Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Messi je nejlepší, ale není sám. Gólová exploze Barcelony má tři jména

Koho by to překvapilo? Lionel Messi, hrdina fotbalové Barcelony, znemožnil hattrickem dalšího soupeře ve španělské lize. „Je senzační,“ poklonil se mu skvělý spoluhráč Neymar.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J49a59n 18K69o39b14y53l18k30a 5748968408191

V souvislosti s Messim se znovu nabízí otevření tématu k posouzení "komplexnosti" tohoto hráče. Přitom bych tuto otázku nezužoval jen na vstřelené branky. Ty dává levou, pravou a dokonce i hlavou. Ale stále více se stává i tvůrcem hry a postupně tak nahrazuje Xaviho a Iniestu. Pro míče si chodí až do hloubi pole, aby odsud režíroval hru a rozdával řadu skutečně skvostných finálních přihrávek, z kterých mohou těžit zbývající dva z hvězdné trojice - Neymar a Suárez. Především v těchto činnostech za ním začíná Ronaldo zjevně pokulhávat, neboť je víceméně jen zakončovatel akcí, což se mu navíc v poslední době nedaří.

Pokud se týká marodky u Realu, někteří hráči chybí více (Modrič, Ramos), někteří méně. Ale na druhé straně Enrique obměňuje v každém utkání základní sestavu Barcelony v rozsahu 2-4 hráčů. A to na lavičce sedí třeba i taková fotbalová esa jako Iniesta a Mascherano. To jen tak na okraj. Filip Jarab v jednom ze svých posledních příspěvků se oprávněně těšil z vítězství Barcy, která porazila Levante " s půlkou náhradníků". Abych se přiznal, já už si ani netroufám říct, kdo je v tomto týmu vlastně náhradníkem. Kádr je neskutečně vyrovnaný. Jen aby ta přílišná rotace nebyla na úkor sehranosti, zejména pak v obranné řadě, kde to mnohdy ještě pořádně skřípe. Ale Barca zatím, až na jeden případ, "převalcovává" soupeře neskutečně silným útokem. Tak ať ji to vydrží!

+4/0
16.2.2015 17:09
Foto

F24i98l28i35p 20J77a77r39a95b 1953947480237

Messi toho tvůrce hry dělá už 3 roky. Změna je v tom, že nyní dokáží individuální risk vzít na sebe i jiní a celý tým hraje mnohem útočněji, odvážněji, gólové pasy posílá i Busquets, kterej celu kariéru dával 90% přihrávek dozadu nebo do šířky. Barcelona dokázala v průběhu sezóny zareagovat na vývoj hry týmů jako Real a Bayern, které hrají bez čistě defenzivního záložníka a kde umí být směrem dopředu nebezpečný prakticky kdokoliv. Velký vliv má i Rakitič, právě jeho trvalým zařazením do základní (či nejsilnější) sestavy na začátku ledna to celé začalo...

Rotace je dobrá v tom, že udržuje celý tým v tempu a ukázala na některé hráče, kteří se můžou rvát o základ, v první řadě Rafinha (pro mě překvapení roku). A bude se hodit, pokud se někdo zraní (čehož je zároveň občasný odpočinek prevencí).

+1/0
16.2.2015 19:22

J96a16n 32K21o39b16y90l81k73a 5558338368751

No trošku bych polemizoval. Dokud měli trvalé místo v základu Iniesta a Xavi a nehráli jako teď až každý druhý či třetí zápas, pak tvůrci hry Barcy byli podle mne právě oni a z jejich přihrávek těžil především Messi. To je tak ještě rok zpět. Je pravda, že hra Barcelony je oproti minulému roku mnohem dynamičtější a přímočařejší a že do útočné fáze se zapojuje více hráčů. Ale že by někdo z nich, kromě útočného tria, představoval nějaké výrazné nebezpečí pro branku soupeře, to si nějak neuvědomuji. Pokud ano, tak velmi sporadicky. Nakonec o tom vypovídají i vstřelené branky.

Že by měl velký vliv na hru Barcelony Rakitič, tak to ani náhodou. Častěji než hraje, tak zahřívá lavičku, pokud dostane příležitost, je většinou "pan neviditelný". Typické jsou jeho alibistické krátké přihrávky, a to, co by měla být jeho přednost, tj. střelba ze střední vzdálenosti "se nějak nevyskytuje". Naopak velmi souhlasím s upozorněním na Rafinha. Také pro mě je velkým překvapením a jeho hra se mi velmi líbí. Je pravým opakem Rakitiče. Žádný alibismus, má snahu něco vytvořit, překvapivě uvolnit spoluhráče a nezapomíná ani na defenzivní povinnosti.

No a nakonec k té rotaci. Ono si stačí připomenout zápas se San Sebastianem, kdy v rámci obměny došlo (ať už z jakéhokoliv důvodu) i na Messiho a Neymara. Jak utkání dopadlo, víme. Kde byli ti nebezpeční? Mač pak už nezvrátili ani oba uvedení fotbalisté, kteří nastoupili až v průběhu druhé půle v nervózní atmosféře, kdy už se Barce vrchovatě nedařilo. Jen aby takto zbytečně ztracené body v konečném účtování nescházely! A mám za to, že právě neustálé a rozsáhlé rotace byli i jednou (ne-li hlavní) příčinou revolty, která "byla nebyla".

+1/0
16.2.2015 21:22

R66a81d85e19k 13H86a48i47d89e69r 6660714755605

Kde jen začít, s tím Messim se dá se vším souhlasit, až na fakt, že takhle hraje ještě výrazně déle než ty 3 roky. Tím ovšem nemyslím, že tak skutečně ve všech zápasech hraje, ale když měl tu roli, tak byl perfektní. Těžko si takhle zpátky vzpomenout na konkrétnější věci, které by vám to připoměli, ale napadá mě Argentina na MS 2010. Btw Xavi nahradit nikdy nepůjde..

Rafinha je vynikající a možná budoucí velká hvězda Barcy nebo (pokud bude vedení Barcy hloupé nebo sám zklame) jiného top týmu. A Rakitič, ten je výborný, skvěle úžasně doplnil Barcu.  Rozhodně není pravda, že by většinou zahříval lávku, a že není tak hrozně vidět? Odebírá soupeřům spoustu míčů a posílá je dál. Ovšem rozhodně není neviditelný, ale viditelný a do útoků se dobře zapojuje.

Rotace SUPER, Enrique to dělá famózně, pořád mám ale strach, že mu to nevýjde..což se může stát. Přesto výhody přetrvávají a lávku na to Barca evidentně má. A krom zranění to předchází i ztrátě formy.

0/0
17.2.2015 2:36

R53a63d22e30k 25H17a47i84d18e45r 6890484375505

A jen ještě k té obraně..ta je bezesporu kvalitní a La Liga je těžká soutěž, ale tam jsou mezery a možnosti ke zlepšení nejvýraznější. Neb zlepšovat se dá vždy a všechno ;-)

0/0
17.2.2015 2:40

J93a97n 44K20o95b53y85l92k18a 5108758178451

No přece mi to jenom nedá. Nemohu si vzpomenout na utkání, kdy Barca hrála se třemi dirigenty. Takový orchestr by hrál nesporně falešně. A k čemu by pak byli v sestavě Iniesta a Xavi? Proč by je měl Messi v té době suplovat? Vždyť se hrálo především na něho. A pokud se týká posledního mistrovství světa, tak můj oblíbenec Messi byl sice nejlepším střelcem Argentiny (většinou po svých geniálních individuálních akcích), ale že by režíroval její hru, tak to bohužel říci nemohu. A to Argentina neměla navíc v záloze žádné kreativní eso. Spíše se pohybal za obranným valem soupeře a z té doby se stal okřídleným výrok Míry Bosáka: "Messiho by měli zavřít pro potulku". Ale jeho individuální akce (pozor - nezaměňovat s plněním režisérské funkce), byly náramné.

V případě Rakitiče musím trvat na svém původním názoru. On toho skutečně zase tolik nenahrál a mnohdy byl dokonce i na tribuně jako "zdravý náhradník", čehož si s gustem všímali i komentátoři přenosů.  Souhlasím, že si vcelku dobře plní defenzivní povinnosti, ale že by se viditelněji a výrazněji zapojoval do útoku, to snad skutečně ne. Nemohu si vzpomenout na žádnou průnikovou či finální přihrávku, o individuálních akcích ani nemluvě. Spíše hledá nejblíže postaveného spoluhráče, aby mu alibisticky nahrál.

0/0
17.2.2015 13:56

J64a49n 62K54o28b21y29l91k20a 5158598598441

S hodnocením rotací bych byl taky opatrnější. Že to nemusívyjít, nemusíme se strachem očekávat, ono se to už jednou dokonce stalo. A tyztracené body hodně mrzí. Na jedné straně může obměna sestavy chránit zdravíhráčů, na druhé straně může působit kontraproduktivně. Nepříznivě ovlivňujesehranost, což je riskantní zejména při soustavné obměně zadáků  (u Barcyobranná čtveřice nastupuje v každém utkání v jiném složení) a může významněovlivnit i duševní a herní pohodu v kabině (viz nepřehlednou situaci před a poutkání se San Sebastianem). Když hráč chybí čtrnáct dní v důsledku zranění, užse říká, že má herní manko. A když nehraje stejnou dobu proto, že nebyl zařazendo sestavy? Lze se potom divit tomu, že takový Iniesta najednou neválí tak, jakjsme u něj byli předtím zvyklí? Nesporně pak schází herní jistota. Já jsem taképro rotaci hráčů, ale prováděnou s rozumem při maximálním využívání možnostistřídání. Vytvořit si dostatečný náskok (a to Barca dovede) a poté dátdostatečný prostor nadějím. Ne obráceně, jako v případě zápasu se SanSebastianem. Ten Barca prohrála zbytečně.

0/0
17.2.2015 13:59
Foto

F10i11l67i95p 98J19a48r26a72b 1723417500757

Rakitič, nesouhlas! Podle mě je klíčovým elementem barcelonského "znovuzrození". Přišel jako náhrada za uvadajícího Xaviho, kterému Enrique dával nepochopitelně část sezóny přednost, a hra podle toho vypadala, byla opatrná, pomalá, bez rizika. Kromě toho, že Rakitič je daleko lepší dozadu, hraje mnohem rychleji dopředu, posouvá balón a hraje riskantněji, průnikových přihrávek měl celou řadu, navíc se nebojí vypálit. Nyní určitě patří do nejsilnější sestavy (hrál všechny 3 zápasy proti Atleticu). https://www.youtube.com/watch?v=osUOZK6sgLw

Rotace je OK, Barca hraje 3 soutěže a ve všech měla/bude mít soupeře různé úrovně, teď byly třeba pohárové zápasy těžší, než liga, proto hráli lepší hráči tam. Proti City nebo Realu je podle mě základ jasný (nebudou-li zranění). Naprosto souhlasím s názorem jednoho čtenáře z goal.com, že od porážky s SS Enrique konečně začal stavět nejsilnější sestavu... a to je tajemství celé velké změny.

0/0
17.2.2015 15:24

J26a67n 69K14o30b49y10l12k29a 5678818458301

V názoru na obří přínos Rakitiče pro hru Barcelony se evidentně neshodneme. V jeho hře jsem ty popisované přednosti zatím skutečně neviděl. Ale budu jen rád, pokud mě tento fotbalista přesvědčí o opaku.

Chtěl bych věřit i tomu, že Enrique ne začal, ale začne stavět nejsilnější sestavu. Zatím tomu tak ještě stále není (viz poslední utkání). Názor, že Barca hraje 3 soutěže příliš neobstojí, ty hrál loni i Real. Ale že by si dovolil takové rotační kotrmelce v sestavě, to si nepomatuji.

Budu držet palec Rakitičovi, aby byl hráčem s takovými atributy, které popisujete ve svém příspěvku. A stejně tak budu držet palec trenérovi Barcy, aby měl šťastnou ruku při volbě sestavy. Bylo by to jen ve prospěch tohoto skvělého týmu.

Á propos, zkuste jít s kůží na trh a tipnout si sestavu proti City.

0/0
17.2.2015 17:10
Foto

F25i30l61i82p 92J83a60r60a53b 1843357210117

Chtěl jsem to udělat už prve, díky za připomenutí. Stegen-Alves-Pique-Masch-Alba-Busquets-Rakitič-Iniesta-útok jasný:-)

Real taky sestavou točil, občas hráli Isco, Illiramendi,Arbeloa,Varane,Jessé (než se zranil). Tohle dělá každý tým. V Barce je ta rotace sice nyní o něco větší, ale zatím to vůbec nevadí. Proč by měl neustále stavět ty samé hráče a vyšťavit je před vrcholnou fází sezóny? Zápas doma proti Levante je přesně ten, kdy mají dostat prostor ostatní, aby ukázali svoje kvality, či nechali odpočinout základu. Je lepší mít 14-15 nažhavených hráčů, než základní 11tku a za ní dlouho nikoho. Barca šla poslední dvě sezóny na jaře výkonnostně hrozně dolů a tohle je perfektní prevence.

0/0
17.2.2015 18:03

L65u67k28á91š 76H30l14o51u94c61a31l 6162830191594

R^

0/0
16.2.2015 15:26

J41a79n 42K84o59b77y92l27k64a 5888788568881

Jasně, já ji takovou očekával a nemám k ní jedinou výhradu. Teď jen, co na to trenér.

Real měl základ sestavy víceméně pevný, změny v ní byly ovlivněny zejména zraněnými hráči a vše ostatní se odehrávalo formou střídání. Při tom, kdy má kdo dostat prostor bych byl také velice opatrný. Kolikátý že byl San Sebastian v době, kdy Barcu porazil? A stačilo, aby v základní sestavě chyběla dvě jména - Messi a Neymar. Tehdy by jejich absenci nevyřešilo ani deset "životabudičů". Tedy ne Rakitič, ale obdivuhodný nárůst formy Messiho a Neymara spolu se změnou stylu hry stojí za posledními úspěchy Barcelony.

Děkuji za diskuzi, nesmírně si vašich názorů vážím a přeji hezký zážitek při sledování zápasu Paris SG versus Chelsea.

0/0
17.2.2015 20:56



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze