jágr patří mezi nejlepší hokejisty v celé jeho historii a Nedvěd s Čechem by se taky asi úplně neztratili. Která malá země tohle může říct? Nebo i která velká země tohle může říct? Samozřejmě, že bych mohli dělat spoustu věcí lépe, ale chtělo by to taky trochu soudnosti. Kolik hráčů má Španělsko s Chorvatskem nebo Německem v NHL?

+5/0
19.6.2016 13:40

P37a54v55e17l 34J85e28l75í31n69e16k 6115885166916

My hrajem na nejvyšší úrovni fotbal a basketbal? Řekl bych, že ani jeden...

+4/0
19.6.2016 13:42

J12a40r16o17s50l12a26v 75H90o39l89e86č31e35k 7242639236891

Zas máme špičkové atlety, vodáky, biatlonisty, cyklisty a mnoho dalších. Určitě jsme na počet obyvatel ve sportu obecně velice úspěšná země.

+5/0
19.6.2016 13:47

T12o42m67á98š 71V96o76d62i75č62k51a 6400498908536

Basket zajímá lidi v USA. Hokej zajímá lidi v Evropě a USA. Hokej je populárnější než basket.

A myslím, že zrovna basketbal nám jde v podání žen, ne? Nechtěl bych se mýlit, ale nedávno něco vyhráli nebo se dostali daleko, už nevím...

0/−2
19.6.2016 13:47
Foto

R83a30d14o58s22l10a39v 60J62a26n27ý46r 2639928619661

První věta 8-o

Hokej frčí v šesti zemích světa, basket v celý severní i jižní americe, skoro celý evropě, austrálii, východní asii a něco málo i africe.

+4/0
19.6.2016 13:56

T56o25m97á55š 48V91o40d43i39č53k73a 6490738448506

Zvláštní. Když je basketbal populární všude ve světě, proč v něm USA nemá konkurenci?

0/0
19.6.2016 14:33
Foto

R48a45d13o11s31l64a51v 23J60a50n78ý51r 2819348429831

Asi proto, že v tom jsou nejlepší. S mírou popularity to nemá nic společnýho.

0/0
19.6.2016 14:49

J11i19ř16í 36Š41e93d51a 3610539851741

;-D;-D jžši... i pozemní hokej je celosvětově asi dvacetkrát populárnější než lední. natož basket, ten je několik světelnejch mil mimo jeho dosah.

+2/−1
19.6.2016 14:01

T14o48m60á64š 26V21o76d80i43č62k70a 6950258438636

jžsi... proto pozemní hokejisté vydělávají tolik, kolik jejich kolegové na ledě, že? Také to dávají všude v televizi, dělají na pozemní hokej filmy, videohry a atd. jžši

+1/0
19.6.2016 14:16

J57i75ř96í 19Š15e10d54a 3520639421471

v televizi ho samozřejmě vysílají. ne všude, ale v zemích, kde je populární. stejně jako lední hokej - ten také není vysílán ve španělské televizi. výděleh hráčů s celosvětovou popularitou sportu absolutně nijak nesouvisí, stejně jako výrobna her (americká ea sports logicky vydává hry, které jsou známé v usa).

a nyní to podstatné - žebříček nejpopulárnějších sportů - ani jeden z hokejů nepatří ani do desítky, každopádně dle celosvětové sledovanosti je pozemák daleko před ledním - především díky široké základně v indii, pákistánu, austrálii.

0/0
19.6.2016 14:47

O12t56t95o 83P58o24s56p59í13š62i94l 4334665737118

Jistě, když pozemák táhne ve sledovanosti Indie...

Ještě zkuste dohledat, jak jsou na tom hvězdy pozemáku platově ve srovnání s NHL, KHL a nebo i naší extraligou, když už máte tolik informací, abyste tu všechny poučoval. Děkuji.

+1/0
19.6.2016 14:57

J90i79ř22í 14Š93e71d71a 3830279541511

ano, pozemák táhne indie, stejně jako lední hokej táhne kanada. rozdíl je v tom, že pozemák hraje na vrcholný úrovni dalších 10-15 zemí, kdežto lední hokej čtyři.

znovu: výdělek hráčů s celosvětovou popularitou sportu nijak nesouvisí...

0/0
19.6.2016 15:21

T48o84m29á61š 83V27o26d23i64č79k95a 6830488248456

Ale souvisí. Když nebudou fanoušci, nebude televize, když nebude televize, nebudou peníze na platy.

0/0
19.6.2016 16:06

J22i79ř68í 33Š18e32d18a 3230309421471

vzhledem k tomu, že pozemní hokej je celosvětově výrazně sledovanější a zároveň jsou v něm nižší platy, takže evidentně nesouvisí.

0/0
19.6.2016 16:12
Foto

F69i69l75i28p 39J51a42r20a38b 1373977280457

Jde o kupní sílu obyvatel, kterou ten sport oslovuje. Ceny lístků, vysílací práva, množství reklamy, kterou tam narvou. Americký trh v tomto ohledu generuje samozřejmě mnohem víc peněz, než trh indický nebo pákistánský.

Ale jsem celkem zvědav na čínské experimenty ve fotbale.

+1/0
19.6.2016 17:16

R77o20b12i92n 14Ž17i41ž96k68a 2818914126596

Pokud se chceš ohánět penězi, tak v první stovce nejlépe placených sportovců světa je 26 basketbalistů a můžeš hádat kolik hokejistů.

nápověda: úplně stejně jako hokejistů pozemních.

0/0
19.6.2016 17:17

R18o31b42i34n 64Ž85i23ž23k56a 2508944346386

Peníze můžou samozřejmě bejt měřítko. Určuje ti to, v které zemi je ve sportu nejvíc peněz - je to nepřekvapivě Amerika.

0/0
19.6.2016 17:19

R73o19b86i47n 92Ž44i89ž23k16a 2398144166886

No jo, ale Kanada má 35 milionů lidí a Indie miliardu a čtvrt

0/0
19.6.2016 17:25

P44e78t87r 77P72á67l31k30a 6983846730502

Hokej zajímá asi 10 zemí na světě a to ještě dost okrajově. I kriket bude mnohem populárnější. Psát o hokeji jako o jednom z nejpopulárnějších sportů je známkou naprosté nevědomosti nebo lhaní si do kapsy.

+4/0
19.6.2016 13:55

O83t14t87o 37P24o77s64p49í42š31i20l 4314885567228

Já zase za lež považuji kecy, že hokej zajímá jen 10 zemí na světě. Hlavně že druhým kážete o nevědomosti.

0/0
19.6.2016 15:00

T45o12m91á38š 27R74a50n44d35a 2775766362135

Tak jeďte během MS v hokeji někam za hranice a kupte si noviny.

0/0
19.6.2016 15:14
Foto

R64a87d45o45s62l87a56v 61J97a37n73ý64r 2729678349561

Souhlas, je to lež - deset jich neni ani náhodou.

+3/−1
19.6.2016 15:26

J98a31r59o32m29i38r 70C67e97r98m48a78k 7209594878732

Ledni hokej neni ani mezi deseti nejpopularnejsimi sporty na svete. Nejsledovanejsi hokejovy prenos v historii, finale olympiady v roce 2010, videlo 30 milionu lidi, z toho 17 milionu v Kanade.

0/0
20.6.2016 0:28

J56o84s54e84f 74M67e10z10e60r46a 4733274735538

celý problém je v tom, že už od přípravky chceme, aby děti vyhrávaly, jděte se někdy podívat na žáčky, jak tam stojí jejich rodiče na nadávají, buzerují a nejraději by ty děti co něco zkazily už nikdy do dresu neoblékli. Pokud se nenaučíme to, že sport je zábava a podle toho k tomu přistupovat, tak ná budou válcovat všechy země, kde toto již pochopili.

+2/0
19.6.2016 13:40

O17n26d86ř36e55j 26H14r82u78b93o30š 7466457230195

Jinak souhlas u nás je prostě nejduležitější už v žacích dát jeden gola prostě vyhrát 1:0 ..než aby kluci byli technicky uplně na jinším levelu dovolovali si ,zkoušeli akce a souboje a výsledek by byl třebas 3:7 tak je pak špatně protože se nevyhaje....

+3/0
19.6.2016 13:35

V45í12t 20Č63e27r79m28á81k 1594872973312

To je sice pravda, ale zápasy bych nepřeceňoval, protože to relativně malá část času. Důležitější je, jestli si kluci takové věci můžou zkoušet na tréningu...

0/0
19.6.2016 13:50

O98n84d55ř21e96j 23H90r82u60b51o64š 7426827890775

Ono je to i tom že tu u nás ligu hrají prostě 36 borci a 18 letí kluci pak jsou nuceni hrát divizi atd..nebo prosedět celou sezonu na střádačce.

+3/0
19.6.2016 13:32

J90a34r47m38i54l 90K63v58ě36t20e10n 7933358349662

No ne. Tak určitě. Chorvati pochopili, že základní strategií musí být, že tým musí dát víc gólů, než soupeř.

Ale vážně. Podle mě u nás kluci moc brzo "hvězdovatí". Jen se kolem nich otočí první desetitisíce, už se vidí Manchestru United. Obecně ve všem je u nás problém, že daný sport/kulturu dělají ti, co to chtějí dělat tak moc, že jsou za to ochotni i zaplatit. A místo pak nezbývá pro ty, kteří pro to mají talent a vlohy.

0/0
19.6.2016 13:22

J97a37n 33S27v29o37b67o95d17a 3557624619663

jj, tato vaše "hvězdovatost" je charakteristika jen českých mládenců :D

nn, v tom to opravdu není. V tomto jsou naši kluci úplně stejní, jako všude jinde.

+2/0
19.6.2016 13:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze