Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Marc-Vivien Foe zápas o život prohrál

K nebi ukazovali hráči Francie, když vstřelili gól. Hráli důležitý zápas, ale mysleli na Marca-Viviena Foea. Zemřel na hřišti jen pár desítek minut předtím. Během zápasu Poháru FIFA mezi Kamerunem a Kolumbií kamerunský fotbalista zkolaboval Ma lékařům se jej ani přes velkou snahu nepodařilo přivést k vědomí. Příčinou byla zřejmě srdeční zástava způsobená extrémním vedrem. Plný stadion Stade France držel před druhým semifinálovým utkání za osmadvacetiletého hráče minutu ticha.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Bodie

Muze se to stat i vam
Je to moc smutny a stat se to muze komukoli. Je jedno, jestli je na teplo zvyklej nebo ne. Nikdo nemuze vedet, co v jeho tele ciha. Nam pred nekolika lety taky na treninku zemrel kamarad - praskla mu ceva v mozku. Proste nevis dne ani hodiny ...
0/0
29.6.2003 10:12

Jammal

Chudák
O fotbal se sice moc nezajímám, ale smrt tohoto černého borce ve mě vyvolala docela slušnou depku... JE MI HO NESKUTEČNĚ LÍTO!!!
0/0
29.6.2003 1:53

Pol Pot

simulanti
ten černej to s tím simulováním trochu přehnal...chichty chicht
0/0
28.6.2003 22:45

Jammal

Re: simulanti
Mi to moc směšné nepřipadá a chtěl bych potkat toho, komu jo...
0/0
29.6.2003 1:40

Pol Pot

Re: Re: simulanti
nežvaň hlouposti, ty nevíš, co dokáže Pol Pot
0/0
29.6.2003 3:40

chlupatej_duch

banan
 
a co jako? vopice cerna chcipla to je toho.. to je mi vic lito toho lachtana pri povodnich
0/0
28.6.2003 16:07

BLACK

BYL TO CHEMICKY KRALICEK
Dobry den neverim ze zdravy cisty a trenovany fotbalista ktery jeste dokonce na poharu FIFA stridal nevydrzi tuhle zatez.Horko bylo ale nebudne hurvinci.On byl z kamerunu !!!!
0/0
28.6.2003 14:57

bobr

smutné konce
že peníze hýbou světem a umírají kvůli tomu nevinní lidé to je jasná věc,ale že kvůli penězům budou umírat i lidé ve sportu to je hrůza.Kluby kladou na hráče obrovské požadavky jen aby vydělávali co nejvíc a na hráče se ohledy neberou.Potom to dopadá tak jeko v zápase kamerunu.Je to smutné.PS: Češi dototo.
0/0
28.6.2003 10:32

adidas

Matrix
Podle toho co jsem viděl na záznamu ho evidentně někdo vypnul.
0/0
27.6.2003 21:59

m6a6r6a

Obviňování FIFA
Myslím že za Marcovu smrt FIFA nemůže. Samozřejmě je to tragédie, ale loni se touto dobou hrálo mistrovství světa v Asii(taky tam byla pořádná vedra). Sice je to trochu jiný, ligové soutěže končily dřív, alë přesto bych to na FIFU neházel. Navíc Marc odehrál takových zápasů dost na mistrovství Afriky.
0/0
27.6.2003 15:20

myllys (mylys@atlas.cz)

Foé
  Rád bych se vyjádřil k včerejší tragedii, která otřásla fotbalovým světem. Proč ? Protože v zápase Kamerun – Kolumbie v 71. minutě zkolaboval a následně zemřel na zástavu srdce jeden z mých nejoblíbenějších hráčů, Kamerunec   Marc Vivien Foé. Tento 28-letý obránce, popřípadě defenzivní záložník si za svou bohatou kariéru připsal více než 60 reprezentačních startů a prošel slavnými kluby : Lens, West Ham, Lyon a Manchester City. Byl ceněný pro svojí skvělou hru hlavou, přehled na hřišti a na hráče z Afriky až nebývalé herní myšlení. A také pro velké srdcem, které mu nedovolilo vzdát se a přestat bojovat, i když musel cítit slabost. Chrabrostí, která ho stála život. Dokážete si snad představit, že by někdo zkolaboval v naší lize ? Těžko, tam hráči hrají jenom z povinosti. Foé hrál včera na více než sto procent a to dovedlo jeho tým k vítězství, ale bohužel způsobilo zástavu jeho srdce. Není jeho chybou, že zemřel. Chybou je to, že hráče nutí hrát v extrémních podmínkách, jenom kvůli televizi (penězům). Chybou je to, že existují trenéři, kteří mají na hráče nereálné požadavky a tím riskují jejich život. Co když s Foé bál požádat trenéra o vystřídání ? Jsou takoví trenéři, co by ho tam nechali, i kdyby žádal o střídání (Pospíchal, Petržela). Chybou je to, že fotbal už dávno není sportem a důležitější je byznys než zdraví hráčů. Nedokážu si představit, že by můj kamarád zkolaboval a já hrál dál, aniž bych se zajímal, co s ním je. Chybou je to, že na hráče je vytvářen obrovský tlak hrát za každou cenu od manažerů a sponzorů (Ronaldo MS ´02). Co mně mrzí nejvíc. Že ten, pro kterého znamenal fotbal vše a nevypustil jediný souboj, kvůli tomu zemřel a naše prvoligové lemry, co za hrozné prachy makají asi na třicet procent si můžou říct : Tohle by se nám teda stát nemohlo.
0/0
27.6.2003 14:25

Michal

Re: Foé
Myllys máš spoustu znalostí z fotbalu, ale ten příklad Ronalda se ti docela nepovedl. Na MS 2002 dal Ronaldo 2 góly a byl vyhlášenej nejlepším mužem zápasu. Ty jsi spíš myslel Francii,viď?Ale jinak dobrý.Sice si chytrej až na půdu, ale máš svůj názor.Jen tak dál!
0/0
28.6.2003 1:12

soky

4all
Smutné to samozřejmě je, ale všichni tam stejně musíme nebo ne?
0/0
27.6.2003 12:48

robert

Re: 4all
Pozoruhodne zistenie.
0/0
27.6.2003 13:56

MAXIMUS

Ahojky všem, Feoova smrt mě zqasáhla, už jenom pro to že to byl skvělý fotbalista. Přečetl jsem si pár názorů a fakt nevím co si o tom myslet. jen chci podotknout, že trénovaný člověk může zemří na selhání srdce, protože trénovaný člověk má zpomalenější reakci srdce - je vycvičeno na zátěž a běžnou už nevnímá jako zátěž. Srdce takto často selhává, ale příběh tohoto hráče je opravdu tragický. Jirka PS: všem ubohejm hajlujícím a komančům posílám trošku rozumu do tý jejich vypatlaný palice.
0/0
27.6.2003 11:33

RedDragon

M - V. Foe byl super hrac a to co se mu stalo mne moc mrzi Doufam ze Kamerun pro Marca ten pohar vyhraje Ale je mi moc divny ze ve Francii zemre nejaky kamerunec kvuli horku
0/0
27.6.2003 11:33

MAXIMUS

0/0
27.6.2003 11:29

Tom

Re: Názor, Reakce
Tys mi dal Tomasi.Jak muzes chtit abych prijal nazor nekoho,kdo tu pise,ze ma jeho predkozku,dalsiho,ze by si nad nim vyhonil,apod.Rad diskutuji s lidma a muzou mit i opacny nazor na danou vec,ale musi to mit trochu uroven.
0/0
27.6.2003 10:55

Tomáš

Re: Re: Názor, Reakce
A kdo tě nutí s nima diskutovat, nebo se s nima dokonce bavit. Ty názory jsem si přečet, pouze jsem se nad nima pousmál, to proto že zjistil novou hloubku lidský prostoduchosti, inteligence a pízemnosti. Reagovat na to - to bych se snížil na jejich uroveň.
0/0
27.6.2003 11:17

dave

Re: Názor, Reakce
Máš zajímavý NÁZOR... Nicméně neslyšel jsem, že by někdo dostal přes držku od komunisty,  kdežto od nácka... srovnáváš nesrovnatelné! Ten kdo svým názorem schvaluje trestný čin, sám páchá trestný čin!
Hitler měl taky nejdřív názor, kterého se lidi chytli a takhle to dopadlo. Mein Kampf je taky jenom vlastně názor, jenže z části realizovatelnej...
Společnost by měla přísně pohlížet na názory, který omezujou svobodu člověka.
Vždyť bučení na stadionech na černocha, hajlování v kotli... to je taky jenom jejich názor... ale mě z toho vždycky dost zamrazí a nemám chut se radovat z fotbalu. Proto už na fotbal nechodím, aspon na Spartu ne. Nechápu, jak tohle někdo si dovolí přehlídnout! je mi blbě, když si vzpomenu, co tahle myšlenka znamenala pro lidstvo, a ted se mám dívat na někoho, kdo jí provolává slávu?!
Uvažující člověk by neměl tohle tolerovat...
0/0
27.6.2003 11:13

Tomáš

Re: Re: Názor, Reakce
Svoboda člověka končí tam kde začíná svodoba druhé člověka.  Máš pravdu nejde srovnávat Komunisty s Fašistama. Ale za dva roky až usedne do premiersého křesla Grebeníček a ministrem vnitra bude Ransdorf, tak se asi budeš divit (to není fikce) a budou ti diktovat co si máš myslet a jaký máš mít názor. Problém je ve společnosti, v právní legislativě, pokud by byla v ČR právní domahatelnost jako jinde v EU tak si tady nikdo nedovolí bučet na stadionu, hajlovat na veřejnosti a psát tady takový urážky.  Je to začarovaný kruh, který nikdo nechce odčarovat, jak Fotbalovej svaz, politici, policie - nikdo.
0/0
27.6.2003 11:50

Tomáš

Re: Re: Názor, Reakce
Asi jsem se nechal trochu unést volnejma myšlenka při pátku. Měli by se stanovit jasná pravidla co je nároz a co je již trestný čin.  RE: fotbal - je to jenom bussines. Jednou jsi v tomhle kolotoči kde vyděláváš velký peníze a máš přízeň publika, tak taky musíš počítat s tím že mužeš i zemřít. To je přeci úspech a za ten se platí. Kdyby před zápasem řek rozhodčí nebo trenér že to toho zápasu nejdou, co by psali v novinách - Fotbalový primadony nechtějí hrát zápas. Byla by tady diskuse o nepsofesionalitě hráčů, nepřipravenosti atd.  
0/0
27.6.2003 12:01

;

Re: Re: Názor, Reakce
UEFA care about football.
0/0
27.6.2003 15:56

Baron Kocharowski

Re: Názor, Reakce
Tomáši, ty Fekále! Spletl sis téma. Radím ti najít si petici S komunisty se nemluví a upodepisovat se k smrti. Budeš tam žádaný se svými dementními kocábovskogrygarovkohrdinovskými předsudky. Tady je téma jiné. Sport a smrt na hřišti. Táhni k šípku!
0/0
27.6.2003 12:57

008

tragedie
je to fakt moc smutný, co se Foemu stalo, je mi z toho nanic, ale je divný, že trénovanej mladej člověk takhle zkolabuje. Napadá mě taky možnost, že to nebylo až tak úplně přirozený. Sport už není jen o zábavě, všichni chtějí být nejlepší a to i za cenu toho, že sáhnou po dopingu a takovéhle selhání by mohlo být následkem něčeho takového. Ale to se jistě ukáže.  
0/0
27.6.2003 10:10

fanusik futbalu

Re: tragedie
neviznam sa v medicine, ale tiez sa mi zda divne ako moze mlady trenovany clovek zomriet na zlyhanie srdca. Ved mal len 28 (aspon myslim). Nechcem ich vinit z dopingu, ale ked zomrie taky mlady clovek na zlyhanie srdca ... A co sa tyka Kamerunu velmi im fandim, dokazu mat taku peknu radost na tom futbale a tie kusky co vyvadzaju, radost pozerat. Wini Schäfer im dokazal dat dobry system, s ktorym to dotiahli pekne daleko.
0/0
27.6.2003 10:23

krtek

Re: Re: tragedie
ten cyklista před měsícem byl taky úplně zdravej a byl ještě mladší a navíc umřel ve spánku
0/0
27.6.2003 10:32

Shoq

Re: tragedie
Je to Afričan, zápasů v takovymhle vedru musel ve svých 28 letech hrát desítky. Je to divný a smutný.
0/0
27.6.2003 10:35

Petr

Re: tragedie
Rekl bych,ze v tomhle pripade to neni o dopinku, ale o penezich. Sport uz davno neni jenom sport. Je to obchod a kolikrat nechutnej obchod. Hraci jsou jen stroje na vydelavani penez a nezastavi je nic,ani smrt. Zkratka drou jako kone a obcas to nejkdo nevydrzi.Dneska uz bohuzel neplati,ze neni dulezite vyhrat,ale zucastnit se...
0/0
27.6.2003 10:55

Lála

...
smutny :-/
BTW Kamerunec umře ve Francii kvůli horku? Tak to tam musí mít teda pořádný vedra když to nevydrží člověk z rovníkové Afriky
0/0
27.6.2003 10:06

Tadži

SMUTEK
Chudak Marc... Budem si ho navzdy pamatovat.
0/0
27.6.2003 9:27

eQuido

Re: www.eurosport.com
A co bys' od nej cekal (a) ? Pokud se nebude hrat, prijde o prachy ... :-(
0/0
27.6.2003 11:44

SMUTEK

Bezmoc
...
0/0
27.6.2003 9:16

koruna

VANA
Souhlasím s Vanou!! Ale ještě lepší by bylo ty parchanty nějak najít a poslat je na doživotí do nějakýho nejhoršího vězení v Kamerunu. Tam už by si ty prasata zasloužily to, co jim patří!!!
0/0
27.6.2003 9:10

laguardia

nie je podobnych pripadov privela?
Ak sa nemylim, tento rok som pocul o podobnej smrti ineho futbalistu,cyklistu a basketbalistu. Vsteko mladi ludia do 30-tky. Ja len dufam, ze sportova medicina vie, co robi, so vsetkymi tymi podpornymi a inymi preparatmi. Neviem ako Foe,ale ti predchadzajuci udajne nemali vrodene chyby srdca.
0/0
27.6.2003 9:09

Vana

Nespěte
Prosím Vás redakce, tentokrát je v tomto fóru opravdu zapotřebí cenzůra. Někteří přispěvatelé si koledují o vyšetřování policií. Takové lidi by se nemělo pouštět ani na chvíli z řetězu, natož pak k internetu.
0/0
27.6.2003 9:06

koruna

Re: Sorry
Možná je tu někdo pokrytec, asi to bude pravda!! Kdybych ten zápas neviděl, asi bych to vzal líp!! Ale vidím pořád před sebou oči Foeho, když ležel na trávě a musím ti říct, že je to hrozný a nemůžu se toho zbavit!!
0/0
27.6.2003 9:13

Mikkhail

Re: Sorry
No, smrt každého člověka je samozřejmě tragédie. Zarážející na ní ovšem bylo, že hodně lidí ji vidělo v přímém přenosu. Každý člověk si zaslouží, aby se aspoň jednou za čas na něj vzpomnělo, kdo že to vlastně byl. Lidí umírá na světě hodně, ale neznáme jejich jména. Boje Palestinců s Izraelci přináší každodenně několik mrtvých, kteří upadají v zapomnění. Ve zprávách se objeví, že zemřelo třeba 5 Izraelců po sebevražedném útoku teroristy. Víc nic. Tady známe Marca, známe jeho kariéru, viděli jsme poslední okamžiky jeho života...
0/0
27.6.2003 9:32

Karliner

Re: Pro redakci
v klidu, roberte.
0/0
27.6.2003 11:24

Urvaný Hemeroid

Hrát v létě večer
Smrt v přímém přenosu při fotbale? To je síla. Tohle nepamatujeme už dlouho ani při F 1 a teď se to stane při poháru FIFA. Myslím si, že je to blbost vinit z termínu federaci. Kdy se to má hrát ? V lednu? Pokud nebral nějaké prášky a zkolaboval při zápase, pak za to může jeho organismus, nějaká vrozená nebo vývojová vada. Na hřišti lze zemřít stejně jako v parku nebo na horské túře. Spíše by se ve vedrech mělo hrát jenom večer. Už se těším až začne česká liga a Nova vyjede v sobotu s fotbalem ve 14.25. Já bych za tyhle začátky dal (ne)zodpovědné lidi zavřít!
0/0
27.6.2003 8:46

Kvido Korytko

Neni vsechno nez jenom fotbal!
Je to opravdu velka tragedie,je mi to moc lito a citim se vsemi!
0/0
27.6.2003 8:42

koruna

ACH JO
Myslel jsem si, že na tom budu ráno líp, ale je to ještě horší. Ten zápas jsem viděl na vlastní oči na EUROSPORTU a byl to jeden z nejhorších zážitků, jaký jsem kdy prožil. Přesto jsem doufal, že bude Marc v pohodě. Když pak komentátor při zápase FRA-TUR oznámil, že Marc zemřel, bylo to hrozný!! Nemůžu to pořád pochopit!! Je to opravdu strašná tragédie!! Je mi to moc líto
0/0
27.6.2003 8:38

joey.t

tragedie
To co se stalo je opravdu tragedie. Bohužel to může potkat každýho. Kamerun je pro me moralnim vitezem turnaje, turnaje ktery ted asi ani nikdo vyhrat nechce. Za 5 let si tento turnaj nikdo nebude spojovat s vitezem, ale rekne se: Jo to je ten turnaj, jak tam zemrel ten Kamerunec. Je mi te lito Marcu.
0/0
27.6.2003 8:21

Al Bunda

Záhada
Jak to, že někdo nemaže takový přízpěvky jako píše přezdívka "Adolf Hitler"? To je konec! Jindy ti "redaktoři" smažou zcela korektní názor a teď tu nechaj takový hnůj. Jinak moc tragická událost, o to strašnější, že mu bylo pouze 28 let. Upřímnou soustrast.
0/0
27.6.2003 8:14

Mailo

Marc Vivien Foe
je mi to moc líto a jsem z toho velmi zarmoucen...měl sem ho rád chlapa...jeho kousky budou na hřišti určitě chybět...škoda, že zrovna hrál, když prej se proti usa na hřiště nedostal, no ale asi proto, že o nic nešlo, jinak by s nima zatočil kdyby bylo třeba...vždycky šel do zápasu naplno a bohužel se mu to stalo osudným... Taky škoda, že si kamerun sebou nevozí nějaký pořádný šamany, který by ho svýma metodama možná oživili... . upřímnou soustrast pro všechny jeho blízké a známé...opravdu mi z toho tečou slzy
 
 
to je tak pokaždý když si někoho oblíbim...naposled sem měl v oblibě Zdendu Jánoše...
 
Věčnou památku Marcovi !!!
0/0
27.6.2003 7:56

fullsave

God bless Marc
Není příjemné dozvědět se takovouhle zprávu hned po ránu. Zase zemřel jeden nevinný člověk, který chtěl bavit ostatní. Upřímnou soustrast.
 
Asi mě teď hodně lidí odsoudí, že následující kritika sem momentálně nepatří, ale já si jí nemůžu odpustit. Doufám, že si všichni ti "byznysmeni z lóží" (FIFA, sponzoři, média...) už konečně uvědomí, že fotbalisti  jsou pouze lidi a ne stroje, kteří vydrží celou dobu abnormální zátěž. Ono pořádat takovéhle turnaje ihned po skončení náročných ligových soutěží nemůže přinést kvalitní výsledky. Asi by se měli všichni zamyslet, jestli jsou takovéto turnaje dobré k něčemu jinému, než k vydělání peněz. Ale takovýhle lidi zajímají více peníže, než lidské životy!!!
0/0
27.6.2003 7:51

Kazimír Nelida

Re: God bless Marc
Je to velice smutná a tragická příhoda, ale myslím, že tvoje kritika orgánů FIFA a "byznysmenů není na místě. Srovnej si nasazení a zatížení fotbalistů s jinými  sporty - triatlon, atletika - dlouhé tratě a maraton, cyklistika ap. a vyjde ti, že fotbalisti zas tak moc nedřou.  Toto je prostě riziko vrcholového sportu a bohužel k takovým nenadálým tragickým případům občas dojde. Ono je to spíš dáno fyzickou přípravou a jak známo, ta u fotbalistů je často podceňována a zanedbávána.
No a samozřejmě že jde o peníze, ne jen funkcionářům ale i hráčům. Že jo.
0/0
27.6.2003 8:05

fullsave

Re: Re: God bless Marc
Zatížení fotbalistů je stejné jako zatížení ostatních sportovců (u někoho je možná i vyšší), ale tady jde o jinou věc. Každý jiný sportovec má většinou dost času na rehabilitaci a přípravu na další závod - například triatlonisti nebo maratonci absolvují za rok jen minimum závodů (oproti zápasům fotbalistům). Fotbalista bohužel musí dřít naplno každý týden v každém zápase nebo má smůlu a vyhodí ho z kádru. V tomto směru se dá možná srovnávat zatížení fotbalistů s hokejisty, možná s jezdci formule 1 nebo hráči ve sportech, kde se hrají pravidelně ligy.
0/0
27.6.2003 9:10

bububu

Re: Re: Re: Re: God bless Marc
presne tak zatez ve vrcholove cyklistice, potazmo triatlonu je daleko vyssi nez u fotbalu
0/0
27.6.2003 14:43





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze