Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Proměny trenéra Hřebíka

Začalo to medovými slovy a končilo jedovatými poznámkami. Necelý rok Jaroslava Hřebíka ve Spartě vypovídá o proměnlivém vztahu k trenérům. Jejich sláva může bleskově rozkvést a ještě rychleji uhynout. Hřebík je svérázný muž. Myšlenky o fotbale má srovnané jako v univerzitní knihovně a neustupuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

PAVEL VASEK

U kažte jim to !
Vemte si některé ligové mužstvo a začněte konečně trénovat !        P.Vašek 
0/0
25.7.2003 20:10

steba

Šoumen Hřebík
Souhlasím s názorem, že nevím jaký přínos měl Hřebík pro  Spartě. Velký trenér se pozná tak, že pozná co v hráči je,  a dovede to z něj dostat. Jinak je taky potřeba hráče pro to co chci hrát získat, musejí tomu věřit, že to co dělají je správné . Z 30 hráčů přesvědčil Hřebík jenom 11 hráčů a to si ještě myslím, že všichni přesvědčení nebyli,  to je určitě málo a důležité je přesvědčit i vedení. Zajímalo by mě kolik hráčů ve své trenérské karieře pro svůj názor získal. Myslím, že trenerům, kterým se to povedlo, tak měli úspěch Ježek ve Spartě i v repre, Vytlačil v repre, Hadamczik v Ostravě, Pospíchal a Petržela v Bohemce. V takových klubech jako Sparta a Slavia se asi nedá experimentovat takovým způsobem: Sllavia skončila 3. a nedostala se do LM, Sparta skončila se štěstím 2. do LM ale nepostoupila. Pro oba kluby to byl neúspěch. V čem je tedy pan Hřebík tak dobrý? To,  že oslňuje jako komentátor ho ještě nestaví do role úspěšného trénera, ale do role úspěšného komentátora, úspěšné mediální hvězdy, šoumena ...
0/0
21.7.2003 16:30

Chozé

Jürgen Sundermann rulezz
Jürgen Sundermann rulezz.."Budeme a musíme vyhrát"
0/0
21.7.2003 15:42

xt

Je to k smíchu
Kdyby to bylo například v Anglii jako tady, tak už by Hulipera museli z Liverpoolu vyhodit 10x. Tam má klid na práci. Kdyby byl ve Spartě, tak ho Košťál po podzimu vyhodí :-)
0/0
21.7.2003 15:03

Setík Praha 4

Jarda Hřebík
Jarda měl dle mého názoru velkou smůlu ve Spartě a to ve dvou věcech.
Za 1/ stavěl celou podzimní sezonu trdohlavě na 11ti hráčích. CHYBA č. 1.
 Za2/" chytry"mengemnet  mu prodal hráče byť jenom dva ale důležité do základu. CHYBA č. 2.
A výsledek chyb nenachal na sobě dlouho čekat. Po chybách a to rychleji zareagovali pánové Koštál (mimochodem se s ním znám osobně, ještě, když pracoval jako laborant  ve VU BaL) a provinční nejen brankář, alei gen. ředitel Pelta, ale o to nesmyslně  razantěji a vyhodili jej.  O jejich odbornosti svědčí fakt o jmenování Lavičky na lavičku. Osobně proti Lavičkovi nic nemám, ale vím že na Spartu  neměl jako hráč a nemá jako trenér .
0/0
21.7.2003 13:30

Roman

Co je ten Hřebíkův zázrak?
Odborníci, mohu mít otázku? Co tak převratného Hřebík "vynalezl", v čem spočívá jeho koncepce, systém hry apod? A proč "to" nepraktikoval i v jiných klubech? 
0/0
21.7.2003 13:16

Kocek

Re:
Ale no tak, jak Slávie v ročníku 98/99, tak Sparta na podzim 2001 pod ním hrály dobrej fotbal. Dokázal postavit sestavu z hráčů kteří do posledního puntíku plnily jeho taktiku. Proto vypadal fotbal v podání třeba Sparty hodně slušně. Ovšem podělal si to tím, že stavěl na 11 lidech a nedal šanci dalším. Pak mu dva hráči odešli a on nebyl schopen je nahradit. Slončíka, což byl v tý době nejlepší střední záložník ligy, chtěl stavět na post defenzivního záložníka, to je naprostá pitomost.
0/0
21.7.2003 13:27

Roman

Re:
"Hrály dobrý fotbal ..." Já se Kocku ptám, v čem je to Hřebíkovo kouzlo, co "vynalezl", jaký byl jeho systém hry, na čem stavěl ... On totiž každý říká, jaký že je to Hřebík odborník a jak že pod ním Sparta hrála super, ale nikdo už neřekne, co praktikoval za systém, co objevného přinesl. Je totiž otázka, zda-li lze o něčem takovém vůbec hovořit.
0/0
21.7.2003 15:48

Clar

Hřebík
Zrovna nedávno tady byl článek o Slončíkovi. Pod článkem mívaj na iDnes související články, tak jsem si chtěl nostalgicky vychutnat tu tehdejší parádu a četl si staré články o Lize mistrů. Mrknul jsem i do diskuze (byla o Slončíkovi, jak tehdy udělal tu chybu proti Realu a Hřebík ho zatratil). Jeden ze čtenářů tam napsal:
Tohle byla od Hřebíka velká chyba a tady se rýsuje budoucí problém ruďochů.Hřebík prosazuje hráče s disciplínou ,kteří vyhovují jeho pojetí ,ale podle mně je to do budoucna špatný a až nastane v mužstvu rozkol po pár neúspěchách tak "precizní rozbíječi " tomu nepomůžou a de-facto tam nebude nikdo kdo by mužstvo pozved a vedl dopředu. A toto může nastat už na jaře a pak se snad ty řeči o moderním fotbale trochu změní-muj nazor je to sice dobý nedostávat goly ,ale TUDY CESTA NEVEDE !
Myslím, že tohle vyšlo beze zbytku.
0/0
21.7.2003 9:32

Kocek

Re:
Naprosto přesný, sice měl 11 atletů ale třeba Hartigova (NE)schopnost improvizace byla naprosto nulová. Akorát se uměl postavit a dát gol, ale herně tragédie. Hřebík Spartu zviditelnil v Evropě, ale na jaře poněkud zesměšnil v Česku.
0/0
21.7.2003 9:52

Clar

Re:
Jenže já doteď nevím, co si o Hřebíkovi myslet. Ten podzim byl úžasnej. Je otázka, jestli kdyby mu šlo vedení víc na ruku a koupilo hráče jterý chtěl a neprodalo hráče, na kterejch stavěl, jestli by mu to třeba nevydrželo dýl... Musím uznat, že když jsem tehdy viděl sestavu proti Bayernu, myslel jsem, že se zbláznil. A ono to fungovalo...
0/0
21.7.2003 10:27

Martin

Re:
fajn, takže historicky vzato-typy jako Skuhravý, Griga a spol. jsou podle Tebe nuly, jo?:-) navíc Hartig (byť máš víceméně pravdu s tou nekombinací) byl do Sparty napumpovanej v době, kdy se nepovedlo odstartovat a chtělo to klasicky hlavně výsledky-na těch měl H. svůj gólovej podíl nespornej*že pak byl klid na "moderní fotbal" je teda i jeho zásluha, ne?*navíc je to další příklad hráče, kterýho bolševici, vycucli a odkopli*v Bohemce by si ještě dlouho uhrál svoje!
0/0
21.7.2003 11:05

Clar

Re:
Myslíš, že se konečně někdy budem schopni zbavit termínů "bolševici, vycucli - odkopli"? Z tebe zase mluví - bohužel typické - češství... Ano, Hartig pomohl, čímž si svoje splnil. Po zranění nebyl schopen navázat na to, čím byl Spartě předtím užitečnej a byl vrácen. Typické tržní jednání, tak co to meleš o bolševicích?
0/0
21.7.2003 12:04

Kocek

Re:
Tak teď mám pocit že si trochu jinde chlape. Co sem taháš Skuhravýho a spol.??? :o)))))) Já netvrdim že Hartig je nula, to sis "vycucal" nevím odkud. Já jen psal že prostě Hartig neni fotbalista, i když Spartu chytil zrovna v době kdy se mu docela dařilo. Ale jinak herně nebyl nikterak výjimečnej. To samý Michalík, podzim pod Hřebíkem chytil super formu, ale od jara 2002 je, s pár výjimkama, naprosto tragickej. Měl by si svou nenávist a závist trochu krotit, jsi trapnej
0/0
21.7.2003 13:22

Martin

Re:
sorry, jen logické domyšlení věty "Akorát se uměl postavit a dát gol, ale herně tragédie"*o závisti bych nemluvil-dnešní Spartě (poslední cca 2-2,5 roku) ostatně není co závidět*peníze (kromě těch na výstavbu trénink. centra) vyhazované z okna za bandu fluktuantů (začínají to ale dělat i hokejisti v Holešovicích) by jinde přinesly mnohem lepší finální produkt*nenávist už vůbec ne-Spartě jakožto českému klubu přece v pohárech fandí skoro všichni, vadí mi jen probíraný přezíravý postoj např. k poháru UEFA (tím bohužel jen škodí českému fotbalu) a obecně snad CV posledních tří majitelů Sparty:-)
0/0
21.7.2003 16:00

Clar

Re:
Pořád nechápu... Jak víš, za co vyhazujou peníze? Sparta skončila minulej rok se ziskem 50 miliónů... Co je podle tebe vyhazování peněz? Nákup talentovanýho hráče, kterej se třeba neprosadí? Vysokej plat špičkovejch hráčů? Ty si snad slušnej plat zasloužej, ne? Koho by měli kupovat? "Hvězdy" ligy za přemrštěný peníze? Menší kluby už se naučily prodávat hráče samy (to to trvalo)... A zahraniční posily? Kde na ně vezmeme peníze? Většina klubů žije z ruky do huby a ani ty s nálepkou "bohaté" nemaj na to aby kupovaly hráče za 50 - 100 melounů...
0/0
21.7.2003 16:15

AC

Bůh chraň před Hřebíkem...
Když šel do Sparty tak jsem mu věřil, asi jako jeden z mála. Jenže jsem se v něm spletl - takhle mizerný trenér tam už dlouho nebyl... Na podzim těžil s perfektní práce Ivana Haška, jenže když měl tým přes zimu sám připravit - to jsme všichni viděli jak to dopadlo! A oni se najdou ještě i jeho zastánci, dokonce snad z řad sparťanských fanoušků - to opravdu rozum nebere... A s tím jeho odmítáním dalších angažmá to až tak horké nebude - psát se to může ale pravda to bude jen sotva. Kam přišel, tam propadl - těžko to s ním bude v dohledné době někdo opět zkoušet...
0/0
21.7.2003 8:23

gery

Re:
Je zajímavé jak máte krátkou paměť. Práce pana Haška byla vidět zpočátku. Líný,nenáročný fotbal v provedení pánů Obajdinů a Slončíků.Teprve po zapracování pana Martina Haška přišel ten fotbal, kterému nikdo nevěřil a neměl odvahu ho prosazovat v našich podmínkách, natož v mezinárodních. Vzpomínáte na Liberec a Csaplára a na velké odborníky typu p.Beránka a p.Brucknera. Všichni tento systém začali hrát až den poté, co všichni čekali,že si ten Hřebík nabije hubu s tím nesmyslem. Jediný Pepi Chovanec nereagoval a všichni víme jak to dopadlo..Musel si zvát Brucknera, aby mu tu "modernu " namaloval na tabuli.  Jinak pro  sparťanské fanoušky to byl velký zážitek a nejen pro ně. Bude zajímavé, kdy se zase bude stát na lístky na Spartu od 2.00 hod v mraze. Vzpomínáte?.... Více Hřebíků a vůbec žádné Košťály. 
0/0
21.7.2003 8:52

AC

Re:
Takhle ta diskuse musí dopadnou pokaždé - a co Vy, pane, vzpomínáte si na zápasy v Ostravě, v Jablonci kdy Sparta opravdu pod panem Hřebíkem zazářila. Myslím že utkání v Jablonci bylo tím nejubožejším co jsem kdy v podání Spartičky viděl... takže jak to je s tím Hřebíkem, je to zázrak nebo spíš jen trenér který má jeden směr, bez schopnosti improvizace a schopný tak leda zatavit mužstvo? Proč tedy, když je tak úžasný, připravil Spartu o titul? Povězte čím to bylo, že Sparta hrála nejhorší zápasy co jsem kdy viděl a teprve teď pod Kotrbou se začíná zvedat?
0/0
21.7.2003 9:31

Jack

Re:
Na zacatek nutno poznamenat, že jsem zapřísáhlý antispartaň. V době kdy Spartu vedl pan Hřebík jsem ke Spartě ztratil odpor. Proč? Protože vyhrávala zcela zaslouženě a předváděla kásný fotbal, tehdy suveréně nejlepší v lize. Nebyla to ta typická Sparta vítězicí často v posledních minutách po vlažném výkonu. Poprvé jsem přál Spartě titul, protože za to co předváděla, jak doma tak na mezinárodní scéně, si titul jednoznačně zasloužila. Rozhodně není pravda, že pan trenér Hřebík ztratil Spartě titul. Spíš si myslím, že je chyba ve vedení. Po odchodu 7hráčů, zejména dvou klíčových-Hašek, Labant, nepřisli do klubu adekvátní náhrady. Odvoláním trenéra potvrdilo vedení Sparty svou špatnou koncepční práci s týmem. Špičkové kluby neodvolávají své trenéry po 3prohraných zápasech, postupu do 2.fáze ligy mistrů a ve chvíli kdy je mužstvo nas 2. místě tabulky stále s velkými šancemi na titul. Nicméně tradice Sparty je už jasná-co rok, to nový trenér. Bravo pánové! Jestli chce Sparta prorazit v Evropě nemá s tímto přístupem šanci. O kolotoči hráčů ani nemluvím...Ještě poznámka k onomu zvedání se Sparty pod Kotrbou. Nějak jsem si ho nevšiml. Nejutrápenější, nezasloužený titul, míň bodů než pan Jarabinský...To je zvedání?? Budu rád když mě pan Kotrba v příští sezóně vyvede z omylu a Sparta, stejně tak i Slavia, uspěje v Lize mistrů. V naší lize nechť zvítězí ten nejlepší...
0/0
21.7.2003 10:43

laso

Re:
Jako fanousek Slavie 100% souhlasim.
0/0
21.7.2003 10:58

AC

Re:
Ano, jakožto fanoušek slávie bych taky měl pana Hřebíka rád za to, co Spartě provedl... Kde byli všichni slávističtí obdivovatelé Hřebíka v době, kdy trénoval jejich klub a produkoval podobně "božský" fotbal jako, dle vašich slov, ve Spartě?
0/0
21.7.2003 12:22

Francoisd

Re:
Vcelku souhlasím, jen nejsem antisparťan, ale naopak.. Za Hřebíkova podzimu hrála Sparta super fotbal a vyhrávala zaslouženě. Prostě byl v té hře vidět systém. Celý loňský podzim jsem se snažil v Jarábakově pojetí nějaký systém najít taky.. bezvýsledně... o Kotrbovi zatím nechci mluvit, uvidíme v zimě, teď se moc nepředvedl,ale udělal titul. Vím že neslavně, ale má ho.
 
Je ale fakt zvláštní, jak se názory liší. Je to skoro přesně půl napůl pro a proti hřebíkovci... zajímalo by mě, kde je pravda...
0/0
21.7.2003 22:49

gery

Re:
Zápas v Ostravě už nekoučoval!!! S Jabloncem souhlasím, ale kvůli tomu, že hráči neplnili příkazy, což ostatně bylo interpretováno trenérem majiteli klubu, který jako správný šéf usoudil, že hráči mají právo se fláknout. Sečtěte body Sparty a Liberce pouze za učinkování p.Lavičky, který je zbavoval deky a uvidíte, kdo připravil,jak říkáte, Spartu o titul.Pod Kotrbou se zvedla, to je fakt. Nejubožejší titul v historii naší kopané!!! Práce,práce to je fotbal a ne ta naše flákanda.Podívejte se na Nedvěda - 3hodiny trénink a pak posilovna. 
0/0
21.7.2003 14:36

Kocek

Re:
Ten Haškův "antifotbal" udělal dva tituly a dostal se do druhý fáze LM, kde, narozdíl od Hřebíkovy atletiky, měla Sparta šanci na postup do čtvrtfinále až do konce druhý fáze ty blbečku...
0/0
21.7.2003 9:54

Martin

Re:
super, Kocku*takže radši budeš onanovat nad "trenéry" typu Haška, který to stavěli na hliněnejch nohách?*jinak pod jeden z předchozích příspěvků se podpepíšu-taky nemám Spartu rád, ale za tu dobu s Hřebíkem tleskám*antifotbal s výsledky 1:0, z penalt a za pískotu Letné sice taky přinášejí tituly, ale právě proto Sparta zbytek fotbalového národa tolik sere*je jen smutnej a skoro potvrzující paradox, že v sezóně, kdy hrála superfotbal, to nakonec na titul nebylo*ad Kotrba-dobrej, poctivej trenér, ale jaro bylo výsledkově labilní a herně zase spíš na náhodu*soudruh Košťál se s ním dloho srát nebude, škoda!
0/0
21.7.2003 10:59

Kocek

Re:
Ježiš co to kecáš??? Pod Haškem na Letnou jezdil každej podělanej a tak dvě třetiny ligy odjeli s výpraskem. Za Haška by se nestalo aby na Letný vyhrály Teplice 3:2... Chceš mi tvrdit že např. Rosický, Labant, Lokvenc, Sionko, Grygera, a další co byli v základu pod Haškem jsou "hliněný nohy" ??? Nenech se vysmát :o))))
0/0
21.7.2003 13:32

Octavio

Re:
Tak vidíš, hňupe! A s jakým týmem se do druhé fáze LM dostal Hřebík?! Bez žádnýho Rosickýho nebo Lokvence, se kterým se nějakej Kincl vůbec nedá srovnávat! Kdyby měl Hřebík k dispozici stejnej kádr jako Hašek, tak by to bylo čtvrtfinále!  
0/0
21.7.2003 14:13

Martin

Re:
ok, jak už řekl Octav., nejde o konkrétní jména, ale o koncepci*jediná Haškova světlá chvilka byla v rozhodnutí odejít včas, protože už mu to Košťál začal rozprodávat*to ale vůbec nic nevypovídá o jeho trenérských kvalitách*uznávám, že začátek i konec měl Hřebík tragickej a v zásadě to není trenér na "dlouhý běhy"-což u týmů jako Sparta+Slavia snad ani nejde*dovedeš si ale představit, co by dělal s letošním jarním týmem Sparty pan Ivan?*radši ani neuvažuj!
0/0
21.7.2003 15:36

Martin

Re:
ještě podotek na základě předchozích příspěvků-Teplice na Spartě vyhrály v době, kdy to vedl Lavička, byť s kádrem co mu tam nechal Hřebík*ten zase podle některých z vás těžil z práce Haška, atd.*to je vývoj*Hřebík opravdu hrál se stejnejma lidma, takže to dlouho nešlo ustát*na druhou stranu (jak už zase bylo řečeno) si jeho odchodem umyli svoje máslo na hlavě i další, že jo?
0/0
21.7.2003 15:48

murphy

těžko se v něm vyznat.Buď to je druhej Ježek,nebo to je náhodista a zatím mu vše(i když ne uplně) vycházelo. Každopádně bych mu dal určitě šanci. Ale ne určitě sparta nebo jiný podobný klub,kde po pár prohrách už vyhazují trenéra. Vzal bych třeba BOhemkua jak řekl pan Ježek: Dejte mi klub a tři roky mě neserte.Pak budou výsledky.
0/0
21.7.2003 8:21

Martin

Re:
to by byla paráda*jenomže pro Hřebíka není zárukou současné amatérské vedení (Švarc&Kavalírek) podobně jako nebylo pro Petrželu*kdyby byl klid nabrat v 2.lize talenty, hrát jí rok, dva a pak zase 2x za sebou rozmáznout Spartu i Slavii, bylo by to fajn*hlavně ale nerozprodávat kádr (a navíc do Sparty) v době, kdy z toho vršovickýho podzimního laufu měla Sparta plný kalhoty-mimochodem s Hřebíkem v čele*Horák, Mareš a spol. pak patřili k mnoha hráčům, které Sparta napůl zničila, bohužel...
0/0
21.7.2003 10:49

Vašík

Stará vesta
Jak typické, Když se objeví opravdový Trenér, nýmandi jako Košťál a líní hráči ho  zlikvidují, jen aby měli svůj klídek.
0/0
21.7.2003 8:17

murphy

Re:
Přesně .To je ten typ blba,co si myslí,že Grygera je něco jako Robertu Karluš .Idiot.
0/0
21.7.2003 8:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze