Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Károlyi: Svěrkoše jsme trestat nemohli

Filmování penalt. Nešvar, který je běžný v Lize mistrů, v národních ligách i v tom nejposlednějším okresním přeboru. Z nekonečné řady těch, kteří problematickou penaltu zařídit dovedou, vystoupil v minulých dnech ostravský útočník Václav Svěrkoš. Jeho údajně nafilmovaná penalta v utkání se Spartou se přetřásala před disciplinární komisi. "Dovedu pochopit, že fotbalová veřejnost tím případem žila, a že čekala exemplární trest," říká šéf disciplinárky Alexander Károlyi. K této kauze se vrací v rubrice "Očima experta", která vychází na internetových stránkách fotbal.idnes.cz.Dále čtěte: Poborský dostal pokutu, Svěrkoš osvobozen

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Kotel

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
18.3.2003 21:51

Jerry

porad dokola Sparta Sparta
A kdo se pozastavi nad tim, ze ve stejnem kole je odpiskana penalta Jablonec - Zlin v 93min rozhodne vic nasimulovana nez Sverkosem! Navic 7.vymyslena penalta v tomto rocniku! Zlinaci nevi, ze za "rovinu" se plati!
0/0
18.3.2003 19:40

jirik22@atlas.cz

Re: porad dokola Sparta Sparta
Já se nad tím klidně pozastavím ! Jsem Sparťan a vůbec nechci aby byl potrestanej Svěrkoš, nebo aby Baník přišel o body jak tady vydedukoval jakýsi maďar, ale aby se něco podniklo proti filmařům a to nejen vyhlášeným typům jako Vachoušek, Divecký a spol., ale PROTI VŠEM !!! To je všechno !!! Dopadlo to přesně opačně, díky panu Karolyimu budou filmaři řádit jako divý.
0/0
19.3.2003 11:15

Pražan

Ježišmarjá
Tohleto je předseda DK?! To spíš vypadá na ňákýho psychopata. To snad nemyslí vážně, že by Sparta chtěla, při přiznání vymyšleného faulu, bod za plichtu 2:2... co to je za vola.
0/0
18.3.2003 19:13

Kotel

Není to tak dávno,
co v zápase LM proti Arsenalu Nedvěd fauloval mimo zorný úhel rozhodčího. Zachytila to ale televize a na základě toho dostal stopku na dva zápasy. Takže se zase nic neděje, přečetli jsme si několik odstavců plných pindů, vyslechli x nářků, že teď budou muset Svěrkošovi urazit hnátu, aby sudí pískl faul a jede se dál. To, že tímhle verdiktem dostali simulanti zelenou, nikoho nebere.
0/0
18.3.2003 18:54

Ref

"simulování"
Rozdělme dva problémy: 1) případ Svěrkoš, kde se můžeme hádat donekonečna (podle mě to zblbnul hlavně Hubschmann) 2) tzv. "simulování" se podle pravidel má trestat kdekoliv na hrací ploše (útočník ve "vápně" stejně jako brankář před svou brankou) - to asi mnoho z vás ani neví...
0/0
18.3.2003 18:09

Pražan

Re:
Mohl bys mi prosím pěkně vysvětlit, cos myslel tím, že se Svěrkošem to stejně zblbnul Hübschman? Pokud si matně pamatuji, tak ten se před inkriminovaným "faulem" zastavil a Svěrkoš vystrčením své nohy zcela mimo dráhu svého zavadil o Hübschmanovo koleno... Hünschman se tomuto triku mohl vyhnout tak leda odchodem do kabiny.
0/0
18.3.2003 19:20

joj

Jako v anglii
Mě jen zaráží, když vidím záběry z Anglie, nebo jiné zahraniční ligy - to jsou souboje do kterých ti chlapi vletí, snaží se to ustát a pokračují v akci. U nás po stejném souboji nejdřív hráč minutu "umírá" pak v něm přeskočí pérko a začne rozhazovat rukama směrem k rozhodčímu , pak k nebi.A nakonec stejně odběhnou.
0/0
18.3.2003 17:27

Arnold

Re: Jako v anglii
Kdyz sleduju Premier legue tak vidim opravdu ze tam nejaky pady nikoho nevzrusujou,hlavne se take snazi hrat a nepadat,je to asi taky mentalitou a zpusobem piskani.Ikdyz nektere zakroky jsou tam hodne surove.U nas je to tak jak pises,nekteří hráči jsou uz simulovanim znamy.
0/0
18.3.2003 23:17

medved

přiznání
Já teda nechápu, proč chcete trest pro Svěrkoše. Jako jedinej ze všech připustil, že to nafilmoval. Kdyby věděl, co se kolem toho spustí, tak mluvil jako Stracený apod. že to byl jasnej faul. Takhle přiznání opravdu není polehčující okolnost. Já ho neomlouvám za simulování, ale za to, že to řekl-a byla to od něj celkem odvaha, jak tak na to koukám
0/0
18.3.2003 17:15

jirik22@atlas.cz

Re: přiznání
Nevím kdo chce trest pro Svěrkoše, já tedy ne, ale určitě by se měl tento případ využít proti filmařům. To je podstata a Karolyi se z toho vyvlíknul a argumentuje pěkně blbě a alibisticky. To raděj neměl nikoho povolávat, protože teď jen všem filmařům dal zelenou a ukázal, že na ně nemůže.
0/0
18.3.2003 17:23

ples

alibismus
 Pravidla fotbalu na celém světě? Proč to teda v Německu šlo? Proč to šlo v Itálii? Dobře nasimulovaná penalta rozhodčímu ujde. Nechávat všechno na něm, je v těchto případech alibismus. Nikdo nechce rušit výsledky na hřištích. Skončilo to 3.2, tak to platí. Ale potrestáním simulujících hráčů ( důsledným, ne "českým" ) by se tento nešvar mohl vymítit. A  když to neumožňují celosvětová pravidla, proč to do nich nezavést? Nebylo by to nic, kvůli čemu by se změnil systém hry nebo co by kluby zruinovalo. Nakonec to dopadne tak, že se rozhodčí budou bát něco písknout a budou čekat až na zlomenou nohu. A my zase budeme nadávat po každém ligovém kole.
0/0
18.3.2003 17:15

jirik22@atlas.cz

Karolyi dal zelenou všem Vachouškům !
Vůbec tady nešlo o Svěrkoše, ale o možnost zahájit boj proti filmařům do budoucna. Není pravda, že nikde ve světě pro to neexistují "normy". V Německu dostal Moeller taky trest na základě videa. Karolyi propásl příležitost a teď se můžem těšit, co nám předvede Adauto, Vachoušek, Divecký a podobní borci. Vůbec způsob jak je vyhodnocen zákrok Hubschmana je poněkud zvrácený. "Měl tam koleno a tak si na něj naběhl". Z toho vyplývá, že obránci mají povinnost před útočníkem uhýbat, jinak bude penalta. Správně by se měl podobný zákrok posoudit jako faul Svěrkoše, protože nebyl v pohybu (resp. v běhu), defakto ztratil míč a naskočil na stojícího a uhýbajícího obránce (vrazil do soupeře).
0/0
18.3.2003 16:28

Fido

Re: Karolyi dal zelenou všem Vachouškům !
Vůbec způsob jak je vyhodnocen zákrok Hubschmana je poněkud zvrácený. "Měl tam koleno a tak si na něj naběhl". Z toho vyplývá, že obránci mají povinnost před útočníkem uhýbat, jinak bude penalta. Správně by se měl podobný zákrok posoudit jako faul Svěrkoše, protože nebyl v pohybu (resp. v běhu), defakto ztratil míč a naskočil na stojícího a uhýbajícího obránce (vrazil do soupeře).
Ach jo, Jiriku videls to vubec? Jak muzes rict, ze Sverkos nebyl v pohybu?
0/0
18.3.2003 16:42

martin

.....
O co Vam jde? Hubschmanova noha tam byla.
0/0
18.3.2003 14:59

Mike

Re: .....
Ty vole, ty už nechlastej... No jistě že byla, jenže ta už tam byla vteřinu před tím než Svěrkoš mínil padat na hubu...
0/0
18.3.2003 20:12

KEMPIČ

MNOHO POVYKU PRO NIC
Vážení přátelé fotbalu,dívali jste se včera na zápas Liberec - Bohemka ? To přece nebyla absolutně penalta,kterou ten umělec,zvaný prvoligový rozhodčí ,písknul.Nedivte se konečně,že v dnešním zkorumpovaném a ovlivňovaném českém fotbalu se někde penalty pískají a někde ne.V případě Ostravy to Svěrkoš udělal super,noha Hubschmanna tam byla,tak není co řešit.Nebo,že by na Spartu platila jiná pravidla?Ale to přeci pánové na svazu,či s. Karolyi vždy s úsměvem fanouškům vysvětlí.Čau bývalý hráč. 
0/0
18.3.2003 14:57

žlučník

fuj
to by asi ale museli takovejm síglům, verbířům,sionkům a dalším snad ten fotbal zakázat  hrát  
0/0
18.3.2003 14:35

Blbecek

Re: fuj
zelenkum, diveckym, chihurium...
0/0
18.3.2003 15:07

jarmila

Re: fuj
Vachouškům
 
0/0
18.3.2003 15:15

Kitty

Ja nevim...
... ale kdyz ho stejne potrestat nemohli, proc ho na tu disciplinarku vlastne tahali? Prijde mi to jako divadlo, proste demonstrace toho, co disciplinarce soucasne fotbalove rady umoznuji... jiny smysl, priznam se, nevidim....
0/0
18.3.2003 14:18

Honza

Trest pro hráče
Výsledek ze hřiště měnit nelze, ale hráče lze potrestat za nesportovní chování i po zápase. Pokud to nedovolují řády, je třeba je změnit. V NHL se běžně postihují neodpískané zákroky zachycené na videu tvrdými tresty. Proč to nejde u nás ve fotbale? Asi je to pro někoho jednodušší...
0/0
18.3.2003 13:41

Beňo

Mlha
Vy tu snad téměř všichni máte mlhu před očima. Ať to bylo, jak chce, tak ten Hübschman tam tu nohu měl a bránila Svěrkošovi v přímé cestě Přece snad útočník s balónem u nohy nebude obíhat obránce, který mu nastaví nohu, to by byl každý faul chybou útočníka a obránci by mohli všechno.
0/0
18.3.2003 13:37

vlada

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
18.3.2003 14:25

Kitty

Re: Re: Mlha
a az si to zopakujes jeste aspon stokrat, tak tomu mozna i uveris...:)))
0/0
18.3.2003 14:42

georgik

Fotbal to je hra
Dokud se tito herci nebudou trestat (finančně dle výše platu, aby pokuta byla adekvátní), bude všem normálním fanouškům z fotbalu špatně, což je už dnes vidět na návštěvách na stadionech. Vysoká pokuta a k tomu distanc na několik zápasů je jediná možnost. Páni alibisti tam nahoře, časem si ten úžasný sport, při kterém kolikrát padne i jeden gól za zápas pohřbíte.
0/0
18.3.2003 13:29

Fido

Re: Fotbal to je hra
Ja na fotbal nechodim, ale ne kvuli filmovani, ale kvuli tomu, ze se bojim, ze dostanu pres hubu od nejakych ultras. Pani alibisti tam nahore s tim nic neudelaj, je to veci rozhodcich v tom Karolyi pravdu. A propos, pokud bude padat vic utocniku ve vapne, muze padat vic golu, takze tvou argumentaci opravdu nechapu.
0/0
18.3.2003 13:37

Martin

Re: Re: Fotbal to je hra
tak to nechapu, kamaradi chodi na Bazaly s malymi detmi (2-4 roky) a nikdy zadny problem nemeli. Jinak jako Ultras jsou obvykle oznacovani fanousci, jejichz hlavnim cilem je kvalitni povzbuzovani a choreografie. 
0/0
18.3.2003 16:01

Fido

Dsiciplinarka
Karloyi (nebo jak se jmenuje) ma pravdu. Tohle disciplinarka resit nemuze. Od toho jsou na hristi tri rozhodci. Nehlede na to, ze Hubschmann tam nechal koleno a Sverkos si na nej CHYTRE nabeh. Aspon tak jsem to videl ja. Ke kontaktu ve vapne doslo. Jasne, ze to Sverkos prifilmoval, to ale udela kazdej utocnik. Takze penalta mohla a nemusela, ale proste byla. Nevim, proc to tahat na disciplinarku. Kdyz tohle vedeli dopredu, tak proc ho tam vlastne vzali?
0/0
18.3.2003 13:16

Kule

Re: Dsiciplinarka
Nesouhlasím s tím, že to disciplinárka trestat nemohla. Je mnoho případů, kdy sudí nic nepískne a disciplinárka dává flastry, takže se ten mongol spíš vymlouvá. Teď abych nekecal, ale myslím si, že El.Hadji Diouf napadl fandy Celtiku a snad nebyl vyloučenej a řešilo se to až na komisi UEFA. Nebo si vzpomínám, jak ksysi za Jakeše na Julisce plivnul Fanda Straka nějaký lampasácký gumě do ksichtu, sudí to neviděl, dostalo se to na disciplinárku a Fanda měl stop.
0/0
18.3.2003 13:39

Fido

Re: Re: Dsiciplinarka
Totalitni casy uz mame snad za sebou, to bylo trochu neco jinyho (myslim, ze jse tomu rikalo urazka statu-Straka). Ale Karolyi rika, ze se z toho Sverkos vykecal, takze proti nemu nemohli pouzit to, co rekl v TV. Neberou to jako moralni prestupek, jinak by to disciplinarka potrestat mela. Myslim, ze to zhodnotil spravne. Kdyby Sverkos do TV rekl: Ta k.rva Hubschmann me skolil, tak ho potrestaj, ale jinak ne. 
0/0
18.3.2003 14:53

Kule

Re: Re: Re: Dsiciplinarka
Nechce se jim to řešit, tak si vymýšlejí důvody, jak se z toho vyvlíknout. Něco podobnýho jako český soudy. Voni nebrali jako morální přestupek ani Chvalovskýho úvěrový čachry, tam hráli mrtvýho brouka mnohem okatěji. Prostě nevěřím tomu, že v řádech není nějaká klauzule, která dovolí DK trestat i věci, který sudí přehlídne, jen se musí chtít, ale pan předseda DK je za ty roky tak zprofanovanej, že už aktivní přístup od něj nikdo nečeká. Vzpomínám si, jak trestal např.  drnovický karamelky,  vědělo se moc dobře, kdo v tom jede, ale zájem mu něco dokázat nebo alespoň ty lidi veřejně vyzvat k odchodu z našeho fotbalu zcela scházel. Případů selhání komise pod vedením tohoto pána by se našlo samozřejmě velmi mnoho. Nesouhlasím s názorem, že kdo nic nedělá, nic nezkazí, postup TV rady v cause Novy je toho žhavým důkazem..
0/0
18.3.2003 15:34

mavericke

fair play
to simulovani proste k fotbalu patri a svym zpusobem je i jednou z jeho kras - fanousky "nadzvedne ze zidle", pobavi, pak je o cem diskutovat ........
0/0
18.3.2003 13:07

Traffic

Fair play
Kecate nad Sverkosem, ale ze jsou tu uplne jine prestupky, to vam nevadi. Napr. gol rukou Sparty v zapase v Olomouci. A nikomu to nevadilo-ani rozhodcimu, ani "strelci" golu. Tomu fair play nerika uz vubec nic. Vsak co, hlavne ze si Sparta odvezla 3 body a to se pocita. Co je komu do fair play a mimoprazskych klubu...
0/0
18.3.2003 13:01

mirno

Alibisté v ČMFS
Jak chcete vychovávat fotbalisty k fair play, když hledáte důvody, proč je nepotrestat za nesportovní chování, které významně ovlivňuje výsledky zápasů. Výsledek takové utkání by se samozřejmě neměnil, ale kdyby takový hráč dostal pořádnou pokutu + stop na 5 zápasů, asi by si to příště rozmyslel a ani trenér by ho za to asi nepochválil, když by tak skvělý hráč jako je např. Svěrkoš nemohl 5 utkání hrát. Přestaňta být alibisté a začněte pro český fotbal něco dělat.
0/0
18.3.2003 12:55

Kule

Re: Alibisté v ČMFS
naprostej souhlas, trénoval jsem vloni mladý a vím, jak se v těhle vzorech viděj. Když pak Rivaldo předvede to, co proti Turkům a nedostane za to červenou, tak si řeknou, že to budou dělat taky.. Ty nedostatky ve výchově mladých k fair play se naplno projevily přímo v inkriminovaným zápase, kdy podavači míčů (že měli určitý instrukce samozřejmě nikdo nepřizná) záměrně zdržovali hru a věřím, že byli po zápase pochváleni. Nic to nemění na tom, že se měl Michalík ovládnout.
0/0
18.3.2003 13:05

Typ

Útočníci, simulujte!
To se ozvývá mezi řádky.
0/0
18.3.2003 12:52

Karel

Simuluji vsichni!!!
A vo vo vo tom to je!!!! Simuluji v lize vsichni. Simulovani by se melo trestat nasledne po zhlednuti videa. Simulant by dostal dva zapasy STOP a priste si to rozmysli.
0/0
18.3.2003 12:51

Kocek

Trapáčci
Sparta neřekla ani popel vy wolové, porážka sice zamrzela, ale rozhodně nebyla důvodem nějak Svěrkoše trestat. Ať si dál simuluje, když takhle podobně sejme slávisty, my budem jedině rádi... Jde o sport jako takovej, kdo má náladu koukat na fotbal kde nerozhoduje umění hry ale dokonalé divadelní výstupy?? Sparta mistr, ať děláte cokoli, trubky
0/0
18.3.2003 12:47

meechee

Re: Trapáčci
ty si trapačku vazne myslis, ze by se ta penalta tak pretrasala sdelovacimi prostredky, kdyby ji nafilmoval nekdo jiny nez Svěrkoš, ale někdo o koho Sparta nema zajem a stalo se to v zapase s jinym tymem než Sparta, a nebylo to v televizi ??? přemyšlej o čem mluviš ...
0/0
18.3.2003 13:08

Kule

Re: Re: Trapáčci
Podle mýho názoru má Sparta tolik zakomplexovanejch nepřátel, kteří všude nahlas brečí , jsou slyšet všude, takže by se z toho udělala ještě větší aféra.Umím si představit ty hysterický výjevy, kdyby tu penaltu nafilmoval někdo z mistrů ligy 2002/3.  Tím nechci tvrdit, že simulování sparťanských  hráčů, stejně jako jiný jejich prohřešky proti fair play, schvaluji.
0/0
18.3.2003 13:45

LTO

Trapáčci sparťani
Trubka jsi ty, ty sparťanský chudáku. Tvoje příspěvky jsou fuckt na zblití !
0/0
18.3.2003 13:24

lang

Fotbalisti filmovali, filmujou a budou filmovat naveky! To, ze mu to rozhodci sezral a piskul penaltu neni chyba Sverkose, ale rozhodciho a proto by mel bejt potrestanej rozhodci a ne hrac. Tolik spornejch momentu ve fotbale je, nekdy rozhodci proste chybu udela. Komise rozhodla spravne, ze Sverkose nepotrestala.
0/0
18.3.2003 12:46

Krysar

jedine Banik Ostrava
nejde o zadnou podelanou penaltu ale o to, ze Sverkos nesel do Sparty, tak se Sparticka pokusila Sverkose znevazit a jako zaminku pouzila trapnou penaltu, ktera BYLA a Banik dal ruzovoucko-rudym hosanum na prdel .... kdepak Sparta mistr ligy ..... :)))) k smichu !!!!!
0/0
18.3.2003 12:42

Děda Mráz

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
18.3.2003 13:28

Kokot

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
18.3.2003 15:02

Kule

Re: Re: Re: jedine Banik Ostrava
Slovo "sparťanský" je přídavný jméno, pokud není na začátku věty, píše se s malým písmenem na začátku. Jinak chci pochválit Tvoji reakci, fakt má hlavu a patu, je vidět, že máš co říci. Jen houšť !
 
0/0
18.3.2003 15:22

Pavel

Re: jedine Banik Ostrava
Všichni jsme to viděli, žádná penalta to nebyla. A k tvému komentáři : je mi tě líto, asi máš nějaký mindrák a snažíš si jej léčit zde silnými slovy. Skoč z mostu, bude ti líp !!!
0/0
18.3.2003 16:46

Kule

znevážení jména ČMFS?
Tak lepší vtip jsem letos neslyšel. Ještě zapomněl napsat "dobrého jména". Proboha, kdo tu bandu zkorumpovanejch páprdů bere ještě vážně, kromě jich samotných? Pan Károly se opět ukázal jako muž na svém místě. Klasickej alibista, mající páky na to, jak simulanty mapovat a poté je trestat disciplinárně, ale pan doktor se vymlouvá na to, že to neví na 100%. Co takhle video? Vždyť to bylo zcela evidentní. Pokud se nemýlím, tak pan Károly je v čele DK snad 10 let nebo i více a jak pracuje komise pod jeho vedením, svědčí jejich pštrosí politika v případě rozhodčích, Chvalovskýho, Macha, Gottvalda a podobných zrůd, kvůli kterým je fotbal asi nejvíce zdiskreditovaným sportem u nás.
0/0
18.3.2003 12:29

ferous

Kecy
Je neuveritelne, jak se nafoukne pripad, kdy neboha Sparta prohraje a jeste k tomu, kdyz ji byla odpiskana nespravedliva penalta. Sparte zmar a jeste hodne takovyhle penalt(ale po pravde si myslim, ze se spis penalty proti Sparte piskat nebudou - Podivame se na to na konci ligy!!!!!!!! kolik penalt bylo proti Sparte fouknuto.)
0/0
18.3.2003 12:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze