Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Slovenská fotbalová modla 90. let Dubovský: to byl básník a podivín

Jiskřivý kvalifikační souboj o postup na MS mezi českými a slovenskými fotbalisty se blíží. Připomeňte si hráče, kteří se podíleli na fotbalové historii obou zemí. Jedním z nich byl skvostný talent Peter Dubovský, jehož kariéru přervala tragická smrt.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mario66

Peter Dubovský

Můj dětský fotbalový idol, Dubo, Maradona a Marco van Basten.

0/0
5.9.2009 20:10

asiplavam

A ešte raz Peter,

ten cirkus okolo prestupu mu neprospel, málokto si uvedomuje, že vtedy o neho veľmi stál aj Ajax, a zakrátko vyhrali mladíci LM, škoda, tam by možno hrával základ..

0/0
3.9.2009 10:50

asiplavam

Pamätám si,

ako sa s Kukom naháňali o kráľa strelcov, neskutočná rivalita - Kuka mu cez médiá vyčítal, že Peter kope penalty, potom išiel kopať v jednom kole pentlu aj Pavel, a nedal...Tie časy mali napriek všetkému čosi do seba...

0/0
3.9.2009 10:45

asiplavam

Dubovsky

bol divný patrón. Zaujímal sa o techniku, umenie, študoval ekonomickú univerzitu - chcelo by sa až napísať, že to bol magor. 

0/0
3.9.2009 10:10

kajoo

Re: Dubovsky

bol to clovek poetickej duse. A kedze bol zaroven najlepsim hracom najlepsieho muzstva v byvalej federacii, patril aj k najcastejsim tercom nenavisti superovych fanuskov. On sa voci svetu obrnil tym za sa vyhybal mediam a uzatvaral sa do seba, co citlivejsie povahy okazalo robia ked maju strach z velkeho tlaku.

Na to clovek nemusi byt studovany psycholog aby toto pochopil ale vtedy si kazdy myslel ze Dubak je arogantny bratislavsky hajzlik. No a k tomu doba v ktorej zil z neho spravila cloveka ktory vraj nema rad Cechov, co je podla mna poriadna peep-ovina.

0/0
3.9.2009 10:27

asiplavam

Re: Dubovsky

Ak sa niekto zaujima o umenie, techniku, študuje, popritom stihne byť najlepší futbalista široko-ďaleko, zaslúži si rešpekt. Byť introvertom neznamená byť divný. Nie každý chce byť celebritka typu TV rosničky, je to jednoduché.

0/0
3.9.2009 10:37

kajoo

Re: Dubovsky

je to tak, Dubak bol osobnost aj bez toho aby si poustil bulvar az do spalne.

0/0
3.9.2009 12:58

balloonbalcy8

Hmmm ...

To není pravda, že by na něj Češi zapomněli, zrovna nedávno jsme s klukama vzpomínali ... Čest jeho památce, byl to fotbalista, jakých je málo ...

0/0
1.9.2009 1:28

Ailton

To mal Peto spolocne s Barosom

  tu antipatiu k ceskym novinarom. Vlastne i so mnou ... :)

0/0
1.9.2009 1:12

juraj28

video

Odporucil by som youtube.com. Je tam viacero Dubovskeho golov, vratane zo zapasu Slovan - Slavia,

http://www.youtube.com/watch?v=MuDtlPUb3n0

Zaujimave, ze to je z Eurosportu. Ten by dnes o slovensku ligu ani nezakopol.

0/0
31.8.2009 21:42

kajoo

Dubo v tom case nemal mat preco rad Cechov

ked na kazdom zapase v Cesku pocuval do zblbnutia "Bi Slovaka do hlavy"  a podobne peep-oviny ;-D Vztahy medzi Slovakmi a Cechmi boli na bode mrazu, nacionalisti na oboch stranach tlacili na pilu a myslim ze keby sa republika nerozpadla tak by sme dnes mali radi asi ako v ex-Juhoslavii. Cesky novinari boli tiez riadny pacienti, stale sa navazali do Slovana co im Galis nevedel odpustit a kompletne ich ignoroval, a spolu s nim aj cast kabiny.

Dubo bol clovek svojej doby, so svojimi plusmi aj minusmi no napriek vsetkemu, Dubovsky bol je a zostane BOH ! R^R^R^

0/0
31.8.2009 21:21

sks.forever

Re: Dubo v tom case nemal mat preco rad Cechov

shrňme to,za vše zlé můžou čehůniRv

0/0
31.8.2009 21:24

kajoo

Re: Dubo v tom case nemal mat preco rad Cechov

aaaale prd Rv

0/0
31.8.2009 21:30

BedlamW

Re: Dubo v tom case nemal mat preco rad Cechov

kajoo....ta malost a ukrivdenost ve vas bude asi navzdy. To mi vzdycky na Slovacich vadilo nejvice, ze si musel porad davat bacha co rika, aby se neceho hned nechytli a nezacali vycitat. Treba u nas v Ostrave kdyz prijeli slovenske tymy, tak se rvalo: bij cobola do hlavy. Kdyz prijely prazske tymy, tak se rvalo: bij prazaka do hlavy a kdyz prijeli brnaci, tak se rvalo co?! To prece musis uhadnout!!;-D A jedine vy jste se citili hrozne ukrivdeni. Zato jak ceske tymy prijely na Slovesnko, tak jste nas vitali chlebem a soli,ze?! ;-) Ta nenavist tam byla daleko vetsi nez u nas.

0/0
1.9.2009 5:11

kajoo

Re: Dubo v tom case nemal mat preco rad Cechov

Bedlam prosim ta nebud trubka, co je ukrivdeneckeho napisat svoj nazor na ceske media zo zaciatku 90tich rokov ? Neviem kde si zil ty ale ja som v 93om zil v CR a mal som k nim denny pristup. Snad este dokazem rozslisit kvalitnu zurnalistiku od pisanych sraciek ake v tom ceske media predvadzali.

Len pre osviezenie pamati: rozdelenie republiky este Slovaci trpko olutuju lebo sami si jednoducho nevedia vladnut, akykolvek naznak patriotizmu bol okamzite onalepkovany "ludactvom" najlepsi Slovaci boli ti sebamrskaci co liezli do zadku ceskym politikom pripadne sa uz stihli poprazstit. Bez ceskeho penazotoku malo Slovensko padnut do 2 rokov na huby, roztoci sa inflacna spirala, hrozi im hladomor (MF) Cesko na druhej strane, sa konecne zbavilo pritaze a nic mu nebrani do 6 rokov (cize do r.1999) radostne dobehnut v zivotnej urovni uniu (znova MF)

Uz chapes ? ;-D

0/0
3.9.2009 10:21

kajoo

Re: Dubo v tom case nemal mat preco rad Cechov

s tym skandovanim mas samozrejme pravdu my sme na slovane tiez neostali nic dlzny to boli same ceske kuvvvy a pod. ale osobne sme sa do nikoho nenavazali lebo pri vsetkej ucte k Ostrave, nebolo do koho ;-D

Ked prisla Sparta vsetci pitchovali do Pepika Chovanca, aj niektori slavisti si vyzrali svoje :-P

0/0
3.9.2009 10:35

andrejkoooo

Oda pre Dubovskeho

http://www.youtube.c om/watch?v=lcouGRA_XAg toto je krasna pesnicka o petkovi od skupiny cobweb

0/0
31.8.2009 19:11

moby78

Pamatuju,

jak v Brne dal krasny gol, kdyz obesel docela dost hracu, a pak zavesil. Vyborny fotbalista.

0/0
31.8.2009 17:26

WegaCZ

Fantastický fotbalista

Mám doma VHSky o československé (později české) lize a těch jeho 27 gólů byl neskutečný počin. Jedna z nejlepších levaček, kterou jsem kdy viděl.

Koukám, že jedno z jeho největších provinění bylo, že se nebavil s novinářema. Já bych se s lhářema taky nebavil. A že byl introvert - to není žádná nemoc.

0/0
31.8.2009 16:43

MPík

Vodopády na Ko Samui

Přemýšlím, který ze dvou větších vodopádů to byl. U toho menšího bylo príma koupání přímo pod vodopádem a ten to asi nebyl. Spíš tipuju ten druhý, větší, u kterého je ta ZOO. Tam jsou všude cedule, které upozorňují na riziko pádu a zakazují lézt nahoru... Pomníček jsem ale nikde neviděl...

0/0
31.8.2009 16:30

prokyn

pamatuji si ho

velmi dobře byl muj ročník...to byl hráč...jeden z nej talentu..myslím že se da srovnat jen s rosickym ...bohužel oba se zastavili...rosa zranění a dubo.....bohužel

0/0
31.8.2009 15:53

AmedeoModigliani

Co je to za hloupost, že

na něj Češi výběrTen kdo ho viděl hrát v té nešťastné ale památné kvalifikaci za poslední federální výběr  na  něj zapomenout přece NEMŮŽE. Jen málo chybělo aby tehdejší skvělý tým postoupil na MS do USA.

0/0
31.8.2009 15:02

další vůl co nevydržel ty kecy

Tak to byl pan fotbalista!!!

Ten zápas s tou belgií byl nezapomenutelný, Kadlec proběhl celý hřiště sundal ho belgickej stoper (už si nepamatuji jak se jmenoval), schovával se za spoluhráče a všichni naši museli radit rozhodčímu, že už jednu kartu má. 5 minut se nehrálo a to nás podle mě stálo postup!!!

0/0
31.8.2009 14:57

bohemians1905

Re: Tak to byl pan fotbalista!!!

ten belgičan se jmenoval Albert :-)

0/0
31.8.2009 15:00

Miky83

Re: Tak to byl pan fotbalista!!!

jj, vypadal jak Tom Selleck:-)

0/0
31.8.2009 15:05

kryptonit112

Re: Tak to byl pan fotbalista!!!

hehe no to jo:)...a potom na MS myslím bol najlepším strelcom belgicka - dal 2 góly:)...

0/0
31.8.2009 16:41

kvetazalcik

tři fíky Rumunům

Vidím to jako dnes. Mimózní sudí vyhodil nejdřív¨Bédu Vrabce a pak i Němce po druhý žlutý, ačkoli v tu chvíli fauloval Moravčík a hrdě se k tomu hlásil. Takže v 9 lidech  za stavu 3:2 šli naši kopat trestňák z vápna. Přimotal se k tomu ale Skuhravý, kterej to flákl do zdi (můj otec vykřikl: To je hovado, proč se tam se.e), míč se naštěstí odrazil k Dubovským a ten to halfvolejem zatloukl pod břevno. A pak tam fouknul ještě jeden. Nádhera, euforie. Před 50 lety by je lidi odnesli na ramenou do šatny... Ale i tak to bylo hezký. 8-o

0/0
31.8.2009 14:48

bohemians1905

Re: tři fíky Rumunům

hrálo se to v Košicích,super atmosféra, Adamec pořád běhal vedle lajny a řval na naše: pome chalani pome :-)...Dubovský dal myslím dva goly,proč šel kopat ten přímák jako první Skuhravej,  to nechápal asi nikdo :-)

0/0
31.8.2009 15:04

Libra

Nikdy na něho nezapomenu

Byl to můj oblíbenec V a skutečně fotbalový mág R^. Zápas s Rumunskem, to byla jeho reprezentační fantazie. Za dva roky ve federální lize, jestli si dobře pamatuji, přes 50 ligových gólů, kdo to dneska v naší lize dá?

A přestup do Realu, v té době tuším za neuvěřitelných 5 mil. USD.

Jinak nepostup na MS 1994 "zařídil" tehdejší spalovač šancí Pavel Kuka, jéžiš, co ten měl v téhle kvalifikaci gólů na kopačce a nedal, a pak chyběly body. Škoda.

0/0
31.8.2009 14:34

bohemians1905

Re: Nikdy na něho nezapomenu

no kuka spíše zazdil kvalifikace na MS 98 proti Srbsku a Španělsku...tady byl ještě mladej začínající po boku Skuhravého a Daňka atd..ikdyž v tom Walesu 2-2 to byla jeho zásluha,co nedal :-/

0/0
31.8.2009 14:40

kvetazalcik

Re: Nikdy na něho nezapomenu

Hlavně ale podělali první domácí zápas s Walesem. Na Bazalech 1-1. Němeček uklouzl a prohrávalo se. No a pak se tam Kuka nevyznamenal, minimálně jednu tutovku měl. A to bylo už za Ježka.

0/0
31.8.2009 14:50

bohemians1905

Re: Nikdy na něho nezapomenu

jo a pak ještě Chovanec ale Pepi Šovanek jak tehdy titulovali legionáře v Eidhovenu si dal pěknýho vlastňáka...doma s Belgii 1-2..tím to myslím začalo

0/0
31.8.2009 15:02

Spalovač šancí

Re: Nikdy na něho nezapomenu

Paaaaaaaaaaaaaaaavel Kuka R^R^R^

0/0
31.8.2009 14:55

Miloss21

dubovsky

pre zaujemcov pozrite si dokument o petovi.

http://www.spanelskyfotbal. cz/videogalerie?v=VH5-peter-dubovsky-dokument

0/0
31.8.2009 14:26

kajoo

Re: dubovsky

0:51 "Petrovi sa ako prvemu Slovakovi splnil sen kazdeho futbalistu - stal sa hracom spanilskeho klubu Realu Madrid "

Prvym Slovakom ktory hral za Real nebol Peter ale Janko Daučík, syn legendárneho hráča a trénera Ferdinanda Daučíka.

http://en.wikipedia.org/wiki/Yanko_Daucik

0/0
31.8.2009 21:28

Petacz

Dubovský

Moc ho nepamatuju, ale jeho levačka musela být opravdu kouzelná... Nikdy nezapomenu jak jsme v kvaldě MS94 museli vyhrát nad Belgií a postoupili bysme. Jenže se hrálo v noci a já jako maličkej kluk měl už dávno spát. Asi v 80. minutě pro mě přišel tatík jestli spím, když jsem řekl, že ne, protože jsem samozřejmě lapal všechny zvuky ze sousedství, vzal mě k sobě do pokoje, protože jsme měli obrovskou šanci... Dubovského přímý kop 2 metry před šestnáctkou... nedal :/ Ale jako táhnout mě kvůli tomu v 11 v noci z postele, tak to tatík musel chápat podobně jako například teď penaltu v 90. minutě Ligy mistrů :)

0/0
31.8.2009 14:10

BedlamW

no

Byl to dobry fotbalista, to bezesporu, ale az zase takovy super se mi nezdal. Ale vetsina znamych lidi, kteri skonci tragickou smrti se stane ikonou. At je mu zem lehka.

0/0
31.8.2009 13:57

Andee

Re: no

Ty seš fakt wool Rv

0/0
31.8.2009 15:07

Zlý Soused - cenzorův miláček

To byly časy,

to ještě naše liga měla opravdu velmi slušnou úroveň.

0/0
31.8.2009 13:55

ANTIČECH

Byl to bůh, určitě nejlepší československý fotbalista...

všech dob, s ním bychom 100% poustoupili už na MS v roce 2006. Jenom škoda že se mu to stalo, protože když mohl vyhrát zlatý míč Nedvěd (oproti Peterovi sračka), tak Peter by ho určitě vyhrál taky a nejen to...

0/0
31.8.2009 13:46

Homer1

Re: Byl to bůh, určitě nejlepší československý fotbalista...

ty jsi sračka...

0/0
31.8.2009 13:51

Mr_R

Re: Byl to bůh, určitě nejlepší československý fotbalista...

o co ti jde? Není Ti trapno srovnávat a zneužívat mrtvýho fotbalistu k těmhle tvým plkům....  

0/0
31.8.2009 13:58

jezecek2005

Re: Byl to bůh, určitě nejlepší československý fotbalista...

Co je to za blábol ? Jsi česky hovořící Slovák či co ? A mimochodem Slovensko ani s Dubovským nepostoupilo na EURO 1996 ani 2000, ani na MS 1998 a to tehdy rozhodně neměli horší tým než dnes (nejen Dubovský, ale i Moravčík, Tittel, Laco Molnár aj.). 

0/0
31.8.2009 14:02

bohemians1905

Re:

přesně to říkám já ted, že slováci ani omylem nemají lepší tým než v minulosti,kdy nikdy nepostoupili, ale že ted zřejmě postoupí díky shodně náhod a štěstí - jednak v jejich zápasech doma s Polskem a s náma a pak díky tomu,že ta skupina je hodně slabá. Takže těm kecům o tom,že konečně ted mají kvalitní mančaft na postup se jenom směju.

0/0
31.8.2009 14:36

Jozko

Re: Re:

tak ma pouc, kedy sme mali v zostave hraca ktory je oporou vo velkoklube (skrtel), dalsich troch so slubnou perspektivou v podobnych velkokluboch sa presadit (hamsik, weiss, stoch). BTW: ten Dubovsky bol dobry hrac ale trochu sa precenuje, v reale madrid sa nepresadil a ziadny klub podobneho rangu po nom nesiahol. Podla mna bol na urovni ze mohol hrat v priemernom klube najkvalitnejsich lig (spanielsko, taliansko, anglicko) . Taku uroven dosahovalo x ceskych a slovenskych futbalistov aj sucasnych, nebol to ziadny futbalovy poloboh a ani som nezanamenal zeby bol na Slovensku nejaka taka modla ako sa to v clanku popisuje

0/0
31.8.2009 15:01

Miky83

Re: Re:

Pokud vím, tak Škrtel v Liverpoolu nehraje a oporou je zatím spíše na lavičce;-) Jinak Hamšík může být hvězda, ale nikdy nevíš, jestli se třeba nezraní (Rosa) nebo slávu neunese (Šimák).

0/0
31.8.2009 15:09

Jozko

Re: Re:

posledny zapas nebol zdravotne fit, preto nehral. V minulej sezone pokial nebol zraneny bol v zaklade a hral dobre. Inac je skrtel najdrahsi obranca v liverpoolskej historii

0/0
31.8.2009 15:50

Miky83

Re: Re:

To byl jen takový hec;-)

0/0
31.8.2009 16:01

jezecek2005

Re: Re:

Tittel a Glonek nebyli horší obránci než dnes Škrtel. To, že se nedostali do velkoklubu bylo tím, že tehdy měly kluby omezený počet cizinců. Kdyby dnes směl mít Liverpool jen tři cizince, byl by mezi nimi Škrtel ?  

0/0
31.8.2009 16:24

kryptonit112

Re: Re:

jasné že bol:)...a ešte by si mohli okrem neho dovoliť torresa a kuyta:)....neporovnávaj neporovnateľné...ak boli glonek a tittel takí dobrí - prečo sa "zakopali" v druhej francúzkej lige? (abo aj na cypre hral tittel tuším)....tým neznižujem ich kvalitu (myslím že glonek bol prvý slovák v serie A - myslím že ancona)...ale - tieto kluby nemali stanovené kvóty cudzincov?...len tak mimochodom - toto cudzinecké obmedzenie stále platí v rusku - odtiaľ škrteľ prestupoval do FCL - a hral pravidelne

0/0