Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Sen o českém Beckhamovi se zřejmě naplňuje, říká David Trávníček

  10:00
Londýn (Od našeho zpravodaje) - Od počátku kariéry stojí vedle Petra Čecha, který je i díky jeho radám nejlépe vydělávajícím sportovcem Česka: David Trávníček, předseda představenstva agentury Sport Invest Marketing, který pečuje o marketing slavného fotbalového brankáře. Pomáhal dojednat i přechod od adidasu k Pumě. „V rámci marketingu a prezentace by to mohlo fungovat jako zajímavý akcelerátor,“ říká Trávníček.

David Trávníček | foto:  Jan Zátorský, MAFRA

Jaký byl hlavní motiv? Fakt, že Arsenal s Pumou spolupracuje?
Je to tak. Klíčoví hráči Arsenalu hrají v Pumě, takže byl logicky zájem i o Petra. Po deseti letech se může stát, že partnerství trochu stagnuje, chtěli jsme nový impulz. A spolupráce s Pumou dávala smysl.

Co ten obchod Čechovi přinese?
Předně je to vzkaz: Ještě jsem tady, Petr Čech, Premier League, Arsenal. Věříme, že tenhle krok nám pomůže, abychom pro Petra uzavřeli ještě jednu velkou globální smlouvu. Když bylo jasné, že opustí Chelsea, bylo hlavní dohodnout přestup do jiného „áčkového“ klubu. V tu chvíli začalo být pravděpodobné, že by mohla přijít i změna sportovního vybavení. To je pro fotbalistu nejdůležitější partnerství, protože je nejvíc vidět. I pro Petra je to šance, jak o sobě dát ještě víc vědět – Puma se prosazuje více a více.

Bude Čech jednou z hlavních tváří Pumy?
Puma nám zdůrazňovala, že je pro ni Petr klíčový hráč. Ať už proto, že je brankář, nebo proto, že už měl v Arsenalu kapitánskou pásku. Zařadí se mezi top jména této značky.

Dá se tenhle přesun přirovnat k velkému přestupu ve fotbale?
Obě firmy sídlí přes silnici, asi není větších rivalů. Takže je to velká věc. Napadá mě paralela s Petrovým přestupem z Chelsea do Arsenalu. Taky přešel v rámci Londýna „na druhou stranu ulice“. Oba přechody bolely, ve smyslu klubu a značky, které opouštěl, ale stalo se.

Kolik nabídek na podobná partnerství se vám u jména Petr Čech schází? Je z čeho vybírat?
Nabídky se objevují, ale ne všechny jsou takové, aby stály za zamyšlení. Nabídky s velkým N, těch je po světě málo a bojuje o ně spousta sportovců. Petr je po více než deseti letech v Anglii v jiné části křivky své marketingové životnosti. Je hvězdou, která má před sebou tu kratší část kariéry, a proto je hledání nových značek specifické.

Co by zájemci měli splňovat?
Být zavedený, důvěryhodný, relevantní, třeba i dominovat trhu, je toho víc. Tyhle parametry zužují výběr. Není to jednoduchá práce, nicméně ty značky existují a my se intenzivně snažíme, aby ještě ta jedna smlouva dopadla.

V jakém segmentu hledáte?
Dá se vybírat z oblastí fotbalového mistrovství Evropy či mistrovství světa a značek, které se kolem fotbalistů obecně pohybují. Záleží na tom, jaká z nabídek bude v daném čase nejzajímavější. Nevíte, jestli to budou hodinky, nebo nápoje. Ideální je to sladit s klubem.

Smlouva s Pumou je na čtyři roky, Čechův kontrakt v Arsenalu skončí o rok dříve. Může být tváří Pumy i po konci kariéry?
Za sebe říkám, že bych byl rád, aby tomu tak bylo. S Pumou padla diskuse i na téma spolupráce po konci kariéry a existuje příslib. I délka smlouvy naznačuje, že se náš partner dívá za ještě neotevřené dveře.

Jak velké slovo má Čech při rozhodování, co podepsat a co ne?
Je hrozně důležité, aby byl Petr se spoluprací ztotožněný. Kdyby nebyl, bylo by to v detailech poznat. O všem ví a říká k tomu názor. Vždycky musí být na konci jeho jasné ano. Jsou ale i situace, kdy se mu do něčeho tolik nechce nebo neví. Pak je za nás potřeba říct: Ano, uděláme to, tahle nabídka splňuje naše kritéria. Ale to jsou výjimečné situace. Taky už byla spousta nabídek, kdy Petr řekl rezolutně ne.

Čech je nejlépe vydělávajícím sportovcem Česka. Jak důležité jsou pro něj peníze?
Dlouho hraje na vrcholové úrovni v top klubech, takže obnos získaných financí ze smluv je vysoký. Peníze opravdu nejsou na prvním místě. Už při odchodu z Chelsea chtěl nový klub, s kterým by se ztotožňoval, kde mu vyhovuje prostředí i role v týmu. Teď, ale i pár let zpátky si dovedu představit situaci, že by kývl na partnerství, v němž by nehrály hlavní roli peníze, ale prostě by byl přesvědčený o tom, že spolupráce má význam. Jenže je to relativně precedentní situace, protože takovým rozhodnutím byste podrazil stávajícího partnera. Člověk musí přemýšlet v kontextu toho, jaká rozhodnutí už udělal, aby držel strategii, marketingovou politiku a fungoval ekonomicky i efektivně.

Čech je z českých sportovců dlouhodobě marketingově nejzajímavější. Roste tu jeho nástupce?
Těžko říct, jestli tady může vyrůst sportovec, který předčí Čecha nebo Jágra. Oba pocházejí z doby, kdy jsme my fanoušci hodně hltali, a stále hltáme, anglickou fotbalovou ligu a hokejovou NHL. Trefili se do ideálního timingu na trhu, velice silně se dostali do hlav lidí. Vzhledem ke změnám životního stylu, koníčkům dětí i tomu, co se ve společnosti děje, mám obavy, abychom našli nějakou další marketingovou ikonu, která by znamenala tak moc sportovně, i co se týče vlivu na veřejnost a společnost jako celek. Jsou tady zajímaví hokejisté, tenisté, ale nevím, jestli jim přeje doba, aby z nich takové hvězdy vyrostly. Pak je spousta sportovců z menších olympijských sportů, ale ti mají smůlu, protože fotbal či hokej, to jsou pro Česko úplně jiné fenomény. Větší šanci než kdokoliv jiný mají fotbaloví a hokejoví útočníci.

Nikdo další ne?
Teď měla ohromnou mediální publicitu, i když zčásti negativní, Martina Sáblíková. Byla celoplošná, zasáhla každého, ale určitě to nepřispěje k tomu, aby se dostala na marketingovou úroveň Petra Čecha.

Předčil vaše očekávání v oblasti marketingového využití svého jména během celé kariéry?
Ano, Petr má očekávání předčil, i když musím říct, že byl můj sen dokázat něco takového se sportovcem. S nimi se tady dřív tolik strategicky nepracovalo. V našem ideálním plánu bylo, že bude fungovat dlouhodobě nejen na poli sportovním, ale i na tom marketingovém a podaří se nám nastavit mediální politiku tak, abychom se na tuhle značku mohli dívat obdobně jako na ikony typu Davida Beckhama. A ten sen se zřejmě naplňuje. Věřím, že Petrova marketingová sláva ještě neskončila a bude trvat minimálně další tři roky. A že se nám zároveň podaří, aby v reklamním povědomí zůstal i po konci aktivní kariéry.

Podívejte se, jak si Petr Čech zahrál v reklamě se spoluhráči z Arsenalu:

10. dubna 2016

Autor:

EURO 2024: Los skupin, program zápasů, stadiony

Fotbalové EURO 2024 se bude hrát od 14. června do 14. července 2024 v deseti neměckých městech. Čtyřiadvacet účastníků bude rozděleno do šesti čtyřčlenných skupin. Čeští fotbalisté se v základní skupině střetnou s Portugalskem, Tureckem a Gruzií.

Česko - Portugalsko, Česko - Gruzie, Česko - Turecko
  • Nejčtenější

Anglie - Brazílie, Francie - Německo. Kde zdarma sledovat sobotní fotbalové šlágry?

21. dubna 2024

Víkend je ve znamení reprezentačního fotbalu a přináší řadu atraktivních zápasů. Po pátečním...

Slavia zakopla, Sparta vyhraje základní část. V elitní skupině bude i Boleslav

20. dubna 2024  14:20,  aktualizováno  21.4 20:05

I když doma dostali tři góly, sparťanští fotbalisté v sobotu odpoledne v divokém utkání s Baníkem...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Fiorentina - Plzeň 2:0, pohárovou jízdu uťalo prodloužení, hosté hráli v deseti

18. dubna 2024  17:42,  aktualizováno  21:23

Plzeňští fotbalisté se rvali, bojovali do vyčerpání, ale mezi čtyři nejlepší kluby v Konferenční...

Slavia - Olomouc 2:2, domácí srovnali před koncem. Titul se jim vzdaluje

21. dubna 2024  14:11,  aktualizováno  17:13

Že po jednoznačné první půli padnou po přestávce v Edenu rychlé dva góly, se dalo celkem jasně...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Novým majitelem Zbrojovky Brno se stal hokejový boss Libor Zábranský

25. dubna 2024  11:25,  aktualizováno  13:52

Majitelem fotbalové Zbrojovky Brno se stal Libor Zábranský, šéf hokejové Komety. V tiskovém...

Problém Drnovic si uvědomujeme. Americký šéf o budoucnosti Vyškova

26. dubna 2024

Premium Ještě před půl rokem o americké společnosti Blue Crow Sports Group nevěděli ani fanoušci...

Manchester City přeskočil Liverpool, výhru nad Brightonem řídil Foden

25. dubna 2024  20:50,  aktualizováno  23:07

Fotbalisté Manchesteru City udělali dnešním vítězstvím 4:0 v Brightonu důležitý krok k obhajobě...

FIFA se spojila s ropným gigantem, sponzorovat ji bude saúdské Aramco

25. dubna 2024  19:21

Mezinárodní fotbalová federace FIFA podepsala sponzorskou smlouvu se státní saúdskoarabskou ropnou...

Španělská vláda převzala vedení fotbalového svazu. FIFA chce vysvětlení

25. dubna 2024  19:11

Španělská vláda získala kontrolu nad fotbalovým svazem. Podle ní po aféře kolem polibku bývalého...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...