Společnost je prý hluboce zneklidněna prohlášením předsedy Českomoravského fotbalového svazu Ivana Haška, podle kterého ani nejvyšší představitelé českého fotbalu neznají majitele Slavie.
“Je to pro nás šokující informace. Jestliže ani ČMFS neví, kdo by měl být partnerem při jednání s naší společností, je zjevné, že nemáme s kým jednat. Jsme obchodníci, musíme znát protistranu, vědět, komu posíláme peníze a na jaký účel," uvádí Luboš Říha, majitel a prezident společnosti Diamonds International Corporation.
"Do doby, než Slavia najde a veřejně představí svého majitele, nemá smysl aktivně vyvolávat jakékoli jednání s virtuálním přízrakem a bez jakýchkoli poskytnutých záruk a informací hazardovat s penězi a pověstí naší společnosti," dodává Říha.
Obchodníci s diamanty nečtou noviny, nesledují televizi
Každopádně je s podivem, že nikdo ze společnosti Diamonds International Corporation nevěděl, že skutečný vlastník Slavie není znám. Tím spíš, že v téměř všech českých mediích se o neznámém majiteli tohoto klubu intenzivně píše a mluví přes dva měsíce.
Protože Říha je momentálně v zahraničí, pověřil kontaktem se Slavií prostředníka. Ten se žádostí o jednání u Slavie neuspěl. Klubový generální ředitel Miroslav Platil vzkázal, že děkuje za zájem, ale že je příliš vytížený a zaneprázdněný.
"Respektujeme, že pan Platil má důležitější věci na práci než jednat s D.I.C. o záchraně klubu. Pak si to ale vykládáme tak, že buď nehodlá jednat a poskytnout určité typy informací a dokumentů, nebo již investora má," říká dále Říha.
Ten zároveň slávistickým fanouškům a fotbalové veřejnosti oznamuje: "Do doby, než bude vyjasněno, kdo je vlastně oprávněn za Slavii kompetentně jednat a v čím zájmu jedná, nám nezbývá než rezignovat na veškeré snahy pomoci Slavii."
Bezplatná reklama vyšla D.I.C. dokonale
Společnost D.I.C. informovala o důvodech svého rozhodnutí svazového předsedu Ivana Haška s tím, že situace Slavie jí není lhostejná. Bude-li o to požádána a budou-li naplněny veškeré záruky, je ochotna ve spolupráci s ČMFS okamžitě hledat ekonomické řešení záchrany tohoto slavného klubu.
"Můžeme nabídnout několik variant pomoci. Od okamžité po dlouhodobou. Naše peníze jsou de facto k dispozici. Nicméně na základě nabytých zkušeností se obáváme, že budoucnost Slavie není otázkou peněz," naznačil neadresně Říha.
Slávistický generální ředitel Platil na Říhovo vyjádření prostřednictvím tiskového mluvčího Ondřeje Zlámala reagoval slovy:
"Máme na stole několik seriózních nabídek od společností, které si nepotřebují dělat reklamu. Až se s některým subjektem dohodneme, naše fanoušky i celou fotbalovou veřejnost budeme informovat."
"Diamantový" šéf Říha však může být navýsost spokojen. Jeho společnost se totiž bezplatnou fotbalovou reklamou dokonale zviditelnila.