Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Policie zkusí prokázat vyvolávání fašistických vůdců

Pokud policie prokáže, že mladíci, hlásící se k fotbalové Spartě, vyvolávali při sobotním zápase na Žižkově mimo jiné jména fašistických zločinců Hitlera a Mussoliniho, mohou mít tito fanoušci problémy se zákonem. „Taková hesla mohou být posouzena jako trestný čin propagace fašismu, za což by viníky zřejmě stihl podmínečný trest,“ uvedl Jiří Neuwirth, policejní šéf Prahy 3, kde se událost odehrála.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Feli-Acs

......
těch kamer bylo na žižkově víc než jedna ale špatně rozmístěni nekteří lidi se schovávali za ty druhý a když řvali tak je policie nemohla natočit. ale ta slečna policistka byla celkem pěkná
0/0
19.6.2003 14:44

Ryc

Pro pana Saviera
To mazete vsechny prispevky s kritikou vaseho clanku???
Nebylo tam jedine sproste slovo nezkopirovane z clanku o nadavkach v kotli!!!
Takze nechapu duvod,proc jste to smazal,ci nechal smazat...
Doted jsem si myslel,ze se pokousite udelat dobrou vec,sice zbytecne a prilis populisticky,ale dobrou...
Ale jak vidim,tak vas kriticke nazory ostatnich vyvadeji z miry .
0/0
7.5.2003 8:39

TeameXtreme

ttvj
Pro pana Saviera, kouknete se na www.hooligans.cz jak vypada fandeni v polsku na 4 lize (to je nase divize kdyby jste nevedel) tam je vice lidi nez u nas na lize!!!
0/0
6.5.2003 21:08

Lucky

Nejsou v lize jen rasisti!!Ale ty je třeba vymýtit!
Jako fanda našeho malého slováckého klubu 1.FC Synot se musím ostře ohradit proti názoru pana Saivera, že za rasismus by měly platit všechny kluby, protože si troufnu říct, že u nás v kotli "na hrázce" jsem za tři roky, co první ligu hrajem nikdy neslysel nejaké vyvolávání rasistických hesel, teda z našeho kotle, a už vůbec ne zvolávání nepopiratelného netvora Hitlera či Mengeleho, to mohou dělat jen "magoři", kteří si neváží lidského života. Proto si taky myslím, že by s nimi mělo být nakládáno podle jejich přesvědčení, pokud nectí naše zákony, proč bychom je měli mi trpět, skoncujme s rasismem na stadionech, kde je zatím policie k jakýmkoliv výtržnostem naprosto lhostejná. Sám sem byl na utkání s Baníkem obětí tzv. Rowdies, kterým u nás říkame "vyholení vypatlanci", kteří si dodávají hrdost tím, že jdou v šesti na jednoho. A co dělala policie, místo aby střežila oba kotle a oddělila oba tábory od sebe tak pozorovala fotbalisty a Baníkovci mezitím vtrhly k nám do kotle, jak se to může stát na stadionu plném policistů a ochranky je mi dodnes záhadou!! Závěrem dopisu Vám musím poděkovat za boj za slušné fanoušky, kteří jdou na fotbal fandit svému týmu a ne vyvolávat nesmyslá hesla a rvát se se soupeři. Děkuji.
0/0
6.5.2003 20:30

Michal MID

(Příspěvek byl zrušen redakcí )
(Příspěvek byl zrušen redakcí ) to by mě zajímalo čím ohrožovali ty promazaný vzkazy morálku atd.?
To mažete podle náhodnýho výběru?
0/0
6.5.2003 16:56

Michal MID

Jeden inspirující odkaz
Pokud máte trochu času tak si to přečtěte. A potom uznáte že pokřiky: Jude Slave, cikánskej Žižkov, Brno buzerantů plno... jsou opravdu říkanky pro malé děti:
0/0
6.5.2003 15:16

José Xorxe Rodriguez

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
6.5.2003 14:02

D.B.S. Honza

Nesmysl
V tétom republice, v Evropě a i na celém světě není takový fanda, který by přestal chodit na fotbal jen kvůli jakýsim vulgarismům a urážkám ať je budeme považovat za rasistické či ne. Jde jen o typickou českou lenost, pohodlnost a redaktoři MF dávají těmto sportovním plebejcům další trumf, kterým by mohli omlouvat to, že na fotbal se nechodí z důvodu korupce, výkonů hráčů. Příště si pan redaktor může stoupnout mezi lavičky a ubezpečuji ho, že uslyší takové množství hanlivých výrazů, o kterých nenapíše jeden článek, ale hned celou knihu. Nejradikálnější fanś jsou všude od zbytku stadionu odděleni a tak nikomu žádné jiná než "duševní" újma nehrozí a pokud toto nesnese tak ať chodí raději do opery!
0/0
6.5.2003 13:47

Jirky

pokuta ?
Jestli jsem správně četl články o zápase Viktorka Žižkov - Sparta vyskytli se při tomto zápase v hledišti opět projevy rasismu. Když se podobné excesy objevily na Spartě při derby se Slávií, zaplatila Sparta tučnou pokutu. Takže Viktorka by měla zaplatit také pokutu. Nebo se pletu ?
 
0/0
6.5.2003 13:30

clar

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
6.5.2003 12:26

ACS

Re: Diskuze tady
Dobrý den pane Saiver.
0/0
6.5.2003 13:03

dzon debil

kde je problem
V čem vidí autor problém? To že na Žižkově žije množství Romu je fakt a že slavie měla židovské kořeny taky. To se za to snad stydi?
0/0
6.5.2003 11:47

Lampas

Re: kde je problem
"JUDE SLAVIE" se snad hulaka proto, ze maji hvezdu na hrudi jako Zide za 2. sv. valky a ne ze maji nejake pochybne zidovske koreny  - to je to nejaka rodina, ci co? Opravte me nekdo, jestli se pletu. V kazdem pripade je to humus!
0/0
6.5.2003 12:11

KóĎA

Re: Re: kde je problem
Co třeba Muži v ofsajdu?
0/0
6.5.2003 12:24

Dan

Re: Re: Re: kde je problem
Tak si tu knížku přečti pořádně - pan Načeradec je slávista PŘESTOŽE většina židů fandí spartě - to je tam napsáno dost jasně v rozhovoru s Habáskem mladším. Co se týče židovských kořenů - byla to sparta kde měli židi svůj atletický klub ne Slavie.
0/0
6.5.2003 13:10

Jirky

Re: Re: kde je problem
Je zbytečné pochybovat o tom, že pokřik Jude Slávie je myšlen urážlivě a že  zavání rasizmem. I když si nejsem úplně jistý jestli většina těch, co tohle pokřikují vůbec přemýšlí nad tím, co a proč křičí.
0/0
6.5.2003 13:23

Michal MID

Pro pana Saivera
Pokud budu brát tyto Vaše články jako vážnou věc, tak by mě zajímalo jestli si přestavujete ideální stav v hledišti, třeba takový jaký panuje v Jablonci, tam v podstatě kotel není žádný. A zbývají ti vámi opěvovaní "slušní" lidé. Kteří ale nadávají na své hráče. Tak si představujete budoucnost?
Pokud jde jen o to vyděsit neznalé, pobavit povznesené a vyprudit horkokrevné, tak se vám to daří, ale nebylo by od věci změnit redakci, když už ne firmu.
0/0
6.5.2003 11:23

Ryc

Re: Pro pana Saivera
Moje rec .
Vystihl jsi  to naprosto presne...
Lidi,kteri vi o co jde se bavi a zbytku je to vesmes sumafuk.
0/0
6.5.2003 11:53

Ryc

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
6.5.2003 11:12

kango

treba jim jednou praskne lebka
a i kdyby ne, tak holt nejak dozijou. fuck off sparta
0/0
6.5.2003 10:43

Aferrado

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
6.5.2003 10:40

Sarka Farka

Re: Nic nového
Chci se zeptat, jestli je urážka "Polský Židi" urážkou Poláků nebo Židů, fakt mi není jasný, kdo se má cítit víc uražen
0/0
6.5.2003 10:52

Remy

Re: Nic nového
S tím článkem souhlásím. Z těch článků co napsal Saiver je vidět, že ten člověk o fans nic neví. On to v článku sám přiznává, viz. jeho věta: tohle asi nejsou ti rváči. Kde asi jsou? Kdyby byl pan Saiver opravdu fundovaný, tak by to věděl a hlavně by pak mohl popsat skutečný stav věci. Pokud nějaký novinář opravdu chce poznat chuligány, musí mezi ně. A ne jen na jeden zápas, ale žít s nimi. Dnešní chuligánskou scénu tvoří pár lidí z jádra. Pokud PČR chtěla, tak je může pořádně osolit, jenže oni nechtějí.
0/0
6.5.2003 12:02

KóĎA

ACS
To vás to fakt baví pořád rozpitvávat. Neustále se ohánět jak to s výtržníky zařídili v Anglii je nesmyslné. Výtržnosti tak existují dodnes a nejsou zrovna zanedbatelné. Názory bijte je, je taky blbost. V Polsko se na stadioně střílí gumovými projektily a problém stejně nezmizel (vyděl jsem z toho opravdu zajímavé videa), Slovenští policiste jsou taky dost známí svou brutalitou vůči fanouškům a též to nic nevyřešilo. Některé názory jsou prostě od lidí, kteří ví o situaci úplný h....  Jo a všechny zavřít. Znáte snad někoho, koho vězení napravilo???
0/0
6.5.2003 10:17

KóĎA

Re: ACS
viděl...
0/0
6.5.2003 10:19

Michal MID

Re:
Nelze než souhlasit.
0/0
6.5.2003 11:13

jirik22@atlas.cz

Slávia neunesla porážku
a žalovala na Spartu, mimo jiné i za pokřik "Jude Slávie", čímž se dopustila rasistického jednání, jelikož tomuto oslovení přikládá pejorativní a hanlivý význam. Na panu Lešku by měl rabín Sidon podat trestní oznámení, protože nejen, že má rasistické myšlení a chování, on svůj odporný antisemitismus dává ostentativně a bezostyšně najevo. Zatímco považuje označení určitého etnika za hrubou urážku (čímž dává najevo, jak sám o daném etniku smýšlí), tak pohrdání a urážení menšin považuje za přípustné a naprosto legitimní, navíc zaměstnává individua, která otevřeně šíří nenávistné nálady a nechává je, aby své agresivní choutky demonstrovala v TV. Myslím, že postoj Slávie škodí celé naší kopané a zasluhuje přísné potrestání včetně milionvé finanční pokuty.
0/0
6.5.2003 9:59

MaDr

Re: Slávia neunesla porážku
ty jses to,cemu se rika DEMAGOG,podle tebe to ty vygumovany hlavy co to tam rvali,vubec rasisticky nemysleli,vid?protoze preci,kdyby nekdo jiny zacal "Island Slavie",tak by to preci bylo to samy,vid?Ale to ty bys tady pak asi uz hned sedel a rychle psal,jak byli ty fanousci blby a rvali nejakej "island" kdyz preci to je uplna blbost,vsichni preci vime,ze to neni zadna nadavka,ze se nadava do Zidu a Cikanu,vid idio*ku?Jsi velky bl*ec,jako vy vsichni ostatni.Je NAPROSTO jasny,ze to je mysleny jako nadavka a tedy rasisticka (=poukazujici na neci rasu a v tomto pripade rozhodne hanlive).Je jasny,ze kdyz si prectu v knizce neco o Zidech,ze to nikdo jako nadavku nemysli,ale je jasny ze kdyz to zaslechnu na stadionu od tech mag*ru,tak to bude asi v trochu jinym vyznamu.Mili prispevatele,pokuste se ROZLISOVAT naprosto zakladni veci,tedy rozdil mezi oznacenim naroda a nadavkou!!!
0/0
6.5.2003 12:20

Sarka Farka

Re: Re: Slávia neunesla porážku
Nežereš maso a nerozumíš vtipu.
0/0
6.5.2003 13:01

Keramik

Je dobře, když se něco děje, ale je to složitější
Není špatný, že se někdo snaží zlepšit atmosféru na našich stadionech, která je fakt příšerná. Některý výkřiky jsou fakt nechutný. Mince má ale dvě strany. Chtělo by to komplexní reformu, se širokou škálou trestů a výchovných opatření. Od dočasných  až doživotních zákazů vstupu na stadion, přes peněžní pokuty, veřejné práce apod. až na posledním místě k hrozbě vězení či podmínky. Jenže to by chtělo komplexní reformu českýho trestního řádu. Poslat do basy hloupýho mladíka, který se někde vožere a pak řve nějaký nesmysly fakt nemá žádný efekt. Jestli jo spíš negativní, protože z kluka, který je problémový občas se porve, zařve bl*ost,  opije se, apod. se stane skutečný kriminálník. Přitom by možná stačilo pár let než dospěje... Nepočítaje, že ta hranice je fakt nezřetelná. Kdo zařve nacistická hesla má okamžitě problém, kdo hrdě nosí srp a kladivo, Che Guevarru, Lenina apod. je naprosto v pohodě.  Nejlepší by byl asi anglický systém - kamery a kdo je vulgární (jakkoliv) bude vyveden a další vstup na stadion mu bude umožněn jen pod podmínkou zaplacení pokuty. Bohužel by to bylo dost drahý.
0/0
6.5.2003 9:26

Woodey

Re: Je dobře, když se něco děje, ale je to složitější
Vcelku souhlas, ale proč bohužel ať si to každý dvakrát rozmyslí než dělat bor*el.
0/0
6.5.2003 9:30

Keramik

Re: Re: Je dobře, když se něco děje, ale je to složitější
Bohužel drahý by byla ta opatření ne ty pokuty...
0/0
9.5.2003 17:09

MPík

Konečně
Konečně jde do tuhého a dojde na primitivy, kteří chodili na fotbal spíše kvůli projevům vlastní stupidity než kvůli hře samotné. Nejeden klub tak přijde maximálně o nějakou tu desítku takyfanoušků, ale získá si důvěru mnoha jiných, slušných fanoušků...
0/0
6.5.2003 9:06

Jirky

konečně
Konečně se s začalo něco dělat proti primitivum v řadách fanoušků. Jenom mi to zatím připadá jako tažení proti fanouškům Sparty. Doufám, že to celé neskončí jenom obviněním několika 16-ti letých puberťáků.
0/0
6.5.2003 8:44

Remy

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
6.5.2003 8:07

Yarda

nechápu...
..vylepaný dutohlavce...stejně tak ale nechápu  zpolitikovaný jedince, co slovo žid či cikán ( ve spojení s klubem)pokládají za rasistickou urážku.Prokazují tím těmto etnikům(národům)  v pravdě medvědí službu, když jejich identitu staví na roveň čehosi hanlivého...nebo se snad dočkáme trestního stíhání za pokřik "Českej Slovan" z úst cikána či žida? Kocourkov, že?
Fuck skins, fuck anarchy!  Headbangers!!!
0/0
6.5.2003 7:57

JOHAN

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
6.5.2003 7:32

Kocek

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
6.5.2003 8:22

Kule

Re: Re: Na hubu
No já ty mladší už moc neznám, ale víceméně z těch kluků řekněme nad  25 se znám takřka se všema a nemyslím si, že by to byly studijní typy. Doufám, že ten debílek z MfD bude monitorovat i jiný kluby, protože takováhle publicita mi připadá hodně laciná. Rovněž si nikdo nevšiml oblíbenýho vidláckýho pokřiku "Pražský kur..y", tam je urážka skupiny osob naprosto zřejmá. Já si vo týhle kampani myslím, že sešívky neunesli prohru v derby a začali kopat okolo sebe a MfD ve stylu TV Nova objevuje Ameriku. Např. pokřik "UFTA Mengele" je tu nejmíň takovejch 7 let a ten blbeček z toho dělá takovou senzaci. Pořebuje vykázat činnost a redakce si chce udělat image bojovníku proti rasismu na stadionech. Miloše Zemana fakt vůbec nemusím, ale ve světle těhle blábolů vopravdu něco na jeho výrocích směrem k novinářům spatřuju. Jak Ti to jde na hřišti?
0/0
6.5.2003 9:07

WOODEY

Re: Re: Re: Na hubu
A to jako že je tady sedm let tak je to v pořádku?
Nejseš trochu magor?
0/0
6.5.2003 9:23

Kule

Re: Re: Re: Re: Na hubu
Dej si hadr na hlavu, z toho vedra jsi nějak agresívní. Já jen říkám, že to je divadýlko, protože, kdyby chtěli, tak po tom jdou dávno a teď akorát loví senzace ve stylu "představte si paní, voni vyvolávají Mengeleho". Ani nemuseli chodit do hledišť, vždyť je to slyšet i v TV. A to jestli je to nebo není v pořádku bych si netroufal hodnotit, protože mě se nelíbí, že rasistické nadávky jsou některými "odborníky" považovaný za horší než ostatní, s čímž absolutně nesouhlasím. Prostě když někdo řve třeba "Cikánskej Žižkov", tak v tom nevidím vůbec nic pobuřujícího, po procházce Koněvkou zjistíte, že to není daleko od pravdy.Chci ještě podotknout, že na stadionech se podobných projevů neúčastním.
 
0/0
6.5.2003 9:36

Woodey

Re: Re: Re: Re: Re: Na hubu
Ale jak tě tak poslouchám tak je vcelku schvaluješ. Ať už přímo či nepřímo.
0/0
6.5.2003 9:53

Kule

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na hubu
Ale tak to taky není, musím říct, že časem člověk spíš votupí. Když jsem po revoluci přišel z vojny, jel jsem na výjezd a spousta lidí tam hajlovalo, tak jsem byl vyvalenej, i když jsem z výjezdů zvyklej na všelicos. Z kluků, co bejvaly máničky, se stali skini, ale člověk si na ty projevy spíš zvykl. Já nejsem proti postihům (i když se zase najde nějakej ochránce lidskejch práv s tím, že zákaz vstupu na stadion je v rozporu s paragrafem atd..). Když někdo nadává na stadionu na Spartu nebo na Prahu budiž, mě to vadit nebude do tý doby, než si začne někdo stěžovat a pokutovat nás za to, že se nadává na jiný kluby a je snad přece jedno, jestli ty nadávky jsou rasistický nebo sprostý. Rasistická nadávka je horší než ostatní jen proto, že tento názor někdo rozšířil, spousta "spravedlivých" se toho chytlo a teď to papouškujou do světa.
0/0
6.5.2003 10:11

Buceleros

Re: Re: Na hubu
Přesně Kocku. Mě pokřik Sparta, Sparta buzerantů parta připadá už zatraceně dlouho jako urážka všech buzniček, protože Sparta je parta daleko horší :-)).
0/0
6.5.2003 9:26

Yarda

Re: Re: Na hubu
Z vlastní zkušenosti mohu akorát potvrdit, že duchovními vůdci opravdu nejsou žádní vypatlanci. Ale jsou obklopeni duševními atlety(většina), kteří jsou schopni v rámci šikovné manipulace řvát třebas"Nudle s mákem" a odváděj špinavou práci, zatímco IQčka stojí spořádaně opodál a zapojují se teprve do větších, anonymnějších vřav. Jejich cílem je i zagresivnit nabuzené opravdové fandy fotbalu apelací na křivdy, hrdost atp.....takže nějaký přiopilý pubescenti, vykřikující naučené fráze, jsou sice nejvíc viditelní, ale nejmíň kousajicí...ale snadný cíl pro policii a politiky.
0/0
6.5.2003 12:55

Jancouver

Savier
Tak mam takovej pocit ze by ten cik.. Savier taky mel dostat poradne pres hubu, Tak dlouho si bude koledovat az si na nej nejakej Polskej Zid nekde pocka. Nevim o co mu jde, je to zamindrakovanej zoufalec a tak se snazi uskodit jeste vic Ceskymu fotbalu tema jeho kecama a pomluvama. Tahni domu do Rumunska ty zid...kej parchante. SPARTA FOREVER
0/0
6.5.2003 6:53

nacek

Re: Savier
chcipni nacku
0/0
6.5.2003 8:23

mira

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
6.5.2003 1:27

občan

taky to nechapu
njn, Slávia se svou stížností na Spartu rozpoutala lavinu a iDNES se snaží udržet se na jejím vrcholu. Proto ta investigativita.
0/0
6.5.2003 1:35

?

Re: porad to nechapu
To se tedy piš že je to trestné! A divím se že saviera (jinak to je docela blb) urážíte vždyť konečně o tom nešvaru začal někdo psát a snad se to trošku rozhýbe zakázat primitivům vstup celoživotně na stadiony apd.
0/0
6.5.2003 9:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze