Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Český fotbal asi čeká pokuta za transparent

"Rakouský fotbal NE. Temelín ANO". Nápis, který se objevil na jednom z transparentů fanoušků českých fotbalistů při sobotním kvalifikačním utkání ve Vídni neušel pozornosti disciplinární komise Evropské fotbalové unie (UEFA). Ta na svém nejbližším zasedání asi udělí ČMFS pokutu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

maulis

Temelin mit uns!
pro  ceské hráče po barázi s Belgii - pokuty, pro Krankla nic,
pro cmfs za "nevhodne" transparenty - pokuta, pro OFB za to same v Pze a Vidni nic
za "ceske" svetlice - straf , za minimalne jednu "rakouskou" nic
Jinak v rakouskem tisku o transparentu nic, u nas velka afera. Nase parta mela z pismen napis Temelin mit uns (recese ,pro nas k zasmani). Je jasny ze pro nekoho to je nepripustne a nemoralni, ale my odkojeni "Českou sodou" (např. takový Heider Janků) už asi jiní nebudeme....
0/0
16.10.2003 21:26

marzena

Re:
souhlas..
Temelin ja.. mi prislo docela vtipny. Sice chapu, ze se UEFA dle valstnich slov snazi branit "zatahovani politiky do fotbalu", ale ten problem je spis v lidech, ktery takovouhle vec nedokazou brat s nadhledem. Tem, co ten transparent vymysleli gratuluju..
0/0
17.10.2003 9:47

boubou

Světlice
Pokud jsem dobře viděl, tak při vyrovnávacím golu na 1:1 v rakouském kotli vzplanula taky světlice. Rakouský svaz nebude potrestán?Jak se tam mohli dostat by mě zajímalo, protože u vstupu na stadion pořadatele šacovali a zabavovali i pet láhve s pitim!!!
0/0
16.10.2003 16:14

aarak

Uzas
V podstate nic noveho nemam, jen se pripojuji s vseobecnemu uzasu nad tim, co a koho je schopna UEFA pokutovat a zaroven nad tim, ze nasi svazovi cinovnici to nepovazuji za nenormalni.
0/0
16.10.2003 15:03

Everton

Další důkaz blbosti svazu
Za prvé si myslím, že pokuta je blbost a za nic. Na druhou stranu svaz to v pohodě utáhne - třeba z prodeje předražených vstupenek fanouškům právě na zápas s Rakouskem
0/0
16.10.2003 12:46

Konstrukter

UEFA ja...
Jestli by měl někdo platit pokutu tak to jsou Rakouští pořadatelé,nevím jak mohl ČMFS ovlivnit co si kdo přinese,nebo nepřinese na stadion ve Vídni. Co se týče dýmovnic a světlic-v tv jsem žádnou dýmovnici neviděl,takže jestli byla tak průběh zápasu žádným způsobem neovlivnila a ohně a světlice jakbysmet! Nevím kam tím UEFA míří,mám pocit že brzo zakážou fandění vlastnímu týmu! UEFA nein!
0/0
16.10.2003 11:38

marzena

Re:
tak to ses spatne koukal, v TV byly videt nejmin tri ohnicky, ale jak na cesky tak na rakousky strane.. dymovnice myslim nebyly..
0/0
17.10.2003 9:49

bosch

transparent
Transparent byl vpořádku. Nebyla to žádná politická akce, shromáždění nebo politická skupina. Byla to spíš recese kluků, kteří se chtěli ukázat. To by mohli pokutovat všechny nápisy, protože když se chce, za každým nápisem lze najít nějaký skrytý tajný úmysl. Politickou provokaci si představuju jinak. Světlice jsou taky na každým utkání a nevím, že by se pokaždý rozdávaly pokuty. Jak jsem napsal níž, jsme politicky a funkcionářsky slabí a jsme lehkou kořistí pro nenažranou UEFU, která si sobě přece musí přispívat.
0/0
16.10.2003 10:29

Ravanelli

Re:
Souhlasím, byl jsem tam se známým Rakušákem a i on se tomu smál. Berou to moc vážně (UEFA) a jestli se dobře pamatuji, tak Rakušáci vytáhli taky protitemelínský transparent.
0/0
16.10.2003 10:51

Doktor Zvěd

Co na to rict?
Snad jedine: Osterreichische Fußball und UEFA nein, Temelin JA!
0/0
16.10.2003 10:01

JP007

Zlobíte se špatným směrem
Pokud to je pravda, považuji to za nehoráznou drzost ze strany UEFY. Co mě ale ze všeho nejvíc překvapuje je postoj vedení ČMFS. Oni jsou snad ochotni případnou pokutu zaplatit! Pokud vím, v každém spolku (ať je to svaz zahrádkářů nebo UEFA) může někdo dostat sankci pouze pokud poruší pravidlo, k jehož dodržování se zavázal. Přiznám se, že příslušná pravidla podrobně neznám, ale vím, že potrestání může přijít za transparenty rasistické, šovinistické a podobné lahůdky. Jaké přívlastky však mohl mít tento transparent? A co víc, kde přesně je stanoveno, že je nepřípustný? Moc se mi líbí, jak pan Fousek říká, že se UEFA snaží, aby nebyla politika zatahována do hledišť stadionů. Pokud to ale v předpisech není výslovně zakázáno a to pod rizikem uložení sankce, žádnou pokutu nám oprávněně nikdo nemůže uložit. Jak to že se nechce v případě uložení obrátit třeba i na civilní soud? Pokud to neudělá, ať pak nebrečí, kolik že je stálo chování fanoušků.
0/0
16.10.2003 9:54

JP007

Re:
Zapomněl jsem dodat. Žil jsem v přesvědčení, že za světlice na stadionu odpovídá pořádková služba stadionu a tedy domácí, ať už se objeví u kohokoliv. Třeba to tak není, ale je to pro mne každopádně překvapení.
0/0
16.10.2003 9:59

Mr_R

transparent
Se všemi zde věsměs pobouřenými příspěvky souhlasím, ale na druhou stranu musím říci, že se mi tento provokativní transparent vůbec nelíbil. Psalo se již na internetu, že brněnští "chuligáni" tento nápis chystají. Mělo se tomu zabránit. Podle mého názoru to bylo trapný. Přijet, dát jim pár šišek a zase odjet. To mi přijde jako daleko větší frajeřina, než takovéhle provokace..
0/0
16.10.2003 9:50

Rumhools

!KE!
Myslím, že všechno podstatné co bych k tomu chtěl sdělit se v několika předchozích příspěvcích již vyskytlo. Mám k tomu jen ještě tohle. Transparent byl samozřejmě provokativní a jsem rád, že se dostal na stadion. Taky jsem na něj přispěl a nestydím se za to. O "vepřovejch hlavách" si myslim svý. Chovaj se u nás (na jihu) kolikrát jak panstvo a myslej si o sobě kdoví co, nehledě na ty problémy co způsobujou na hranicích. A že dostanem pokutu ??!!! Kravina !!! Jak může bejt náš svaz zodpovědnej za chování jakéholiv fanouška na stadionu mimo hranice ČR.
0/0
16.10.2003 9:47

Robino66

UEFA da trest komu chce a za co chce
Vzdy sa dovod najde. Slovensko malo zatvorene ihrisko na jeden zapas za "rasisticke" povzbudzovanie pocas zapasu s Anglickom. Anglicko za demolaciu miest na sedenie ( sedatka hadzali na hraciu plochu za stavu 1:0 pre SVK ) nedostalo ziaden trest. Pouziva sa tu dvojaky meter - svet je rozdeleny na ekonomicky silnych a slabych.  
0/0
16.10.2003 9:27

JfV

Sport versus politika
Těm pánům /UEFA nebo i LIHG/ nejde o sport a jeho úroveň, ale o prebendy. Jakou má radost v hokeji ten Švýcar, když něco "opět" vyhrajeme ? A stejnou radost přináší i úspěchy našich fotbalistů jiným pohlavárům z UEFY. Nerozlišovat, co je  recese našich a co drzost rakouských příznivců, to je jasné nadržování jedné straně. To, že dosud nikdo z těch spravedlivých a bdělých z UEFY nepromluvil o sprosťárně ubožáka Krankla, to jen potvrzuje. Pokud se naše panstvo poddá bez boje, klesá na jejich mizernou úroveň. Ale abych se přiznal, nečekám od nich nic jiného...
0/0
16.10.2003 9:20

bosch

problém?
Hledají problémy, kde žádný nejsou a potřebují na sebe vydělat. Cestou nejmenšího odporu - od Česka - peníze lehce získají. Od "západních" zemí, Turecka, Ruska atd. by se jim to dařilo hůř. I tady hraje roli poltika a diplomacie a tu máme mizernou a ostatní nemají důvody se nás zastat. UEFA je zkostnatělá, byrokratická instituce - jako ostatně všechny politický instituce. 
0/0
16.10.2003 9:06

Zorro-mstitel

.
musím si ulevit: Jsou to svině...
0/0
16.10.2003 8:59

fido7787

at se UEFA
projede Rakouskem kolem hranic s nama a hned ten transparent pochopi 
0/0
16.10.2003 8:52

Boží Voko

Zrcadlo
UEFA nám jako zrcadlo ukazuje, co jsme pro EU. Nula. Již dávno jsme ztratili i minimální diplomatickou sílu v UEFA. Smiřme se s tím. Pro Evropu jsme nuly. Jediná výjimka je, když z nás potřebuje něco dostat. To platí i o fotbalu. A podělánci typu Fouska se omluví, aby nepřišli o teplou sesli.
0/0
16.10.2003 8:50

nowos

zasr.ná UEFA
Nechápu jak si nás můžou vůbec brát do huby, poté co se hráli jednadvacítky na nejhorším stadioně v Rakousku, kde to bylo katastrofální. U nás v Kytíně je to stejný, ne-li lepší.
0/0
16.10.2003 8:36

MF_Dnes

UEFA - zkorumpovaná organizace
A ať mi laskavě UEFA vysvětlí, jaký má vztah - Českomoravský fotbalová svaz a utkání ve Vídni...
0/0
16.10.2003 8:04

djrhedy

Slavia - Vigo a systém pokut
Pokud vím, tak Slavia dostala od UEFA pokutu za diváky v dom. zápase proti Vigu, stejně jako už několikrát v průběhu několika let. Pokud ale dostali pokutu za celkem běžný věci, muselo by Vigo dostat minimálně několikrát větší, aby to bylo adekvátní tomu, co předváděli funkcionáři a lavička Viga během zápasu!
0/0
16.10.2003 7:44

djrhedy

Vrchol drzosti
A co Krankl a jeho obscénní gesta na Brucknera a k fanouskum? To bylo minimálně na půlroční dostanc, podobný dostal třeba Effenberg ! A to se Krankl předved ještě hůř než Effe. A co rakouský transparenty. To bylo v pořádku? Tohle je neuvěřitelná drzost. HNUS!
0/0
16.10.2003 7:41

Russell

Re:
Přesně tak!! To co tam předváděl ten jejich zkur*enej trenér byla fakt síla! Jestli za tohle nebudou platit, tak... Nevím, fakt nemám slov!  
0/0
16.10.2003 9:26

xt1

To mě taky
překvapuje, že máme platit my a ne pořadatel. To jsme zvědav jestli rakušáci taky platili za tu plachtu co měli u nás v Praze. Hlavně že v pohárech tady naše kluby platí jak mourovatý za každý s prominutím hlasitější uprdnutí. Ale ve Skopje kde hráčům létají okolo hlav šutry nebo v Istanbulu, kde se to řeže každej zápas, tam je jim to asi jedno.
0/0
16.10.2003 7:33

weselow

pokuta???
 Nemneli by ji platit Rakusaci, ze se vlajka na stadion vubec dostala? A ty dymovnice, ze si nepohlidali? Co to je za blbost. Chapu, kdyby ten zapas byl v cesku, ale tohle je fakt ptakovina...   
0/0
16.10.2003 7:06

kruci_sakra

!!!
Österreichischer Fussball nein ,UEFA nein- Temelin ja!!
0/0
16.10.2003 2:51

kruci_sakra

!!!
At se ta banda poločechů-poloněmců kolem vídně a pár bačů z tyrolska třeba posere.Blokují hranice ,transparenty by si mohli vitírat prdele sto let a šovinisti jsou jak vyšitý....
O UEfa vypovídá jejich nová pravidla ,nasazování a rozlosování pohárů...
0/0
16.10.2003 2:44

grospic

UEFA polib vlajku
0/0
16.10.2003 2:03

prasopestilence

UEFA NE!
Navrhuju metodu pasivní rezistence, pokutu v klidu zaplatit s návrhem jejího využití na podporu mládežnického fotbalu v Rakousku. Fakt mě štvou ti bafuňáři z UEFY kteří pokritecky nechtějí mít nic společného s politikou. UEFA NE!
0/0
16.10.2003 0:29

lom01

neuvěřitelný
Jestli je ta zpráva pravdivá, tak je to docela neuvěřitelný. Za prvé, jak je možné, že Český fotbalový svaz nějakým způsobem zodpovídá za to, co mají nějací fanoušci napsané na vlajkách (kdo dokáže, že to byli zrovna Češi, taky to mohli být rakouští provokátéři, mají v tom přeci praxi ještě z c.k.mocnářství) navíc na utkání pořádáné v cizí zemi a na cizím stadionu; a za druhé, jak je možné, že UEFA prohlašuje, že si nepřeje plést politiku do svých utkání, když sama v roce 2001 odvolala celé kolo Ligy mistrů a poháru UEFA kvuli útokům na Ameriku, přitom s těmi útoky Evropa neměla vůbec nic společného. A argument, že šlo o bezpečnost, předem neberu, v jiných případech UEFA pod hrozbou sankcí žene týmy do zemí, kde je střelba a výbuchy na denním pořádku.
0/0
16.10.2003 0:17

fido7787

Re:
tak tohle bych zase podepsal ja
0/0
16.10.2003 9:08

vozembouch

transparent a kolemdoucí
Já myslím, že debatovat s někým, kdo neumí napsat slovo fotbal je snad pod úroveň většiny lidi, co sem chodí, nebo ne?
Transparent byla dobrá provokace, podle toho, jak se o něm mluví se i povedla. Takže  Sám nejsem zastáncem jaderné energie, ale tady šlo snad o recesi a "píchnutí do vosího hnízda". To snad musel pochopit každý.. Jinak ohně na fotbal patří, pokud ne, tak proč se televize vždycky vyžívá v jejich zabírání třeba při Lize Mistrů. Při zápase AC - Inter hořel celý stadion a Bosák se rozplýval.
0/0
16.10.2003 0:14

kolemjdouci1974

Re:
sorac ze se zmylis v rychlosti. ty sam mas tri chyby ve svych prispevcich, jako ostatne pulka lidi... o ohniCh jsem nic nerikal... na vyjezdy jezdim pres 15 let... ale nikdy jsme netahali politiku na stadiony... A JINAK TEDA SORAC ZE JSEM SI DOVOLIL JINY NAZOR. JEN SI HO TED HAJIM, MISTO KECU O NAKEM D ci T... CELE TA DEBATA SE OTOCILA NESPRAVNYM SMEREM. JA KRITIZOVAL TRANSPARENT A JEHO SPOJENI S HOOLIGANS.CZ. TI TO TOTIZ JAKO PROVOKACI MYSLELI A ROZHODNE TAM NA TEN FOTBAL NEJELI KULI ZAPASU (ZNAM JE JAK JSEM PSAL). A TO ZE TO DOPADLO DOBRE A NIC SE NEDELO BEROU ONI JAKO NEUSPECH. CHAPES UZ MOJI MYSLENKU?
0/0
16.10.2003 1:45

joryk

to je shocking
To mě tedy docela šokuje. Samozřejmě, že ten transparent provokativní je, ale nikoli urážející. Nechť vysvětlí, co z tohoto souvětí je vlastně provokace. Rakouský fotbal NE? To je ve světě fotbalového fandění docela běžný a mírný výraz. Temelín ANO - dobře, nemá to s fotbalem nic společného, ale urážka to teda rozhodně není. Navíc když druhá strana tam má Temelín NE. To že jsou v Rakousku ohledně Temelína hysterici, kvůli tomu tedy platit pokutu je nesmysl.
0/0
15.10.2003 23:24

mil-ca

Svaz
Ať jdou ti zakomplexovaní rakušáci klidně do řitě. Rakušáci na nás v žádným sportu nemaj, nepočítám lyžování, tak se projevují aspoň takhle. A náš svaz jde v tomto rakušákům na ruku. Nevím proč se musíme vždycky před někím klanět.
0/0
15.10.2003 23:17

honza_

Re:
no, kromě lyžování (když ho bereš jako jeden sport všechny disciplíny - teda i běh žen nebo akrobatickou Valentovu disciplínu) na nás maj třeba i v motorismu (F1) a asi se najdou i jiný sporty. Ale celkově bych řek, že bysme je porazili :-)
0/0
16.10.2003 1:01

Jarda4914

Souhlasím s tím,
že by si to náš svaz neměl nechat líbit a poukázat na rakouské transparenty v Praze i ve Vídni.
Berme to ale s nadhledem. Je přece jasné, že Rakušáci se nám aspoň takto chtějí pomstít za dvojnásobné fotbalové pokoření, a myslím, že tato porážka (když jsme jim dokázali, že když si vzpomeneme a kopneme do vrtule, tak za pár minut otočíme zápas i na jejich půdě) poničila jejich fotbalové ego možná víc než pražská nakládačka. Když si navíc vzpomenu, jak jsme je na jaře během pár dnů důkladně vyškolili ve fotbale i na MS v hokeji, tak jsou jejich pocity vůči nám celkem pochopitelné.
 
Kdyby přeci jen na tu pokutu došlo, nebylo by od věci dát rakouské straně nějak "taktně" najevo, že ta pokuta představuje ve srovnání s finančním přínosem z účasti na ME malinkatou položku.
0/0
15.10.2003 23:10

martynnn

Uefa?raus!
Bohužel jsem ten fotbal nestíhal, ale tenhle transparent je super! Ještě jste tam mohli přidat EU-nein!!! to by nás ale snad vyřadili z EURA. Jinak mě mrzí že nepostoupili Turci,už jen kvuli tomu že to byl jedinej zápas kterej mi nevyšel na tiketu...blbý angláni
0/0
15.10.2003 22:23

Maršál Malinowski

Re:
Turci jsou dobytek a ne fotbalisti, osobně bych je vyloučil z Eura úplně a nechal hrát někoho, kdo se chová jako člověk...
0/0
16.10.2003 9:49

FrantaDrs

kecy, kecy, kecy....
Jsou to zakomplexovaní ubožáci, co nám nesahaj ani po kotníky. Kdyby tady kdysi nebyl komunismus, už by nám lízali zadky. Já na tom transparentu nevidím vůbec NIC špatnýho.
0/0
15.10.2003 22:15

stylusx

transparent
co je podělanej transparent proti blokádě hranic apod.? jako vtipek dobry.
0/0
15.10.2003 22:13

fire73

KDYZ POKUTA, TAK PRO OBE STRANY!!
Po celou dobu utkani visel na strane rakouskych fanousku tansparent "Vypnete Temelin. Rakousko." Nejake heslo ohledne Temelinu pak mel na sobe snad kazdy paty rakousky fanousek. O Kranklovych vulgarnich gestech smerem k ceske lavicce ani nemluve.  Pokud to UEFA mysli vazne, tak MUSI dostat pokutu i rakousky svaz!!!  V tomto smeru musi vyvinout aktivitu pravnici naseho svazu, protoze kdyz si to nechame jednou libit, tak s nama budou zametat cim dal vic a cim dal casteji, a predevsim v kritickych momentech (viz kauzy Collina a Frisk). Na svaz by mel vyvinou tlak i tisk -- takze: Pani redaktori: DO TOHO!
0/0
15.10.2003 20:29

Maršál Malinowski

Re:
Tohle podepisuju. Třeba ne doslova, ale určitá aktivita jak od našeho svazu tak i od médií je určitě na místě!!!
0/0
15.10.2003 20:37

vajmi

Re:
este si zapomnel na Messinu
0/0
15.10.2003 22:09

Mr.Sagi

Re:
Souhlas
0/0
16.10.2003 0:20

fuozx

No jo,
komisni Rakusaci a politicky korektni UEFA holt nema pro smejici se bestie pochopeni :-) A ten nas svaz se ani nepokusi branit, prestoze slo o evidentni vtip. Jsou pos**ni stejne jako ta nase slavna proevropska vlada :((
0/0
15.10.2003 20:14

Maršál Malinowski

...
Vzkaz pro pana Kolemjdoucího:
Jak již bylo v článku uvedeno, transparent nebyl obsahu rasistického ani sprostého. Jestli chce UEFa jednat způsobem v článku popisovaným (tj. potírat šovinistické ironické a další transparenty, trestat svazy za světlice, apod.), proč se nezačalo třeba v Turecku (v klidu bych to kontumoval 0:3 a zápas nechal nedohraný, to nebylo chování hodné lidí)...??? Nebo chování při zápasech v Gruzii, Vardar Skopje, ... To je normální a ironický transparent, komentující vkládání se rakouské strany do vnitřních záležitostí suveréního státu normální není...?
0/0
15.10.2003 20:09

kolemjdouci1974

Re:
jestli sis nevsiml, tak hodnotim moralni aspekt teto trapne akce a vztah k fodbalu. ne to jestli by se to melo trestat! nebo tobe to snad pripada jako dobra recese?
0/0
15.10.2003 20:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze