Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sparta dostala za rasistické urážky pokutu

Za rasistické výkřiky z hlediště fotbalová Sparta zaplatí vysokou pokutu. Klub zchudne o 100 tisíc korun, protože část jeho fanoušků při ligovém derby se Slavií urážela brazilského útočníka Adauta. Když se slávista dotkl míče, z tribun se ozvalo "Hu, hu, hu." O trestu rozhodla disciplinární komise fotbalového svazu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jirzik

pokuta?????
V tyhle zemi je možný opravdu vše!!!! Takovejch urážek je tady takovejch let a ted si SLAVIA vymyslí trest!!!! Možná sbíraj takhle peníze na stadion, nevim. Hlavni cílem potrestat spartu a ne žádný vyřešení problému. JESTLI HUČENÍ JE URÁŽKA PROČ NAPŘ. NEPOTRESTÁTE SLAVII,poborský je asi moc bílej tak to se netrestá.
0/0
2.5.2003 17:44

JH--

Deník Sport ukazuje genitálie fotbalistů!!!
Deník Sport ukazuje genitálie fotbalistů!!!
0/0
29.4.2003 20:05

jája

tohle už je moc
když už máte potřebu psát nějaké "objektivní" články o tom proč lidi nechodí na fotbal, tak se zkuste zaměřit na vedení českého fotbalu, protože kde jinde hledat příčiny naprostého nezájmu  fanoušků. 
nevím proč se tady rozebírají takové ... , když už se na našich hnusných stadionech nějaký ten rok nic nestalo. zkuste se podívat třeba do sousedního polska, co se tam děje. vlastně jenom strašíte lidi a odrazujete je od náštěvi fotbalu.
rasizmu ze stadionu nevyženeme dokud bude v celé společnosti
0/0
29.4.2003 17:33

Biker

Najednou se z toho dělá věda ,
takové věci se mají řešit už v počátku . Nevhodné chování "fans" na stadionech i mimo něj je tu už dlouho . Zajímavé je , že téměř ve všech nejkřiklavějších případech ( vyhození člověka z vlaku , házení kamení na vlak atd. ) figuruje Sparta nebo Baník . Bohužel dodnes nebyl nikdo adekvátně potrestnán , tak co všichni chcete ! Dokud banda dementů co fotbal vůbec nesledují , silní jsou jen ve skupině a na zápas se chodí vyřvat nebude po zásluze trestána , tak se nic nezmění .  
0/0
29.4.2003 7:54

žbl

tahle debata..
.... je opravdu dost ale dost hustá... a jaké je z ní resume...??? chudáci Sparťani dostali šíleně ale šíleně velkou pokutu absolutně neprávem, protože:
1) huhuhučela jenom hrstka (1/2tribuny...) nepříčetnech výrostku (od dospělech fotrů k 50 rokům po malý 8 letý p.a.r.c.h.a.n.t.y.) co vlastně ani ke Spartě nepatří (no jo ona kombinace červeno žluto modrá je letos modní a nosí ji kdekdo...)
2) hlasatel celkem 2x diváky napomenul... (během prvních 20 až 30 minut...) to je víc než dost
3) hučí se na kdekoho (počínaje Horvathem a konče mašinkou na kolejích) to je argument silný jak Sparťanská arogance - takže proč ne na h.n.u.s.n.é.h.o. černocha s židovskou hvězdou na dresu..... (neměl by za to být ještě metál... třeba za vybílení naších stadionů...)
4) tak velká pokuta zruinuje tento slavný klub... DEJTE POKUTU VŠEM AŤ TO JE SPRAVEDLIVÉ...
P.S. 100x lepší by ale bylo zavřít Letnou na 2 - 3 zápasy třeba by nekomu zrudlo před očima (nejenom z těch bezva dresů ...) a začal by něco vymýšlet... ( kamerový systémy, hlídáni sektorů černokabátníkama... venku z nich šel strach ale měli stát uvnitř na tribuně...)
0/0
25.4.2003 23:12

honza

cenzoři
vážená redakce, pokud chcete mazat příspěvky, které mají co říct(narozdíl od mnoha jiných dosti jednoduchých) jen kvůli tomu, že je v nich napsáno "dementní nácek", tak buď smažte sousloví "dementní nácek" a nebo se jděte vykakat.
0/0
25.4.2003 17:16

honza

Re: cenzoři
a ještě něco: ve druhém příspěvku, který jste mi smazali, bylo jediné slovo, které se dalo považovat za sprosté - kráva, jenomže to nebylo použito jako nadávka ale jako označení domácího zvířete. Další možností je, že vám nevonělo protineonacistické a protirasistické vyznění příspěvku a v tom případě byste se nad sebou měli zamyslet. Cenzuře zdar, té v MF Dnes zvlášť.
0/0
25.4.2003 17:21

Kocek

Re: Re: cenzoři
Bud tak laskav a zašli mi ten tvůj "příspěvek" co ti smazali na kocek@yo.cz. Docela bych chtěl vidět co si tam o mě psal. Pak si o tom můžem popovídat třeba u kafe
0/0
25.4.2003 19:38

Emil

To nejsou jen Sparťani
Rasistické hu hu hu nedělají jenom fandi Sparti, ale i jiní darebáci. Mě osobně to uráží, protože jsem Rom. Nevim, co oni pořád mají, dyť že je někdo černej neznamená, že je neschopnej. Už dlouho jsem od nikoho neslyšel jak řiká - hnusnej cikáne, ale když du na fodbal a sedim tam a slyšim to hučení, tak mě to fakt vadi, protože mi to připadá, jakoby to dělaly na mně. Tam na fotbal chodi hodně skinů. Si hlavně mislim, že ti bez těch vlasu ani nemaji mozžek.
0/0
25.4.2003 12:25

Nai

Re: To nejsou jen Sparťani
Tak to mas naprostou pravdu.Kdo ukazuje rasistickejma nadavkama svoji ubohost,je vymatlanej at je spartan nebo treba ze zlina.
0/0
25.4.2003 17:28

marlowe

Tohle obavam se nepomuze
Stotisicova pokuta pro Spartu myslim cele veci (zamezeni pristupu agresivnich psychopatu do hledist) moc nepomuze. Podle me by to chtelo resit nejak systemove a ne takhle ad hoc davat pokuty. Preventivne by se tem lidem melo zabranit uz vstupu na stadion. Lepsi poradatelska kontrola (lidi pod vlivem alkoholu, ti, kteri maji na sobe predmety propaguji hanobeni rasy, naroda a presvedceni by se na stadion nemeli vubec poustet) V pripade porusovani zakona promtni zakrok policie (ale ne mlatit vsechny bezhlave padni kam padni, ale vyvest, pripadne podat trestni oznameni opravdu jen na konkretni viniky)... etc. etc. Pokud s tim, ale nebudou mit zajem sami kluby neco udelat, nic se nezmeni. Priznam se, ze moc nechapu proc s tim nic nedelaji, tim, ze by se jim podarilo tyto lidi ze stadionu dostat, by jim urcite na druhe strane pribylo normalnich navsteniku. p.s. Fascinuje me, kdyz hraci bezi po utkani "podekovat" prave a namnoze temhle rasistickym kriklounou. Zrejme to o nich trosku neco vypovida.
0/0
25.4.2003 12:11

honza

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
25.4.2003 11:52

honza

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
25.4.2003 11:30

aron

Re: Kocku, kocku
Bravo :))
0/0
25.4.2003 12:28

bohemak

Re: Re: Kocku, kocku
Lidi nerozcilujte se, Kocek je proste Spartan a jako takovy haji svuj klub v kazde situaci, bez ohledu na okolnosti. Pamatuju si jeho hystericke vylevy v diskuzi k neuznanemu golu Slavie na Besiktasi nebo k clanku iDnes "Co se Slavii? Zrusit..." nebo tak nejak to bylo? S Kockem nema cenu diskutovat, nekouka napravo ani nalevo, jeho videni sveta je Sparta=hodni, vsichni ostatni=spatni.
0/0
25.4.2003 13:33

Božetěch

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
25.4.2003 11:16

Kocek

Re: Bravo Leška
Bravo Tobě, tleskám, naprosto přesný komentář!! Že nám tady venkovský buráci hanobí naše krásný město, do kterýho se jich většina snaží nasr.t, to nikoho nedrásá, ale takováhle howadina jo.
0/0
25.4.2003 11:27

honza

Re: Bravo Leška
Sport je na úrovni Blesku, protože ke Sportu přešel poměrně velký počet redaktorů Blesku
0/0
25.4.2003 11:32

honza

Re: Bravo Leška
Samotný pokřik hu hu hu samozřejmě není rasistický a trestný. Ono ani střílení z pistole není trestné, pokud... a musíš se dívad právě na to pokud, čímž jsou myšleny souvislosti. Pokud si hu hu hu zasadíš do určitých souvislostí (neonacisté křičí na tmavého hráče, házejí banány a pomeranče), pak to je trestné, stejně jako zasadíš-li si do souvislosti střílení z pistole (při dopravní kontrole zastřelíš policistu). Ještě pro vysvětlení, abych nebyl napaden z demagogie: nepovažuji zastřelení policisty za stejně závažný trestný čin jako projevy rasismu, použil jsem to pouze jako analogii. Těším se na TVUJ právní výklad
0/0
25.4.2003 11:39

BAX

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
25.4.2003 11:15

honza

Re: !
No, tady asi těžko zakážeš vstup na stadión jako v Anglii. V Anglii to totiž funguje tak, že lístek si můžeš koupit jenom když jsi zaregistrovaný fanoušek. (Třeba v Rangers - já vim, je to Skotsko a ne Anglie, ale funguje to tam stejně - se platí jenom za členství asi 20GBP + kolem 20GBP za každý lístek). Na lísku je potom vytištěno tvoje jméno. Pokud jsi policejně vedený, jako nežádoucí osoba, lítek si prostě nemůžeš koupit. Leda že by tě někdo pustil na svůj lístek a vzdal by se tak zápasu svýho oblíbenýho klubu. To si ale v Anglii nedokážu představit.
0/0
25.4.2003 11:44

BAX

Re: Re: !
No to máš pravdu...nevěděl sem jak to tam chodí. Ale stejně kdyby bylo určité jméno evidováno jako výtržník určitě by to usnadnilo postup policie...
0/0
25.4.2003 12:38

julia

Prd prd prd......... na spartu
0/0
25.4.2003 10:51

Čierny Balog

HU-HU-HU-HU-HU-HU-HU-HU-HU-HU-HU-HU...
... vy rozumbradové.
0/0
25.4.2003 9:38

Kocek

Ještě dodám..
Čistě hypotetická situace. Na ulici potkám černocha, zbiju ho že nebude moct chodit a řeknu: Sparta!!!! Za to by taky měla platit Sparta???? Je to trochu jinde, já vim, ale princip je stejnej. V případě, že někomu nevonělo HUčení hools, měla zakročit policie, ta by měla taky platit pokutu.
0/0
25.4.2003 8:48

radegast

Re: Ještě dodám..
Začínáš mi připadat dost nechápavej. Když jdeš po ulici, tak nejsi na zápase jehož pořadatelem je Sparta.
0/0
25.4.2003 8:53

Kocek

Re: Re: Ještě dodám..
:o)))))))))))) přesně na takovýho blba jako si ty sem čekal :o)))))) Fakt si to moc nepochopil, zkus si to přečíst ještě jednou, třeba s učitelkou, ať ti to vysvětlí :o))))
0/0
25.4.2003 9:07

radegast

Re: Re: Re: Ještě dodám..
A co takhle huhuhu, paviáne?
0/0
25.4.2003 9:19

Kocek

Re: Re: Re: Re: Ještě dodám..
Hmmm, tak ted si mi to teda nandal :o))) Dej si radši další rezatou vodu a nepleť se do něčeho, čemu nerozumíš :o))
0/0
25.4.2003 9:26

Ultrazmrdchan

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
25.4.2003 9:51

Kocek

Re: Re: Ještě dodám..
To co jsem napsal bylo myšleno čistě ironicky, škoda že jsi další jež si to vyložil trochu jinak :o))))
0/0
25.4.2003 9:56

Ultrazmrdchan

Re: Re: Re: Ještě dodám..
promin, ale i kdyz tam je napsane ciste hypoteticky, tak s ironii to nema nic co spolecneho...a ja jsem tam ironii neucitil (a myslim, ze nejsem sam...), ale mozna mas pravdu, ze my vsichni jsem ti "spatni"...a nechapem z tech par pismenek, co je a co neni mysleno ironicky...ale uz to neresme, lip se veci resi u piva, nez tady:-)))
0/0
25.4.2003 10:01

Kocek

Re: Re: Re: Re: Ještě dodám..
OK, v rychlosti, jaký člověk píše, někdy nezvolí zrovna ideální slovo, to tak bejvá. Měj se a ať večer pifo chutná :o))
0/0
25.4.2003 10:03

Kocek

Divnej metr
Kde vlastně vznikla fáma že konkrétně HU HU HU je rasismus??? Stejně tak může bejt rasismus pískání. Přesně jak někdo níže napsal o Mc Manamanovi. Co když ti, co na něj HUčeli, byli zrovna černoši??? Takže tu máme rasismus v obráceném gardu???? Pokuta 100 tisíc je skutečně velmi vysoká, už jen proto, že Sparta, jako jediná u nás, se se svými ultras skutečně snaží komunikovat. Zrovna tak nápis Jude Slávie co drželi hools v rukou, proboha, co to znamená?? Dle logického myšlení by spíš mělo být potrestáno heslo v kotli slávistů, Smrt Spartě, obě počáteční S byla ve stylu nazi. Toho si nikdo nevšiml??? Stejně jako v případě "prohřešků" Sparťanů v Otravě zde šlo pouze o to, že je to Sparta. Pochybuju, že by pokutu 100.000 dostala třeba Bohemka...
0/0
25.4.2003 8:45

radegast

Re: Divnej metr
" Kde vlastně vznikla fáma že konkrétně HU HU HU je rasismus??? Stejně tak může bejt rasismus pískání. Přesně jak někdo níže napsal o Mc Manamanovi. Co když ti, co na něj HUčeli, byli zrovna černoši???"-------- Co to tady konstruuješ za fantasmagorie? Každej pochopil o co při obou hučení šlo, jenom Kockovi to nedochází a spekuluje o krávovinách.
0/0
25.4.2003 8:51

Kocek

Re: Re: Divnej metr
Co to tady konstruuješ za fantasmagorie? Každej pochopil o co při obou hučení šlo, jenom Kockovi to nedochází a spekuluje o krávovinách.<----- opět se velice směji, díky za zpestření rozespalého rána :o)))))))))))))) Ty wole, kde tebe našli???
0/0
25.4.2003 9:09

aron

Re: Re: Re: Divnej metr
Radsi uz vypni pocitac a jdi si udelat HuHuHu do nejaky vysokoskolsky koleje, mozna ti to udela dobre
0/0
25.4.2003 9:12

Kocek

Re: Re: Re: Re: Divnej metr
Nesnaž se, na radegasta nemáš :o))) I když se mi docela silně podobáš :o))))))
0/0
25.4.2003 9:19

Kocek

Re: Re: Re: Re: Re: Divnej metr
MI = MU, pro méně chápající většinu, zde se hojně whiskytující.
0/0
25.4.2003 9:28

aron

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Divnej metr
Pochopil jsem, neboj :)) Přece bys ses nesrovnával se mnou, kterej by za huhuhu zavíral stadion  :)) (samozřejmě ne jenom Sparty). Ale je to asi těžký vyřešit, protože je to všude ve světě...
0/0
25.4.2003 9:37

Kocek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Divnej metr
Víš o co jde?? Všichni tu víme, že bučení na černochy je rasismus. Zároveň víme, že na bělochy to rasismus není. Prostě je to trochu divný. Až bude zákon, jež bude bučení zakazovat a spojovat jej s rasismem, pak bude i na stadionech klid.
0/0
25.4.2003 10:00

aron

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Divnej metr
Na bělocha běloch Huhuhu nedělá (aspoň jsem to ještě neviděl) právě proto, že to není rasismus a ty (někdy) holohlavé dušičky by z toho neměli ten pravý požitek. Zákon nemůže zakazovat bučení nebo házení banánů, protože sama o sobě tato činnost není rasismus. Jenom někdy a všichni ( i policie) ví kdy. Pak už jenom záleží na soudu, aby to potvrdil nebo ne.
0/0
25.4.2003 10:13

Kocek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Divnej metr
Jak dlouho a často sleduješ fotbal? Huhuhu se dělá i na bělochy, třeba na Horvátha.
0/0
25.4.2003 10:24

Fanda

Jiste
je to jen odraz vzdelanosti a kultury naroda. Jako Spartan ale i s tou pokutou souhlasim a pro recidivisty bych souhlasil i se zakazem vstupu na stadion. Jak jinak tomu zamezit?
0/0
25.4.2003 8:07

Mira

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
25.4.2003 7:50

ivan

Re: To sem čekal...
Strana zelených je proti rasismu www.zeleni.cz
Takže si to ujasni.
 
0/0
25.4.2003 7:57

ndavid

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
25.4.2003 8:32

radegast

Re: To sem čekal...
Nic zvláštního na tom není. Sčítáš naprosto nesmyslně hodinky a holínky. Posměšné "huhuhu" na černé hráče, které evokuje přirovnání černocha k opici je projev rasismu a velmi urážlivé. Bučení a pískání bělochů na bělocha McManamana je zcela něco odlišného. McManaman je dlouhodobě na Old Trafford neoblíben, fanoušci Manchesteru mu to dávají najevo, ale neznamená to že ho uráží a neponižují. Takhle bučet a pískat je na fotbale běžné (někdy se tím oceňuje i výkon vlastního mužstva, v Anglii ovšem vyjímečně). Jistě sis všiml, že barevný Ronaldo naopak sklidil obrovský aplaus. Holt kulturní rozdíly obrovské. Někteří blbečkové ze sparťanského a jiných kotlů ve své prostoduchosti ani netuší, že podobnými výlevy pasují do role opic sami sebe.
0/0
25.4.2003 8:40

Mira

Re: Re: To sem čekal...
No ja si myslim své. Ty jsi slyšel bučení, já hučení, každopádně to je jen slovíčkaření. Stojim si za tim co jsem napsal a myslim, že v tomto případě pravdu nemáš. A případ Ronaldo bych sem netahal, protože ten si potlesk zasloužil a troufám si říct, že by stejný aplaus sklidil i u nás, ať ba hrál Real na Spartě nebo kdekoliv jinde.
0/0
25.4.2003 12:55

Bary

Jenže
Teď ve středu třeba bučeli na McMannamana. Jenže z úplně jinýho důvodu.
Měli bychom si vzít příklad z Anglie. Považuju je za špičku v organizaci zápasů a v chování fanoušků. A jaký důvod měla tato změna. Sice né rasismus, ale potyčky, bitky ... prostě fandové. Srovnali je ... Jak by dopadlo, kdyby nebyly v Tojota aréně mříže mezi křištěm a ochozy, nebo sítě za bránou. V pátý minutě každýho zápasu by hrálo podstatně víc hráčů... Prostě musíme se sebou něco dělat.
Domluvil jsem vhough
0/0
25.4.2003 7:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze