Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sudím se to rozleželo v hlavě...

Ještě víc než hodinu po utkání Příbram - Sparta z rozhodčího Luboše Helebranta crčel pot. Rukou ho stíral z čela a pletl slova. Když novinářům vysvětloval, proč odvolal gól v zápase fotbalové ligy, připomínal provazolezce, který každou chvilkou padá do hlubin nejistot a výmyslů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Milan

gol?
abyste se nezblaznili,to uz Sparta musi vyhravat za kazdou cenu i neregulernimi goly?
Vypiste celonarodni referendum podobne te trapne SMS akci v TV behem zapasu Sparta-CB
0/0
25.8.2003 0:23

sigi

sigi
No jo, jakmile se nepiska, jak potrebujou zmetci ze Sparty, tak je vzdycky monstr-proces. Na pravde nezalezi.
Nikdo nerozebira penalty pravidelne piskane za nerozhodneho stavu na Sparte v 93. minute pro domaci rudy mrzaky.
0/0
14.8.2003 19:29

peep

jasny ofsajd
at si rika, kdo chce, co chce... ofsajd to byl naprosto jasny. humbuk kolem toho delaji spartani, kteri jsou zvykli, ze v nasi lize se proste vzdycky piska tak, aby vyhrala Sparta. Ono kdyby se vzdycky piskala rovina tak by Sparta asi tolik necnela ;-)
0/0
13.8.2003 11:21

marqel

Re:
Ať si říká kdo chce, co chce... Je naprosto jasné, že to ofsajd nebyl !!! Prokázal to zcela jasně zastavený záběr TV Prima, hráči byli ve chvíli Sionkovy přihrávky na stejné úrovni. Jako Ostravák mám daleko k tomu, abych fandil Spartě a v Tipsportu jsem kvůli tomu taky neprohrál - jde mi jen o objektivitu. Chápu ale oba rozhodčí - taková situace je pro okamžité rozhodnutí extrémně těžká. My tady diskutujeme až poté, co jsme to v TV viděli z různých stran, zpomaleně, opakovaně a teď je nám to vše jasné.
0/0
14.8.2003 14:12

Milan

Re:
Zrejme si slepej,kup si lepsi televizi!
0/0
25.8.2003 0:28

hulho

n
nevi co dela
0/0
12.8.2003 22:39

Jerry

Tendenční článek
Přestože článek poukazuje na diskutabilní způsob rozhodnutí sporné situace, považuji jej za velmi tendenční. Autoři totiž vůbec neuvedli (možná záměrně)jak situace měla být objektivně posouzena dle videozáznamu. Překvapuje mne, že solidní deník za který MF DNES považuji takové nevyvážené články vůbec otiskuje. Připomíná mi to novinářské způsoby z dob komunistického režimu.
0/0
12.8.2003 22:07

michschum

A co ten instinkt?!!!!!!!!!!!
Já mám pocit, že by se ten jejich instinkt nemá jen tak přehlížet a ještě chválit. Jestli se budou v budoucnu rozhodčí rozhodovat podle instinktu, tak to se máme nač těšit. A to nejen v naší lize, ale i v Evropskejch soutěžích. Já bych se přikláněl k názoru, že jestli byl útočící hráč v "milimetrovým" ofsajdu, tak by se to pískat nemělo. Protože jestli je tu nějakej rozhodčí, kterej z dvaceti metrů, kdy ještě k tomu nestojí v rovině posledního  hráče bránícího mužstva, viděl ofsajd, tak si to (s)prostě vymyslel. Prostě ho bidět nemohl. A jestli řekne, že to byl instikt, tak to je hrůza. Za to bych ho nenechal písknou už nikdy do píšťalky a ani mávat u postraní čáry!!! Takovejch instinktů už bylo. A kolik jich bylo špatnejch. Asi tak 75% spornejch bylo odpískáno špatně. A kolik nespornejch. Nejsem žádnej sparťan. No jenom si vzpomeňte na loňskej REGULÉRNÍ gól Slavie v poháru UEFA.
Já nevím jak vy, ale když se dívám na fotbal, tak bych chtěl vidět góly a ne nějaký "změny názorů při vstřeleným gólu". Já bych radši kdyby zápasy končili tak 4 : 3 apod.
0/0
12.8.2003 21:20

EdCable

PUF
Ze Sparte po zasluze nebyl uznan gol, to uz je asi vedlejsi, kdyz ctu takovy clanky, to je fakt k smichu, rozhodci rozhodli mozna hodne zmatene, ale spravne a jestli by takto prohrala v zaveru souteze tu vubec nema co delat, liga ma 30 kol, ni 5
0/0
12.8.2003 17:06

Pavel Bursa

Dvojí metr ......
Je s podivem, čeho lze dosáhnout. Okolo fotbalu, hlavně toho mládežnického se pohybuji asi 12 let. Takových uznaných gólu z osajdu padlo mnoho. A protesty kapitána, hráčů či trenéra prakticky vždy končily přinejměnším kartou nebo i vyloučením s přislušným záznamem v zápise. A rozhodčí si za svým rozhodnutím stál, třeba i sám proti všem. Mladým hráčům se neustále zdůrazňuje, že rozhodčí rozhoduje a diskuse s ním je zbytečná. A hle, není. Všichni viděli, žo to jde. Ani jeden ze sudích si nebyl jistý, zda teč byla nebo nebyla.... . Stalo-li by se toto v závěru soutěže, kdyby Sparta takto odvolaným gólem přišla o titul či pohár nebo kdyby Příbram uznáním gólu šla na padáka, to by se asi děly věci.
 
0/0
12.8.2003 10:54

Martin z Ostravy

CO SI MYSLÍTE?!
 KDYKOLI NĚKDO PÍSKNE PROTI SPARTĚ TAK JE TO ŠPATNĚ?    KDE JSME,PROBOHA?
ROZHODČÍ M PRÁVO ZMĚNIT NÁZOR A TEN JE NUTNO RESPEKTOVAT!!!!
PS: SPARŤANI NEBREČTE, ZA VÝSLEDEK SI MŮŽETE SAMI 
PS2: NOVINÁŘI  -  JEŠTĚ FURT JE OKURKOVKA, ŽE  NEMÁTE O ČEM PSÁT  -  UBOŽÁCI 
0/0
12.8.2003 10:29

Pavel

Re:
Tak si představ,že by hrála Sparta v Ostravě a Ostrava  by dala gól,který by potom takto nebyl uznán!!!Do Sparty by všichni šili(deník SPORT)ještě týden potom
 
 
 
0/0
12.8.2003 15:11

Daryl van Horn

Re:
Ne do Sparty ale do vlivu na sudi.Ted Spartani budou machrovat jak se i jim ublizuje,ale to tak vubec neni.Proc Kotrba nebyl tak rezolutni kdyz byl sudi v zapase s Opavou velkorysy pro Spartu a pomohl ji jak jen mohl?
0/0
12.8.2003 23:31

tom

Re:
Pokud si rozhodčí není stoprocentně jistý, že ofsajd byl, nemá ho pískat a ani na něj brát zřetel. Tolik výklad dle zásad UEFA k pravidlu o ofsajdu. Takže je to asi všem jasné, kromě těch co o dobrém fotbale nemají páru a proto fandí Slavii.
A mimochodem: nikdo za sparťanských funkcionářů nekkňučel nic o vraždě českého fotbalu jako kdysi superb*lb Leška !
0/0
14.8.2003 0:17

rui

Úmysl?
Já bych řek, že ti naši rozhodčí už ani normálně pískat neumějí. To se jim může říkat dokola... " úplatky nebrat...", ale oni nic a berou    A když se jim jednou přestane dávat  nebo možná se jim už nedává  , tak najednou nevědí co to je pískat rovinu. Vždyť i za ní brali  . Vlastně si o něj i přímo říkali   
A tak říkám, vymést ten Augiášův chlév od shora až dolů 
Ale kdo to asi tak může udělat  Kde najít jednookého ?
0/0
12.8.2003 7:20

Josef

Já to sice neviděl, ale dnes ve zprávách na Primě údajně tuto situaci ukazovali z lepšího úhlu a prý z toho bylo naprosto zřejmé, že to ofsajd nebyl. A teď se v tom vyznej. Jestli je to pravda, co budou říkat ti, co se byli v prsa, jak to ti rozhodčí skvěle a hlavně spravedlivě zvládli.Já si spíš myslím, že dali pouze návod ostatním do budoucna a vytvořili velmi nebezpečný precedens, že když už rozhodčí gól uzná, klidně ho za pět minut bouřlivých protestů zase může odvolat.Vždyť takovýchto situací jsou v ročníku desítky.
0/0
11.8.2003 23:20

Peťas

černý .....
V minulé sezoně nebyly Bohemians uznány tři regulerní góly ve čtyřech za sebou jdoucích zápasech.Dva z těchto gólů by byly s největší pravděpodobností výtězné.Zvláště branka proti Blšanům  10 minut před koncem,kterou neuznal pan Beneš, byla ukázkou toho,že gauneři s píšťalou si mohou beztrestně dělat,co se jim zamane.Po přečtění odpovědí pana Helebranta,i když Spartu zrovna nemusím,doufám,že tohoto blba rozhodovat dlouho neuvidíme.
0/0
11.8.2003 22:47

starý pán

Re:
ty jsi taky "výtěz".....
 
0/0
13.8.2003 8:47

tom

Re:
Promiň, ale tady jde diskuze o týmech, které hrají fotbal. Nikoli o Bohemians.
0/0
14.8.2003 0:20

JfV

Tlak
Pokud je tu tlak na rozhodčí a ten tu je, vzpomenete si rumuni na úvodní kolo a Kotrbu, jak to chtěl sudímu v Teplicích spočítat na dlouho ? Proč disciplinárka neprojednala jeho výhrůžky, když to slyšela z TV celá republika ? A už jsem tu psal jednou, musí začít disciplinárka trestat i s pomocí videa a netvářit se, že co rozhodčí nebo delegát náhodou neslyšeli, že nebylo. Splést se může každý, ale prasečiny nesmí beztrestně procházet, že Horváthe i Poborský.
0/0
11.8.2003 22:30

Johnny

videorozhodci
Nevidim duvod proc by u nas ve fotbalove lize nemohl byt videorozhodci pro pripad ze by doslo ke spornemu momentu jako byl tenhle.Fungoval by stejne jako v hokeji.Kdyz by si hlavni rozhodci nebyl jisty(offside,ruka..) mohl by se s pojit s videorozhodcim.
0/0
11.8.2003 22:12

z nadhledu

Re: Blbče
To by celý zápas jen telefonoval
0/0
12.8.2003 8:49

phdr.

Re:
sam jsi blbec - tohle je jediny zpusob jak zamezit takovym spornym situacim a podle me cesta, kterou by se melo soudcovani ve fotbalu vydat
0/0
12.8.2003 20:37

Schiri

Hysterie
Představení pánů rozhodčích v sobotním zápase je jen odrazem tlaku, jaký na ně je letos vytvářen. Tímto souhlasím i s trenérem Kotrbou. Z čeho to však pramení? Co a kdo rozhodčím tak závidí? Za zlomek platů kvalitních hráčů nesou větší odpovědnost a jsou vystavováni většímu tlaku. Jejich rozhodování však je srovnatelné se světem a jinými ligami. Vzpomeňte si, prosím, na mistrovství světa nebo se podívejte třeba na Bundesligu. Ze sedmi sobotních zápasů se ve 4 !!! objevila chyba, kterou by metodika hodnocení našich delegátů označila jako hrubou a nebylo by tak možno udělit vyšší známku než 5!!! Pozn. Zde si nevymýšlím, mohu jednotlivé problémy v jednotlivých zápasech upozornit.
0/0
11.8.2003 21:33

Penaltík

Sudí ať si sáhnou do svědomí
Rozhodčí se jednoznačně dopustili chyby, když nesignalizovali ofsajd hned. Tím Spartu poškodili, protože po logickém projevu radostných emocí a pochopitelném psychickém uvolnění, je pak asi velmi obtížné plně se dál koncentrovat, když se jasná situace náhle o 180 stupňů obrátí. Nezlobím se na Siegla, jako kapitán konal svoji povinnost. Nevyčítám ani rozhodčím, že si nebyli jisti, protože akce byla na jedrn dotek a postavení hráčů velmi těsné. Teprve z rozfázovaného záznamu se vše dalo posoudit a šlo opravdu o centimetry. Co je ovšem neslýchané, na základě čeho změnili své původní rozhodnutí? Blekotáníí o údajném vyjasnování Sionkovy teče vyznívá jako nevěrohodný pokus o dodatečné aliby. Také hovoří o svém instinktu, ano, to už spíš. I když přesnější by bylo mluvit o pudu sebezáchovy. Po neuvěřitelně hysterické, nenávistné kampani, kterou proti Spartě cíleně a dlouhodobě vedou ubožáci z deníku Sport, je přeci jasné, co se rozhodčím během těch několika minut v hlavě rozleželo. Kdyby spornou situaci (a pro ně sporná byla) vyhodnotili ve propěch Sparty, Sprot by na ně začal pořádat štvanici. Takhle nic neriskovali. Aby bylo jasno, jsme rád, že Spartě gól nebyl uznán (třebaže, jak píše MFdnes, asi i klidně mohl). Respektuji pravidla a i kdyby šlo o prokázaný milimetrový ofsajd, branka je neregulérní. Ovšem, jestli se budou rozhodčí třást před zamindrákovanými takynovináři a podle toho pískat, tak potěš bánbůh...               
0/0
11.8.2003 19:20

jirik22@atlas.cz

Re:
Ve všem máš pravdu až na to, že gol byl naprosto regulerní. Ubohé bylo vystoupení Ulrycha v TV, kdy na základě špatně rozfázovanéhgo záznamu ze špatného úhlu si dovolil vyslovit zavádějící závěr. Další záznamy, s pomocnou lajnou a zastavením v momentě přihrávky Sionka prokázaly, že o ofsajd nešlo !!
0/0
12.8.2003 16:34

Franta

historie
V roce 1896 v prvním derby Slavie a Sparty dala Sparta gól, který rozhodčí (myslím, že Rössler-Ořovský) nejprve uznal a po diskuzi s hráči a funkcionáři Slavie odvolal. Z tohoto srovnání je zřejmé, jaký pokrok nastal u našich rozhodčích  za minulých 100 let.
0/0
11.8.2003 18:50

jerry

Re:
no jo ... obrat nastal tak před sedmi lety ...
0/0
11.8.2003 21:21

Pytris

Rozhodnutí
Odvolat svoje rozhodnutí určitě vyžaduje odvahu. Ale ne vždy je to dobře. A vtomhle případě snaha nepoškodit jednoho vedla k poškození druhého Jak jsem tak z rozhovoru s pane Helebrandtem pochopil, tak ani po zápase si vůbec nebyl jist tím, že odvolal správně.  A zrovna v tomhle případě by nikdo neřekl ani "popel", kdyby gól uznal.
To se nám ten start nové sezony nepovedl, co páni rozhodčí?
Puček,  Beneš, Helebrandt by měli dostat pořádné flastry. A vůbec bych se nebál trestat rozhodčí. P9skáš špatně, tak tady máš flastr . Máme dost rozhodčích, kteří třeba jen čekají na svou šanci
 
0/0
11.8.2003 17:48

Schiri

Re:
Skvělý nápad, trestat pořádně rozhodčí. Potom tam můžeme posílat nové, neokoukané tváře. Skutečně skvělý nápad. Přeji vidět, jak to vypadá, když přijede nováček v černém na zápas okresního přeboru. Jak by asi vypadalo ligové utkání řízené někým nezkušeným? Vzpomeňme zápas Bohemians - Teplice asi před 3 roky řízené p. Maradou, tehdy opravdu ještě nedostatečně zkušeným pro první ligu.... A pozor! Tlak jaký byl vytvořen na rozhodčí letos je mnohem větší.
0/0
11.8.2003 21:24

Tonda

Verdikt
Způsob odvolání gólu možná nebyl důstojný. Jsem pro, aby se na rozhodnutí dívalo v první řadě očima spravedlnosti. Byl-li verdikt prokazatelně správný, je diskuse o způsobu odvolání matením pojmů. Uznat gól, který neměl platit, by bývalo bylo horší. V daném případě image fotbalu netrpí, jedině tak autorita dotyčného sudího. Do zahájení hry má rozhodčí právo své rozhodnutí změnit. Tož tak.
0/0
11.8.2003 17:37

Jirka

Re:
To máš sice pravdu co píšeš ale rozhodčí je tam od toho aby posoudil situaci tak jak jí vidí a ne jak si myslí že proběhla a on když nebyl si jistej tak měl uznat goll. Protože on tu teč nevidel na 100%. A hlavně neměl poprvý po konzultaci uznat goll. Takhle rozhodčí umyslně poškodil Spartu a to psichycky je to to samý jako by ti šéf  v práci dal peněžní odměnu a pak ti jí další den sebral taky by si byl na něj nasranej. Spartani podle mě nevěděli jestli to byl reguerní gol a tak se pak právem cítily podvedený!!!! A nezapomentě že myselt znamená honvno vědět a toho se maj sudí držet  protože on je tam pán
0/0
11.8.2003 19:02

Tonda

Re:
Obávám se, že tvá argumentace je chybná. Rozhodčí je na hřišti v prvé řadě proto, aby rozhodoval správně., ne pěkně. Opakuji, že kdyby rozhodl bleskově, stylově, ale špatně, poškodil by fotbal. Tak leda nasral někoho, kdo fandí Spartě, nebo prostě nemá rád rozhodčí. Já ti jedno ani druhé nepodsouvám, ale tvé lpění na formě místo obsahu nesdílím. Když už chceš situaci přirovnávat  k výplatě, musíš být důsledný: okamžikem vyplacení výplaty zaměstnanci je tato výplata NEVRATNÁ, i kdyby zaměstnavatel později zjistil, že vyplatil omylem více. Tím okamžikem po každém gólu je opětovné zahájení hry! Jak můžeš říct, že někdo úmyslně poškodil Spartu, jestliže se ukázalo, že göl neměl platit. Na jakém základě takový výrok vyslovuješ? Díky za slušnou a věcnou polemiku.
0/0
11.8.2003 20:34

berni

Re:
V okamžiku akce se hlavní i pomezní shodli, že gól je regulérní. JAK mohli za tři minuty oba změnit názor o 180 stupňů ??? Oni neměli opakovaný záznam. Tohle je drsný precedens - buď se budou ptát hráčů, diváků, nebo tam nemusí vůbec být a po zprávách odhlasují výsledek.
P.S. : Myslíš, že kdyby Sigi neprotestoval, zjistili by, že to byl ofsajd ?
0/0
11.8.2003 23:08

Re:
aby si se neposral Sparťne
0/0
11.8.2003 21:26

hops

Rozhodčí jsou neštěstím českého fotbalu
Štěstí je, že většina reprezentantů hraje v zahraničí a že jsou zvyklí na normální rozhodování, jinak by nároní tým měl smůlu. Všechny ligové zápasy, které jsem viděl v nové sezóně, rozhodčí pokazili.
Aspoň, že předseda komise rozhodčích je veselý chlapík, i když nechce zveřeňovat hodnocení rozhodčích. Veselí nebudou asi naši zástupci v pohárech, až zjistí, ře většina cizích rozhodčích píská jinak než naši nepodplatitelní borci. Díky kterým se na ligový fotbal nedá dívat jako na sport (ale dada to špatné není) a díky kterým člověk ušetří za vstupenky (pokud nebude mít chuť vidět nějakou šaškárnu).
0/0
11.8.2003 16:40

bast

rozhodčí
Mě je úplně jedno jestli rozhodčí gól uznal, nebo neuznal. Ale vadí mi způsob jakým to rozhodčí udělal. Nejdříve pomezní gól uzná, pak když se zvednou svalnatí hoši na tribuně, tak si najednou uvědomí, že vlastně neviděl, jestli byl míč tečován nebo nebyl. Hlavní diskutuje s pomezním v klubku hráčů, kteří do něj strkají atd. Podle mě, a i tak jsem to již několikrát viděl, samozřejmě, že ne v naší lize,  když hlavní diskutuje s pomezním hráči by měli čekat někde mimo. Ale to jsme úplně někde jinde, protože pokud rozhodčí nezvládnou tyto základní věci tak to bude špatné. Taky svalování viny jednoho na druhého nedělá dobrý dojem. Pak to v lize s rozhodčími vypadá tak, jak vypadá, bohužel.
0/0
11.8.2003 16:32

Dušan

Vážená sportovní redakce ...
Naprosto nesouhlasím s vaším hodnocením rozhodčího, nechápu váš deník, že nedokážete ocenit a vyzdvihnout rozhodčí za tak složité rozhodnutí (a správné). Správných rozhodnutí rozhodčích v těchto situacích je v poslední době jako šafránu ... Chcete snad, aby opět zvítězila Sparta neregulérním gólem? Nezdá se vám, že je lepší neuznat gól, který není? Proč spíše nehaníte rozhodčího ze zápasu v Teplicích, který vyloučil červenou kartou Horvátovo nafilmované ubližení na duši v minulém kole? Nemělo by spíše být  podnětem dodatečné přezkoumání těchto filmovaných incidentů než spravná rozhodnutí rozhodčích?
 
0/0
11.8.2003 16:29

Dolphinek

???
Může mi někdo vysvětlit, jak rozhodčí může posoudit zda byl ofsajd, nebo ne, když nevidí přihrávajícího hráče ???
0/0
11.8.2003 16:06

Re:
Ále klid,to už by stačilo... Nebo sem chceš psát (bulet)až do soboty ?
0/0
11.8.2003 16:12

Dolphinek

Re:
Ale Broučku, já nebulim. Nepolemizuju o tom, zda to ofsajd byl, nebo ne. Asi ano, jen mi vadí, jak k tomu rozhodnutí rozhodčí dospěli.
0/0
11.8.2003 16:17

Re:
já bych zkusil tribunál v Haagu...
0/0
11.8.2003 16:21

Dolphinek

Re:
Jo, dobrej nápad :-)) Určitě by to bylo zajímavé :-) Ale asi mi bude muset ke štěstí stačit pár jiných věcí. Výhra Sparty v derby nd Slávií, postup do ligy mistrů a další ligový titul. Škoda, že nevíš, jak taková radost vypadá .-))) No třeba si jí někdy, až budeš bydlet v domě pro seniory užiješ :-)))
0/0
11.8.2003 16:27

Re:
Hlavně bacha aby se ti nerozbilo video, hned by bylo po vítězný sezóně a o LM nemluvě.A už nebreč vždyť jste nej...
0/0
11.8.2003 16:31

Dolphinek

Re:
Dík za starost Broučku, ale video nevlastním. I když je pravda, že úspěchy si je občas připomenout, ale v mém případě by to zabralo hodně času, tak to vzpomínání nechám Slávistům, vy těch úspěchů tolik nemáte. Vždyť i Kuka musí hrát v skoro deset let starém tričku mistr ligy.
0/0
11.8.2003 16:36

grospic

Starka je frajer
Ať je Starka jakej je je to frajer platit rozhodčí z peněz soupeře.
0/0
11.8.2003 16:03

Re:
:-))) Pár zlatejch řetízků a bylo po gólu...
0/0
11.8.2003 16:05

JirkOl

MF Dnes a iDnes
To,co dnes leží na stránkách novin ohledně chudinky Sparty je již skutečný skandál. Jak se může nestranný tisk takto jednoznačně stavět na stranu jednoho klubu? Asi jsou podepsaní novináři všichni Sparťani a já jen čekal, kdy mezi stránkami najdu něco hnědého, protože se všichni ze své Sparty pokakali. Hřešíte snad na to, že jste nejlepší deník v republice? Dnešní příloha Sport je prostě skandální. Stát se to naopak, byli by to skvělí a odvážní sudí. PS H.Siegl: Co se ve Spartě naučíš, jinde jakoby najdeš...
0/0
11.8.2003 15:57

Re:
Ad Siegl - hahahahahaaaa
0/0
11.8.2003 16:00

grospic

Re: Siegl
Sigy už pro jistotu brečel před zápasem že jim sparta nechala vyloučit Svobodu a Zavadila. Pamatuju si ještě jak brečel ščasný když trénoval viktorku a zařízli je v derby se spartou.
0/0
11.8.2003 16:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze