Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rasismus v hledišti? Věc pořadatele, říká svaz

Fotbaloví fanoušci v Česku bučí na hráče tmavé pleti a fotbalový svaz zůstává klidný. Slavia poslala včera stížnost svazové disciplinární komisi kvůli rasistickým urážkám Brazilce Adauta během derby se Spartou. Část diváků na útočníka volala „hu, hu, hu...“ při každém jeho dotyku s míčem. „Nestalo se to poprvé,“ říká Jiří Vrba, tiskový mluvčí Slavie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pepa z Hongkongu

A teď začne
ten okouzlující rituální taneček, jak nikdo za nic nemůže a jak hlasatel všechny upozornil a víc se dělat nedalo. Nešlo jen o Adauta, ale co to naprosto nesmyslné řvaní "Slavia - jude" po celý zápas. O čem to svědčí? Jistě nejen o tom, že na Spartu chodí rasisti a hlupáci, ale také o tom, že vyrostli - z čeho?
0/0
16.4.2003 15:57

umga buga

xixao
aby jste se všichni nepotento!nekdo támhle bučí a všichni jsou z toho hned vyplesklý a hned v tom vidí rasismus!to vás nenapadlo že to taky nemusí mít nic společnýho s rasismem?adautu a ostatatní hráči černý pleti jsou proste jiný jsou černý a kdo se víc vyjímá na dřišti?mezi 22 hráči?frajer s melírem nebo černoch?neříkám že na stadion nechodí rasisti ,ale to si myslíte že když bučí pul stadionu tak že to jsou rasisti?kéž by to jednou byla pravda!!!!!!
0/0
16.4.2003 9:49

Tazik

Re: xixao
patříš za mříže smrade!!!!
0/0
21.4.2003 13:32

paul

pozde, ale prece...
Vubec me neprekvapuje, ze se to stalo zrovna na Sparte. Mate pravdu, ze i treba na Poboraka se vsude mozne nadava, piska, snad i huci, ale je potreba spravne rozlisovat. Co si tak matne vzpominam, v utkani Teplice - Sparta piskal cely stadion, jen se Poborak dotknul mice. Ano, ale az pote, co nekolikrat dost nesetrne zajel do domacich obrancu a pak si jeste poplakal u pana rozhodciho, ze to pisknul... Na Letny se v sobotu hucelo na Adauta od prvni minuty, sotva ten kluk vesel na travnik. Je mi na zvraceni, kdyz si uvedomim, ze patrim k takovymu narodu. Nejhorsi je, ze si vsichni udelaji obrazek predevsim diky te vypatlane casti fanousku, kteri si svoje komplexy resi tak ubohym zpusobem. Je to zrejme to jediny, co po mackani klaksonu, hazeni dymovnic pod vlastni nohy a demolovani majetku ciziho klubu (pripadne vlastniho) dovedou. Vzorny fanousek!
0/0
15.4.2003 21:54

Jusuf

Re: pozde, ale prece...
Na Poboráka totiž bučí zase černoši ...:-))) kdo ví, kolik jich je v nás bílejch tajně ukryto ... Tam někdo hluboko uvnitř ...
0/0
16.4.2003 16:10

Petra

Re: pozde, ale prece...
To je holt ta vaše rudomodrá Spartička. Jak si ji ODSKSČ(M) vychovala, tak ji má. Vždyť on ten klauz vlastně nedělá nic jinýho... Je to hnus, ale je dobrý, že se o tom konečně mluví. Aspoň. Teď aby se taky něco udělalo. Třeba kdyby se zeptali v centrále ODS, tak jim kosmetickou úpravu hesel povolí ...Není nad první krůček ...
0/0
16.4.2003 16:23

Johny

Re: Re: pozde, ale prece...
A z čeho vyvozuješ, že Sparta je propojená o ODS?
A proč jedinou naší pravici - ODS - dáváš dohromady s KSČ? Argumenty, prosím!
0/0
16.4.2003 16:25

Super

Re: Re: Re: pozde, ale prece...
Oni ti to Dyba s Kočárníkem vysvětlí, až se zeptají Macha a Čermáka .... Spartáááááááááááááá
0/0
16.4.2003 16:32

Ďolíček

Chce to kontumaci
Chtělo by to nějakou kontumaci na mezinárodním poli, nejlépe ve 3.předkole CHL, pak by se něco začalo dít.
0/0
15.4.2003 15:50

Kotel

To jsem netušil,
že Skácel je taky černej. Po odchodu Adauta se hučelo na něj a to nikomu nevadí? Proti Ostravě se hučelo na Látala a to nikomu nevadí? Holt když to sešívky nedokázali na hřišti, tak zkoušejí škodit Spartě takhle. Po projevu toho jejich vypatlaného Řeháka bych se ani nedivil, kdyby se to urodilo v jeho makovici ve zbytku mozku.
0/0
15.4.2003 15:37

plzen

Re: To jsem netušil,
Když slyším ty ,,nezaujaté " nářky rádoby fandů, kteří se vidí v anglických rowdies tak bych je tam s chutí poslal.Oni by jim ty ,,vyhučený" hlavy na Ostrovech rychle schladily. Bohužel u nás nic takového nefunguje a tak platí na ty naše ubožáky pouze UEFA při pohárových utkáních. Hu Hu.
0/0
16.4.2003 15:29

xt

Mame
tu zakon o hanobeni rasy nebo skupiny obyvatel. Uz jsem rano psal o tom jak je kazdymu jedno ze se rvalo vsude na Zemlicku, je kazdymu jedno, ze se vsude hulaka Zk...vena Praha, prazske K...vy, Hana hana p. zakopana, ale tohle vsechno se nechava bez povsimnuti. Tittelbachovi se to dokonce asi i libi. Kdyz trestat tak dobre, ale vsechny a na vsech stadionech a ne ze se budou postihovat jenom antislavisti. To si muzem rovnou udelat zakon nedotknutelnosti Slavie Praha
0/0
15.4.2003 13:33

Martin

Re: Mame
Co to plácáš? Jaká nedotknutelnost? Děla bych to jako UEFA - pokuty hlava nehlava. Však oni by si pak kluby i v lize dávali bacha. 
0/0
15.4.2003 13:40

xt

Re: Re: Mame
Nerek bych, ze placam, psal jsem jenom, ze se maji trestat stejne vsechny kluby, pokud se na jejich stadione neco takovyho deje at je to Sparta, Slavie, Blsany nebo kdokoliv jinej.
0/0
15.4.2003 13:46

Jirky

Re: Re: Mame
Kluby si možná po pokutě dávat bacha budou, ale ty vymaštěný hlavy v publiku, který se takhle projevujou si dávat bacha rozhodně nebudou. Jejich inteligence není valná, takže jim je jedno že jejich klub platí pokuty jako prase. Co má podle tebe klub dělat proti takovejm týpkům ?
 
 
0/0
15.4.2003 15:58

vlada

S bučením, které má nádech rasizmu ZÁSADNĚ nesouhlasím!!!!!! Ale: jak už tady napsalo spousta lidí, bučí a hučí se na bílé, stejně jako na černé! Takový Poborák by mohl vyprávět - na každém druhém stadionu se na něj hučí a bučí ještě než se míče dotkne! Samozřejmě jsem pro přísné tresty za rasizmus! Ale: rasizmus to není, ovšem skandování Sparta, b... parta je minimálně stejně urážející (stejně jako JUDE slavie, byť podle historických pramenů židé opravdu v minulosti slavii podporovali)! A HLAVNĚ: když už vrba a spol. tvrdí, že už se to opakuje poněkolikáté, proč s tímto problémem proboha nevylezli dávno?! Fakt čekali až proserou derby a teď najednou jim to hrozně vadí?! Fakt to vypadá jako nezvládnutí porážky a nikdo mi nenamluví opak! Pokud by takto řvali dříve, byl bych (i jako Sparťan) na jejich straně a po derby bych jim dal za pravdu! Teď se můžu jenom smát a dodat "UPLAKANÁ sLAVIE"!
0/0
15.4.2003 12:41

Kocek

Re:
Třeba zrovna Vrba čekal až jak to v derby bude vypadat. Několik hools "nezklamalo" a tak se dočkal toho na co čekal. Co my víme? Nicméně, je to skutečně jak píšeš, vypadá to, že ztráta titulu, prohra v derby, kde byli v jedné pasáži jasně lepší, opravdu způsobila tuto reakci.
0/0
15.4.2003 12:53

Tomas

Re:
A ty si myslíš, že sestavit z písmen JUDE SLAVIE je normální. Ti lidé(jestli se dají vůbec tak nazvat) to nemaj v hlavě v pořádku a na fotbal by vůbec neměli chodit.Dělaj ostudu Spartě ale i sami sobě, jenže jim to holt kvůli tomu, že nemaj mozek nedochází. Jinak přeju SPARTĚ hodně štěstí v předkole ligy mistrů!!!
0/0
15.4.2003 13:09

Martin

Re:
Jedinej kdo tady pláče jsi ty. Chudinka Sparta  - na nás bučej taky - bé bé bé
0/0
15.4.2003 13:33

vlada

Re: Re:
Opravdu nejsem přesvědčen, že bych v tom svém příspěvku plakal! Samozřejmě víš velice dobře jako já, že kamkoliv Sparta přijede není slyšet nic jiného než Sparta, Sparta, buz... partáááááá! Rozdíl mezi náma a váma sešívkama je ten, že nikam nepodáváme protest (zvláště ne po prohraném a pravděpodobně rozhodujícím derby) kvůli nějakým nadávkám! Pokud si ten můj příspěvek přečteš nekrvavýma očima, pravděpodobně uznáš, že jsem především odsoudil to bučení jako celek!!!! Ale na to asi tvůj sešívaný mozek nestačí (to máš za toho uplakánka, kterým jsi mě nazval)!!!
0/0
15.4.2003 15:27

Roman

hm2
já říkám každýmu černochovi vopičák a vůbec to nemyslím hanlivě, řekl ultra-rasista
0/0
15.4.2003 12:39

Oldřich Rott

rasismus
Velmi těžko by se asi u soudu prokazovalo, že jakýsi pokřik "huhuhu" byl myslen právě jako projev rasismu. Je to jako s korupcí, každý ví,že existuje, každý ví, že je potřeba vymýtit, ale dokázat, odhalit a odsoudit je těžké. Slavie je po derby frustrovaná, podává protest, ale je zajímavé, že stejně se nepostavilo její vedení k projevu rasismu jejích fanoušků (zápas Slavie na Viktorce a rasistické pokřiky na Chihuriho).
0/0
15.4.2003 12:38

Roman

hm
Bučení nemusí být automaticky projevem rasismu, řekl rasista
0/0
15.4.2003 12:37

huhuhu

huhuhu
huhuhu
0/0
15.4.2003 12:34

Božetěch

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
15.4.2003 11:56

toby

Re: je to ubohost
thats right
0/0
15.4.2003 12:10

Ölda;

Najednou!
Je to určitě nepěkné a nesportovní! Je ovšem velmi zajímavé, že zrovna Slavia po prosraném derby to chce najednou strašně řešit! Vždyť každému je jasné, že Slávisti kopou kolem sebe a snaží se to otočit na všechny a na všechno, jenom ne na ty svoje kopyta! A pan Vrba je pěkná guma a doporüčuji mu místo mluvčího v Carrefouru!
0/0
15.4.2003 11:34

Martin

Re: Najednou!
A proč ne Slavie? Spartě to jistě také vadí, tak proč s tim nezačala něco dělat ona? Není to tím, že by tresty po vzoru UEFA (Slovensko-Anglie) byla zřejmě nejvíce postihována?
0/0
15.4.2003 13:44

jirik22@atlas.cz

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
15.4.2003 11:34

zappa

Re: Bučení nemusí být automaticky projevem rasismu,
jirko,jirko,ty to máš ale v hlavě dosti pomotané.Tobě se to celé popletlo.Nechceš si promluvit s Dr.Chocholouškem?Sice pochybuji,že by ti nějak pomohl,ale třeba by tě alespoň strčil do izolace.
0/0
15.4.2003 13:39

Tobi_one

co dodat závěrem?
...snad jen to, že to není jen záležitostí dvou klubů, ale všech. Všude jsou rasističtí fanoušci -jinak taky vygumovaný paka, který dělaj ostudu českému fotbalu, ale i národu.Je to přežitek, kterej se musí vymítit!Anglie na jedné straně je v tomhle nejdál, na druhé tam existují legální fašistické organizace, což mě zaráží. Když někdo přijde do tamního klubu, tak je prostě "jejich" bez ohledu na národnost.Jiná věc jsou rowdies, který řádej na mezinárodní scéně.
0/0
15.4.2003 11:33

Chaluha

Hlupaci
Rasisticke vykriky hlupaku bych neresil, hloupi lidi proste jsou a budou, spis me zarazi, ze podobni sedi i ve svazu, a na vysokych zidlich. A samozrejme je nemyslitelne zavrit hriste Sparte, kdo to kdy slysel. Jo, kdyby se Sparte neco takoveho stalo treba v Budejicich, to by pokuty a tresty letaly.
0/0
15.4.2003 10:44

Boda

Re: Hlupaci
Jsi magor, kterýá nedokáže překousnost a) výhru Sparty uznat to, že b) na Sparťany všude, na všech stadionech pokřikují ono známe Spartáááá, ...., buz..... parta! To se ti nezdá jako "rasistický pokřik"?! Samozřejmě to není rasizmus, ale urážející je to min. stejně, možná i víc, než "hu, hu, hu,bu, bu, bu!!! Pokud si přečteš další moje příspěvky, dozvíš se, že rasizmus nesnáším, jsem pro tresty!!! Ale nechápu, proč se protest sešívek objevil po projebaném derby, když jak sám vrba říká "není to poprvé, už je toho moc"! Nezdá se ti, že sešívky neunesly porážku?!
0/0
15.4.2003 22:35

123

trest
proc by nemohlo byt trestem uzavreni hriste? mozna by si potom "fanousci" uvedomili,ze bud budou sedet v hospode a delat huhuhu nebo pudou na fotbal,ale budou fandit slusne a v mezich zakona
0/0
15.4.2003 10:22

KJ

Vysvetli mi to nekdo prosim???
Muzete mi prosim vysvetlit proc Jude Slavie? Moc do fotbalu nedelam tak nevim jak patri Slavie a zidovstvi dohromady?? KJ
0/0
15.4.2003 10:16

Woodey

Re: Vysvetli mi to nekdo prosim???
Jo tak by mně to zajímalo jak a proč to vzniklo. A i kdyby co je na tom tak špatného?!
0/0
15.4.2003 10:29

Plšík

Re: Vysvetli mi to nekdo prosim???
Tipoval bych, že to souvisí s českou fotbalovou Biblí Muži v offsidu. Načeradec fandil Slávii.
0/0
15.4.2003 11:03

rzlm

A zase je to tady
Před pár lety, kdy ještě nebyl žádnej černoch v lize, se huhuhu povykovalo na každýho hostujícího hráče, kterej zrovna kopal roh nebo přímák. No a teď jsou všichni moooc velcí humanisti a berou to jako narážku na černochy, fakt ubohost. Vopičák je sice dobrej bojovník, hráč i tehcnik, ale to, že je jinej, už nikdo nezmění. Tak vo co go??? Vedení slávie prostě neuneslo porážku a jediný, jak to chtějí kompenzovat je protest proti rasistickýmu chování fanoušků. A nebyla to nastrčená banda slávistů??
0/0
15.4.2003 10:11

čobolák

Re: A zase je to tady
jde o to že podle tebe to je "vopičák", podle nás to je player a člověk, tak vo to de
0/0
15.4.2003 10:27

rzlm

Re: Re: A zase je to tady
Hráč je to dobrej a já říkám každýmu černochovi vopičák a vůbec to nemyslím hanlivě! Ovšem to takovej slávista, kterej je rád, že za jeho tým aspoň někdo něco hraje, nikdy nepochopí. A jestli sis všiml, tak jsem psal taky něco o tom, že se tak hučelo na každýho a když se tak někdo projevuje na vopičáka, tak se všichni chytaj anglickejch prohlášení o rasismu. Jediný z koho mi může bejt blbě jsou zdejší rádobyhumanisti, co si neviděj do huby.
0/0
15.4.2003 11:00

Re: A zase je to tady
Viděl sem zápas v televizi a tam to bučení docela bilo do uší...Netvrdím,že černoši jsou neviňátka a bílý naopak,ale tohle přece NORMÁLNÍ lidi nedelaj...
0/0
15.4.2003 10:33

Džej es

Re: A zase je to tady
Ty seš vůl !
0/0
15.4.2003 10:37

Chaluha

Re: A zase je to tady
Jsi sto let pozadu, moulo, tehdy si taky vsichni mysleli, ze cernosi jsou krizenci lidi a opic. Pravda je takova, ze lidi pochazi z Afriky a cernochy mas v predcich i ty, vopicaku.
0/0
15.4.2003 10:42

rzlm

Re: Re: A zase je to tady
Tak z tebe antropolog nikdy nebude :-))
0/0
15.4.2003 10:57

čobolák

Huhuláci
Na derby jsem se díval v televizi, možná že v ochozech to "huhu" slyšet nebylo, ale v televizi místy nebylo slyšet ani blbý keci komentátora, jenom to "huhu". Takže hypotetickyc to mohlo slyšet hruba 10 mil. obyvatel, a toj to, proby se stím mělo něco dělat. Média mají obrovský vliv na lidi, a když malý dítě něco takovýho v televizi uslyší a jeho rodiče mu to nevysvětlí, pak je o dalšího ultrafans navíc. Pokud se tomu má nějak zabránit, pak pouze vyselektováním "slušných" fanoušků. Myslím, že fans s holou hlavou, v bombrech a kanadách by mohli zůstat před branami stadionu, jenom ale kdyby se někomu chtělo jim ve vstupu zabránit. To je ale další věc. Takže je to vlastně začarovaný kruh.  Jak řekl Werich: Můžeme s tím nesouhlasit, můžeme o tom polemizovat, ale to je asi tak všechno co stím můžeme dělat.
0/0
15.4.2003 9:14

sasha

Re: Huhuláci
To řekl Jára Cimrman...
0/0
15.4.2003 9:45

čobolák

Re: Re: Huhuláci
můj zdroj uvádí Wericha, ale nevylučiji to
0/0
15.4.2003 10:01

Killy

Re: Re: Re: Huhuláci
Je exaktně zjištěno, že Werich citoval z Cimrmanova odkazu!
0/0
15.4.2003 12:39

toby

Policie
by mohla být na stadionech alespoň k něčemu dobrá a pár těch joudů, co se takhle projevují předat pořadatelům, který by si je zanesli na seznam nežádoucích osob, co se už na fotbal nedostanou - podobně jako v UK. Jinak co někdy dělají paka ze Slávistického kotle je také nepochopitelné, ale někdo to vše do médií vynést musí, a je dobře, že to dělá Slávie. SKS forever
0/0
15.4.2003 8:59

kiss..

Re: Policie
SKS forever SECOND 
0/0
15.4.2003 9:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze