Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rozhodla síla v ofenzivě, míní Luhový

Zasloužené vítězství českých fotbalistů nad Nizozemskem viděl internacionál Milan Luhový. "Rozhodla naše útočná fáze, nejsilnější zbraň Brücknerova mužstva," shrnul devětadvacetinásobný reprezentant své postřehy ze středečního večera. K zápasu se Luhový vrací v rubrice "Očima experta", vycházející na internetových stránkách fotbal.idnes.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Rosomak

Sevření soupeře
No, já myslím, že mistr Bruckner sevření považuje za špatnou taktickou variantu. Mužstvo je laděno ofenzivně, proto postávání na polovině soupeře a hraní s míčem mezi hráči nijak nepreferuje. Máte optickou převahu, hráči nejsou v pohybu a najednou chyba v rozehrávce a rychlý break. Mnohem lepší je, když se těžiště zápasu odehrává v záloze, která má velkou sílu a umí rozdrobit útok soupeře. Vezměte to tak, když protivník chce bránit, nemůže hrát jen na své polovině, musí se snažit tvořit hru. Bruckner analyzuje, jaká ja aktuální sestava na hřišti, kdo tvoří hru a na kom je největší odpovědnost a podle toho mění taktiku hry během zápasu. U Holanďanů měl zjednodušenou úlohu, tam věděl že Davids je zároveň pilířem obrany a rozehrávačem akcí, tak takticky navedl hráče (Rosický, Nedvěd) ať vedou útoky individuálně přes něj, aby se rychle dosáhla žlutá karta a musel si dávat pozor. První žlutá se mu rychle povedla, za druhou si může Davids sám. Jeho vyloučení ukázalo, že hráč s takovými úkoly zkrátka musí dohrát zápas, jinak se musí postavit mužstvo na více pilířích, jako to naše
0/0
12.9.2003 8:39

Gogosek

Souhlasím s p. Luhovým
Teď jsem si ráno přečetl názor Luhového na IDNES a docela s ním souhlasím, ale nechápu vaše reakce na provedená střídání p. Brucknera a nastavený herní styl. Myslím si, že po 7 zápasech mít 19 bodů a hlavně postup v pohodě mluví za vše. K hernímu systému, že neumíme uzavřít soupeře (třeba slabé Bělorusy) - to zase nesouhlasím, naopak si myslím, že Bělorusové byli silnějším a houževnatějším soupeřem než Nizozemci, že opravdu slabí soupeři nejsou. A právě to bylo fajn, že i tam naši dokázali s přehledem vyhrát - věřím, že kdyby trénoval tým Chovanec nebo Uhrin anebo někdo jiný, tak si dovezeme akorát remízu, ale p. Bruckner podle mě zhodnotí situaci a snaží se jít pro 3 body, ale kdyby mělo být nejhůř, tak i ten bod by mu stačil. Mějte se hezky.
0/0
12.9.2003 7:12

bzbzx

Expert
Kde videl toho hibsmana-porad jen zakopaval a kdyz prisel na hriste tak si byl vubec nejistej!-byl nasim nejhorsim hracem!
0/0
11.9.2003 21:00

pan Expert

zlatej Řepka
ještě že už nehraje, to ten fotbal hned pak vypadá líp, a navíc když má ještě podobný psychický případ soupeř - viz. Davids ...;-)
0/0
11.9.2003 15:47

Niinimaa

Zápas rozhodly obrany
Holandani prakticky nemeli vetsi sanci a dali nahodny gol; vse ovlivnilo to ze prohravali a meli o jednoho menepak se museli tlacit dopredu, ale hrali sikovne, jen se nedostavaly do sanci a prekvapive pro me, hlavne diky obrane
0/0
11.9.2003 14:23

edison3

Nasim jeste neumi hrat kompaktne
Myslim, ze hraci hrajici v zahranici nejsou zarukou kvality - napr. Bolf - je to extratrida obrany, takoveho hrace v zahranici zadneho nemame. Bruckner umi improvizovat v zapase, ale koncepce muzstva je sporna. Utok je zbytecne oslaben, utocne ladena zaloha je predimenzovana ve chvili, kdyz ma plnit defezivni ukoly. V Holandsku jsme hrali paradoxne lepe a kompaktneji nez v Praze. Primlouvam se at Nedved ma vic prostoru a Rosicky hraje to, na co je zvykly. Obrana ctyrka je luxus: staci nam trojka plus Galasek a branit se vraci Poborsky a Smicer/Vachousek nebo Rosicky/Gedeon vypomahaji. Jde sestavit prece silnou utocnou sestavu, kterou podle potreby doplnit za vic defenzivni. Brukner jakmile ma stridat, tak je na rozpacich, nema to domyslene do dusledku. Nemuze mit v celku samy hrace stredu pole, co kdyz narazi na super zorganizovanou obranu, to ji bude rozbijet zezadu??? Jinak dodatek: vcera nasi supr zvladli ofsajd system.
0/0
11.9.2003 13:00

Jirkpe

Re:
Dobrý den, respektuji Váš názor i když s ním zcela nesouhlasím. Chtěl jsem se jen zeptat, jestli jste trenér nějakého celku, nebo jen teoretik? A dále, domníváte se, že by dle vašeho vzoru získala naše reprezentace v kvalifikaci po 7 zápasech více než 19 bodů, obdržela méně než 3 góly a vstřelila jich více než 20? Podle mne bychom dopadli jako Holanďani - hezká hra, ale díry v obraně = efekt žádný. Přesto si Vážím Vašeho názoru, alespoň je vidět, že nad tím uvažujete.
0/0
11.9.2003 14:27

Martin108

Re: Slibné, avšak vždy je co zlepšovat.
Souhlasím s tím, že naše útoky jsou spíše spontánní a nebezpečí přínášejí většinou jen brejky do otevřených obran. Neschopnost sevřít protivníka postupným útokem, když soupeř brání většinou hráčů, je evidentní. Trochu mi to připomíná Slávii, jak se hraje z obou stran otevřeně, jsou mnohem nebezpečnější, než např. proti Jablonci. Čtyřčlennou obranu bych ale preferoval, neboť Jankulovski nebo Grygera (pokud mají odvahu) mají v popisu práce vypomáhat po lajnách záložníkům, a tím přečíslovat soupeře. Když to shrnu, myslim že v rámci možností můžeme být spokojení (není jednoduché sladit styly hráčů s jejich návyky z mateřských klubů, kteří spolu hrají párkrát za rok). Myslím, že důležitější pro národní mužstvo je, když hráče fotbal baví, mají za repre chuť hrát a respektují trenéra. A to současné repre mužstvo splňuje.
0/0
11.9.2003 15:28

edison3

Utok je treba zpestrit
Hrajem stereotypne v utoku a obecne. Nas herni rejstritk jsou rychle brejky po dvojicich, neumime soupere sevrit - to se nam napr. nepodarilo ani proti slabym Belorusum. To je prece na zamysleni. Postupny utok se musime naucit, to ale predpoklada dokonale rozdeleni ukolu mezi hrace. Zatim utocime spis spontanne, a obcas si hraci fusuji do remesla: Rosa s Nedvedem - kdo hraje vlevo a kdo vpravo???, Galasek s Grygerou - kdo je odpovedny za drzeni mice a kdo za presne pasy za obranu- nebo ty pasy ma obstarat Cech? Proc Cech furt dela vykopy, kdyz je neumi - jsou moc vysoke - pak se na ne obrana pripravi a tak jen ztracime mice. Je to stereotypni!!!!
0/0
11.9.2003 12:34

jerryy

Re:
Souhlas .... myslím že je stále co zlepšovat. Nejvíc mě zaujalo hodnocwení Čecha - přes nesporné kvality v brankovišti má totální nedostatky v kopací technice a taktice. Brankář už dávno není jedenáctým hráčem v poli, kterej jen chytá .... Zatím to stačí, ale obávám se, že na to v nějakým důležitým zápase repre dojede. V podstatě všechny odkopy byly odevzdáním míče soupeři, rozjetí akce nakrátko přes obránce provedl za celý zápas snad dvakrát. Navíc tak hraje ve chvíli kdy máme vysunutého jen jednoho útočníka, který i když míč ztlumí je tím pádem odebrán zdvojeným obráncem.
Ještě bych se zmínil o sestavě jako takové - pokud je nominace v podobě jaká už delší dobu je, měl by se občas trenér odvázat a zvolit ofenzivnější pojetí. Nutí hrát defenzivně typy hráčů, kteří to nemají v krvi. Při tak neuvěřitelném útočném potenciálu je potom hra v rozestavení, ve kterém hrajeme, neproduktivní. A nominace hráčů na lavičku moc změn v taktice taky nepřipouští .... útočná síla Lokvenc, Vachoušek, Štajner a Baroš je tak na další mužstvo, ale pokud je třeba v zápase posílit defenzívu není kým. Mám pocit, že třeba zrovna Rosický se při standardkách soupeře drží zrovna v místech odkud jsme dostali gól a tam právě sbírá odhlavičkované míče. Když se vyměnil Barošem utvořila se na dvaceti metrech díra.
 
Takže je to stereotipní, ale stejně dost dobrý
0/0
11.9.2003 15:14

V63

Milan L.
Jsem rad kdyz slysim nazor od nekoho,kdo tomuto tematu rozumi. To takovy pan Vizek to je proste katastrofa.
0/0
11.9.2003 12:30

arnold_j_rimmer

Re:
no jo no,co chces kdyz zetak rikal.....
0/0
11.9.2003 16:20

edison3

Nevidel bych to tak ruzove, pane Luhovy
Souhlasim, ze na reprezentaci je znat Bruckenruv rukopis, ja dodavam ze Sigmy Olomouc, cili hrat na ctyri vyrovnane obrance, ktere ale nema. Utocit zezadu, to znamena ze zaloznici si plni v prvni fazi obrane ukoly presingem a pak vybihaji ze zadnich rad do rychlych brejku. To vede k tomu, ze Rosicky misto aby si nabeh za kruh do volneho prostoru pro prihravku, kterou okamzite preda do finalni a sam si nabehne do vapna, tak je misto toho stazenej a mysli na to, koho ma branit, potom jeho efektivita pro utok silne klesa. Je vlastne spatne vyuzivanej. Myslim, ze obranu by meli zajistit dostatecne tri stoperi: Bolf, Grygera a jeste jeden k nemu Jankulovski nebo Johana plus Galasek jako predstoper. Stazenej by se mel byt prave Poborsky, kteremu ta defenziva jde. Dokaze efektivne branit i utocit. Ctyri obranci z toho dva prumerni je luxus. Meli bychom hrat radej tri, pet (def. Pobor., def. Grygera, ofen. Rosa, ofen. Nedved, ofen. Smicer a dva (Koller a Baros). Smicer branit moc neumi a Rosyho na obranu je luxus. Stejne je luxus Baros na lavicce, kdyz ho muze stridat Stajner. Zatim hrajem ne uplne efektivne a rozestaveni neni optimalni.
0/0
11.9.2003 12:27

formad

Re:
Musím se smát . Ty si dej přezdívku profesor a ne edison. Myslím si, že efekt naší hry je vidět v postupu. Až budou dostávat na zadek, tak bude potřeba něco změnit, teď bych to tak neviděl. S tím, že Rosa je v repre nevýraznej a podprůměrnej souhlasím.
0/0
11.9.2003 12:36

Kudry

Re:
S tim Rosou bych to viděl trochu jinak. V Dortmundu hraje jinou roli nez v narodaku. Je sice fakt, ze svoje utocny schopnosti nemuze v narodaku naplno vyuzit, protoze ma mnohem vic defenzivnich ukolu, ale i tak se k utoceni dostane.  Na to aby mohl hrat to samy co v Dortmundu proste neni v narodaku misto. Leda že by se posadil na lavičku Nedvěd nebo Poborskej a přišel místo nich například Gedeon a podobní defenzivní hráči. Nejlepší fotbalisty ale potřebujem na hřišti a nějak se vedle sebe srovnat musej. Navíc jak je staví teď pan Brucker, tak to funguje. A daň za hru a výsledky který pod panem Brucknerem máme je pouze změna role pro Rosu. To mi nepřijde zase tak velká daň. Až nás začnou soupeři přehrávat a my prohrávat, potom se dá o nějaké změně v koncepci uvažovat, teď  je to ale vynikající....i když mi finesy Rosického chybí, tým jako celek hraje výborně
0/0
11.9.2003 16:51

pedrito

Re:
Souhlas, ovšem podotýkám, že Rosický  v reprezentaci finesy předvádět nemůže, protože na to v tom kvaltu a při té odpovědnosti náročného a důležitého utkání prostě nestačil. Takové utkání je jednoduše jiná liga než Dortmund. Hrál to na co měl, a nehrál to  špatně (nezle odvedená defenzivní práce, několik dobrých přihrávek a samozřejmě první žlutá pro Davidse). Kdyby byl schopen v tomto zápase obcházet 2-3 protihráče a připravovat branky do prázdné, tak by to jistě nezávisle na taktickém pověření předvedl. Není to ovšem Maradona (snad zatím, jestli je to vůbec ještě možné).    
0/0
12.9.2003 2:43

stanleymo

Re:
Je to legrace číst tyhle příspěvky jako je tvůj. Kritizovat útočný pojetí našich. Nevím jestli sleduješ výsledky naší reprezentace za poslední dva roky, ale 16 zápasů jsme neprohráli a za poslední rok jsme všem soupeřům nastříleli 3 nebo víc gólů v zápase, jen Francouzům venku jsme dali bohužel "jen" dva. A to jsme nehráli proti žádnejm "nazdárkům", ale s Jugoslávií (5:0), Švédskem (3:3), Tureckem (4:0), Rakouskem (4:0), Moldavskem (5:0),  Běloruskem (3:1) a Holandskem (3:1)...Nechápu jak někdo může kritizovat naší ofenzívu....
0/0
11.9.2003 12:51

fafi 2

Re:
neusnout na vavrinech a vzdycky se da neco zlepsit,tim nemyslim ze se vsim s edisonem souhlasim,ale v neco tam za zamysleni stoji urcite!
0/0
11.9.2003 13:55

xt1

Pane Luhový, dobrý článek
zatraceně dobrý
0/0
11.9.2003 12:15

Bianconerri

Tak,tak
Myslím ,že Pan Luhový dobře ví o čem mluví ..
0/0
11.9.2003 12:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze